Agenda, aprilie-iunie 1995 (Anul 6, nr. 13-25)

1995-04-01 / nr. 13

1 aprilie 1995 , VĂ INFORMĂM tuM*B -pag * 2 w în actualitatea DE SÂMBĂTĂ PÂNĂ JOS Sâmbătă, 25 martie . Lupte violente s-au desfășurat pe masivul Maevița din nord-estul Bosniei între arimata guvernamentală, majoritar musulmană, și forțele sârbilor bosniaci. Liderul sârbilor din Bosnia, Radovan Karadjici, a lansat comunității internaționale și Guvernului de la Sarajevo un apel la negocieri de pace, de oprire a ostilităților și de retragere a forțelor musulmane pe linia de separație anterioară ofensivei musulmane. • Aproximativ 40 000 de persoane au demonstrat la Praga, la chemarea sindicatelor, pentru a protesta împotriva politicii sociale a Guvernului ceh, care și-a exprimat intenția de mărire a vârstei de pensionare și de suspendare a alocației pentru copii. . Președintele Rusiei, Boris Elțîn, a anunțat pregătirea unui program de distrugere a armelor chimice, pe linia aplicării acordurilor de dezarmare semnate de Moscova. Duminică, 26 martie • Președintele României, dl. Ion Iliescu, a început o vizită oficială de două zile în Albania la invitația omologului său de la Tirana, Săli Berisha. • La București s-au încheiat lucrările primului Congres național al Partidului Național Liberal Convenția Democratică, în funcția de președinte al partidului a fost ales Nicolae Cerveni. • înaltul Comisariat pentru Refugiați O.N.U. a evacuat aproximativ 1 400 de refugiați kurzii din nordul Irakului, unde se desfășoară operațiunile militare turce în vederea distrugerii bazelor kurzilor. Luni, 27 martie • Președintele român, dl. Ion Iliescu, aflat la Tirana, a purtat convorbiri cu șeful statului albanez, Săli Berisha, privind relațiile bilaterale și situația politică din Balcani. • Cu ocazia referendumului de duminică, majoritatea locuitorilor din Transnistria s-au pronunțat împotriva retragerii de pe teritoriul regiunii a Armatei a 14-a rusă. • Peste 10 000 de studenți, cadre didactice și muncitori au demonstrat la Chișinău pentru majorarea burselor, autonomia instituțiilor de învățământ superior și împotriva abolirii orelor de istorie a românilor, înlocuite cu istoria Moldovei. Marți, 28 martie , în cadrul vizitei pe care a început-o în capitala Italiei, președintele României, dl. Ion Iliescu, a fost primit la Vatican de Papa Ioan Paul al II-lea și a purtat discuții cu demnitari ai Sfântului Scaun. Tot în cursul zilei, șeful statului român s-a întâlnit cu oameni de afaceri italieni. • într-un demers comun, Statele Unite, Marea Britanie și Germania au cerut cu fermitate Greciei să reglementeze diferendele sale cu Turcia privind Alianța Nord-Atlantică. • Ministrul rus de externe, Andrei Kozîrev, a acuzat N.A.T.O. că susține tezele ultranaționaliste prin graba sa de a se extinde spre Est, cu numai câteva luni înainte de alegerile legislative din Rusia Miercuri, 29 martie • Președintele Ion Iliescu, aflat în Italia, a avut convorbiri la Roma cu premierul Lamberto Dini, privind asocierea României la Uniunea Europeană și stabilitatea în Balcani. • La Palatul Victoria din București au avut loc consultări în trei runde succesive între Guvern, patronat și sindicate privind indexarea salariilor și salariul minim pe economie. O parte a sindicatelor s-au retras de la convorbiri, deoarece doresc ca discuțiile să cuprindă toate problemele sociale actuale. • Parlamentul Bosniei a aprobat așa-numitul acord de la Bonn privind realizarea unei federații croato-musulmane în Bosnia. * Joi, 30 martie • Președintele României, dl. Ion Iliescu, și-a încheiat vizita oficială efectuată în Italia și s-a întors în țară. în ultima zi a vizitei, șeful statului român a fost oaspetele orașului Genova, unde s-a întâlnit cu reprezentanții asociațiilor de industriași. • Reunit în sesiune de urgență la Knin, Guvernul Republicii Sârbe din Krajna, autoproclamată în Croația, și-a reafirmat ostilitatea față de o schimbare a mandatului forței de protecție O.N.U . solicitată de Zagreb. Trupele rusești au ocupat orașul Gubern, al doilea ca mărime din Cecenia și ultimul mare oraș aflat încă în mâinile forțelor separatiste; în prezent, trupele lui Dudaev mai dețin câteva sate din estul țării și zonele muntoase din sud. agenda evenimentelor 1.04.1995-7.04.1995 SÂMBĂTA • Manevre terestre comune Kuweit — S.U.A., numite „Intrinsic Action ’95 — 2“ • Ziua internațională a păsărilor. DUMINICĂ • „Duminica pietonilor“ • Ziua internațională a cărții pentru copii — ziua de naștere a lui H. C. Andersen. LUNI • Sesiunea Parlamentului European • Târgul internațional tehnic de la Hanovra MARȚI • Târgul internațional de la Beijing (participă și România) • Vizita vicepremierului chinez în Republica Moldova. MIERCURI • începe cea de-a doua fază a Conferinței mondiale asupra climei la nivelul miniștrilor mediului. JOI • încep convorbirile directe între Grecia și Macedonia • Expoziția internațională „Europa — California Business to Business“. VINERI • întâlnirea miniștrilor de finanțe din țările membre ale U.E. • Reuniunea Comitetului Permanent al Adunării Atlanticului de Nord • „Ziua Mondială a Sănătății“ • „Ziua Mondială a Holocaustului“. consiliui DELEGAȚIE BRITANICA • RAPORTUL PREȘEDINTELUI ASUPRA ACTIVITAȚÎI C.J.T. ÎN ANUL 1994 Marți, 28 martie, conducerea Consiliului Județean Timiș a primit o delegație din partea organizației „The Romanian Orphanage Trust" din Marea Britanie. Delegația,, condusă de domnul Donald McCready, președintele organizației T.R.O.T., a sosit la Timișoara pentru evaluarea activității din cei 2 ani de la înființarea ""„Centrului de sprijin familial și ocrotire a copilului“ de pe lângă C.J.T., apreciind-o ca foarte eficientă. In după-amiaza aceleiași zile, delegația britanică împreună cu angajații centrului a făcut vizite familiilor care au primit copii în încredințare sau reintegrare prin intermediul C.S.F.O.C. Ședința extraordinară a Consiliului Județean Timiș a avut loc vineri, 31 martie, în raportul președintelui C.J.T. cu privire la starea și activitatea administrației publice a județului Timiș în anul 1994, prezentat cu acest prilej, s-a amintit în mod sintetic conținutul ședințelor C.J.T. și ale Delegației permanente, accentuându-se cele mai importante hotărâri sau decizii luate în anul precedent, în anul 1994 s-au făcut unele modificări în cele 8 comisii de specialitate ale C.J.T. și au fost reorganizate serviciile publice de interes județean, care au funcționat în cadrul a 4 direcții, respectiv 27 compartimente. A fost înființat serviciul „Informatizarea Administrației Locale“. Activitatea de coordonare și control a consiliilor locale s-a axat pe verificarea activităților economice și financiare. Activitatea de programare-prognoze și privatizare s-a concretizat, în principal, în elaborarea de proiecte și programe de îmbunătățire a condițiilor economice și sociale în unitățile administrativ-teritoriale din județ. De asemenea, au fost promovate un studiu privind strategia în domeniul termoficării în județul Timiș, studii și analize referitoare la activitatea comercială, de turism și prestări servicii etc. Au mai fost prezentate aspecte din activitatea de asistență socială și ocrotire a minorilor, soluționarea acrișorilor și situația audiențelor, precum și relațiile externe și de cooperare ale C.J.T. în aceeași ședință a fost adoptat contul de încheiere a exercițiului bugetar pentru bugetul propriu al C.J.T. și pentru activitățile autofinanțate din subordine pe anul 1994 și s-a aprobat raportul privind situația bunurilor C.J.T. C.J.T. a acceptat deplasarea în Germania la lucrările Adunării Regiunilor Europei (A.R.E.) a unei delegații formate din 2 consilieri județeni, în zilele de 6 și 7 aprilie. agenda prefecturii) REACTUALIZAREA DATELOR REFERITOARE LA STADIUL APLICĂRII LEGII FONDULUI FUNCIAR La conferința de presă lunară de la Prefectură, desfășurată marți, 28 martie, s-au reactualizat datele referitoare la stadiul aplicării Legii fondului funciar, obiectiv prioritar pentru Prefectură. Astfel, din totalul de 110 882 titluri de proprietate ce se vor elibera în județul Timiș, până în prezent au fost emise 54 274, adică 49,6%. Suprafețele de teren puse în posesie reprezintă 84,1% din total, în 69 comune din cele 82 consilii locale comunale. Numărul fostelor C.A.P.-uri descărcate de gestiune a ajuns la 210, această problemă rezolvându-se în proporție de 97,2% . 2 foste unități cooperatiste sunt în curs de rezolvare, iar la celelalte, situația se va finaliza după încheierea proceselor aflate pe rol. Referitor la programul de privatizare, domnul Matei Domocoș, purtătorul de cuvânt al Prefecturii, ne-a informat că se așteaptă apariția legii, dar se pregătește situația terenurilor aferente societăților comerciale. Dintre cele 112 firme din județul nostru care sa află pe listele de privatizare, 41 au obținut certificatele de proprietate asupra terenurilor, 46 societăți comerciale se află în curs de rezolvare, iar 25 nu au prezentat încă documentațiile. în prezent, din fostele întreprinderi de stat, 15 societăți comerciale s-au privatizat, 10 au depus dosarele de privatizare la F.P.S. și 21 sunt în curs de rezolvare. Prefectura a întocmit raportul asupra stării generale economice, sociale, culturale și administrative a județului Timiș pe anul 1994, care s-a transmis Guvernului până la data de 31 martie a.c. La aceeași conferință de presă s-a comunicat că s-a primit o scrisoare de mulțumire din partea domnului Gerhard Weiser, ministrul agriculturii din landul Baden-Württemberg, care a fost la Timișoara la sfârșitul lunii februarie a.c., pentru modul în care Prefectura s-a implicat în relațiile de colaborare cu landul german amintit. Cu prilejul ședinței Comisiei județene de fond funciar, ce a avut loc joi, 30 martie, în prezența domnului Ioan Paștiu, prefectul județului Timiș, au fost analizate propunerile înaintate spre validare de către comisiile locale din comunele Beba Veche, Boldur (pentru localitățile Boldur și Jabăr), Dumbrăvița, Jebel, Liebling, Lovrin (pentru localitatea Gottlob), Margina, Recaș (pentru localitatea Petrovaselo), Sacoșu Turcesc (pentru localitatea Icloda), Sânandrei, Variaș și Voiteg. Totodată s-a validat reconstituirea suprafețelor de pășuni din localitățile comunei Brestovăț. agenda primăriei REORGANIZAREA UNOR REUNOR DELEGAȚI STRĂIN Subiectul principal al ședinței extraordinare din 28 martie a fost reorganizarea regiilor autonome de interes local. După discuții contradictorii în care s-au lansat propuneri sau recomandări pentru transformarea regiilor fie în societăți comerciale având ca acționar majoritar Consiliul Local, fie în servicii publice în cadrul Primăriei, respectiv rămânerea a 3 regii în actuala formă de organizare, s-a trecut la reorganizarea celor a căror situație este mai clară. Astfel, s-a hotărât ca R.A. „Aquatim" și R.A. „Transport“ să rămână regii autonome, R.A. „Salubritate" (fără stația de betoane, cimitire, ștranduri și baze de agrement) și R.A. „Horticultura" să se transforme în societăți comerciale, iar din R.A. „Urbis" partea de administrare a spațiilor locative și cu altă destinație să deviiUI AUTONOME • PRIMIREA I DE CĂTRE PRIMARIă serviciu public în cadrul Primăriei, la fel ca și ștrandurile, băile publice, bazele de agrement. Deși termenul legal pentru reorganizarea regiilor era 31 martie, luarea celorlalte hotărâri s-a amânat pentru următoarea ședință extraordinară, care va avea loc marți, 4 aprilie. Miercuri, 28 martie, domnul viceprimar Vasile Olteanu împreună cu șeful sectorului de distribuție a gazelor naturale — Timișoara s-a deplasat pe Aleea Creației, unde datorită stării avansate de uzură a conductei există pierderi de gaze. S-a luat decizia de înlocuire a tronsonului respectiv Domnul Viktor von Kakossi, reprezentantul Agenției de Cooperare Internațională (G.W.Z.) din landul Baden-Württemberg, a fost primit miercuri de domnul primar Viorel Oancea. Pe parcursul discuțiilor s-a dezvoltat ideea cooperării între firme germane și autohtone, atât prin realizarea de seminarii de cooperare, cât și prin intermediul unei burse de firme, interesate de colaborări în domenii de import-export și producție. în aceeași zi, domnul primar a primit pe domnul Charles Dokmo, director al „World Vision International" din S.U.A., ocazie cu care s-au făcut propuneri de sprijinire a întreprinzătorilor particulari locali. Tot miercuri, domnul primar a primit o delegație britanică. Domnul Andrew Stanton, secretar economic la Ambasada Marii Britanii din București și domnișoara Susan Daisy, reprezentanta „Foreign Office" din Londra, au fost interesați de procesul de reformă și de stadiul dezvoltării economice în Timișoara și de intențiile agenților economici timișoreni privitor la colaborarea cu cei britanici. MAGAZINUL SINTESA PROMOTIVE Bd. Gen. Dragalina nr. 27, orar : de luni până vineri orele 9—13 , 15—19, sâmbăta 11—15, comercializează en detail și en gros (la aceleași prețuri) articole import Italia, pentru copii și adulți: • confecții • tricotaje • lenjerie intimă • gablonturi. S.C. WEST SERVICE AUTO S.R.L. Timișoara, str. Pop da Băsești nr. tel. 1929 95, tel./fax 1906 27 Desface întreaga gamă de piese pentru autoturisme DACIA, vopsele, chituri, diluanți, produse ale uzinei POLICOLOR. Mai găsiți, la prețuri de importator, anvelope GOODYEAR, acumulatoare SOLITE și STECO, precum și piese de primă necesiate pentru RENAULT. TOATE PRODUSELE sunt GARANTATE CALITATIV și se desfac EN GROS si EN DETAIL. FIRMA ANGAJEAZA prin concurs următoarele categorii de personal : “ ingineri și inginere ; secretară (studii superioare) ; vânzătoare la magazinul de piese și accesorii ; mecanici, tinichigii și vopsitori autoturisme. Relații. la sediul firmei sau la telefon, intre orele 15—17.