Agenda, ianuarie-martie 2006 (Anul 17, nr. 1-12)

2006-01-28 / nr. 4

7 O Dacia Logan pentru dumneavoastră ! ANUL XVIII ¥ » y săptămânal de informații și divertisment TIMIȘOARA » Apare sâmbăta 28 ianuarie 2006 «^«»nef« + «« «*««#« ma^ntin + 100 pagini Ediția a II-a 9 Nr. 4 (834 k . Libera circulație „Agenda“ pagina 5 Aprobare Joi, Executivul a aprobat pachetul de legi privind reforma sistemului sanitar și a decis să îl promoveze prin asumarea răspunderii în Parlament. Dacă procedurile legale vor fi îndeplinite, ministrul sănătății și-a exprimat speranța că legile aprobate de Guvern vor intra în vigoare începând cu data de 1 martie. în cadrul pachetului de legi este promovată taxa pe viciu - taxa de tutun a fost stabilită la 10 euro pentru fiecare mie de țigarete, respectiv 20 de cenți pentru fiecare pachet, iar cea pe băuturi la 200 de euro pentru fiecare hectolitru de alcool rafinat. Sprijin Banca Mondială va acorda României un împrumut în valoare de 130 de milioane de dolari, fondurile urmând să fie utilizate pentru sprijinirea aplicării reformei în justiție și pentru rezolvarea unor probleme la nivelul instanțelor. în acest sens, sunt vizate reabilitarea infrastructurii, îmbunătățirea capacității administrative a instanțelor și a sistemului informatic, precum și instruirea personalului. Investiții străine Datele provizorii pentru primele 11 luni din 2005 indică faptul că valoarea investițiilor străine directe s-a redus cu 6,6% față de datele revizuite ale perioadei ianuarie-noiembrie 2004. Datele provizorii centralizate de B.N.R. arată că nivelul investițiilor străine directe a crescut cu aproape 106% în primele 11 luni ale anului 2005 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului anterior, până la 4,436 miliarde de euro, în condițiile raportării la datele provizorii din 2004. Inițial, B.N.R. a raportat pentru primele 11 luni din 2004 investiții străine directe de circa 2,2 miliarde de euro, dar după revizuirea datelor statistice, valoarea acestor investiții a ajuns la 4,749 miliarde de euro. Indemnizațiile pentru mame Bugetul pe 2006 „Agenda“ pagina 6 Mansardarea blocurilor „Agenda“ pagina 7 „Scena și/în artele vizuale“ „Agenda“ pagina 16 „Agenda“ pagina 9 Calificare fără înfrângere „Agenda“ pagina 21 Parteneria„ Timișoara - München “ în domeniul epurării apelor uzate și al canalizării în data de 25 ianuarie, la Primăria timișoreană s-a semnat Parteneriatul între R.A. „Aquatim” și Departamentul de evacuare și epurare a apelor uzate” din cadrul Primăriei din München. De peste 10 ani, R.A. „Aquatim” colaborează cu reprezentanți ai Primăriei din capitala Bavariei în probleme de apă și canalizare, iar în condițiile în care regia timișoreană se pregătește pentru a deveni operator regional în domeniul apei și canalizării, relațiile cu partenerii germani sunt binevenite. Acest acord de parteneriat presupune continuarea cooperării pentru: dezvoltarea unor proiecte de evacuare și epurare a apelor uzate și a unor studii de fezabilitate; transfer de know-how conform normelor și cerințelor U.E.; specializarea personalului; schimb de experiență privind managementul avizării și aprobării branșării și racordării clienților la rețelele existente. De asemenea, se vor studia posibilitățile de depunere a unor cereri comune pentru obținerea de finanțări europene. Documentul a fost semnat, în prezența primarului Gheorghe Ciuhandu, de către domnul dr. ing. Ilie Vlaicu, directorul general al R.A. „Aquatim”, iar din partea Departamentului de evacuare și epurare a apelor uzate din cadrul Primăriei München, de către domnii Joachim Eichinger, director tehnic, și Robert Schmidt, șeful secției exploatare stație de epurare și rețele de canalizare. LILIANA SCRIPCĂ Priorități în 2006 Ale Instituției Prefectului Domnul prefect Ovidiu Drăgănescu ne-a prezentat prioritățile pe 2006 ale instituției pe care o conduce, în raport cu atribuțiile ce-i revin. O preocupare principală în acest an este cea de evitare a aspectelor negative ce ar putea surveni ca urmare a unor fenomene meteorologice. Potrivit specialiștilor, se prognozează ploi abundente în aprilie, cu o saturație de 100% a solului, iar în lunile mai și iunie, cu 120%. La nivel județean sunt în derulare mai multe programe de prevenire a inundaților, iar pentru analiza factorilor de risc administrația județeană a solicitat un studiu olandez pentru cursul râului Timiș, de o parte și de alta a graniței. In ceea ce privește sarcinile de verificare a legalității actelor administrative, Prefectura se confruntă cu un deficit de personal, motiv pentru care face demersuri de a suplimenta numărul de specialiști. Astfel de probleme sunt atât la activitatea de fond funciar, cât și la cea de aplicare a legilor speciale de retrocedare (unde există peste 1 000 dosare de solicitări de despăgubiri pentru Cadrilater și peste 1 200, pentru Basarabia și Bucovina de Nord). La toate acestea se adaugă și activitățile de răspuns la petițiile și scrisorile cetățenilor, pentru care, potrivit recentelor reglementări, trebuie efectuate deplasări pe teren pentru verificări. Alte priorități ale Prefecturii Timiș vizează îmbunătățirea calității serviciilor prestate de serviciile publice deconcentrate și reorganizarea Instituției Prefectului potrivit noilor prevederi legale. L. SCRIPCĂ Participare timișeană Mic dejun cu rugăciune în Congresul S.U.A. în perioada 31 ianuarie - 4 februarie, domnul prof. univ. dr. ing. Gheorghe David, senator de Timiș, va fi prezent în capitala Statelor Unite în calitate de invitat al Congresului american; în data de 2 februarie, domnia sa va fi ,alături de președintele S.U.A., de membri ai Congresului, numeroși lideri naționali și personalități din întreaga lume la o manifestare tradițională, cea de a 54-a ediție a Micului Dejun Național de Rugăciune. Cu prilejul vizitei în S.U.A., senatorul Gheorghe David, care este vicepreședintele Comisiei pentru agricultură și membru al Comisiei pentru educație, știință și tineret din Senatul României, va participa, în 1 februarie, la o discuție a Grupului de Strategii de Durată cu directorii companiilor agro-business, după care va avea o întâlnire de lucru cu membrii Comitetului pentru agricultură din Congresul american, în 2 februarie se va întâlni cu membri ai Comitetului de educație, iar în 3 februarie are programată o discuție cu membri ai Comitetului pentru relații internaționale. Domnul Gheorghe David ne-a declarat că în cadrul întâlnirilor va vorbi despre evoluția economiei românești, dezbaterile care au loc în Parlamentul României și despre preocupările Guvernului de la București în perspectiva aderării la U.E. Totodată, va insista în mod deosebit asupra oportunităților pe care le oferă țara noastră investițiilor străine în agricultură și industria de procesare a alimentelor. l. S. Hramul Catedralei Mitropolitane în 30 ianuarie, la sărbătoarea Sf. Trei Ierarhi Primul hram al Catedralei Mitropolitane din Timișoara se sărbătorește la 30 ianuarie, cu prilejul praznicului Sf. Trei Ierarhi: Vasile, Grigore și Ioan. Construcția impunătorului lăcaș de cult ortodox mitropolitan a început în 1936, iar sfințirea s-a celebrat în 1946. Cel de al doilea hram al Catedralei, este în 15 septembrie, la sărbătoarea Sf. Iosif cel Nou de la Partoș, ale cărui moaște se află în dreapta pronaosului. Cu prilejul primului hram al Catedralei, în 30 ianuarie, ora 9,30, va avea loc Sf. Liturghie, ce va fi oficiată de Î.P.S. Nicolae Corneanu, mitropolitul Banatului, și P.S. Lucian Lugojanu, episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, împreună cu mai mulți preoți și diaconi. Cei Trei Ierarhi: Vasile, Grigore și Ioan sunt considerați și ocrotitorii învățământului teologic ortodox român. Cu acest prilej, luni, de la ora 18, în Aula Magna a Universității de Vest va avea loc conferința cu tema„Sfinții Trei Ierarhi și întruparea liturgică a Logosului”, susținută de pr. lect. dr. Constantin Jinga. Corul Facultății de Teolo gie va interpreta piese corale religioase adecvate. Intrarea este liberă. l. S. Colaborare Protecția mediului 5 în această săptămână, la Buziaș a fost lansat Proiectul de înfrățire instituțională între Agenția Regională de Mediu Timișoara și structuri similare din Franța și Polonia. De la directorul instituției, doamna dr. Gabriela Lambrino, am aflat că Proiectul de înfrățire/susținere urmează să se deruleze pe o perioadă de doi ani, acesta reprezentând pentru Agenția Regională de Protecția Mediului Timișoara un sprijin nemijlocit în pregătirea planurilor de acțiune în domeniu, care să se reflecte concret în protejarea aerului, gestionarea deșeurilor, controlul instituțiilor industriale și al produselor chimice periculoase pentru mediul înconjurător, urmărirea studiilor de impact etc. O altă dimensiune importantă a proiectului se referă la dezvoltarea rețelei siturilor Natura 2000, respectiv conservarea spațiilor sau habitatelor amenințate, endemice sau reprezentative pentru diversitatea biologică europeană. De altfel, până la aderarea la U.E., țara noastră trebuie să transmită Comisiei Europene propunerile privind zonele speciale de protecție, conform Directivei 79/409/CEE - Păsări și zonele speciale de conservare. 6. NICA SC Represional Vinde și montează AUTOMATIZĂRI MARCAT..MPF___ batar hte, îrfopoilsfor ar.țoclifm GAJRAJ ȘI Culori: alb Maro ..Stejar auriu Se sa Mafö mahon-*: ișoara ibreanu nr. 1|8 .763, 0743 3Ä-087