Agenda, iulie-septembrie 2007 (Anul 18, nr. 27-39)

2007-08-04 / nr. 31

JMI» 2 b SPORT 4 august 2007 Nominalizare Transferul fotbalistului român Adrian Mutu în Premiership, la echipa Chelsea Londra, în sezonul 2003/ 2004, a fost nominalizat de suporterii britanici printre cele mai proaste mutări din istoria fotbalului englez. Suporterii englezi și-au explicat alegerea: „A marcat șase goluri în 27 de meciuri și a fost dat afară de la Chelsea după ce a fost depistat pozitiv cu cocaină". Alți jucători nominalizați sunt olandezul Marco Boogers, italianul Pierluigi Casiraghi, norvegianul Pal Sydersen, suedezul Tomas Brolin și englezul Ralph Milne. Campioană Reprezentativa Spaniei a câștigat Campionatul European de fotbal rezervat jucătorilor sub 19 ani, învingând în finală, cu scorul de 1-0, selecționata Greciei. Spania a devenit singura națională care-și apără cu succes titlul de campioană europeană under 19, cucerit la ediția precedentă Finalist Tenismenul român Andrei Pavel a reușit duminică cea mai bună performanță a sa la simplu în acest an în circuitul tenisului profesionist masculin: calificarea în finala Openului Croației de la Umag (353 000 de euro). El a ratat șansa de a-și trece în palmares al patrulea titlu al carierei, pierzând ultimul act în fața spaniolului Carles Moya, scor 4-6, 2-6. Organizatorii l-au răsplătit pe Pavel cu 30 000 de euro și 120 de puncte ATP. Românul a cucerit un singur titlu în acest an, în concursul de dublu de la Barcelona. Contador* este rege în Turul Franței . Cea de-a 94-a ediție a Marii Bucle s-a încheiat cu succesul unui rutier de 19 ani Ediția cu numărul 94 a Turului Franței la ciclism poate fi considerată una dintre cele mai controversate din istoria competiției. Cea mai importantă întrecere în ciclismul de șosea a încasat o altă lovitură de imagine în acest an, iar credibilitatea Turului Franței este în scădere după ce un nou scandal de dopaj a izbucnit în caravana Marii Bucle. Cu trei zile înainte de finalul Turului, liderul clasamentului general și în proporție de 90% viitorul câștigător al competiției, danezul Michael Rasmussen, s-a retras din cursă la cererea echipei sale Rabobank. Și asta pentru că Rasmussen a ratat nemotivat câteva controale antidoping inopinate. Cu doar câteva zile înainte, un alt rutier cu pretenții la locurile fruntașe, cazahul Alexandre Vinokurov, și echipa sa Astana au fost excluși din Turul Franței pentru că sportivul a fost depistat pozitiv la un control antidoping. în afara lor, alți trei cicliști au fost depistați pozitiv, spaniolul Ilian Mayo (Saunier Duval), italianul Cristian Moreni (Italia) și germanul Patrik Linkewitz (T-Mobile). De toate aceste probleme au profitat membrii formației americane Discovery Channel, care au livrat un nou câștigător în Turul Franței, menținându-și dominația asupra întrecerii pentru al optulea an consecutiv. Numele câștigătorului din acest an este spaniolul Alberto Contador, în 2006 a fost Floyd Landis, iar în perioada 1999- 2005 a fost legendarul Lance Armstrong, toți rutierii îmbrăcând tricoul celor de la Discovery Channel. Contador, 19 ani, a câștigat Turul Franței la o distanță de doar 23 de secunde față de australianul Cadet Evans (Predictor Lotto) și la 31 de secunde față de americanul Levi Leipheimer (Discovery Channel). în ierarhia echipelor, Discovery a câștigat lupta cu Caisse D’Epargne, fapt pentru care și-a rotunjit conturile cu 700 000 de euro, cel mai bun sprinter fiind desemnat belgianul Tom Bonnen (Quickstep). Cel mai bun dintre cățărători este columbianul Juan Mauricio Soler Flemandez (Earloworld), iar cel mai combativ ciclist a fost desemnat spaniolul Amets Txurruka (Euskatel). Primele trofee Olympique Lyon a luat Supercupa Franței Bayern München și Olympique Lyon sunt primele premiante ale fotbalului european, și asta pentru că au câștigat primele trofee ale noului sezon. Bayern München și-a adjudecat Cupa Ligii Germaniei după succesul cu scorul de 1-0 înregistrat în fața lui Schalke 04; înainte de a juca finala, bavarezii au eliminat pe rând pe Werder Bremen, cu 4-1, și pe VfB Stuttgart, cu 2-0. Campionatul Germaniei începe în 11-12 august: în Franța, campioana Olympique Lyon și-a trecut în palmares și Supercupa Franței. Olympique este neînvinsă în această competiție de șase ediții, adică exact numărul titlurilor de campioană cucerite consecutiv în Hexagon. Duminică, lyonezii au dispus de câștigătoarea Cupei, FC Sochaux cu scorul de 2-1. Campionatul Franței debutează în acest weekend. Calendarul Formulei 1 Sezonul se deschide tot în Australia Federația Internațională de Automobilism a stabilit deja calendarul pentru sezonul 2008 al Formulei 1. La fel ca și în acest an, și în sezonul viitor prima cursă se va desfășura la Melbourne (Australia), pe circuitul Albert Park, la data de 16 martie. O săptămână mai târziu este programat Marele Premiu al Malaysiei de la Sepang. Apoi urmează etapa de la Bahrain (6 aprilie), Barcelona (27 aprilie), Turcia (11 mai), Monte Carlo (25 mai), Canada (8 iunie), Franța (22 iunie), Marea Britanie (6 iulie), Germania (20 iulie), Ungaria (3 august), Valencia (Marele Premiu al Europei, 24 august), Italia (7 septembrie), Belgia (14 septembrie), Singapore (28 septembrie), China (12 octombrie), Japonia (19 octombrie), Brazilia (2 noiembrie). Record Organizatorii Raliului Germaniei au anunțat că 106 echipaje s-au înscris în cea de a zecea etapă a Campionatului Mondial de Raliuri. Este un nou record al competiției, după ce precedenta performanță, de 102 echipaje, se înregistrase tot în 2007 la cursa din Finlanda. Raliul Germaniei va avea loc în perioada 17-19 august. Cronometru Autoritățile din China vor organiza, pe data de 8 august, o serie de evenimente pentru a marca faptul că a mai rămas un an până la debutul Jocurilor Olimpice de la Beijing. Peste 10 000 de persoane, printre care se vor afla și oameni politici, vor asista la această sărbătoare, in piața Tiananmen urmând să fie instalat un cronometru care va afișa timpul rămas până la debutul Olimpiadei din 2008. Jocurile Olimpice de la Beijing vor începe pe data de 8 august 2008, la ora locală 20:08 (11:08 GMT). Premieră Reprezentativa de fotbal a Irakului a câștigat pentru prima oară Cupa Asiei pe Națiuni la cea de-a 14-a ediție a competiției, în finala disputată luni la Jakarta (Indonezia), echipa Irakului a învins reprezentativa Arabiei Saudite cu scorul de 1-0. Locul trei la Cupa Asiei pe Națiuni a revenit Coreei de Sud, care a dispus în finala mică a turneului de naționala Japoniei cu 6-5 la penaltiuri. Pagină realizată de CRISTIAN ONACA Steaua, în avantaj Roș-albaștrii s-au impus în Polonia Vicecampioana României la fotbal, Steaua București, a luat o opțiune serioasă la calificarea în ultimul tur preliminar al Ligii Campionilor, după ce a câștigat marți seara prima manșă din turul II. Roș-albaștrii pregătiți de Gheorghe Hagi s-au impus în deplasare cu scorul de 1-0 în fața campioanei Poloniei, Zaglebie Lubin. Unicul gol al partidei a fost marcat de fundașul Stelei Dorin Goian, în minutul 56. Meciul retur este programat miercuri la București. Dacă se va califica în ultimul tur preliminar al Ligii Campionilor, Steaua va fi cap de serie la tragerea la sorți. Acest lucru îi va permite să evite formații puternice ca FC Sevilla, Valencia, Lazio Roma, Arsenal Londra sau Liverpool FC. Tot în ultimul tur preliminar este calificată direct și campioana României, Dinamo București, care însă nu va face parte din urna capilor de serie la tragerea la sorți. Celalalte rezultate: Tampere United - Levski Sofia 1-0, FC Copenhaga - Beitar Ierusalim 1-0, Genk - FK Sarajevo 1-2, Debrecen - IF Elfsborg 0-1, Glasgow Rangers - FK Zeta 2-0, Pyunik Erevan - Șahtior Donețk 0-2, FK Ventspils - Red Bull Salzburg 0-3, MSK Zilina - Slavia Praga 0-0, Steaua Roșie Belgrad - Levadia Tallinn 1-0, FK Astana - Rosenborg 1-3, Hafarfjordur - Bate Borisov 1-3, NK Domzale - Dinamo Zagreb 1-2, Beșiktaș - Șerif Tiraspol 1-0. Selecționer la bulgari Dimităr Penev revine la echipa națională Prima reprezentativă de fotbal a Bulgariei are un nou selecționer, în persoana antrenorului Dimităr Penev. Federația Bulgară de Fotbal l-a numit în funcția de selecționer pe tehnicianul în vârstă de 62 de ani, acesta înlocuindu-l pe Stanimir Stoilov, numit interimar în luna martie după demisia fostului selecționer Hristo Stoicikov. Penev a realizat cea mai importantă performanță a fotbalului bulgar, locul patru la Cupa Mondială din 1994. Și echipa națională a Belarusului are un nou selecționer: este vorba despre tehnicianul german Bernd Stange, în vârstă de 59 de ani. El îl înlocuiește în funcție pe Iuri Puntus, care a demisionat după meciurile pierdute în fața Bulgariei în luna iunie. Stange a pregătit reprezentativa Republicii Democrate Germane între 1983 și 1988, precum și naționala Irakului între 2002 și 2004. Selecționerul croat al Albaniei, Otto Barici, a fost amendat cu 1 825 de euro de către Comisia de Disciplină a U.E.F.A. pentru declarații homofobe. Barici a declarat în 2004 că nu dorește să aibă homosexuali în echipă. în acea vreme, Barici era selecționerul Croației, iar el a fost reclamat la U.E.F.A. de către organizația Fotbal împotriva rasismului în Europa. Albania, Belarus și Bulgaria sunt adversarele României în grupa G de calificare la Campionatul European de fotbal din 2008. Grupă dificilă . Challenge Cupa Selecționata de rugby a Bucureștiului vizează locul trei Selecționata de rugby a Bucureștiului, unica formație românească înscrisă în cupele europene, are parte de un debut teribil în ediția 2007- 2008 a Cupei Challenge. Bucureștenii au fost repartizați în grupa a ll-a a competiției și vor disputa pe teren propriu primul meci, în 10 noiembrie, în compania celui mai puternic adversar posibil, formația engleză Worcester Warriors, care a terminat sezonul precedent pe locul 11 și are în lot jucători de talie mondială, cel mai cunoscut fiind internaționalul neozeelandez Rico Gear. Apoi pentru Selecționata Bucureștiului urmează meciul din deplasare, de la Parma, echipa italiană fiind de departe cel mai accesibil adversar din grupă. Turul se va încheia pe data de 8 decembrie, când Selecționata Bucureștiului va primi vizita francezilor de la Montauban, la care evoluează și doi jucători români, Bogdan Bălan și Petre Mitu. Competiția se va relua în weekendul 14-16 decembrie, când românii vor evolua la Montauban. Următoarea etapă aduce meciul de acasă cu Gran Parma, în 11-13 ianuarie 2008, iar ultimul joc va fi pe 18-20 ianuarie 2008, în deplasare cu Worcester. Sezonul trecut al Challenge Cup. Selecționata Bucureștiului a reușit un rezultat neașteptat de bun, ocupând în final locul trei în grupă, înaintea echipei Bayonne și după Newport Dragons și Bristol Bucureștenii vor să repete evoluțiile bune transferuri Manchester în top Clubul englez Manchester United conduce detașat într-un clasament al sumelor cheltuite în această perioadă de transferuri. Englezii au transferat patru fotbaliști în valoare de 86,3 milioane de euro. Pe locul doi se află gruparea spaniolă Atletico Madrid, care a cheltuit 77 de milioane de euro pe opt jucători. Locul trei este ocupat de clubul german Bayern München, care a cheltuit 70,2 milioane de euro. Liverpool este pe locul patru cu 69,7 milioane. Liverpool a reușit până acum transferul verii, 36 de milioane pentru atacantul spaniol Fernando Torres. Interesant este faptul că AC Milan, campioana Europei, nu a cheltuit niciun euro pe transferuri. Bistrițenilor le-a lipsit puțin noroc în Spania Câștigători în Intertoto . Oțelul Galați a trecut de Trabzonspor Oțelul Galați și-a trecut în palmares primul trofeu european, Cupa UEFA Intertoto, după ce a câștigat una dintre cele 11 finale ale competiției. în plus, gălățenii și-au câștigat dreptul de a se înscrie în turul II preliminar al Cupei UEFA. După ce a câștigat acasă manșa tur a finalei, scor 2-1, Oțelul s-a impus cu același scor și în meciul retur, programat sâmbătă, în Turcia, în fața formației Trabzonspor. Rezultatul constituie o surpriză, reprezentanta Turciei fiind un adversar mai bine cotat, ce pornea cu prima șansă la câștigarea dublei manșe. într-o altă finală a Cupa UEFA Intertoto, Gloria Bistrița a remizat, scor general 2-2, cu spaniolii de la Atletico Madrid. Ibericii sunt cei care au câștigat trofeul și biletele pentru turul II preliminar al Cupei UEFA datorită golului marcat în deplasare. După ce a câștigat acasă prima manșă cu scorul de 2-1, Gloria a cedat la limită, la Madrid, cu 0-1. Celelalte rezultate: Sampdoria Genova - Cerno More Varna 1-0 (în tur 1-0), Blackburn Rovers - Vetra Vilnius 4-0 (2-0), RC Lens - Cernomoreț Odesa 3-1 (0-0), Aalborg - KAA Gent 2-1 (1-1), SV Hamburg - Dacia Chișinău 4-0 (1-1), Rubin Kazan - Rapid Viena 0-0 (1-3), OFI Creta - Tobor Kostanai 0-1 (0-1), FC Utrecht - IF Hammarby 1-1 (0-0), Uniao Leiria - Hajduk Kula 4-1 (0-1). Formațiile subliniate au câștigat Cupa Intertoto și s-au calificat în turul II preliminar al Cupei UEFA.