Albina, 1897-1898 (Anul 1, nr. 1-52)

1897-10-05 / nr. 1

2 ALBINA mare din orașe, școlile din sate; apar cărți, se formeza omeni de specialitate; au apărut și apar multe reviste; cu tote acestea, nu avem o întreprindere sănătosă pentru ceea ce se chiamă cultura generală a poporului. «De aceea—diceam în apelul prin care anunțam «aparițiunea revistei nóstre — mulți nu citesc aprope nimic, iar alții «citesc ce li [se oferă de cel d’întâiü venit. Sau găsit în casele țeranilor și orășenilor cu puțină carte scrieri, al căror cuprins îți sperie «mintea și romul uimit de cum sau putut publică și răspîndi în popor asemenea scrieri cu desăvîrșire otrăvitore pentru viața luî «sufletescâ.» Nu avem reviste și publicațiunî de iem așa dicînd «reviste de familie», pe cari să fies orîcine, în сап să afle fiecare un articol intere ceva copilul, să găsescă băiatul sau fata care a înviț. .se liceale, să găsescă funcționarul, să gasescă militar . .comerciantul, să afle toți câte сеvă, și învățătură și pentru un preț mic. Multe reviste au căutat să lingușescă pornirile rele, să alimenteze curentul nenorocit, ce pare a se formă, adecă înclinarea cătră scrieri nefolositore. Ținta nostră este să umplem acest gol. Pentru o lămurire mai deplină dăm întregul program al activității ce ne propunem a îndeplini. I. Religie și patrie : Articole religiose: Articole patriotice. II. Educațiune și instrucțiune : Articole privitore la școlă și la buna creșcere. III. Istorie națională. Articole de istorie veche și contimporană. IV. Istorie generală : Articole istorice despre țările străine. V. Geografie. Articole geografice. Călătorii. Descripțiuni din țară și din străinătate (cu ilustrațiuni). VI. bărbațiiman al Romanilor. Biografii (cu ilustrațiunî). VII. Bărbații mari ai lumii . Biografii (cu ilustrațiunî). VIII. Monumente istorice. Descrieri de monumente din țară (cu ilustrațiunî). IX. Literatura română. Reproduceri din autorii noștri cei mari. X. Folklore. Diverse culegeri de produceri poporane. Reproducerea altor bucăți publicate mai ’nainte. XI. Stiință: Articole de stiință vulgarizată. Invențiuni. Descrieri de animale și de plante. (Cu ilustrațiuni). XII. Economie rurală : Agricultură. Arboricultură. Apicultură. Viticultură. Crescerea vitelor. Veterinărie. Industrie casnică. Silvicultură. Prețul productelor în porturi și în orașele negustoresc! Consilii pentru vîndarea productelor. Mașini agricole.