Albina, 1901-1902 (Anul 5, nr. 1-52)

1901-10-07 / nr. 1

2 ALBINA Cei grupați în jurul „Albinei“ п’au urmărit nici un profit material, ci numai moral, adică înlăturarea încetul cu încetul a relelor de care suferă populațiunea nostră rurală din pricina nescimtei. Lucrul acesta trebue schit și de prietenii și de dușmanii „Albinei.“ Odată aceste mărturisiri făcute, ne adresăm tuturor și-i rugăm, să ne dea ajutor pentru ca să dăm un avânt și mai mare și mai puternic revistei, pentru ca s’o putem trimite pretutindeni unde e grain românesc! P. Gârboviceanu. IUBIRE DE PATRIE abia se impune iubirea nostre tot așa de bine, în chip tot așa de firesc ca și Dumnedeu care ne-o dă. .. Ce trebuie SÜ ion legem prin acel de pat V? "7"* j doue înțelesuri: însemneză sfera in care am primit vieța, și națiunea căreia aparținem, al cărei membru, al cărei fiu suntem. Iubirea patriei este deci un sentiment instinctiv care se deșteptă în noi îndată după iubirea de tată și de mamă, după iubirea celor cari ne fac să trăim, cari ne dau un loc printre frații noștri, încă din primele file ale existenței. In adever, omul, de abia născut, prinde dragoste de primele lucruri cari îî iubesc ochii neexersați, de locul unde a trăit, sub adăpostul părintesc, unde a încercat primele jocuri, cu soți de vârsta sa, unde a împărțit cu el petreceri, bucurii, mici întristări, unde s’a împrietenit cu ființe asemănate cu dînsul, unde a făcut, neapărat fără a-șî da semă, experiența primelor începuturi de societate, primelor legături omenesce. Aceste naive sentimente, singurele ce prinde copilul din cuvintele, din privirile duiose ale tatălui și ale mamei sale, desvoltând simțirea sa, îl pregă-