Albina, 1908-1909 (Anul 12, nr. 1-52)

1908-10-26 / nr. 4

Anul XII. 26 Octomvrie 1908 SST No. 4. Albina revistă Enciclopedică populară ftkMUUBMl Im fut pa ma bat 8 I Abonamentul im tutlm. t< am lai ( > » » 8 lumi » S J Um numàr....................................IS bani Matra amumaluri 1 sau limia. Ilina publicitate, 8 banii au vântul. Mana aripta la nepublicata anarh. SUMARUL: (J. Coșbuc, Patria română (poezie). — P. Mechifor, Tâmpla Bisericii catedrale din Calafat.—D. Tecor, Ipohondria. —Ceaiul în Japonia.—Mină de aur în Franța.—///. Predescu, Moș Neagu, poveste (sfârșit). —Starea semănăturilor.— Bolnița mănăstirii Bistrița. — V. S. Мода, Cronica agricolă ; Congresul agronomilor ; Starea timpului ; Târgurile noastre ; Târgurile streine. — Ce pedepse pot da jandarmii rurali. —Cronica săptămânii.—Informațiuni.— Bibliografie. Păreri și propuneri : St. Popescu, Cărțile de premii. Din ziare și reviste : Fumatul.—Umbrele julite ale cailor.Pentru oaspeți. Ilustrațiuni: Ceremonia ceaiului în Japonia. — Bolnița mănăstirii Bistrița. — Ușa de la Biserica Bolnița. Ilustrațiuni afară din text : Tâmpla bisericii din Calafat. Suplement : Buletinul activității sociale a preoților și învățătorilor No. 23. PATRIA ROMÂNA Patria ne-a fost pământul Unde ni-au trăit strămoșii, Cei ce te-au bătut pe tine, Baiazete, la Rovine, Și la Neajlov te făcură Fără dinți, Sinane, 'n gură, Și punând dușmanii 'n juguri Ei au frământat, sub pluguri Sângele Dumbravei roșii. — Asta-i patria română Unde-au vitejii strămoșii! Patria ne e pământul Celor ce suntem în viață, Cei ce ne iubim frățește, Ne dăm mâna românește , Numai noi cu-acelaș nume, Numai noi Români pe lume