Amfiteatru, 1981 (Anul 16, nr. 1-12)

1981-01-01 / nr. 1

Gh. BITAN : Omagiu Voi servi întotdeauna interesele şi năzuinţele poporului nostru spre o viaţă demnă, fericită şi liberă. Voi face totul pentru a nu dezminţi, în nici o împrejurare, faptul că partidul nostru şi eu personal slujim neabătut cauza suveranităţii şi independenţei României, a înfloririi ei tot mai puternice, ca egală in rindul naţiunilor libere şi independente ale lumii. NICOLAE CEAUŞESCU Ianuarie sărbătoresc 1981, primul an al unui nou cincinal, a început cu vizitele de lucru la Timişoara şi in judeţul Braşov ale secretarului general al partidului nostru, fapt de profundă semnificaţie pentru imaginea dezvoltării sociale a României de azi, fapt doveditor pentru încă o dată al stilului de muncă pe care conducătorul tării l-a impus in toate domeniile de activitate, un stil definit printr-o mobilitate extraordinară, prin valoarea supremă a exemplului personal, prin unitatea deplină dintre gîndirea social-politică şi acţiunea revoluţionară a celui care in ultimii 16 ani de construcţie socialistă a redimensionat viaţa economică, socială şi culturală a ţării la proporţiile unei autentice renaşteri. Sorţii au vrut ca la începutul anului, la începutul fiecărui nou ciclu de dezvoltare a ţării, ţara să-şi aducă fierbintele său omagiu, manifestaosîî, sopirea sentimentelor de profundă stimă şi vibrantă iubire pentru bărbatul care întruchipează cele mai alese însuşiri ale neamului nostru, voinţa fermă de dezvoltare a orinduirii noastre socialiste, de continuă propăşire a întregului popor spre noi culmi de civilizaţie şi bunăstare, cu prilejul aniversării zilei sale de naştere. Acest ianuarie sărbătoresc înmănunchează ca intr-un buchet aniversar simbolic şi sărbătorirea zilei Unirii Principatelor şi, ca un alt dar al sorţilor, aniversarea zilei de naştere a tovarăşei Elena Ceauşescu, tovarăş de viaţă, luptă revoluţionară şi de idealuri a secretarului general al partidului nostru, personalitate politică marcantă şi eminent om de ştiinţă. Ianuarie sărbătoresc pe care poporul nostru îl trăieşte cu inimile pline de bucurie aducîndu-şi dovada recunoştinţei şi dragostei pentru iluştrii săi conducători prin rezultate deosebite în muncă, prin angajarea entuziastă în bătăliile pentru calitate şi eficienţă in viaţa economică a ţării. Pentru tinerii ţării, crescuţi în anii cei mai rodnici ai întregii noastre istorii, exemplul de viaţă comunistă şi de activitate revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, reprezintă modelul care înaripează fapta şi gîndul, dă tărie şi cutezanţă, luminează încrederea în valorile socialismului şi ale păcii. In telegrama adresată de Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist şi Consiliul Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu prilejul zilei sale de naştere se dă glas voinţei tineretului de a fi mereu la inălţimea chemărilor secretarului nostru general, pentru binele şi prosperitatea ţării noastre: „în acest moment sărbătoresc, săpat în lumina curată a unui nou început de an şi de cincinal, ne reinnoim, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, angajamentul nostru solemn, ferm şi hotărît, de a acţiona cu întreaga cutezanţă a tinereţii, aşa cum ne-aţi cerut-o de atitea ori, în muncă şi învăţătură, pe şantierele naţionale, în industrie şi agricultură, în şcoli şi amfiteatre, pentru educarea comunistă, revoluţionară şi formarea noastră multilaterală, de a fi prezenţi mereu acolo unde este şi va fi mai greu, în bătălia pentru o nouă calitate şi o sporită eficienţă în înfăptuirea Programului Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism“. Omagiul tinerei generaţii a ţării reprezintă expresia recunoştinţei nemărginite pe care o datorăm comunistului şi omului de omenie care şi-a dedicat întreaga viaţă şi activitate slujind intereselor fundamentale ale întregii naţiuni, cauzei generale a socialismului şi comunismului, păcii şi progresului umanităţii, edificării unei lumi mai drepte şi mai bune pe planeta noastră. Mîndri de izbinzile ţării sub conducerea înţeleaptă a marelui bărbat politic omăgiat fierbinte in acest ianuarie sărbătoresc, ianuarie de muncă entuziastă, elogiind personalitatea sa istorică pentru contribuţia determinantă pe care o aduce la transpunerea in viaţă a hotăririlor adoptate de Congresul al XII-lea al partidului, la realizarea unei calităţi superioare în munca eroică desfăşurată de întregul popor în noua etapă de dezvoltare a societăţii româneşti, nutrind convingerea fermă că tot ceea ce se face în ţară este spre binele ţării, spre creşterea spiritului revoluţionar in toate domeniile vieţii economico-sociale, încrezători că vom înfăptui sub conducerea sa înţeleaptă şi îndrăzneaţă noi şi remarcabile proiecte de înălţare a măreţiei României socialiste, avem convingerea că în acest ianuarie ţara îşi omagiază conducătorul, omagiindu-şi propriile eforturi de edificare multilaterală a tării. Ianuarie — omagiu geniului creator al poporului nostru. „Amfiteatru" PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA I An.! XVI lan. 1981181. Apare lunar 12 pagini 1 leu REVISTĂ LITERARĂ ŞI ARTISTICĂ EDITATĂ PE UNIUNEA ASOCIAŢIILOR STUDENŢILOR COMUNIŞTI DIN ROMÂNIA Aniversare luminează in tărie steaua ce ne veşniceşte A izbinzii care astăzi Ceauşescu se numeşte I H uit iubite, şi mult frate, şi mult brav conducător Urmăm cu credinţă braţul ce meneşte viitor, Laolaltă prinşi in faptă, dimpreună în speranţă Ţara fiindu-ne de suflet şi temei şi cutezanţă. Inimi tinere sunt jerbe pentru virsta ta ferice Ale noastre năzuinţe se înfăptuiesc aice Nu prin nestatornicie, nici prin stearpa aminare . Imnul muncii ne zideşte într-o naţiune mare. Imnurile cutezanţei harta patriei o-ncheagă,Jnde braţul tău zvicneşte, rodul muncii noastre leagă. Biruim prin tine-asupra nepătrunsului mister, I reală pare clipa ce supune-un veac de fier, Tragem brazdă mai mănoasă sub Carpaţi, în bărăgane, Energia ne sporeşte româneşte-n milioane! Cine vrea să înţeleagă drumul nostru prin istorii o va face privind steaua ce ne-a dus pe-un drum de glorii. Nicolae Ceauşescu dacă azi rostim, înseamnă Dragoste şi omenie, pildă care ne îndeamnă. Urcă patria română falnic către viitor. Cerul veşnic se bolteşte peste noi de-atita dor. Altor fapte noi le spunem Comunism şi România, Trăinicie de milenii geamănă cu veşnicia. ., suprem destin, răsfaţă ochii pruncilor de miine, României ţine-i steaua-n crugul zilei care vine! Miron Dragomir ■HMBBMMMMWWMi în acest număr: „Anul cinematografic 1980“ — articol retrospectiv de Simelia Bron în pag. 2 • în pag. 3 Mihai Milea analizează sub titlul „O gîndire novatoare în spiritul umanismului revoluţionar“ contribuţia esenţială a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la edificarea noii societăţi socialiste în acest ultim deceniu şi jumătate • A doua parte din panoramicul editorial 1980 de Ioan Buduca în pag. 4, iar în pag. 5 „Povestea unui nume: Matila C. Ghyka" de M.N. Rusu • Reportaje la Scornicești semnează în pag. 6—7 Ion Crăciunică și Carmen Banciu • Ion Cristoiu continuă în pag. 8 „Cazul“ Nina Cassian • „Cronica literară“, „Confruntări“, „Cartograme“, „Convorbiri colegiale“, „Cartea de debut“, „Evenimend“ ș.a.