Amfiteatru, 1982 (Anul 17, nr. 1-12)

1982-01-01 / nr. 1

Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Cu prilejul aniversării zilei Dumneavoastră de naştere, tinăra generaţie a ţârii este fericită să vă poată adresa cele mai curate ginduri şi alese sentimente de dragoste şi recunoştinţă, împreună cu urarea fierbinte, pornită din adîncul inimii, de a ne trăi întru mulţi ani cu sănătate, cu aceeaşi neobosită putere de muncă şi creaţie, pentru înălţarea patriei noastre scumpe - Republica Socialistă România - pe cele mai înalte culmi de civilizaţie şi progres, pentru propăşirea şi gloria ei nepieritoare. Ingăduiţi-ne să vă exprimăm şi cu prilejul acestei zile aniversare, mult stimate tovarăşe secretar general, omagiul nostru profund pentru inestimabila muncă pe care o desfăşuraţi, în fruntea partidului şi statului nostru, pentru fericirea şi prosperitatea poporului, al cărui fiu devotat sînteţi, pentru progresul şi gloria României socialiste. Tinerii patriei — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi —, crescuţi şi formaţi în anii rodnici şi luminoşi ai socialismului, recunosc un exemplul Dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, modelul înflâcuratului patriot, al revoluţionarului consecvent care şi-a pus, încă din cea mai fragedă copilărie, viaţa în slujba înaltelor idealuri ale socialismului şi comunismului, care a înfruntat greutăţi de neimaginat în anii ilegalităţii, care nu şi-a precupeţit nici o clipă munca, energia creatoare pentru înfăptuirea pe pămîntul patriei noastre a celei mai drepte societăţi — societatea socialistă. Viaţa Dumneavoastră ne este nepreţuit îndreptar, ne înflăcărează fapta şi gîndul, ne dă cutezanţă şi tărie în tot ceea ce înfăptuim, fiind cea mai nobilă garanţie a însăşi devenirii noastre comuniste. Toţi tinerii ţării sînt mîndri, drog şi iubit conducător, că România socialistă, realizările ei se bucură de o binemeritată apreciere în rîndul tuturor ţărilor lumii datorită înaltului Dumneavoastră prestigiu de neobosit militant pentru soluţionarea problemelor complexe ale vieţii internaţionale la masa tratativelor, pe baza dreptului sacru al fiecărui popor de a-şi hotărî de sine stătător soarta, fără nici un amestec din afară, al respectului existenţei libere şi demne a fiecărei naţiuni. Ne exprimăm profunda adeziune şi recunoştinţă faţă de strălucitele Dumneavoastră iniţiative de pace şi ne angajăm să nu precupeţim nimic pentru triumful ideilor nobile ale păcii, ale independenţei şi suveranităţii patriei noastre care-şi trăieşte acum noul destin, destinul socialist şi comunist. Ştim că nu este uşor, ştim că marile idealuri se pot înfăptui doar printr-o muncă tenace, plină de dăruire. Ca membri ai Uniunii Tineretului Comunist şi Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, ca tineri născuţi şi crescuţi în anii cei mai luminoşi ai patriei noastre, suntem conştienţi că avem datoria de a fi în primele rînduri, de a munci neabătut pentru realizarea sarcinilor de dezvoltare economico-socială a patriei, în uzine şi şantiere, pe ogoare, de a învăţa necontenit pentru a deveni constructori conştienţi ai socialismului, pentru a fi la înălţimea cutezătoarelor fapte ce ne stau în faţă. Vă încredinţăm solemn, mult stimate tovarăşe secretar general, că învăţînd din exemplul Dumneavoastră, vom acţiona hotărît, cu întreaga noastră forţă de muncă şi putere creatoare pentru înfăptuirea Programului Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. In aceste clipe de sărbătorească aniversare, cu profunde rezonanţe în cugetul şi fiinţa noastră tînără, în aceste momente cînd gîndul tuturor fiilor ţării se îndreaptă cu încredere şi recunoştinţă spre Dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, noi, tînăra generaţie a României COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST socialiste, muncitori şi ţărani, elevi şi studenţi, ne angajăm solemn, cu hotărîrea şi fermitatea specifice vîrstei noastre, să acţionăm ca revoluţionari pentru înaintarea liberă şi demnă a patriei pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Cu sentimente de bucurie, de aleasă dragoste şi recunoştinţă, cu gînd bun şi curat ca dimineţile de ianuarie, cu cuget senin şi încrezător, vă adresăm din inimă cu prilejul sărbătoresc al zilei Dumneavoastră de naştere, urarea de „LA MULŢI ANI!" cu fericire şi noi puteri de muncă spre binele şi fericirea întregului nostru popor. 26 IANUARIE 1982 CONSILIUL UNIUNII ASOCIAŢIILOR STUDENŢILOR COMUNIŞTI DIN ROMÂNIA OMAGIU — Tapiserie de Theodora Moisescu Steno 1 Ţară bogată Scăldată este ţara şi-n soare şi-n belşug, Stăpîni sîntem pe soartă nu-mpovăraţi de jug, Noi ne-mpărţim dreptatea şi păcii-i sîntem scut Chiar pe pămîntul nostru, chiar unde ne-am născut ; Livezile sínt pline de rodul muncii vara. Se leagănă porumbul, şi griul şi secara, Salcîmii toţi şi plopii, da, apele-n pămînt Şi iarba din pădure, şi toate cîte sínt ! * Şi pentru toate acestea cinstim în ianuarie O mare sărbătoare ce-i scrisă-n calendar Slăvită fie ziua cînd s-a născut cu slavă Ceaușescu Nicolae, inima noastră bravă. Comandantului suprem Noi i-am dat puteri depline Comandantului Suprem Să nu-ngăduie războiul, să trăim atît cît vrem, Să se-ntoarcă doar o filă din istorie, acum, Da, ne creştem altfel pruncii, arătîndu-le alt drum, Nu-i firesc să ia amploare doar al răzbunării scop, S-au jertfit destul strămoşii, înarmării spunem stop ! Să-nflorească veşnic teii, în cîmpii să crească griul Şi-ntre stîncile de piatră limpede să curgă rîul... Noi i-am dat puteri depline Comandantului Suprem Să nu-ngăduie războiul, să trăim atît cît vrem. Paula-Maria Savencu © ianuarie, 1982 — AMFITEATRU