Apărarea Patriei, iunie 1952 (Anul 8, nr. 129-152)

1952-06-11 / nr. 137

biBLioteca CENTRALĂ UNIVERSITARĂ »M. EMINESCU“ IAȘI ANUL VIII Nr. 137 (1821) Pentru patria noastră, Republica Populara Română , Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. Miercuri 11 iunie 1952 4 PAGINI — 20 BANI Toată grija pentru traiul militarilor în tabără Partidul Muncitoresc Român și Guvernul Republicii Populare Române acordă o grijă deosebită ridicării continue a nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii, întărirea și desvoltarea continuă a sectorului socialist în industrie și în agricultură, creșterea neîncetată a producției de mărfuri de larg consum, scăderea prețului de cost la mărfurile industriale și alimentare, îngrădirea și eliminarea treptată a elementelor capitaliste de la orașe și sate, toate acestea creează poporului muncitor o situație materială din ce în ce mai bună, o viață culturală tot mai desvoltată. De aceeași atentă grijă se bucură și militarii Forțelor noastre Armate. Traiul lor se îmbunătățește pe zi ce trece. Grija neprecupețită a partidului și a întregului nostru popor muncitor pentru armata sa, pentru satisfacerea nevoilor ei materiale, este exprimată cum nu se poate mai bine în cuvintele tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej: „Nu există sacrificiu prea mare pentru noi când este vorba de armată și de nevoile ei. Dorim s’o vedem bine dotată, bine îmbrăcată, bine hrănită, perfect instruită”. Oamenii muncii din uzine și de pe ogoare nu-și precupețesc eforturile pentru a pune la dispoziția armatei ceea ce îi este necesar, ca să-și poată îndeplini cu cinste rolul de apărătoare a patriei și a cuceririlor revoluționare ale poporului muncitor. In perioada instrucției de vară, când militarii își continuă pregătirea de luptă și pregătirea politică în condițiunile vieții de tabără, când din partea lor se cer eforturi mai mari, grija pentru traiul militarilor, asigurarea nevoilor și cerințelor lor trebue să constitue o preocupare principală a tuturor comandanților și locțiitorilor lor politici. In această privință, ei trebue să se călăuzească permanent după prescripțiunile Regulamentului Serviciului Interior, care spun că : „Șeful trebue să se îngrijească de sănătatea subordonaților ; să cunoască în amănunt viața și nevoile lor, să controleze dacă li se dau drepturile fixate de stat, atât cantitativ, cât și calitativ ; la nevoie să ajute subordonații cu sfaturi și să susțină cererile lor juste în fața șefilor superiori”. Prin grija partidului și a conducerii armatei, comandanții și șefii au la dispoziție mijloacele necesare pentru a putea asigura dotarea materială a unităților, pentru a putea rezolva problemele legate de echiparea, cazarea, hrana, sănătatea și odihna ostașilor. Pentru îndeplinirea acestor sarcini, comandanții și locțiitorii lor politici trebue să dea dovadă de energie, inițiativă, spirit organizatoric, de dragoste nețărmurită pentru om, să știe să folosească cu pricepere forța pe care o reprezintă organizațiile de partid și organizațiile atemiste. Succesele unităților fruntașe arată în mod convingător că acolo unde comandanții și locțiitorii politici dovedesc o grijă deosebită față de condițiile de trai ale militarilor, aceștia obțin rezultate din ce în ce mai bune în pregătirea de luptă și în pregătirea politică. In unitatea din care face parte ofițerul Diaconeasa Ion, de exemplu, ofițerii acordă o deosebită atenție traiului militarilor, considerând că aceasta este nu numai o îndatorire regulamentară, ci și o datorie de onoare a lor. In această unitate, ostașii sunt îmbrăcați curat și respectă cu strictețe regulile de igienă. Ei primesc o hrană consistentă, variată. Comandanții de subunități inspectează personal bucătăriile, se interesează de felul cum sunt întocmite meni-urile, de condițiile de igienă în care se pregătește mâncarea și se servește masa. Datorită grijii blocului alimentar, unitatea dispune în tabără de o mică grădină de zarzavat. Legumele cultivate în această grădină sunt folosite pentru îmbunătățirea hranei militarilor. Comandantul unității, împreună cu organele de spate, au luat măsuri din vreme ca atelierele de croitorie, cismărie, curelărie, fierărie, etc. să poată funcționa și în tabără în bune condițiuni, pentru a putea efectua reparațiile necesare și a evita păgubirea statului prin scoaterea din serviciu a diferitelor materiale nereparate la timp. De asemeni, împreună cu medicul șef, comandantul unității supraveghează și îndrumă îndeaproape activitatea pe tărâm sanitar, îngrijindu-se ca sănătatea ostașilor să nu fie periclitată. Rufăria de corp și așternuturile sunt schimbate la timp, în tabără funcționează săptămânal o baie cu apă caldă, infirmera este încadrată cu un personal priceput și înzestrată cu medicamentele și instrumentele medicale necesare. In cadrul clubului se țin adesea conferințe despre igienă, iar agitatorii, îndrumați de medicul unității, organizează discuții colective cu ostașii, dându-le sfaturi practice în legătură cu felul cum trebue să-și păstreze și să-și întărească sănătatea.Prin grija serviciului administrativ, cantina unității este în permanență aprovizionată. De aici ostașii își pot cumpăra țigări, cărți poștale și alte lucruri trebuincioase. In subunitatea comandată de plutonierul Scurtu Ilie, problema traiului militarilor nu este însă privită cu destulă seriozitate. Aici se mai găsesc unii ostași care umblă cu echipamentul murdar, nereparat, sau alții care nu se bărbieresc la timp. Nici timpul liber nu este organizat, ostașii petrecându-și i fiecare cum vrea, fără foloase practice pentru pregătirea lor de luptă și politică. Paralel cu asigurarea condițiilor materiale ale ostașilor, comandanții și locțiitorii lor politici sunt obligați să se ocupe și de organizarea odihnei militarilor. In timpul liber, în ajunul zilelor de odihnă și în zilele de odihnă se pot organiza întreceri sportive, jocuri, spectacole, convorbiri la club, etc. După o zi de muncă, ostașii simt nevoia de a citi un ziar sau o revistă, de a asculta o conferință interesantă, un concert, sau de a viziona un film. Asemenea activități pot fi organizate cu succes în tabere, unde sunt construite cluburi spațioase, amfiteatre în aer liber, terenuri sportive, parcuri, etc. In organizarea repaosului ostașilor, un prețios ajutor îi dau comandantului și locțiitorului său politic membrii de partid și utemiștii. Ei trebue să fie exemple nu numai în munca de instrucție și educație, dar și în ceea ce privește participarea activă la toate manifestările de educație politică de masă ce se organizează in timpul liber. In ceea ce privește îmbunătățirea continuă a traiului militarilor, organizațiile de partid și organizațiile utemiste au datoria să desbată regulat în adunările generale și în ședințele de birou problemele legate de traiul militarilor, să ajute pe comandanți în găsirea celor mai bune mijloace pentru îmbunătățirea vieții ostașilor. Organizațiile de partid și organizațiile utemiste trebue să educe pe militarii care au sarcini importante pe linie administrativă, în spiritul răspunderii față de îndatoririle lor, să-i ajute să-și ridice necontenit nivelul politic și ideologic. Fiecare bucătar, șofer, croitor, cismar și artelaic, fiecare infirmier sau instalator trebue să-și dea seama de însemnătatea deosebită a muncii pe care o prestează, de răspunderea pe care o are în asigurarea condițiilor materiale și de trai ale tovarășilor lor. Preocuparea continuă pentru îmbunătățirea traiului militarilor trebue să fie împletită zilnic cu munca de educație. Comandanții și locțiitorii politici, ajutați de comuniști și utemiști, trebue să desvolte la ostași conștiința necesității îngrijirii și păstrării atente a avutului armatei și a poporului, așa cum s’au legat prin jurământul militar. Fiecare ostaș trebue educat în așa fel, încât să înțeleagă că este obligat nu numai să păzească el personal avutul militar, dar să și urmărească cum ceilalți ostași își îndeplinesc această îndatorire patriotică. Grija pentru desvoltarea neîncetată a capacității de luptă a unității, pentru starea politico-morală a militarilor, pentru viața și bunul lor trai trebue să fie preocuparea de căpetenie a comandantului și a locțiitorului său politic. Cu cât militarii se vor bucura de condițiuni de viață și de muncă mai bune, cu atât pregătirea de luptă și pregătirea politică se va face mai temeinic, cu atât disciplina va fi mai puternică și, în consecință, cu atât capacitatea de luptă a unității va fi mai riridicată. Viața militarilor în tabără 5 # Gospodăresc cu grijă (Dela corespondentul nostru). — Militarii unității noastre muncesc cu râvnă pentru a da taberei un aspect cât mai frumos, pentru a asigura, prin amenajări cât mai folositoare, condițiuni optime unei temeinice însușiri a pregătirii de luptă. Astfel, caporalul Fodor Ștefan, soldatul fruntaș Vlase Tudor și soldații Ionescu Petre și Bodo Francisc s-au evidențiat în munca depusă la construirea unui grajd model pe unitate. De asemeni, sergenții Radu Stan și Lefter Dumitru au reușit să facă din bordeiele subunității din care fac parte, exemple pentru întreaga unitate. De spirit gospodăresc dau dovadă caporalii Ruță- Ion și Pop Vasile, comandanți de grupă, care acordă o atenție deosebită atât pregătirii de luptă și politice, cât și amenajării taberei. O grijă permanentă se observă la militarii unității noastre, față de armamentul din dotare. După înapoierea dela câmpul de instrucție se organizează curățirea armamentului. Comandanții de subunități controlează această operație, veghiiând ca armele să fie în cea mai perfectă stare de curățenie. S’a aprins „Lampa lui Ilici“ . Militarii din unitatea noastră muncesc cu avânt sporit pentru ca viața lor în perioada instrucției de tabără să fie tot mai frumoasă. Paralel cu lucrările de amenajare și înfrumusețare a dormitoarelor și a celorlalte sectoare ale unității, ei au desfășurat o muncă intensă și pentru electrificarea taberei. In acest scop, a fost instalat un grup electrogen, deja care pornește o rețea de fire ce duce lumina electrică până în cele mai îndepărtate colțuri ale taberei. Pe lângă iluminarea taberei, grupul electrogen este folosit și pentru încărcarea acumulatorilor de la mașinile unității. Pentru efectuarea în bune condițiuni a lucrărilor de electrificare a taberei, o muncă intensă au depus caporalul Rândașu Gheorghe și soldatul Constantin Ion. P. SIQAIBATI Discipolii dela Belgrad ai lui Goebbels (pag. 3-a) In numărul de azîn 3 ani dela actul revoluționar al naționalizării principalelor mijloace de producție — Stăpânii fabricii (pag. 2-a) Greu la instrucție, ușor în luptă (pag. 2-a) DIN EXPERIENȚA ORGANIZAȚIILOR COMSOMOLISTE DIN ARMATA SOVIETICĂ— Locotenent major B. Nikonov. Instruirea activului comsomolist (pag. 3-a) Pentru pace în Asia și în lumea întreagă j(pag. 3-1)] D. Zaslavschi — Iată 'de ce mintel '(pag. 4-a) împotriva fărădelegii și samavolniciei guvernanților dolarizați ai Franței — Declarația făcută de Jacques Duclos în fața judecătorului de instrucție Jacquinot (pag. 4-a). Noi vărsări de sânge săvârșite de călăul Boamer pe insulă! Cocledo (pag. 4)j Oamenii muncii iși exprimă neclintita hotărîre de a urma calea arătată de partid, de tovarășul GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Din marile hale și ateliere, din încăperile liniștite ale laboratoarelor, de pe băncile școlilor și facultăților, gândul fierbinte de dragoste și recunoștință al oamenilor muncii din patria noastră se îndreaptă către conducătorul iubit al poporului nostru, tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. După alegerea sa ca președinte al Consiliului de Miniștri, la Comitetul Central al partidului și la Consiliul de Miniștri continuă să sosească fără încetare telegrame din toate colțurile țării, înflăcărate angajamente de luptă și muncă neobosită pe frontul construcției socialiste. In telegramele lor, oamenii muncii își exprimă neclintita hotărîre de a urma calea arătată de partid, de tovarășul Gh. Gheorghiu- Dej, de a aplica cu fermitate învățătura partidului, de a întări tot mai mult vigilența revoluționară. In telegrama muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor de la uzinele „Vasile Roaită”, după ce se arată succesele obținute în cadrul schimbului de onoare care s’a desfășurat în cinstea alegerii tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri, se spune: „Vom lupta pentru a vă sprijini munca și lupta pe care o duceți împotriva oricăror abateri de la linia justă a partidului, pentru întărirea statului nostru de democrație populară, pentru înflorirea economică și culturală a țării noastre”. In telegrama adresată C. C. al P. M. R., țăranii săraci și mijlocași din comuna Cocu, regiunea Argeș, își exprimă bucuria fără margini care i-a cuprins la vestea alegerii tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri. „Ne angajăm ca în cinstea alegerii tovarășului Gh. Gheorghiu- Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri, să muncim cu însuflețire folosind metodele agrotehnicii înaintate, pentru obținerea unei recolte îmbelșugate. Vom valorifica surplusurile noastre prin cooperație și vom preda înainte de termen cotele cuvenite statului, întărind prin aceasta alianța dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare” — se spune în telegrama lor. „Asigurăm conducerea partidului că vom demasca cu toată tăria elementele exploatatoare de la sate care vor încerca să lovească în acțiunile noastre” — scriu țăranii muncitori din comuna Cocu. Cu același entuziasm, cu aceleași însuflețite angajamente au salutat alegerea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej ca prim ministru al țării și țăranii muncitori din comuna Gliganu, regiunea Argeș, membrii gospodăriei agricole colective „Viață Nouă”, din comuna Poiana Mare, regiunea Dolj, și mulți alții. „Vă asigurăm, mult iubite tovarășe Gh. Gheorghiu-Dej — scriu artiștii, funcționarii și muncitorii Teatrului Național „I. L. Caragiale” — că nu vom precupeți eforturile noastre, pentru a da spectacole de un înalt nivel artistic, folosind metoda realismului socialist. Noi vom învăța necontenit dela arta sovietică cea mai înaintată din lume”. După ce își exprimă bucuria fără margini pentru alegerea tovarășului Gh. Gheorghiu- Dej ca prim ministru al țării noastre, muncitorii sanitari, medicii și funcționariii spitalului unificat de femei „Giulești” scriu în telegrama lor: „Vom îndeplini și depăși indicele cantitativ și calitativ al planului nostru sanitar, folosind metode noi sovietice, pentru ca spitalul nostru să devină exemplu în buna îngrijire a femeilor muncitoare”. Muncitorii, tehnicienii și funcționarii unității nr. 10 a Centrului Poligrafic Nr. 2, întruniți în meeting fulger pentru a sărbători alegerea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri, au adresat iubitului conducător al poporului nostru o telegramă, prin care își iau însuflețite angajamente de a depăși planul de producție, de a ridica productivitatea muncii și de a reduce prețul de cost. „Noi ne luăm angajamentul —■ scriu activistele secției de educație și cultură a C.C. al U.F.D.R. — să ducem cu hotărîre în rândurile femeilor cuvântul partidului, să educăm femeile în spiritul dragostei fierbinți față de patria noastră, al urei față de dușmanii poporului nostru. . Salariații Comitetului pentru învățământ Superior își iau angajamentul de a munci fără odihnă pentru formarea noii intelectualități devotată cu trup și suflet cauzei mărețe a construirii socialismului în scumpa noastră patrie. „Vom lupta cu toată fermitatea pentru educarea viitorilor constructori ai socialismului, în spiritul luminoasei învățături marxist-leniniste”, se spune în telegrama lor. Asemenea telegrame au mai fost trimise de salariații de la întreprinderea „Constantin David”, uzina „Armătura”, întreprinderea „Electrofar”, Institutul Pasteur, studenții și corpul didactic al Institutului de Gospodărie Comunală, salariații de la fabrica de pâine „Sănătatea”, întreprinderea „Tehnocim”, studenții și profesorii Institutului de Teatru „I. L. Caragiale”, salariații centrului școlar de fete 2, 10, 13, salariații sectorului alimentar al Institutului de Cercetări Alimentare și Piscicole, ai Direcției I-a Regionale Drumuri și Poduri București, ai spitalului Brâncovenesc, ai magazinului „Spicul”, studenții și profesorii Institutului de Construcție, etc. (Agerpres). Scrisori trimise tovarășului GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ de către militarii Armatei noastre Populare ★ Iubite tovarășe GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ. Noi, soldații, sergenții și ofițerii din unitatea militară nr. 03277, am aflat cu nespusă bucurie că Dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului nostru, secretar general al partidului nostru drag, au fost ales Președinte al Consiliului de Miniștri al R. P. R. Acest eveniment de importanță istorică în viața poporului nostru constitue și pentru noi, militarii Forțelor Armate ale Republicii Populare Române, un puternic imbold în muncă. In fața partidului și a Dumneavoastră personal ne angajăm că, urmând exemplul glorioșilor ostași sovietici, nu vom precupeți niciun efort pentru întărirea continuă a capacității de luptă a unității noastre, că vom munci cu elan sporit pentru desăvârșirea cunoștințelor noastre militare și politice, pentru întărirea disciplinei, a ordinei militare și a vigilenței revoluționare de clasă. Ne luăm angajamentul că vom respecta cu sfințenie Jură ★ Iubite tovarășe GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ, Cu ocazia alegerii Dumneavoastră ca Președinte al Consiliului de Miniștri, profesorii și elevii Școlii Militare Medii „Dimitrie Cantemir” își iau față de Dumneavoastră, conducătorul luptei oamenilor muncii pentru făurirea unui viitor luminos în patria noastră, angajamentul de a nu precupeți niciun efort în munca de cucerire a științei, în lupta pentru creșterea și formarea de cadre noi, bine pregătite și devotate până la sacrificiu cauzei socialismului, mântui făcut patriei și poporului muncitor, și vom lupta pentru aplicarea fără șovăire a Hotărîrilor Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român și ale Guvernului Republicii Populare Române. Ne vom strădui să ne perfecționăm necontenit măestria noastră militară, pentru a fi gata oricând să apărăm viața liberă și fericită pe care și-o făurește poporul nostru muncitor sub conducerea partidului și a Dumneavoastră. Vă urăm, iubite tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej, ca sub conducerea Dumneavoastră înțeleaptă, Guvernul Republicii Populare Române să obțină noi și noi succese în opera de construire a socialismului, spre binele și fericirea tuturor celor ce muncesc din patria noastră. Trăiască Partidul Muncitoresc Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej ! Trăiască Guvernul Republicii Populare Române ! Trăiască stegarul comunismului mondial, cel mai bun prieten al poporului nostru, generalissimul I. V. Stalin ! Elevii Școlii Militare Medii „Dimitrie Cantemir”, fii ai eroilor clasei muncitoare, urmași ai pandurilor care s’au jertfit pentru eliberarea țării noastre de sub jugul fascist, vă asigură că vor fi luptători dârzi și consecvenți pentru realizarea sarcinilor pe care partidul, guvernul și Dumneavoastră personal, le-aț trasat tineretului școlar din patria noastră. Profesorii și elevii Școlii Militare Medii „DIMITRIE CANTEMIR” ■------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------- Să înceteze teroarea fascistă împotriva patrioților francezi! Către Președintele Consiliului de Miniștri al Franței Paris Scriitorii din Republica Populară Română, protestează cu indignare, alături de toți oamenii muncii din țara noastră, împotriva măsurilor samavolnice luate de guvernul francez contra celor mai buni fii ai Franței, care luptă cu un eroism admirat de întreaga omenire progresistă pentru libertatea, onoarea și independența patriei lor, înfierăm măsura fascistă a arestării lui Jacques Duclos, luptător neînfricat pentru libertatea și independența poporului francez, secretar al C. C. al Partidului Comunist Francez, care stă în fruntea luptei împotriva încercării călăilor americani de a transforma Franța într’un cap de pod pentru deslănțuirea agresiunii contra Uniunii Sovietice și a țărilor de democrație populară. înfierăm măsura fascistă a arestării lui André Stil, scriitor și ziarist, înflăcărat de cel mai adânc patriotism, care și-a pus scrisul în slujba înaltelor idealuri ale poporului francez și ale tuturor popoarelor iubitoare de pace, înfierăm teroarea fascistă prin care reacțiunea franceză, la ordinele imperialiștilor americani, încearcă să frângă voința de luptă a milioanelor de patrioți, adânc atașați cauzei păcii și democrației. Să fie eliberat neîntârziat Jacques Duclos ! Să fie eliberat neîntârziat André Stil ! Să înceteze teroarea fascistă împotriva patrioților francezi, luptători pentru o Franță liberă și independentă, luptători pentru pacea lumii ! MIHAIL SADOVEANU Președintele Uniunii Scriitorilor din Republica Populară Română In cinstea zilei de 23 August Succese ale muncitorilor de la fabrica de postav Buhuși Antrenați în întrecerea socialistă în cinstea zilei de 23 August, muncitorii și tehnicienii fabricii de postav din Buhuși aplică pe scară tot mai largă minunatele metode de muncă ale stahinoviștilor sovietici. După metoda stahanovistului sovietic Ciurchin, au fost organizate trei brigăzi de calitate. Aceste brigăzi obțin succese de seamă în lupta pentru îmbunătățirea continuă a calității produselor. Numai în ultimul timp, ele au dat produse de calitatea sa în proporție de 96 la sută. Folosind metoda stahanovistului sovietic Schilev, 100 muncitori au fost organizați în 33 posturi de control reciproc. De asemenea, câteva sute de muncitori din această fabrică și-au deschis conturi personale de economii, îndrumați de organizația de partid, 60 muncitori au trecut la preluarea mașinilor din mers, după metoda Antoninei Jandarova. Numeroși muncitori din fabrică aplică meni metodele stahanoviștilor sovietici de aserlicev-Vlasov, de șablonare a urzelilor, Covaliov, de lucru la mai multe agregate, Melnicov, de legare a valurilor de pretor din mers, și altele. In fabrica Buhuși, o luptă hotărîtă se desfășoară și în direcția ridicării de tot mai multe cadre calificate. Și în această privință, experiența stahanoviștilor sovietici este de un neprețuit ajutor. Astfel, până în prezent, sute de muncitori au fost calificați la locul de muncă după metoda Cotlear. Datorită aplicării pe scară tot mai largă a avansatelor metode de muncă ale stahanoviștilor sovietici, colectivul fabricii de postav din Buhuși a reușit ca în luna Mai să realizeze sarcinile de plan la filatură în proporție de 103,8 la sută, la țesătorie lână 104,2 la sută, iar la țesătorie bumbac 102,4 la sută De asemeni, colectivul fabricii a dat în luna Mai cu 5,6 la sută mai multe țesături finite de bumbac. Fruntași în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, pentru extinderea avansatelor metode de muncă ale stahanoviștilor sovietici, sunt țesătorii stahanoviști Costin Gheorghe, care deservește simultan 6 războaie Cordi, Bulgaru Maria, Chiriac Aurel și Sabinciu Maria dela preparația țesătorie, Vădana Mihai, dela destrămare, Panciu Constantin și Nemeș Constantin, maiștri țesători, și alții. Șarje rapide GALAȚI, (dela corespondentul nostru). ~ Din inițiativa turnătorului Cornea Verie, la uzinele metalurgice „Progresul“ din Galați s’a pornit o acțiune susținută pentru reducerea consumului de materiale la fiecare produs fabricat. In această acțiune sunt antrenați zi de zi un număr tot mai mare de muncitori din sectorul metalurgic. Aplicând pe scară tot mai largă metoda stahanovistului sovietic Matulineț, de elaborare a șarjelor rapide, oțelarii au reușit să obțină succese deosebite în lupta pentru reducerea consumurilor specifice și pentru ridicarea productivității muncii. Astfel, de pildă, în numai 9 zile, oțelarii Mustață Pavel, Avramescu Gheorghe și Luca Costache, au dat 16 șarje rapide de oțel. De asemenea, reducând consumul de materiale, brigada oțelarului Preda Nicolae a realizat economii în valoare de peste 15.000 lei. Pregătiri în vederea strângerii recoltei FOCȘANI, (dela corespondentul nostru).— Muncitorii și tehnicienii stațiunii de mașini și tractoare din comuna Florești, regiunea Putna, se pregătesc intens în vederea apropiatei campanii de strângere a recoltei. Până la data de 9 iunie ei au revizuit toate tractoarele, au reparat toate plugurile și au pus în perfectă stare de funcționare 16 batoze. De asemenea, au fost reparate două tractoare rutiere și un autocamion necesar transporturilor produselor. In fruntea acestor munci se află echipele conduse de comunistul Popovici Ioan. Tractoristul utemist Macău Vasile a terminat reparația unei batoze cu două zile înainte de termen. Fruntași în lucrările de reparații sunt și tractoriștii Radu Gheorghe, distins cu „Medalia Muncii", utemista Anica Nicoară și alții. Conducerea S. M. T.-ului a luat măsuri pentru aprovizionarea cu carburanți și lubrifianți, necesari pe toată durata campaniei. Acțiunea patriotică pentru însușirea celei de a doua specialități In cinstea marii sărbători Am primit cu deosebită bucurie vestea alegerii celui mai iubit fiu al poporului nostru muncitor, tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej, în funcția de președinte al Consiliului de Miniștri. Alături de toți militarii Forțelor noastre Armate, voi munci cu tot avântul pentru a da viață mărețelor sarcini trasate de partid și de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. ^ îmi voi însuși pregătirea politică și pregătirea de specialitate și îmi iau angajamentul ca, în cinstea zilei de 23 August, să trec la însușirea celei de a doua specialități, telegrafia. Voi studia cu perseverență toate regulamentele și instrucțiunile ce privesc telegrafia și voi căuta să aprofundez regulile de exploatare și aparatele telegrafice, astfel ca, atunci când va fi nevoie, să pot lucra în bune condițiuni și ca telegrafist. Sunt ferm convins că angajamentul luat îl voi duce la bun sfârșit, având ajutorul comandanților mei, al organizației de partid și al organizației U. T. M. Insușindu-mi pe lângă specialitatea de bază și pe cea de telegrafist, voi putea deveni un mai bun apărător al scumpei mele patrii, voi putea să mă achit cu cinste de sarcinile ce îmi revin. In munca mea mă voi călăuzi în permanență de exemplul oamenilor muncii care, sub conducerea partidului nostru drag, muncesc cu hotărîre pentru construirea unei vieți noi. Caporal Ion GARBACEA (De la corespondentul nostru). Citind cu regularitate articolele apărute în presa militară, sergentul Stere Petre a văzut cum matrozii noștri, urmând exemplul ostașilor din Armata Sovietică, au trecut la însușirea celei de a doua specialități. Acest lucru l-a frământat mult, gândindu-se cum ar putea face și el, în cadrul tunului pe care-l comandă, ca subordonații să treacă la însușirea celei de a doua specialități. Sergentul sa gândit că problema principală în cadrul tragerii cu tunul e ochirea, că ochitorul e unul din servanții principali ai tunului și de care depinde, într’o mare măsură, rezultatul tragerii. S’a gândit în același timp că pe câmpul de luptă se poate întâmpla ca ochitorul să fie scos din luptă, el trebuind să fie înlocuit de altcineva. Pornind de la acest fapt, el a hotărît să facă din fiecare servant și un bun ochitor. El a discutat cu ostașii din tunul pe care-l comandă această problemă. Aceștia au primit cu bucurie propunerea făcută. A mers apoi la comandantul de subunitate și la locțiitorul politic al acestuia, cărora le-a cerut aprobarea și care i-au dat-o. In cadrul unei adunări generale a organizației de bază U. T. M. și-a luat angajamentul ca din servanții tunului pe care-i comandă să facă în cel mai scurt timp și ochitori tot așa de bine pregătiți ca și în prima lor specialitate de servanți. După exemplul tanchiștilor sovietici Api aflat cu mare bucurie despre inițiativă matrozilor și cartnicilor de pe navele noastre, care au pornit cu multă însuflețire la însușirea celei de a doua specialități. De asemeni, din unele cărți, am aflat cum tanchiștii sovietici, cunoscând mai multe specialități, în timpul Marelui Război pentru Apărarea Patriei au putut să ia locul tovarășilor căzuți în luptă, îndeplinind la timp misiunile primite. Aceste exemple ale tanchiștilor sovietici, ca și ale marinarilor, de pe navele noastre, m’au făcut să-mi pun întrebarea dacă nu aș putea și eu să-mi însușesc o a doua specialitate. Adresându-mă comandantului, i-am raportat că, însușindu-mi foarte bine specialitatea de reglaj mecanic, vreau să învăț și specialitatea de încărcător. Acordându-mi-se această încredere, eu îmi iau angajamentul să-mi însușesc și cea de a doua specialitate, tot atât de bine cum mi-am însușit-o pe prima. Pentru a-mi însuși specialitatea de încărcător, nu voi precupeți timpul meu liber și voi cere întotdeauna ajutorul tovarășilor mei, cât și al comandantului. Sunt conștient că, cu cât mă voi perfecționa mai bine în pregătirea de luptă și pregătirea politică, cu atât voi merita mai mult titlul de tanchist, apărător al construcțiilor socialismului din scumpa noastră patrie, că voi ține sus titlul de membru de partid. .Sergent Ioan DOBRE Acțiunea patriotică a matrozilor și cartnicilor din Marina noastră Militară, de însușire a celei de a doua specialități, a trezit un mare ecou in rândul militarilor din celelalte genuri de arme. Militarii Forțelor noastre Armate își dau seama tot mai bine de conținutul patriotic al acestei acțiuni menite să ridice forța și capacitatea de luptă a unităților și subunităților. Acțiunea de însușire a celei de a doua specialități are mari posibilități de extindere in arma tancurilor, artileriei, transmisiunilor, etc. Scrisorile și corespondențele care sosesc la redacție arată că in rândul militarilor Forțelor noastre Armate din aceste arme există dorința însuflețită de a trece la cea de a doua specialitate. Ei se inspiră și in această privință din experiența glorioasă de luptă a ostașilor sovietici. Sunt numeroase exemplele care arată cum tanchiști, marinari, artileriști, transmisioniști din Armata Sovietică, au îndeplinit misiuni in condițiuni deosebit de grele, cunoscând o a doua specialitate. Ei înlocuiau cu succes pe tovarășii scoși din luptă. ’ Este datoria comandanților și a locțiitorilor lor politici, a organizațiilor de partid și U.T.M. de a sprijini cu toată puterea această acțiune patriotică. Toți servanții tunului vor deveni buni ochitori