Apărarea Patriei, mai 1953 (Anul 9, nr. 104-128)

1953-05-03 / nr. 104

2 APĂRAREA PATRIEI Duminică 3 Mai 1953 Nr. 104 120991 Grandioasa demonstrație de 1 Mai din Piața Stalin din Capitala (Urmare din pag. l a) de muncă, școli care formează viitori constructori ai socialismului. Deasupra coloanelor străjuește o mare insignă a F.M.T.D. Mai în urmă, pe o pancartă, sunt înscrise lozincile : „Trăiască cel Fluviul nesfârșit al manifestanților continuă să înainteze și să treacă prin fața tribunelor. Când ajung în piață, manifestanții încetinesc pasul și privesc cu dragoste spre conducătorii partidului și guvernului, spre tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, conducătorul încercat al poporului nostru muncitor pe drumul construirii socialismului. Exprimând hotărîrea lor de a urma în viitor calea indicată de partid, de a-și strânge și mai mult rândurile în jurul partidului și guvernului, de a munci neobosiți pentru continua întărire a capacității de aparare a patriei și pentru apărarea păcii în lume, miile de manifestanți ghiu-Dej“, scandează: „Gheor„Gheorghiu-Dej“. Deasupra imensei piețe, și până departe în împrejurimi, răsună: Cu partidul nostru’n frunte Vom avea victorii multe. Dinspre Statuia Aviatorilor străbate până în marea piață un uruit puternic de motoare. Pe măsură ce coloanele înaintează, uruitul motoarelor pune stăpânire pe întreaga piață. Prin dreptul tribunelor, trece acum coloana metalurgiștilor de la uzinele „23 August“. Harnicii constructori de motoare și de utilaj greu sunt răsplătiți cu aplauze însuflețite de întreaga asistență. Metalurgiștii poartă în fața coloanei lor o pancartă pe care scrie: „Raportăm tovarășului Gheorghe Gheorghiu- Dej că în cinstea zilei de 1 Mai am dat patriei primele autocamioane“ Pe unul din autocamioanele de 15 tone este montată o uriașă macara fabricată de muncitorii de la uzinele „Steagul Roșu“ de la Orașul Stalin; pe altul, se află un uriaș transformator fabricat la „Electroputere“ Craiova, pe un altul, un excavator produs de metalurgiștii uzinelor „Progresul“Brăila. In primele rânduri ale metalurgiștilor dela „23 August“ este purtat cu mândrie Drapelul Roșu de producție al Consiliului de Miniștri al R.P.R., înaltă distincție pe care colectivul acestei uzine a primit-o în cinstea zilei de 1 Mai pentru succesele deosebite dobîndite în lupta pentru industrializarea socialistă a patriei. De-a lungul nesfârșitei coloane a oamenilor muncii se înalță, simbol al dragostei și recunoștinței față de U.R.S.S., zeci și zeci de portrete ale tovarășului G. M. Malencov, Președintele Consiliului de Miniștri al U. R.S.S., și ale membrilor Prezidiului Comitetului Central al P.C.U.S. : L. P. Beria, V. M. Molotov, C. E. Voroșilov, N. S. Hrușciov, N. A. Bulganin, L. M. Caganovici, A. I. Micoian, M. Z. Saburov, M. G. Pervuhin. Portretul tovarășului Mao Tzedin, purtat de demonstranți, exprimă sentimentele de prietenie și salutul frățesc pe care poporul nostru îl trimite cu prilejul zilei de 1 Mai marelui popor al Chinei noi, Populare. Paralel cu muncitorii dela uzinele ,,23 August“, manifestează prin Piața Stalin muncitorii complexului C.F.R. „Grivița Roșie“. Demni reprezentanți ai ceferiștilor — detașament combativ, harnic și de nădejde al clasei noastre muncitoare, — muncitorii, tehnicienii și inginerii complexului „Grivița Roșie" se prezintă și de acest 1iai în fața partidului cu noi realizări. Numai prin folosirea rațională a materialelor auxiliare și a materiilor prime ei au economisit 380.000 lei, întrecând cu 30.000 lei angajamentul luat. Apreciind eforturile lor în lupta pentru îndeplinirea cincinalului în 4 ani, Consiliul de Miniștri al R.P.R. a acordat colectivului complexului „Grivița Roșie“ distincția „Mențiune scrisă“. Tribunele aclamă din nou cu putere. Prin piață, trece un grup de colectiviști călări, îmbrăcați în frumoase costume naționale. In urma călăreților trec numeroase echipe artistice în costume pitorești, care, în sunetul orchestrelor populare, execută cu măiestrie jocuri naționale. In cinstea marii sărbători, muncitorii gospodăriilor agricole de Stat din regiunea București au terminat complet însămânțările epocii întâia și ale celei de a doua. In fruntea colectivului gospodăriei agricole de stat Periș trece un car alegoric care înfățișează una din cele mai însemnate realizări ale muncitorilor, tehnicienilor, și unde al III-lea Congres Mondial al Tineretului ! Trăiască cel de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru pace și prietenie !” « Asistența întâmpină cu aplauze furtunoase, prelungite, pe tinerii cetățeni ai patriei noastre, viitori constructori ai socialismului, ginerilor din această gospodărie ; agregatul pentru producerea ploii artificiale, construit pentru prima oară în țara noastră. Muncitorii gospodăriilor agricole de stat, colectiviștii ca și țăranii muncitori întovărășiți își manifestă hotărîrea de a continua să lupte sub conducerea clasei muncitoare, în frunte cu partidul, pentru viitorul socialist al agriculturii noastre. Și coloanele de manifestanți trec mereu prin Piața Stalin, șiruri nesfârșite de bucurie și tinerețe. Muncitorii, inginerii și tehnicienii constructori ai mărețului Combinat Poligrafic Casa Scânteii „I. V. Stalin“, care trec acum prin piață, raportează conducătorilor partidului și guvernului noile lor succese —■ contribuții de seamă la succesul revoluției culturale care se desfășoară în țara noastră sub conducerea partidului. De la acest adevărat far de lumină pleacă zi de zi spre toate colțurile patriei sute de mii de ziare, cărți și broșuri. Numai în ultimii ani au fost tipărite în țara noastră 214 milioane cărți, dintre care aproape 23 milioane-în limbile minorităților naționale.1.Efee duc în satele și orașele patriei noastre lumina atotbiruitoarei învățături leninist-staliniste, duc cuvântul luminos al partidului nostru La loc de frunte în coloana Combinatului Poligrafic Casa Scânteii „I. V. Stalin“ defilează colectivul redacțional al ziarului „Scânteia“, Organ al C.C. , al P.M.R. — ziarul atât de iubit și apropiat oamenilor muncii din țara noastră. In piață s’a revărsat deodată, plină de voioșie, coloana tinerilor brigadieri, constructori ai minunatului parc de cultură și sport „23 August“. Defilarea lor este deschisă de un grup de brigadieri care poartă un mare medalion cu chipurile genialilor învățători ai clasei muncitoare, Marx-Engels-Lenin- Stalin Alt grup de brigadieri poartă graficul lucrărilor de pe șantier. El arată că miile de tineri brigadieri, mândri de sarcina pe care tineretul lumii a încredințat-o tineretului patriei noastre, aceea de a găzdui în Capitală, marile manifestații ale celui de al 4-lea Festival Mondial al Tineretului, și-au îndeplinit și depășit angajamentele luate în cinstea zilei de 1 Mai. Și-au depășit angajamentele și brigadierii de la tribuna principală, și cei care lucrează la marele stadion, la pavilionul sportiv, la teatrul în aer liber, etc. Deasupra coloanei brigadierilor flutura drapele tricolore, drapele albe cu insigna F.M.T.D., drapele albastre cu porumbelul păcii, insigna U.R.S., insigna celui de al 4-lea Festival Mondial al Tineretului, precum și insigna sportivă a Festivalului. Pe numeroase tăblițe purtate de manifestanți este scris în 15 limbi cuvântul scump întregii omeniri muncitoare : „Pace“. Un ropot de urale și aplauze a străbătut din nou imensa piață. Oaspeții oamenilor muncii din Capitală, metalurgiștii de la fabrica I. M. S.Câmpulung, ca și cei de la „Metalica“ Sibiu, au venit la marea demonstrație din Piața Stalin cu produsele realizate de ei pentru prima dată în țară, în cinstea zilei de 1 Mai. Asistența din tribune admiră silueta elegantă a motocicletelor românești de 350 cm.c., ca și a primelor biciclete românești. Coloanele trec mereu, mereu, prin piața scăldată în roșul drapelelor, în care răsună scandate din mii și mii de piepturi, lozincile : „Trăiască pacea între popoare !“, „Jos ațâțătorii la război !“ Trec acum coloanele de studenți, asistenți și profesori. Alături de ei, participă la marea sărbătoare a oamenilor muncii numeroși studenți străini, care-și fac studiile în țara noastră Studenții poartă volume din operele geniale ale marilor învățători ai omenirii muncitoare: Marx-Engels-Lenin-Stalin. Mulți dintre ei poartă cu dragoste ultima lucrare clasică a tovarășului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“, exprimându-și astfel hotărîrea de a studia cât mai temeinic învățătura marelui corifeu al științei, I. V. Stalin Când ajung în fața tribunelor, muncitorii de la uzinele „Boleslav Bierut“ ridică deasupra coloanei un panou pe care stă scrisă lozinca: „Trăiască prietenia popoarelor iubitoare de pace în lupta pentru consolidarea păcii și colaborării între popoare !“. Exprimând salutul poporului muncitor din patria noastră liberă adresat oamenilor muncii din țările de democrație populară ca și luptătorilor pentru pace din țările capitaliste, mii și mii de demonstranți poartă portretele conducătorilor partidelor comuniața Stalin rămâne pentru câteva clipe goală. Dinspre Statuia Aviatorilor se apropie în rânduri compacte coloanele de sportivi. Fanfara militară intonează acum Marșul Sportivilor. Peste câteva clipe își face apariția în piață un grup de 100 de motocicliști, purtând cu ei portretele marilor dascăli ai proletariatului, portretele conducătorilor iubiți ai partidului și guvernului nostru, îmbrăcați în minunate costume multicolore, în mers cadențat, plini de tinerețe și vigoare, trec prin fața tribunelor sportivii asociațiilor „Locomotiva”, „Flamura Roșie”, trec sportivii Casei Centrale a Armatei, etc. In fruntea sportivilor de la Casa Centrală a Armatei defilează umăr la umăr, în rânduri strânse, maeștri emeriți ai sportului, maeștri ai sportului, sportivi de frunte, care, prin performanțele lor, au dus peste hotare faima patriei noastre. Printre ei se află campionul olimpic Iosif Sârbu, cunoscutul boxeur Gh. Fiat, recordmanul de atletism Ion Șpeter și alții. Trec, rând pe rând, prin fața tribunelor sportivii din asociațiile „Metalul", „Minerul”, „Avântul“, „Recolta“. Privind cu mândrie către văzduhul pe care se străduesc să-l cucerească, defilează sportivii din asociația „Aviația”, piloți, parașutiști, planoriști, aeromodeliști. Asistența îi salută cu ropote de aplauze Defilează apoi sportivii din asociațiile „Spartac”, „Flacăra“ și „Știința”. In primele rânduri ale coloanei asociației „Progresul“ trece maestra emerită a sportului Angelica Rozeanu care a cucerit patru titluri la campionatele mondiale de tenis de masă care au avut loc anul acesta la București. Prin mijlocul pieței trece un mare grup de sportivi cicliști. La ghidoanele bicicletelor, frumos împodobite, flutură zeci de stegulețe roșii și tricolore, niste și muncitorești frățești, portretele tovarășilor Mao Tzedun, Kim Ir Sen, Boleslaw Bierut, Matyás Rákosi, Antonin Zapotocky, Vâlco Cervencov, Wilhelm Pieck, Enver Hodja, Ho Și Min, Dolores Ibarruri, Maurice Thorez, Palmiro Togliatti, Wiliam Foster, etc. Apariția în piață a muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor fabricii de motoare și aparate electrice „Dinamo“ face să răsune multă vreme piața de aplauzele și uralele asistenței. In coloana lor, pe un autocamion, constructorii de motoare și aparate electrice de la „Dinamo“ poartă locomotiva electrică de mină produsă pentru prima dată în țară, împreună cu colectivul fabricii „Electroputere“ din Craiova. Cu deosebite realizări se prezintă la marea demonstrație laminatorii uzinei „Republica“. Ei produc acum de trei ori și jumătate mai multe laminate decât produceau în 1947. Se prezintă apoi metalurgiștii uzinelor „Mátyás Rákosi“, care au dat până la 30 Aprilie 10 motoare noi peste plan și au făcut economii de 108 mii lei. Distincțiunea „Mențiune scrisă“ a Consiliului de Miniștri al R. P. R. cu care au fost răsplătiți metalurgiștii uzinei „Mátyás Rákosi“ a făcut să crească și mai mult hotărîrea acestora de a munci cu forțe sporite pentru ca, alături de întregul popor muncitor, să aducă contribuția lor prețioasă la îndeplinirea planului cincinal Șirul manifestanților continuă. Prin piață trec acum metalurgiștii de la „Steaua Roșie", uzină producătoare de utilaj pentru mecanizarea muncilor pe marile șantiere ale socialismului. In coloana lor, autocamion, este purtată pe un macheta primei betoniere de 1200 litri, construită după documentație sovietică. Alături de metalurgiștii de la „Steaua Roșie“ manifestează muncitorii fabricilor producătoare de aparataj electrotehnic „Electromagnetica“, „Electroaparataj“, „Electroutilaj“, „Radiopopular“, fabrici create de regimul nostru de democrație populară, unități socialiste care își aduc contribuția lor prețioasă la îndeplinirea planului de electrificare a țării Rânduri, rânduri, trec apoi muncitorii, tehnicienii și inginerii fabricii de confecții „Gh. Gheorghiu-Dej“, țesătoarele și filatoarele fabricilor „Industria bumbacului“, „Filatura românească de bumbac“, „Textila Grivița“, etc. Aplicând în munca lor înaintatele metode de muncă sovietice, muncitorii și muncitoarele din aceste fabrici sporesc producția de țesături pentru nevoile maselor largi populare. Alături de alte fabrici ale industriei ușoare, ei luptă pentru crearea unui belșug de produse de bunuri de larg consum care să ridice și mai mult nivelul de trai al oamenilor muncii. Apare coloana sportivilor din asociația „Dinamo”, care încheie demonstrația sportivilor. Pe o motocicletă, pionieri curajoși execută o piramidă înaltă, iar pe o platformă susținută de motociclete, tinere sportive dinamoviste, având în mâini buchete de flori, formează un cerc în mijlocul căruia trupurile altor sportive desenează petalele unei flori uriașe. Deasupra, se rotește un glob pe care este scris : „1 Mai”. In fața tribunei centrale s’au încolonat acum tovarășii care au asigurat serviciul de ordine în timpul demonstrației, împreună cu ei, întreaga asistență intonează cu căldură Internaționala. După ce dă onorul în fața tribunei centrale, fanfara militară, compusă din circa 700 persoane, încheie marea demonstrație a oamenilor muncii din Capitală, cu prilejul zilei de 1 Mai.j « Demonstrația oamenilor muncii din Capitală a arătat încă odată că poporul român și minoritățile naționale din țara noastră, ca și toate celelalte popoare, urăsc războiul și sunt hotărîte să apere pacea. Poporul nostru muncitor a sărbătorit prima zi a lunii Mai cu hotărîrea de a-și întări și mai mult unitatea sa de luptă pentru triumful cauzei menținerii păcii, cu hotărîrea de a munci cu puteri sporite, sub conducerea partidului, pentru construirea victorioasă a socialismului în patria noastră. In neuitata zi de 1 Mai a acestui an, oamenii muncii din orașele și satele patriei noastre și-au manifestat încă o dată dragostea lor fierbinte pentru marea Uniune Sovietică, pentru gloriosul Partid Comunist al Uniunii Sovietice, pentru marele și gloriosul popor sovietic, care ne ajută zi de zi să construim o societate înfloritoare, demnă de epoca stalinistă în care trăim, în care se făurește pacea și fericirea lumii. Raportăm partidului Defilează sportivii Aspect de la grandioasa demonstrație de 1 Mai din Capitală. g^--I.,,,,,,,.,,i.l ____________________._________________________ Militarii Forțelor noastre Armate au sărbătorit cu entuziasm 1 Mai Cot la cot cu muncitorii Soldații, sergenții și ofițerii din unitatea noastră au sărbătorit cu însuflețire ziua de 1 Mai. La meetingul care a avut loc cu acest prilej, ofițerul Roman Ion a vorbit militarilor despre însemnătatea lui 1 Mai, zi în care oamenii muncii din lumea întreagă își manifestă solidaritatea și hotărîrea lor de a lupta împotriva ațâțătorilor la război, pentru menținerea și consolidarea păcii. Ca o expresie a frăției dintre armată și poporul nostru muncitor, un număr de militari au participat la demonstrație, defilând cot la cot cu oamenii muncii din fabricile și uzinele orașului. După amiază au avut loc întreceri sportive între subunități la atletism, volei și fotbal. O parte dintre subunități, în frunte cu comandanții respectivi, au plecat în excursia în împrejurimile orașului unde, cu acest prilej, au vizitat și un monument istoric. Ofițerul Pintilie loan a vorbit militarilor despre momentele din istoria poporului nostru pe care le reamintește acest monument* Locotenent VASILE SALICEANL Cu entuziasm nestăvilit Cu nestăvilit entuziasm au sărbătorit militarii unității „N“ ziua de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii din întreaga lume. La meetingul care a avut loc cu acest prilej, ofițerul Ursoiu Gheorghe a vorbit despre însemnătatea acestei zile, despre mărețele realizări ale oamenilor muncii din patria noastră pe drumul construirii socialismului, pe drumul întăririi statului nostru de democrație populară. El a subliniat de asemeni uriașele succese obținute de Uniunea Sovietică în construirea comunismului, precum și creșterea necontenită a forțelor păcii din întreaga lume, în frunte cu marele popor sovietic. Militarii prezenți la meeting au manifestat cu căldură pentru partidul nostru drag, pentru iubitul conducător al poporului nostru muncitor, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, care cu mână sigură ne conduce spre o viață fericită și îmbelșugată. Ei și-au manifestat, de asemeni, dragostea și atașamentul față de marea Uniune Sovietică, care ne-a ajutat și ne ajută să ne făurim o țară nouă, lipsită de exploatare, o țară a socialismului. Echipa artistică a unității a dat apoi un frumos festival închinat zilei de 1 Mai. Printre cele mai reușite numere din program au fost corul „1 Mai“, poezia „1 Mai“ recitată cu căldură de caporalul Podaru Vasile, cântecul despre 1 Mai executat de soldatul Vișan, precum și jocurile populare românești, sovietice și maghiare Tot în această zi s’au desfășurat diferite competiții sportive de atletism, gimnastică la aparate și șah, la care militarii s’au străduit să obțină rezultate cât mai bune. La concursul de gimnastică la paralele, cel mai bun rezultat a fost obținut de subunitatea comandată de ofițerul Mărășescu Ioan. După terminarea concursurilor sportive, un mare număr de militari au vizionat filmul „Deasupra insulei“. Locotenent major NICOLAE MARIN Evidențiați prin Ordin 1 Mai, măreața sărbătoare a oamenilor muncii din lumea întreagă, a constituit și pentru militarii din unitatea noastră un prilej de trecere în revistă a realizărilor obținute în pregătirea de luptă și pregătirea politică. La meetingul care a avut loc în unitate, după ce a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai, comandantul a subliniat realizările, obținute de militari pe linia ridicării măestriei lor de luptă. A urmat apoi citirea Ordinului prin care au fost evidențiați numeroși militari fruntași. Printre aceștia se află și sergentul Coșereanu Ilie și ochitorul său de tun Șilea Matei care, la ultima tragere, au obținut rezultate foarte bune. A fost recompensat bănește sergentul utemist Sanda Marin a cărui grupă este fruntașă pe unitate în pregătirea de luptă și politică. De asemeni, au fost evidențiați sergenții atemiști Apetri Constantin, Alecu Gheorghe, caporalul Ciobanu Simion și soldatul Pațurcă Ene care au dovedit, prin fapte, că sunt conștienți de sarcinile ce le stau în față. După amiază, prin grija ofițerului Irina Vasile, au fost organizate o serie de competiții sportive la fotbal, volei, tenis de masă, iar seara, militarii au vizionat un bogat program artistic, prezentat de o echipă artistică, din localitate Cazarma a fremătat în ziua de 1 Mai de jocuri și de veselie, militarii manifestându-și dragostea față de oamenii muncii din patria noastră, față de partidul nostru drag Locotenent ION ULARL Intr’o unitate școală Ziua de 1 Mai a constituit și pentru militarii din unitatea școală „N“ un prilej de manifestare a dragostei lor fierbinți față de oamenii muncii din țara noastră și din întreaga lume. In dimineața măreței sărbători, pe platoul împodobit cu drapele,, portrete și ghirlande de flori s-a desfășurat un entuziast meeting, la care au participat toți elevii și ofițerii din școală. Meetingul a fost deschis de comandantul unității școală, după care ofițerul Mărculescu Florian a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai — ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Dintre militarii prezenți, a luat apoi cuvântul ofițerul Romanca Mihai, fruntaș în pregătirea de luptă și pregătirea politică. El și-a exprimat dragostea și devotamentul său față de cauza oamenilor muncii, luându-și angajamentul de a munci și mai hotărît pentru a obține noi succese în pregătirea de luptă și pregătirea politică a subordonaților săi. A vorbit apoi elevul plutonier Roșu Cornel, evidențiat pe tabla de onoare a unității, care a subliniat faptul că succesele pe care le-a obținut cu subunitatea pe care o comandă, se datoresc în mare parte exemplului luminos al ostașilor sovietici care ne-au eliberat țara de sub jugul fascist. Dragostea pentru marea sărbătoare a celor ce muncesc s’a văzut și din cuvintele soldatului Basarabă Ioan care și-a luat angajamentul de a se pregăti cu și mai mult el an pentru a apăra pacea și bunăstarea poporului. In după amiaza zilei, s’au desfășurat în unitatea școală numeroase competiții sportive între subunități, în cadrul cărora s’a evidențiat, în mod deosebit, subunitatea din care face parte ofițerul Mușiu. Locotenent-major PETRE CHIRICA O adunare festivă la Casa Armatei (De la corespondentul nostru). Cu ocazia sărbătorii zilei de 1 Mai, la Casa Armatei din garnizoana „N“ a avut loc o adunare festivă la care au luat parte numeroși militari cu familiile lor. Au participat, de asemenea, stahanoviști și fruntași în producție, precum și reprezentanți ai organizațiilor de masă. Adunarea a fost deschisă de ofițerul Nicolae Ion, care, după ce a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai, a dat cuvântul ofițerului Carei Ioan, fruntaș în pregătirea de luptă și în pregătirea politică, care a conferențiat despre „1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc“ Conferința a fost subliniată cu aplauze și ovații pentru marele popor sovietic, pentru Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, pentru Partidul Muncitoresc Român și pentru conducătorul poporului nostru, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Adunarea s’a încheiat într’o atmosferă entuziastă, cei prezenți manifestându-și hotărîrea de a-și spori și mai mult eforturile în lupta pentru pace și socialism. A urmat un bogat program artistic, executat de echipa artistică din care face parte și sergentul Nemeș Ioan. Program artistic închinat măreței sărbători Sub mugurii dragi ai primăverii, numeroase echipe muncitorești și militare au dat spectacole, cu ocazia zilei de 1 Mai, în fața oamenilor muncii din orașul Sibiu. Dintre echipele militare s’au evidențiat, prin programul variat și cu conținut politic, echipa artistică din care face parte și ofițerul Botoroagă Ion. De asemeni, echipa condusă de ofițerul Stoian Vasile a prezentat un reușit program de piramide și acrobații. Oamenii muncii și militarii din garnizoană au răsplătit cu aplauze echipele artistice care au prezentat programe închinate zilei de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc Locotenent GHEORGHE GROSU Trec elevii școlilor rezervelor de muncă, schimbul de mâine al clasei noastre muncitoare. Cu privirea dârză, cu mâna încleștată pe armă, trec în pas cadențat gărzile patriotice. Puternică și entuziastă a fost manifestația de dragoste a zecilor și zecilor de mii de oameni ai muncii pentru conducătorii partidului și guvernului.