Apărarea Patriei, ianuarie 1964 (Anul 20, nr. 1-25)

1964-01-03 / nr. 1

Pentru patria noastră, Republica Populara Romînă #APARAREA PATRIEI Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL XX Nr. 1 (5394) Vineri 3 ianuarie 1964 4 PAGINI — 20 BANI Cuvintarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni. Peste cîteva minute Anul Nou ne va trece pragul Reuniți, alături de cei dragi, în mijlocul familiilor prietenilor, tovarășilor de muncă, întîmpinăm anul 1964 cu bucurie și voie bună. In anul de care ne despărțim, poporul nostru a dobîndit noi succese remarcabile în toate domeniile construcției socialiste. Lucrările Marii Adunări Naționale i-au adus la cunoștință rezultatele însemnate obținute în realizarea și depășirea planului de stat, în creșterea producției industriale și agricole, în ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii. Noi uzine utilate modern au intrat în funcțiune. Fonduri importante au fost cheltuite pentru dezvoltarea bazei materiale a agriculturii socialiste, s-au construit noi cartiere de locuințe, spitale, școli și alte instituții de cultură. Republica noastră populară oferă tabloul unei țări cu o economie viguroasă, în plin avînt. Scoțînd în evidență succesele, noi sîntem, totodată, conștienți de greutățile ce mai trebuie învinse într-un sector sau altul al activității noastre. Construim doar o societate nouă. Punem o temelie trainică făuririi bunăstării celor mulți. Orice om cinstit, de bună credință care știe de unde am pornit, ce am realizat, spre ce culmi luminoase pășim, este însuflețit de dorința de a depune eforturi neobosite și perseverente pentru a-și aduce din plin contribuția la înfăptuirea obiectivelor mărețe ale socialismului. Avem convingerea că în anul 1964, în care vom sărbători 20 de ani de la eliberarea patriei, noi victorii ale construcției socialiste vor face țara mai prosperă, viața fiecărui om al muncii tot mai bună și mai îndestulată. In viața internațională, anul de care ne despărțim a marcat importante succese pentru forțele păcii și socialismului. Ceea ce a caracterizat în ansamblu acest an a fost afirmarea mai puternică a principiilor coexistenței pașnice între statele cu orînduiri sociale deosebite, crearea unui climat mai favorabil destinderii internaționale și promovării unor relații multilaterale între toate țările. Republica Populară Romînă, ca și celelalte state socialiste și alte state iubitoare de pace, militează pentru înfăptuirea unor noi pași în această direcție pe arena internațională. Țările socialiste formează o mare familie, însuflețită de cele mai înalte idealuri pe care le-a cunoscut omenirea. In vremea noastră, sistemul mondial socialist joacă un rol hotărîtor în apărarea păcii și în întreaga dezvoltare a societății omenești. Superioritatea crescîndă a forțelor păcii și progresului constituie trăsătura caracteristică fundamentală a relațiilor internaționale în epoca noastră. Dragi tovarăși și prieteni In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, al Consiliului de Stat și al guvernului Republicii Populare Romîne, adresei eroicei clase muncitoare, vrednicei noastre țărănimi, inginerilor din fabrici, uzine sau unități agricole, oamenilor de știință, artă și cultură, femeilor, tineretului și copiilor, întregului nostru popor cele mai călduroase felicitări cu prilejul Anului Nou ! Tuturor vă doresc spor la muncă, un an bun, sănătate și fericire Vă propun ca acum, în clipa cînd se vestește Anul Nou, să închinăm paharul pentru propășirea scumpei noastre patrii, pentru pace în lume ! Iubiți tovarăși și prieteni, la mulți ani ! INSTANTANEE DIN CAPITALA Noaptea de revelion. S-a sfirșit un an și se naște altul, nou. Ciocnind paharele pline, oamenii își urează să obțină noi succese în munca închinată înfloririi patriei, viață îndelungată și fericită. La mulți ani, tovarăși împodobite cu ghirlande multicolore, luminate feeric, sălile cluburilor și cantinelor, ale caselor de cultură și Caselor ofițerilor, căminelor culturale, restaurantelor freamătă de voie bună. Și-au dat întîlnire aici, pentru a-și lua rămas bun de la 1963 și pentru a intimpina noul an,mii și mii de cetățeni, tineri și vîrstnici, muncitori, țărani, intelectuali, cadre ale armatei. Mulți alții au petrecut tradiționalul revelion la cabane, în decorul feeric al brazilor și covorului de zăpadă, pe bordul motonavei „Transilvania“, aflată în croazieră pe Marea Neagră, in diferite țări, unde O.N.T. a organizat excursii cu acest prilej, sau în familie, în preajma aparatelor de radio și televizoarelor. Primul prinos de recunoștință este închinat Partidului, succeselor din anul ce a trecut și celor viitoare, pentru împlinirea tuturor dorințelor. Se adresează felicitări și urări de noi succese minerilor și siderurgiștilor, constructorilor de tractoare și autocamioane, de locomotive și vagoane, petroliștilor și chimiștilor, constrictorilor care în anii sesenalului au înălțat zeci de obiective industriale și mii de apartamente. Gîndul comesenilor se îndreaptă deopotrivă, cu căldură, spre tovarășii lor care la această oră elaborează primele șarje de fontă și oțel din noul an, către ceferiștii care veghează ca circulația trenurilor să se desfășoare în cele mai bune condiții, către marinarii navelor noastre comerciale aflate în largul mărilor și oceanelor, către militarii aflați în postul de santinelă sau cei care în fața radiolocatoarelor sînt la posturi , către toți acei care, la locurile de muncă, au înscris în această noapte primele realizări în răbojul noului an. La hotarul dintre ani, pornim la drum prin Capitală pentru a culege cîteva instantanee ifM tii [incuri si voie kû. La Academia Militară Generală. In fața pomului de iarnă, un grup de ofițeri cu familiile își urează pentru noul an succese în muncă și în viață. Foto: M. POJOGEANU Printre metalurgiștii „Griviței Roșii“ La clubul uzinelor „Grivița Roșie“ petrecerea e în toi. Anul Nou i-a găsit pe harnicii muncitori în jurul meselor. Au ciocnit paharele cu inima plină de bucurie pentru succese și pentru noul an-La o masă lungă, încărcată cu bunătăți, stă Nicolaie Mihalașcu cu echipa sa de montori. Băieți tineri și veseli, împreună am fost tot anul, împreună sîntem și acum, ne spune el mulțumit. Toată echipa e aici. Sărbătorim anul nou și cele 30 de procente pe care le-am dat peste plan în decembrie... anul trecut. Il vedeți pe cel din margine ? E Oanca$ Nicoară, cel mai bun montor din echipă. Lîngă el, Florea Tănase, tot fruntaș Continuare în pag. 2-aJ Primele zone de oțel TIMIȘOARA, 2 (Coresp. Agerpres). La Oțelul Roșu și Reșița, în timp ce mii de siderurgiști au petrecut revelionul în sălile frumos împodobite ale cluburilor, echipe de oțeluri au întîmpinat noul an pe platourile cuptoarelor. O dată cu prima șarjă, echipa topitorului Pavel Barna de la Oțelul Roșu a înscris și primele tone de oțel elaborate peste sarcinile de producție. Toate șarjele elaborate în ziua de 1 ianuarie de oțelurii acestor uzine au avut o greutate sporită, totalizînd aproximativ 100 tone de oțel. Cu multă însuflețire au început munca în noul an și siderurgiștii reșițeni. Topitorii din schimbul maistrului Nicolae Munteanu, asigurînd depășirea încă din primele ore a indicilor de utilizare a cuptoarelor, au dat în plus 50 tone de oțel. In cetatea de foc a Hunedoarei O atmosferă entuziastă a domnit la clubul siderurgiștilor. Pentru a sărbători revelionul au venit aici peste 800 de muncitori, ingineri și tehnicieni din combinatul hunedorean. Erau prezenți cocsari și aglomeratori, jurnaliști și oțelari, care în decursul anului și-au înscris de multe ori numele pe panoul de onoare al întrecerii pentru creșterea producției. In jurul meselor îmbelșugate, harnicii siderurgiști hunedoreni au ciocnit paharele de vin în cinstea succeselor anului 1963, un an bogat în realizări. Jurnaliștii din secțiile 1 și 2, de pildă, au produs în 1963 23 300 tone de fontă peste prevederile planului, remarcîndu-se încărcătorii și topitorii care deservesc cele patru furnale din secția întîia, deținători ai steagului roșu de colectiv evidențiat în întrecerea socialistă pe combinat. Constructorii au avut de sărbătorit, de asemenea, succese însemnate. In cursul anului trecut ei au predat laminorul de semifabricate, fabrica de aglomerare a minereurilor nr. 2 și alte obiective industriale, precum și 930 de apartamente în noul oraș muncitoresc. Siderurgiștii și constructorii hunedoreni au ascultat cu atenție în pragul miezului nopții cuvintarea rostită de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Apoi au ridicat paharele în cinstea noului an, pentru pace și înflorirea continuă a patriei socialiste ... Numeroase schimburi de siderur giști hunedoreni au întîmpinat noul an în preajma bateriilor de cocs și a furnalelor înalte, pe platforma cuptoarelor în care se făurește oțelul, în halele uriașe ale laminoarelor moderne în care barele de oțel capătă profilul și dimensiunea dorită. Prima zi de muncă din noul an a constituit pentru siderurgiștii hunedoreni și bucuria obținerii primelor succese. Jurnaliștii, de pildă, au produs peste sarcinile de plan mai bine de 350 tone de fontă, evidențiindu-se topitorii din schimbul maistrului Gh. Cismaș și cei din echipele conduse de St. Stanciu și Ilie Mîtcă. Oțelarii au confirmat producția record obținută în ultimele luni ale anului trecut : în prima zi a anului 1964, topitorii de la oțelăriile Martin ale combinatului hunedorean au elaborat 1 420 tone de oțel peste prevederile planului. Cuptorarii, laminatorii și manevranții de la laminorul Bluming au sărbătorit, de asemenea, chiar din prima zi, un succes remarcabil : prevederile planului au fost depășite cu 260 tone de blumuri. Primele succese obținute la Combinatul siderurgic Hunedoara scot în evidență pregătirile temeinice făcute aici pentru producția anului 1964, hotărîrea siderurgiștilor de a se menține în primele rînduri în întrecerea pentru o producție sporită de metal. MIRCEA NEAGU Locuințe noi pentru oamenii muncii Anul trecut aproape 2 500 de familii ale constructorilor de mașini, chimiștilor și altor oameni ai muncii din regiunea Brașov s-au mutat în locuințe noi. Și în regiunea Bacău s-au mutat in apartamente noi peste 2 500 de familii. Numai orașul Onești a crescut anul trecut cu aproape 000 de apartamente. In 1964 investițiile alocate pentru construcții de locuințe în regiunea Bacău sînt cu 28 la sută mai mari față de anul trecut In regiunea Oltenia s-au dat în folosință anul trecut de peste 4 ori mai multe apartamente decît în 1959. In orașele Craiova și Tr. Severin au fost construite mai mult de 1000 de apartamente noi în numărul de azi: Căpitan G. Niculescu — Drum firesc (pag. 3-a) ÎNSEMNĂRI — Elev-sergent P. Bînă : Salt cu parașuta (pag. 3-a) Locotenent-major P. Gheorghiu : Exercițiu tactic de specialitate (pag. 3-a) Vie activitate politică și diplomatică la Atena și Ankara în legătură cu situația din Cipru (pag. 4-a) Declarația reprezentanței Republicii Cipru la O.N.U. (pag. 4-a) Știri militare externe (pag. 4-a) Ne vom împlini angajamentele, năzuințele . Pentru anul în care am pășit mi-am propus ca împreună cu ofițerii și subofițerii din batalion să muncim astfel încît să ridicăm pe o treaptă superioară nivelul de desfășurare al întregului proces de pregătire de luptă și politică. Condiții pentru îmbunătățirea continuă a instrucției există. Avem o bază materială bogată, comandanți bine pregătiți și, în plus, dorința fierbinte a tuturor militarilor de a îmbogăți tradiția subunității. Anul trecut, toate plutoanele au cucerit titlul de „Subunitate de frunte“. Pentru acest an, sîntem hotărîți ca toate companiile și, la urmă, batalionul să cucerească această distincție Acestea sînt angajamentele, năzuințele noastre, ale tuturor. Le vom împlini cu sin curanță ! Maior V. GHIȘOII comandant de batalion . In preocupările noastre va sta și în acest an asigurarea rolului de frunte al comuniștilor în toate domeniile de activitate. Ne vom preocupa, de asemenea, de generalizarea experienței pozitive, de cultivarea în conștiința militarilor a unor înalte calități morale și de luptă, de mobilizarea lor pentru a-și îndeplini angajamentele luate in întrecerea socialistă. In munca de zi cu zi o atenție deosebită vom acorda cunoașterii și însușirii de către toți militarii a hotărîrilor partidului și guvernului, succeselor obținute de oamenii muncii din țara noastră în opera de desăvîrșire a construcției socialiste Căpitan I. BUTUCARU Secretar al biroului organizației de bază de partid . In 1964 subunitatea pe care o comand va cuceri titlul de „Subunitate de frunte“ pentru a cincea oară consecutiv — acesta este angajamentul cu care pășesc în noul an. Ca secretar al comitetului organizației de bază V.T.M. voi fi exemplu pentru ceilalți utemiști in îndeplinirea sarcinilor. Voi organiza activități educative bogate în conținut, pentru ridicarea conștiinței politice a militarilor. Personal am să mă ocup nemijlocit și de pregătirea programelor grupei artistice din subunitate. Locotenent-major M. CHIRIȚĂ Decorat cu ordinul „Steaua R.P. Romîne“ cl. V-a . Doresc ca în noul an de instrucție pe pieptul tuturor subordonaților mei să strălucească, alături de insigna „Militar de frunte“, și insignele de polisportiv și „Prieten al cărții“, iar pînă la 23 August grupa pe care o comand să devină „Subunitate de frunte”. Caporal GH UDAGIOIU Militar de frunte 0) Ca ostaș al armatei noastre populare, mă angajez să întîmpin cea de-a 20-a aniversare a eliberării patriei noastre de sub jugul fascist purtînd pe piept insignele de radiotelegrafist clasa 3-a și de militar de frunte, să-mi ajut tovarășii din echipaj pentru a obține titlul de subunitate de frunte Soldat I. BUIUREÆ SPOR LA MUNCA! Militarii forțelor noastre armate încep astăzi prima zi de instrucție în noul an ferm hotărîți să-și desăvîrșească măiestria militară. In activitatea lor, ei sînt însuflețiți de exemplul luminos al oamenilor muncii care, sub conducerea înțeleaptă a partidului, au dobîndit în anul care a trecut noi succese remarcabile în toate domeniile construcției socialiste. Și pentru militari, bilanțul anului trecut — 1963 — este rodnic. Ei au îndeplinit cu rezultate bune și foarte bune sarcinile din planul pregătirii de luptă și politice. Cu prilejul aplicațiilor tactice, tragerilor de luptă și al altor activități a ieșit în evidență temeinica pregătire a trupelor. Subunitățile, unitățile și marile unități s-au dovedit capabile să ducă acțiuni de luptă cu succes, timp îndelungat, atît vara cît și iarna, în condiții grele de teren și meteorologice. Militarii au arătat că posedă cunoștințele și deprinderile necesare ducerii acțiunilor în lupta modernă, că și-au dezvoltat calitățile morale și de luptă, sînt căliți fizicește și mînuiesc cu pricepere armamentul și tehnica din înzestrare. Succesele sînt oglindite și în numărul sporit, față de anul precedent, al militarilor și al subunităților care au cucerit titlul de frunte, al specialiștilor care și-au format ori și-au ridicat calificarea de clasă, al celor care și-au însușit una sau două specialități înrudite cu cea de bază. Avînd o bună experiență în activitatea practică, militarii de toate gradele reiau astăzi munca rodnică cu năzuința înflăcărată de a-și îndeplini ireproșabil sarcinile sporite ce le stau în față în noul an. In adunările organizațiilor de partid pentru dări de seamă și alegeri, comuniștii au dezbătut cu simț de răspundere sarcinile ce le revin pentru a sprijini cu maximum de eficiență îndeplinirea integrală și la un înalt nivel calitativ a planului pregătirii de luptă și politice. Traducerea în viață a hotărîrilor, a angajamentelor comuniștilor, exemplul lor însuflețitor vor contribui la mobilizarea continuă a întregului personal al subunităților, unităților și marilor unități pentru a îndeplini întocmai sarcinile trasate prin Ordinul ministrului Forțelor Armate, a realiza obiectivul principal ce stă în fața comandanților, statelor majore, organelor politice, tehnice, de spate și a trupelor . RIDICAREA CONTINUA A CAPACITĂȚII DE LUPTA A FORȚELOR NOASTRE ARMATE. Comandanții de toate treptele, statele majore se vor ocupa cu grijă de pregătirea subordonaților, perfecționîndu-și neîncetat stilul de muncă, metodele de instruire. Ei vor cere cu exigență subordonaților să-și însușească cunoștințele și să-și formeze deprinderile necesare ducerii cu succes a acțiunilor de luptă în orice anotimp, pe orice teren. Comandanții, toți ofițerii în genere, își vor intensifica, de asemenea, eforturile pentru a-și îmbogăți cunoștințele politico-ideologice, tehnice, de specialitate, de cultură generală, își vor dezvolta gîndirea tactică, pe baza studierii temeinice a regulamentelor și a problemelor nou apărute în literatura militară. Aceasta le va da posibilitate ca în aplicațiile tactice — inclusiv în cele executate cu dublă acțiune, după hotărîrile părților — să acționeze cu competență și inițiativă, să rezolve operativ problemele pe care le-ar pune lupta purtată atît în condițiile întrebuințării armamentului nuclear, cit și fără întrebuințarea acestuia. Angajați de la începutul anului de instrucție în întrecerea socialistă, militarii doresc cu ardoare să obțină rezultate maxime în pregătirea lor, să devină vrednici purtători ai titlului de frunte. De aceea, chiar din prima zi, ei depun toate eforturile, folosesc la maximum fiecare oră din program, la fiecare categorie de instrucție, pentru a-și însuși temeinic cunoștințele, a învăța să execute corect și precis mișcările și exercițiile. Aceasta le va permite să facă progrese sigure, ajungînd să exercite în condiții bune funcțiile pe care le îndeplinesc: însușirea la perfecție a armamentului și tehnicii de luptă, deprinderea de a le mînui cu măiestrie, cu maximum de eficacitate și în timpul oportun, păstrarea lor în permanentă stare de operativitate este una din îndatoririle principale pe care militarii o vor înfăptui printr-o muncă avîntată, perseverentă Conștiința politică înaltă a militarilor le sporește energia și elanul în muncă. Insușindu-și cu mai bine politica partidului nostru, mobilizați de marile succese obținute de oamenii muncii, de exemplul lor însuflețitor în traducerea în viață a mărețelor planuri trasate de partid pentru idei socialiste, desăvîrșirea construcmilitarii forțelor noastre armate își sporesc hotărîrea de a îndeplini la nivelul cerințelor sarcinile puse de partid și guvern în fața armatei. Succesele sporite în pregătirea de luptă și politică se clădesc pe fundamentul trainic al disciplinei militare ferme, conștiente, al ordinii desăvîrșite. Fiecare militar își va desfășura activitatea avînd permanent în minte cerințele jurămîntului militar și ale regulamentelor, executînd întotdeauna fără șovăire, întocmai și la timp, ordinele comandanților și șefilor. Comandanții, organele politice, cu sprijinul organizațiilor de partid și al organizațiilor U.T.M., vor dezvolta tinerilor ostași; tuturor militarilor, sentimentul patriotismului socialist, al dragostei și devotamentului fată de partid, guvern și poporul muncitor, se vor dezvolta trăsăturile proprii omului societății socialiste, calitățile morale și de luptă caracteristice militarilor noștri. Militarii armatei noastre populare raportează poporului citor, partidului și guvernului muncă în noul an nu-și vor precupeți eforturile pentru a se instrui cu nădejde pentru a fi în permanență gata să apere cu deplin succes patria socialistă, glorioasele înfăptuiri ale poporului, munca sa pașnică, creatoare. Sper la muncă, tovarăși, în noul an Primirea la Consiliul de Stat a șefilor misiunilor diplomatice din R. P. Romînă Președintele Consiliului de Stat al R P Romîne, Gheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, au primit marți la amiază, la Palatul Consiliului de Stat, pe șefii misiunilor diplomatice acreditați în R.P. Romînă. Au participat Grigore Geamănu, secretarul Consiliului de Stat, și George Macovescu, adjunct al ministrului afacerilor externe. Au prezentat felicitări Consiliului de Stat și guvernului, tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej personal, cu ocazia celei de-a 16 aniversări a proclamării R. P. Romîne și cu prilejul Anului Nou și urări de prosperitate poporului romîn, ambasadorii : R.P. Chineze — Liu Gienguo, decanul corpului diplomatic, R.S.F Iugoslavia — Arso Milatovici, R.S. Cehoslovace — Jaroslav Sykora, Uniunii Sovietice — I. K. Jegalin, R. P. Albania — Răpi Germeni, Indoneziei — Sukhsno, Cubei — Manuel Yepe Menéndez, R.P. Ungare — Jeno Kuti, Turciei — Semsettin Arif Mardin, R.P.D. Coreene — Giăn Du Hoan, Elveției — Emile Bisang, R.D. Germane — Anton Ruh, R. P. Polone — Wieslaw Sobierajski, Finlandei — Martin J. Saiomies, Indiei — R.R.F. Khiliani, R. P. Mongole — Togoodiin Ghenden, Austriei — Paul Wetzier, R. P. Bulgaria — Gheorghi Bogdanov, Republicii Arabe Unite — Mohamed Fahmy Hamad, Franței — Pierre Paul Bouffanais ; miniștrii Italiei — Alberto Pavezi Fontana, Marii Britanii — James Dalton Murray, Statelor Unite ale Americii — William A. Crawford , Statelor Unite ale Braziliei — Carlos Jacyntho de Barros ; însărcinații cu afaceri ad-interim ai Argentinei — Enrique J. B. Chaillon, Danemarcei — W. Winther Schmidt, Uruguayului, — J. P. Bastarrica, Israelului — Israel Haviv, Suediei Sture Johanson, R.D. Vietnam — Le Van Chat, Ghanei — I. D. Dickson, Belgiei — Piet Maddens, Greciei — Euripide P, Kerkinos. Tovarășii Gheorghe Gheorghiu- Dej și Ion Gheorghe Maurer au mulțumit pentru felicitările și urările exprimate și s-au întreținut îndelung, într-o atmosferă cordială, prietenească, cu șefii misiunilor diplomatice Adresîndu-se celor de față, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej constatat cu satisfacție că anul 1963 a a fost un an de realizări de seamă pentru țara noastră, iar pe plan internațional a marcat un nou progres în destinderea relațiilor dintre state. Anul care se încheie a demonstrat încă o dată că politica de coexistență pașnică este singura viabilă și trebuie continuată. R.P. Romînă va acorda și pe viitor întregul sprijin oricărui pas în direcția destinderii relațiilor internaționale și reglementării pe cale pașnică a problemelor litigioase internaționale, în scopul consolidării păcii în lume. Tovarășii Gheorghe Gheorghiu- Dej și Ion Gheorghe Maurer au toastat pentru pace și au adresat celor prezenți urări de fericire și prosperitate. Apoi s-au fotografiat împreună cu șefii misiunilor diplomatice acreditați în R.P. Romînă. (Agerpres) Recompensați de comandantul marii unități Intr-un cadru festiv, ofițerii T. Secuiu, A. Chiș și caporalii T. Crețu, C. Răducanu și Gh. Postelnicu au fost recompensați de comandantul marii unități pentru rezultatele foarte bune obținute în organizarea și executarea tragerilor de luptă prin ochire directă asupra țintelor fixe și în mișcare. Pe timp de noapte. Locotenent-colonel V. PAL TELEGRAMĂ Tovarășului OSVALDO DORTICOS TORRADO Președintele Republicii Cuba Tovarășului FIDEL CASTRO RUZ Prim-ministru al Guvernului Revoluționar al Republicii Cuba ...A. Havana’ In numele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne, al guvernului și poporului romîn și al nostru personal, vă transmitem dv și prin dv poporului cuban prieten cele mai călduroase felicitări, cu prilejul celei de-a V-a aniversări a victoriei revoluției cubane. Poporul romîn nutrește o sinceră prietenie față de poporul frate cuban, se bucură de succesele sale în dezvoltarea țării pe drumul socialismului și își exprimă calda simpatie și frățeasca solidaritate cu lupta poporului cuban pentru apărarea independenței și a cuceririlor sale revoluționare. Sîntem convinși că prietenia frățească și relațiile de colaborare statornicite între R.P.R. și Republica Cuba se vor dezvolta în interesul comun al țărilor noastre și al victoriei cauzei socialismului și păcii în lumea întreagă. GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Romîne