Apărarea Patriei, ianuarie-iunie 1971 (Anul 27, nr. 1-52)

1971-01-06 / nr. 1

♦ PENTRU PATRIA NOASTRĂ, REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA'. ANUL XXVII MAM fIH _ ■ [UNK] ■».. (6047) Misararea patriei ' !țII , (i'lfil MB w % m w Întreaga noastră ENERGIE CREATOARE ÎNFLORIRII PATRIEI SOCIALISTE, Întăririi FORȚELOR ARMATE! Pe sub bolți de sărbătoare, de bucurii și aspirații, am pășit in anul 1971. Odată cu primele zile ale noului calendar, am pornit pe spirala celui de al optulea deceniu al acestui secol uimitor. Este un deceniu în care omenirea speră să se împlinească mari idealuri de libertate, de progres și civilizație astfel ca pretutindeni în lume națiunile și indivizii să se bucure în pace de roadele muncii lor, să se dezvolte în conformitate cu dorințele și interesele lor, împărtășind simțămintele tuturor oamenilor de bine de pe pămînt, noi, cei ce trăim aici, de-o parte și de alta a Carpaților, începem noul an și noul deceniu cu conștiința a ceea ce avem de realizat, cu convingerea că drumul pe care mergem, drum trasat de partidul nostru comunist, răspunde pe deplin nevoilor și darurilor noastre, voinței noastre de a înălța tot mai mult România socialistă pe trepte superioare de civilizație și prosperitate. Gîndurilor noastre, ale tuturor, tineri și vîrstnici, bărbați și femei, muncitori, țărani, intelectuali, ostași, le-a dat glas, în clipele trecerii de la un an la altul, tovarășul Nicolae Ceaușescu : „Odată cu începutul anului 1971, intrăm într-o nouă etapă a dezvoltării economice și social-culturale a țării, concretizată în prevederile noului plan cincinal. Pe drept cuvînt se poate spune că cincinalul viitor, întocmit pe baza Directivelor celui de-al X-lea Congres al partidului, va asigura ridicarea la un nivel superior a întregii economii naționale, atît ca potențial, dar mai ales din punct de vedere calitativ... In centrul preocupărilor partidului și statului nostru va sta grija pentru satisfacerea într-un grad tot mai înalt a cerințelor materiale și spirituale ale poporului". Programul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate reprezintă, pentru națiunea noastră, în întregul ei, ca și pentru fiecare cetățean al țării, linia directoare a afirmării energiei și capacității de muncă, acțiunii și creației, luminate de flacăra iubirii de patrie. Pentru ostașii țării, acest program se întruchipează în efortul bine gîndit, susținut și rodnic pentru sporirea capacității combative a unităților și marilor unități, a tuturor genurilor de arme, a forțelor armate în ansamblu, chemate să servească interesele poporului, să apere independența și suveranitatea patriei, precum și în participarea pregnant marcată, prin realizări de seamă, la îndeplinirea sarcinilor economice, încercăm un sentiment de mîndrie că anul trecut, ori de cite ori s-a prezentat în fața poporului și a partidului, armata a dovedit că merită încrederea și dragostea cu care este înconjurată. Așa a fost în zilele grele ale inundațiilor. Așa a fost pe șantierele industriei, transporturilor și agriculturii. Așa a fost cînd și-a prezentat gîndirea sa tehnică sau sensibilitatea artistică — am numit expoziția consacrată rezultatelor cercetării științifice și producției de tehnică militară și concertul festiv de la Sala Palatului. In 1971 armata va aduce în patrimoniul național noi și trainice valori. Sub semnul acestei hotărîri au trăit unitățile și subunitățile primele zile de instrucție și de muncă ale noului an. Săptămînile și lunile care urmează vor însemna acumulări demne să cinstească măreața sărbătoare a partidului și poporului — semicentenarul Partidului Comunist Român. Experiența, arta și știința comandanților și statelor majore, forța educativă și mobilizatoare a consiliilor politice, organizațiilor de partid și U.T.C., elanul tineresc al militarilor rezidă certitudinea că pe toate tărîmurile de activitate, că în toate misiunile ce-i vor reveni, armata își va face datoria la nivelul cerut de Comandantul său suprem. Sper la muncă și succes, tovarăși APĂRAREA PATRIEI în prezența conducătorilor de partid și de stat CONCERT FESTIV LA SALA PALATULUI Sala Palatului Republicii Socialiste România a găzduit, în seara zilei de marți 29 decembrie 1970, o originală manifestare artistică: concertul festiv organizat cu prilejul împlinirii a 140 de ani de la înființarea primelor muzici militare românești, precum și cu prilejul Zilei Republicii. In aplauzele puternice ale spectatorilor au luat foc in lojile oficiale tovarășii Nicolae Ceaușescu, Emil Bodnaraș, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Constantin Drăgan, Petre Lupu, Dumitru Popa, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ștefan Voitec, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ionița, Vasile Patilineț, Ion Stănescu. Au asistat membri ai C.C. al P.C.R., ai guvernului, personalităț ale vieții cultural-artistice, general și ofițeri superiori, un numeros public. Au luat parte, de asemenea, șef ai misiunilor diplomatice acreditat la București, atașați militari și alț membri ai corpului diplomatic. La sfirșitul concertului, interpreților le-au fost oferite flori din partea conducerii de partid și de stat Concertul a fost transmis de posturile noastre de radio și televiziune Primirea de către ministrul Forțelor Armate, general-colonel Ion Ioniță, a atașaților militari acreditați în România Ministrul Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România, general-colonel Ion Ioniță, împreună cu generalul-colonel Ion Gheorghe, prim-adjunct al ministrului și șef al Marelui Stat Major, generalullocotenent Ion Coman, adjunct al ministrului și secretar al Consiliului politic superior, generalul-colonel Sterian Urcă, generalul-colonel Mihai Burcă, generalul-colonel Marin Nicolescu și generalul -locotenent Ionel Vasile, adjuncți ai ministrului a primit miercuri, 30 decembrie 1970, cu prilejul Anului Nou, pe atașații militari acreditați in Romănia Au fost de față generali și ofițeri superiori Au prezentat felicitări atașatul militar, aero și naval al R.P. Bulgaria — general-maior Panaiot Karakacianov, atașatul militar, aero și naval al R.P. Polone — colonel Josef Pietrzykowski, atașatul militar, aero și naval al Marii Britanii locotenent-colonel Charles Blascheck, atașatul militar, aero și naval , al R.P. Chineze — Lin Cien, atașatul militar al S.U.A. — colonel James Jeffries jr., atașatul militar, aero și naval al Franței — locotenent-colonel Jean Sudreaud, atașatul militar și naval al Turciei — colonel Hayrettin Sönmeray, atașatul aero al Turciei — colonel Abdullah Orakcilar, atașatul militar, aero și naval al U.R.S.S. — colonei A.F. Musatov, atașatul militar, aero și naval al R.S.F. Iugoslavia — colonel Branco Damjanovici, atașatul militar, aero și naval al R.P.D. Coreene — colonel Cie Ghil Riong. atașatul militar, aero și naval al Italiei — colonel Carlo Saetti, atașatul militar, aero și naval al Greciei — locotenent-colonel Demetrios Kaltsas. atașatul militar, aero și naval al R.D. Germane — locotenent colonel Horst Beutling. In numele atașaților militari, ale statelor și armatelor pe care le reprezintă, atașatul militar, aero și naval al R.P. Bulgaria, general-maior Panaiot Karakacianov, a mulțumit conducerii forțelor armate ale Republicii Socialiste România pentru prilejul ce le-a fost oferit și a exprimat aprecieri elogioase cu privire la politica internă și externă a partidului și statului nostru. Ministrul Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România s-a întreținut cordial cu atașații militari prezenți la această intîlnirele-a mulțumit pentru felicitările și cuvintele de prețuire înostite la adresa țării și a poporului nostru, a militarilor români, ie-a urat fericire și succes în activitatea ce o desfășoară. Mascarea, folosită cu pricepere, constituie un procedeu principal de acțiune pentru lovirea inamicului cu maximum de eficacitate. Foto : M. POJOGEANL ORGAN CENERAL AL MINISTERULUI PORTELOR ARMATE ALE REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA 8 PMIN1 "1 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU IN JUDEȚELE BRAȘOV ȘI SIBIU de zilor. Intr-o atmosferă de lucru, de largă consultare a oamenilor muncii, secretarul general al partidului a analizat cu factorii în drept sarcinile curente cit și cele care revin colectivelor respective în întreaga perioadă a cincinalului, analiză care a relevat noi posibilități de sporire a eficienței economice, de realizare a obiectivelor care vor contribui la situarea țării noastre într-un stadiu cu mult superior celui de astăzi în toate domeniile. Indicațiile tovarășului Nicolae Ceaușescu, schimbul activ de idei cu cei ce muncesc au scos în evidență soluții creatoare menite să dinamizeze întreaga activitate productivă, să determine o sporire a calității produselor, o valorificare mai judicioasă a fondurilor de investiții, fertilizarea potențialului creator al oamenilor muncii. Și această vizită, ca și altele —o metodă de lucru profund încetățenită în activitatea conducerii de partid, a secretarului general — reliefează legăturile puternice, indestructibile dintre partid și popor. In contact direct cu oamenii muncii, cu realitățile economice și sociale ale țării, analizînd la fața locului modul în care se traduc în viață sarcinile planului de stat, conducătorul partidului și statului se sfătuiește cu poporul în stabilirea celor mai adecvate modalități de îndeplinire a politicii științifice, marxist-leniniste a partidului. Prezența în mijlocul celor ce muncesc a tovarășului Nicolae Ceaușescu, întîlnirile sale și ale celorlalți conducători de partid și de stat cu oamenii muncii din industrie și agricultură, cu intelectualitatea, cu cetățenii români, maghiari, germani și de alte naționalități constituie un imbold în activitatea tuturor celor angajați pe schelele construcției societății socialiste multilateral dezvoltate. Asemenea întîlniri sînt prilejuri de manifestare a unității de nezdruncinat dintre partid și popor, unitate care constituie principala chezășie a izbânzilor noastre actuale și viitoare în opera istorică de ridicare a României socialiste pe cele mai înalte culmi ale civilizației și progresului, ale bunăstării materiale și spirituale a poporului. In primele zile de lucru ale anului 1971, începutul noului cincinal, muncitorii, tehnicienii, inginerii din numeroase întreprinderi din județele Brașov, și Sibiu au avut bucuria de a-l primi în mijlocul lor pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român. în vizita de lucru pe care a efectuat-o, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit de tovarășii Maxim Berghianu, Iosif Banc, Petre Blajovici, Vasile Patilineț. Colectivele unităților industriale vizitate, locuitorii celor două județe aufăcut o caldă și entuziastă, primire secretarului general al partidului, exprimîndu-și marea bucurie de a-l avea în mijlocul lor chiar din prima zi cînd au pornit cu fermitate și nestăvilit elan la îndeplinirea sarcinilor planului pe 1971 în județele vizitate, între tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și masele de muncitori, tehnicieni, ingineri, cadre economice de conducere a avut loc un amplu dialog cu prilejul căruia au fost abordate concret problemele producției, ale dezvoltării întreprin Tovarășul Nicolae Ceaușescu ,este întîmpinat cu puternice aplauze și ovații de salariații Uzinei „Electroprecizia“ din Săcele. SPECIALIȘTI TEMEINIC PREGĂTIȚI PENTRU MISIUNI COMPLEXE Etapa de instrucție ce o parcurgem acum este cea mai favorabilă, hotărîtoare pentru temeinica instruire a specialiștilor de artilerie și transmisiuni, de geniu și chimici, din aviație, marină și toate celelalte arme. Aceștia vor fi solicitați din plin, curând, în aplicații, la trageri de luptă și alte examene grele ale capacității de luptă. De aceea, comandanții și statele majore, sprijiniți de organele și organizațiile de partid, au definit cu spirit de prevedere, ținînd seama de realitățile din subunități, direcțiile principale de efort în desfășurarea instrucției de specialitate, au acționat din vreme priginiile planificării și organizării astfel incit în minim__de timp să se obțină maximum de rezultate. Ținînd seama de entuziasmul cu care militarii sînt hotăriți să intîmpine glorioasa aniversare a partidului, de angajamentele luate în subunități, comandanții și ajutoarele lor au precizat în amănunțime cum se va desfășura munca pentru ca toate obiectivele să fie înfăptuite în condiții optime și în timpul prevăzut mulți dintre ei participaseră la trei antrenamente de conducere a focului cu divizionul, executat cu ofițerii. La începutul etapei în care am intrat, calculatorii din ciclul întîi sînt apți deja să asigure elementele inițiale de tragere pe baza pregătirii complete, iar cercetașii-observatori să intersecteze obiectivele din dispozitivul de luptă al „inamicului“. Situația reală din unitate a impus ca unii specialiști — de exemplu cercetașii-observatori — care se instruiau la divizioane să fie întruniți și pregătiți centralizat. Șeful cercetării din statul major, maiorul I. Oancea, se ocupă nemijlocit de instruirea acestora. Tot întrunit, centralizat, se desfășoară și pregătirea metodică a gradaților din toate subunitățile de transmisiuni. Toate aceste măsuri reprezintă o contribuție activă a comandamentului unității,la formarea în minimum de timp a unor specialiști cu înaltă calificare. Pentru accelerarea procesului de instruire a tuturor categoriilor de specialiști sînt folosite intens și cele două ore de activități practice de după-amiază. Antrenamentele in acest timp sînt îndrumate, în fiecare divizion, de către un ofițer căruia i se asigură 2 ore libere din programul de dimineață. Argumente contra ? - Vom îndeplini în poligon, nu peste multă vreme, importante misiuni de foc cu materialul din înzestrare — ne informează comandantul unei alte unități de artilerie. Calificativul cel puțin „bine“ spre care tindem va depinde, firește, de acțiunea întregului personal, dar și de fiecare ofițer, maistru militar sau subofițer, gradat sau soldat în parte. Se cere deci o omogenitate deplină în pregătire, îndeplinirea cu maximum de exigență a îndatoririlor funcționale regulamentare de către fiecare comandant, specialist sau simplu servant. Unitatea asigură orientarea, îndrumarea și sprijinul continuu al subunităților, coordonarea eforturilor depuse în toate compartimentele de activitate pentru ca subunitățile să aibă tot ce le trebuie și să nu piardă nici un minut din timpul afectat instrucției. In continuare, esențiale rămîn munca migăloasă, perseverentă, desfășurată în divizioane, baterii și plutoane, caracterul practic al instruirii pe Colonel E. COSTACHESCU (Continuare în pag. a ll-a) Procedee conforme cu realitățile din unitate Instruirea tinerilor specialiști a fost organizată astfel, în unitatea noastră de artilerie, încît să devanseze etapa în curs — relatează șeful biroului pregătire de luptă, locotenent-colonelul Gh. Radu. Pină la sfirșitul anului 1970 In pag. a V-a 1 CRONICA REVOLUȚIONARĂ