Apărarea Patriei, iulie-decembrie 1972 (Anul 28, nr. 27-52)

1972-09-27 / nr. 39

_____________________________ ____ ____________APARARE_________________________________________ Pag. 3 Nr. 39 (6137) PLENARA LĂRGITĂ A CONSILIULUI POLITIC SUPERIOR (Urmare din pag 1, tovarășului Nicolae Ceaușescu — eminent conducător revoluționar, militant neabătut pentru triumful cauzei socialismului și comunismului —, și-a manifestat recunoștința fierbinte pentru grija permanentă pe care secretarul general al partidului, comandantul suprem al Forțelor Armate, o poartă întăririi capacității de apărare a patriei, înzestrării și pregătirii armatei, condițiilor de muncă și de viață ale militarilor. In cadrul plenarei, generalul-colonel Ion Coman, adjunct al ministrului forțelor armate și secretar al Consiliului politic superior, a prezentat un cuprinzător și analitic raport înfățișînd direcțiile principale de efort, orientările, sarcinile imediate și de perspectivă ce se impun privind aplicarea în armată a hotărîrilor Conferinței Naționale. La dezbateri pe marginea problemelor ele la ordinea de zi au luat parte i general-maior Gheorghe Gomoiu, gencral-maior Marin Dragu, colonel Emil Apostol, generalmaior Virgil Dobrin, general-maior ing. Ion Nedelcu, colonel Taiche Mitroescu, general-colonel Vasile Ionel, colonel Vasile Greavu, general-locotenent Vasile Milea, colonel Traian Dafincscu, general-maior Alexandru Augustin, general-colonel Titus Cupescu, coionel Constantin Zambilă, general-colonel Stcrian Țircă, contraamiral Mihai Aron, general-colonel Ion Gheorghe. In cadrul plenarei a luat cuvîntul tovarășul Ion Dincă, secretar al C.C. al P.C.R. In încheierea lucrărilor a vorbit generalul de armată Ion Ioniță, ministrul forțelor armate. In raportul prezentat plenarei s-a apreciat că ridicarea nivelului științific al conducerii, perfecționarea stilului de muncă al cadrelor constituie una din direcțiile principale de efort rezultată din documentele Conferinței Naționale. Evidențiindu-se că, îndeosebi după Congresul al IX-lea, în pas cu perfecționările pe care le-a cunoscut întregul nostru organism social, și în armată s-au intensificat preocupările pentru ridicarea pe noi trepte a procesului de conducere a trupelor, s-a exprimat cerința amplificării eforturilor pentru materializarea concretă, în practică, la toate verigile și compartimentele, la toate eșaloanele, a principiilor și metodelor moderne de conducere. In acest context, s-a subliniat necesitatea sporirii capacității de analiză și sinteză, a rolului de organe de concepție și conducere al direcțiilor centrale ale ministerului și comandamentelor de armată și de arme, realizării la toate eșaloanele a unui sistem informațional modern care să vizeze îmbunătățirea structurii și circuitului informațional, simplificarea și raționalizarea lui. Subliniindu-se că, deși în domeniul militar problema eficienței se pune în mod diferit față de economie, în esența ei, sub raportul dintre efortul depus și rezultatele obținute, este prezentă în toate laturile activității militare. Aceasta reclamă găsirea și folosirea unor criterii mai științifice de apreciere a eficienței atît în pregătirea de luptă, în pregătirea tactic-operativă, cit și în cea politico-ideologică. Pentru ridicarea eficienței activității umane se impun tot mai mult atenției metodele sociologice și psihologice moderne. Generalizarea experienței pozitive trebuie să fie privită, realmente, ca un atribut de prim rang al actului de conducere, astfel încît ori de cîte ori se organizează o convocare, o aplicație tactică, un exercițiu demonstrativ, o expoziție, să se stabilească acțiuni, termene și responsabilități precise în vederea extinderii metodelor bune, procedeelor sau dispozitivelor prezentate. Abordînd multilateral problemele conducerii, raportul a relevat necesitatea perfecționării activității de control în sensul creșterii eficienței, reducerii volumului său și ridicării competenței celor ce-l execută, a evaluării atente a bugetului de timp al cadrelor de conducere, pentru a se putea consacra îndeplinirii plenare a atribuțiilor de bază, majore ce le revin, a încărcării mai raționale a sarcinilor și răspunderilor pe oameni, a promovării în fiecare unitate și comandament a unui climat propice dezvoltării și afirmării personalității cadrelor, stimulării spiritului lor de inițiativă. Ocupîndu-se de problemele perfecționării procesului de pregătire a cadrelor și a trupei, raportul prezentat plenarei a exprimat necesitatea ridicării pe noi trepte a cercetării teoretice în domeniul militar, studierii multilaterale a problematicii apărării patriei de către întregul popor , conținutul aplicațiilor tactice, instrucția și educația să aibă în vedere în mai mare măsură cerințele războiului popular. S-a apreciat că este necesară o viziune mai largă asupra procesului pregătirii de luptă și politice, astfel ca instruirea tinerilor din armata să fie o continuare fireasca a ceea ce au învățat în detașamentele de pregătire pentru apărarea patriei. In interesul întăririi capacității de luptă a armatei se impun noi so>luții care să grăbească ritmul, sa scurteze timpul de formare a luptătorului, pentru a crea condiții atit în vederea realizării obiectivelor pregătirii de luptă, cît și a sarcinilor pe șantierele economiei naționale Programele de pregătire duptă să țină mai mult seama de nivelul de cunoștințe generale și militare ale recruților, de dinamica probabilă a acestor cunoștințe, pentru a nu se irosi timp cu predarea unor lucruri cunoscute, sa se adopte forme de instruire intensiva care grăbesc și ușurează procesul de însușire a cunoștințelor și deprinderilor. De aici și necesitatea accentuării caracterului educativ al procesului de instrucție, formarea cu mai multă perseverență în cadrul acestui proces a calităților morale și de luptă proprii militarilor armatei noastre. Referindu-Se la perfecționarea în continuare a învățămîntului militar, raportul a menționat dezideratul stabilirii unei proporții optime între conținutul și durata perioadei de pregătire teoretică și a celei de practică, măririi duratei de stagiu (practica) al ofițerilor-elevi și al elevilor, îndeosebi la școlile de maiștri militari, avîndu-se în vedere rolul experienței, practicii în verificarea cunoștințelor și manifestarea personalității cadrelor. Referitor la problemele înzestrării armatei cu armament și tehnică de luptă s-a relevat că, pe baza dezvoltării multilaterale a economiei, datorită grijii deosebite manifestată personal de comandantul suprem al Forțelor Armate, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a eforturilor oamenilor muncii, armata noastră a fost dotată cu armament și tehnică de luptă moderne, realizate într-o măsură tot mai mare din producție internă. Perfecționarea în continuare a înzestrării tehnice și de luptă a forțelor armate — sarcină trasată la Conferința Națională — impune, printre altele, îmbunătățirea muncii de cercetare științifică în domeniul tehnic, scurtarea ciclului cercetare-proiectare, întărirea colaborării între organele de cercetare-proiectare-producțieexploatare, utilizarea judicioasă a cadrelor de specialiști. La crearea noilor tipuri de armament și tehnică de luptă, la perfecționarea celor existente, alături de cercetătorii din organele de specialitate, pot și trebuie să-și aducă o contribuție sporită și inginerii militari și tehnicienii din organele centrale, din mari unități și unități, din instituțiile de învățămînt militar. Prin valorificarea mai bună a forțelor și mijloacelor existente, atelierele bugetare și bazele de reparații ale armatei trebuie să realizeze cantități sporite de piese de schimb. Raportul a atras atenția asupra recuperării rămînerilor în urmă in executarea unor lucrări de investiții, ca și asupra îmbunătățirii calității reparațiilor și întreținerilor. Organele centrale de înzestrare, de construcții și investiții, unitățile cu profil economic să-și sporească spiritul de prevedere și să dovedească mai mult simț gospodăresc în fundamentarea planurilor și pentru creșterea gradului de utilizare suprafețelor construite, să manifesate mai mare exigență ,în asigurarea calității și execuției la timp a lucrărilor prevăzute. In legătură cu utilizarea judicioasă a mijloacelor materiale și bănești s-a amintit datoria permanentă a comandanților și organelor de partid de a asigura un regim sever de economii, în sensul intensificării grijii față de bunuri, prelungirii duratei lor de utilizare, reducerii cheltuielilor de întreținere, prevenirii irosirii sau degradării, întăririi disciplinei financiare și de plan și respectării stricte a legalității. Este necesar să se ia măsuri corespunzătoare care să asigure condițiile ca militarii care lucrează pe șantierele economiei naționale să-și poată îndeplini sarcinile de producție într-un timp mai scurt, alăturîndu-se astfel eforturilor oamenilor muncii care au hotărît să înfăptuiască planul cincinal în patru ani și jumătate. Aceasta nu se va obține prin sporirea efectivelor, prin mai buna organizare a munci cii, ridicarea productivității, prin întărirea disciplinei. Abordînd o gamă largă de probleme privind ridicarea conținutului și sporirea eficienței pregătirii politico-ideologice, a muncii cultural-educative și a învățămîntului de științe sociale din instituțiile militare de învățămînt, raportul a evidențiat măsurile luate în lumina programului de educație comunistă adoptat de plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971 — pentru îmbunătățirea activității politicico-ideologice, de pregătire marxistleninistă a comuniștilor, a tuturor militarilor, de educare a lor în spiritul patriotismului și internaționalismului proletar, pentru îmbogățirea vieții lor spirituale. Criticîndu-se formalismul și rutina, lipsa de legătură cu viața a muncii politico-ideologice, care se mai constată pe alocuri, s-a subliniat datoria comandanților, organelor și organizațiilor de partid de a acționa cu toată hotărîrea pentru a face din cunoașterea politicii interne și externe marxist-leniniste a partidului, a documentelor Conferinței Naționale, a tuturor hotărîrilor de partid și a legilor țării un mijloc eficient de transformare revoluționară a conștiinței militarilor, demobilizare a lor pentru a-și îndeplini cu înaltă răspundere toate îndatoririle ostășești, a munci cu pasiune și dăruire pe șantierele economiei naționale, a respecta neabătut legile și regulamentele, ordinea și disciplina militară. In centrul învățămîntului politico-ideologic va sta însușirea aprofundată de către întregul personal a problemelor teoretice și practice cuprinse în Raportul prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu Conferința Națională a P.C.R., a polaliticii interne și externe a partidului și statului nostru, a normelor vieții și muncii comuniștilor, ale eticii și echității socialiste In invățămîntul politic cu militarii în termen, pe lingă studierea politicii interne și externe a partidului și statului, a momentelor principale din istoria patriei și a partidului, un accent deosebit se va acorda problemelor de educație ostășeasca și cetățenească. La activitatea politico-educativă poate și trebuie să aducă o contribuție însemnată cercetarea științifică în domeniul științelor sociale, precum și al sociologiei, psihologiei și pedagogiei educației. Se impune intensificarea acestei cercetări, angajarea ei mai fermă, cu mai mult curaj în abordarea unor probleme majore ce privesc implicațiile militare ale revoluției tehnico-științifice contemporane, dinamica rolului și funcțiilor sociale ale armatei, în generalizarea teoretică — de pe pozițiile materialismului dialectic și istoric — a experienței acumulate în munca de educație, în sistemul de pregătire politico-ideologică. In raportul prezentat plenarei s-au relevat sarcinile ce revin comandanților, organelor și organizațiilor de partid pentru perfecționarea activității cultural-educative și artistice de masă, astfel ca ea să-și aducă o contribuție sporită la formarea omului înaintat, înarmat cu cele mai noi cuceriri ale științei și culturii. Scopul întregii munci educative îl constituie formarea și dezvoltarea înaltelor calități moral-politice ostășești, statornicirea în viața arșimatei noastre a principiilor și normelor eticii și echității socialiste. Dezbaterea în toamna acestui an în toate organizațiile de partid și ale U.T.C. din armată a proiectului de norme ale vieții și muncii comuniștilor, ale eticii și echității socialiste adoptat de Conferința Națională va trebui să constituie un prilej de intensificare a muncii, de statornicire temeinică a lor în viața fiecărui colectiv, de combatere fermă a manifestărilor străine eticii noastre, o pledoarie militantă, partinică pentru a munci și trăi în chip comunist. In legătură cu întărirea rolului și influenței organelor și organizațiilor de partid în viața armatei s-a apreciat justețea măsurilor întreprinse pentru perfecționarea structurii organizatorice de partid ; astăzi, în toate compartimentele de activitate și la toate nivelurile există organizații de partid puternice, capabile să organizeze, să îndrume și să mobilizeze plenar capacitatea colectivelor în rîndul cărora activează. Avînd în vedere sarcinile tot mai complexe ale etapei actuale în perspectiva deschisă de Conferința Națională, s-a subliniat că ridicarea în continuare a rolului și influenței organelor și organizațiilor de partid, a forței lor de a însufleți pe militari la îndeplinirea misiunilor încredințate armatei, constituie o sarcină primordială. In această ordine de idei, întărirea fândurilor organizațiilor de partid trebuie să constituie și pe viitor un obiectiv esențial. Fiecare organizație să se afirme ca un centru de inițiativă și acțiune, să capteze ideile, soluțiile înaintate propuse de oameni, subordonînd întreaga activitate politică și organizatorică înfăptuirii exemplare a sarcinilor, să dezvolte și să întrețină un climat de exigență partinică. In legătură cu aceasta, în plenară s-a atras atenția asupra tendinței existente în unele locuri de a se trece cu ușurință peste unele lipsuri, de a adopta o atitudine de automulțumire față de propria muncă și a compartimentului respectiv. Atitudinea critică și autocritică, deschisă, principială, expresie a spiritului revoluționar, constituie o chezășie a mersului înainte, o certitudine a realizării cerințelor documentelor de partid și înălțimea exigențelor actuale. Referitor la aplicarea neabătută în viața organelor și organizațiilor de partid a principiului muncii colective s-a menționat că acest lucru nu trebuie să ducă la creșterea numărului de ședințe. Munca colectivă presupune organizare, disciplină, aplicare fermă a hotărîrilor adoptate. Este, prin urmare, nevoie a se dezvolta în rîndul tuturor comuniștilor respectul pentru: hotărîrile luate, răspunderea pentru înfăptuirea lor integrală, îndeplinirea sarcinilor rezultate din documentele Conferinței Naționale solicită și antrenarea tuturor forțelor organizațiilor U.T.C. și a celor de sindicat, organele și organizațiile de partid fiind datoare să le acorde un sprijin multilateral. Participanții la discuții au înfățișat amplu puternica efervescență politică, entuziasmul în muncă, tradus prin remarcabile fapte ostășești, care caracterizează, în aceste zile, viața organizațiilor de partid, a personalului din unități, mari unități și comandamente angajate în plin efort pentru traducerea în viață a hotărîrilor Conferinței Naționale. In același timp au fost scoase în evidență și o serie de neajunsuri, s-a luat atitudine împotriva manifestărilor de rutină, formalism și birocratism care stînjenesc în unele locuri perfecționarea , s-au făcut observații și propuneri în legătură cu materialele prezentate , s-au analizat cu răspundere căile și măsurile ce trebuie întreprinse pentru a se asigura condițiile necesare organizării superioare a muncii în noul ciclu de instrucție, desfășurării la un nivel ridicat a învățămîntului politico-ideologic pentru afirmarea și mai puternică a influenței organizațiilor de partid în toate sectoarele de activitate. Toți vorbitorii au exprimat hotărîrea personalului armatei de a răspunde chemării partidului ^ " rostită de la tribuna Conferinței Naționale de tovarășul Nicolae Ceaușescu — mobilizîndu-și eforturile, făcîndu-și pe deplin datoria, transformînd în fapte sarcinile ce le revin, angajamentele asumate, pentru ca armata noastră sa și în viitor demnă de înalta frepreciere pe care comandantul aer suprem, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a făcut-o la Conferința Național în auzul întregii țării „Armata noastră își îndeplinește cu cinste rolul de apărător al națiunii socialiste, al independenței și suveranității patriei". Intr-o atmosferă însuflețită, de puternic entuziasm, participanții la plenara Consiliului politic superior au adoptat o telegramă adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu. (Textul telegramei se publică in pag. 1) ★ PATRIEI DESCHIDEREA CURSURILOR INSTITUȚIILOR MILITARE DE INVĂȚĂMÂNT CUVINTAREA generalului de armată Ion Ioniță, ministrul forțelor armatei (Urmare din pag 1lași timp, această înaltă apreciere ne obligă la noi și importante eforturi pentru realizarea cu deplin succes a sarcinilor ce ne revin din documentele Conferinței Naționale, din planul pregătirii de luptă și politice, îndeplinirea de către cadrele militare a îndatoririi patriotice de întărire continuă a capacității combative a armatei impune un efort constant, neslăbit pentru ridicarea nivelului politico-ideologic și profesional. Considerăm că este o datorie de onoare ca devotamentul față de partid și popor să fie afirmat zi de zi în activitatea practică prin participarea efectivă și eficientă la înfăptuirea sarcinilor. Realizarea acestei cerințe impune creșterea permanentă a competenței cadrelor in toate compartimentele vieții noastre militare. Se poate afirma fără teama de a greși că întărirea capacității de luptă a forțelor armate este într-o dependență directă atît de puterea economică a țării, cît și de calitatea cadrelor, de capacitatea lor de conducere. Iată de ce, conducerea partidului acordă o atenție deosebită pregătirii cadrelor militare, perfecționării sistemului de învățămînt militar, în cadrul căruia Academia militară, forul cel mai înalt de învățămînt militar din țara noastră, are un rol deosebit de important. Generalul de armată Ion Ioniță a subliniat apoi sarcinile și răspunderile ce revin conducerii academiei, comitetului și organizațiilor de partid, corpului didactic, pentru ridicarea nivelului întregului proces instructiv-educativ, pentru creșterea caracterului lui formativ, relevînd că eforturile trebuie să fie astfel orientate încît să ducă la desfășurarea întregului proces instructiv-educativ pe baza și în spiritul documentelor Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a partidului, să mobilizeze întregul personal al academiei la înfăptuirea sarcinilor ce revin din aceste documente, la aplicarea în viață a cerințelor Programului Partidului Comunist Român de educație comunistă, a normelor eticii și echității socialiste. O atenție deosebită va trebui acordată educării elevilor și ofițerilor-elevi în spiritul patriotismului fierbinte, al tradițiilor revoluționare ale poporului nostru, clasei muncitoare și partidului comunist, al mîndriei față de prezentul socialist și viitorul comunist al patriei, al internaționalismului socialist. Vor trebui întreprinse noi măsuri pentru ridicarea continuă a nivelului științific al învățămîntului, care trebuie să încorporeze în mod organic cele mai noi descoperiri ale științei, noile date pe care revoluția tehnico-științifică contemporană le pune la dispoziție. Consiliul profesoral al academiei, cadrele didactice trebuie să desfășoare procesul de învățămînt în așa fel încît acesta să ducă la dezvoltarea gîndirii creatoare, receptivității față de nou, a cutenzanței și spiritului novator ale elevilor și ofițerilor-elevi, care să le permită să-și însușească tot ceea ce este valoros în știința și arta militară. Invățămîntul din academie trebuie să antreneze ofițeriielevi în procesul de anticipare soluțiilor, să le formeze deprindearile necesare pentru a fi capabili să acționeze adecvat la solicitările numeroase si complexe ale activității militare moderne. In contextul studierii problematicii privind apărarea patriei de către întregul popor, ministrul forțelor armate a cerut ca aplicațiile tactice, pentru care se fac importante eforturi materiale, să fie mai bine pregătite, organizate și desfășurate în spiritul concepției partidului nostru privind războiul întregului popor; elevă constituie cadrul cel mai propice ,de manifestare a capacității de concepție și a spiritului organizatoric ale ofițerilor-elevi, de însușire și perfecționare a deprinderilor de comandanți și ofițeri de stat major, de însușire și stăpînire a actului de comandă. In această activitate se cere curaj și elasticitate, capacitatea de a desprinde concluzii și învățăminte practice, respingerea șablorismului, formalismului, improvizațiilor și a soluțiilor prestabilite Una din principalele sarcini puse de partid în fața întregului învățămînt o constituie legarea strînsă, organică a acestuia cu practica — a spus ‘ ministrul forțelor armate. Invățămîntul din academie trebuie să asigure ca însușirea cunoștințelor teoretice să se facă în strînsă legătură cu sarcinile ,din unități. Elevii și ofițerii-elevi să aibă posibilitatea ca în anii de studii să efectueze o temeinică activitate practică, astfel ca după absolvire să se integreze imediat în funcțiile încredințate și să dea maximum de randament , întreaga activitate de învățămînt și instructiv-educativă trebuie să asigure formarea unui om nou, crescut in spiritul codului moral elaborat de partid, cu convingeri politice trainice, devotat fără margini patriei, partidului și poporului, care să întrunească în mod armonios calitatea de specialist militar și pe cea de activist politic Sarcini deosebit de mari revin în acest sens catedrelor ,de științe sociale ; obiectivul principal al muncii acestora trebuie să-l constituie participarea activă la formarea omului nou, înarmat cu concepția partidului nostru, materialist-dialectică, despre lume și societate, care să cunoască temeinic linia politică a partidului și să muncească cu pasiune și dăruire pentru înfăptuirea ei în viață. Subliniind sarcinile catedrelor de științe sociale — a spus ministrul forțelor armate — nu înseamnă că de munca educativă se ocupă numai acestea. Munca educativă trebuie considerată ca o datorie de cinste a fiecărui cadru didactic, indiferent de disciplina pe care o predă. Realizarea cu succes a marilor sarcini ce revin academiei în noul an de învățămînt impune cu necesitate creșterea rolului organelor și organizațiilor de partid, fiind chemate să pătrundă acestea mai mult în problemele esențiale ale învățămîntului, să mobilizeze întregul personal la desfășurarea unei munci de înaltă calitate, la obținerea de rezultate superioare. Subliniind că, prin grija partidului și statului, în Academia militară au fost create condiții din cele mai bune pentru perfecționarea pregătirii, generalul de armată Ion Ioniță a cerut ofițerilor elevi și elevilor să-și dedice toate forțele învățăturii, să nu precupețească nici un efort pentru lărgirea permanentă a orizontului ,de cunoștințe și perfecționarea deprinderilor practice, pentru autoperfecționare, printr-o organizare riguroasă a timpului, prin autodisciplină în îndeplinirea programului de studiu, prin comportarea exemplară și demnă în toate împrejurările. In încheiere, ministrul forțelor armate și-a exprimat deplina convingere că profesorii și elevii, întregul personal al academiei nu vor precupeți nici un efort și vor munci cu dăruire, cu pasiune revoluționară, pentru realizarea integrală a sarcinilor de înaltă răspundere ce le revin. (Urmare din pag I) mult eficiența învățămîntului, accentuînd caracterul formativ, practic-aplicativ al activităților didactice în scopul pregătirii temeinice a ofițerilor-elevi și elevilor ca specialiști militari competenți, ca propagandiști entuziaști ai politicii științifice a partidului. Dînd glas sentimentelor cu care ofițerii-elevi și elevii încep noul an de învățămînt, căpitanul Pavel Nacu și locotenentul-major Vasile Badea au înfățișat dorința lor fierbinte de a se consacra învățăturii, mulțumind pentru condițiile optime de care se bucură în vederea perfecționării pregătirii lor. A luat apoi cuvîntul general de armată Ion Ioniță, ministrul forțelor armate. La încheierea festivității, participanții au adoptat cu însuflețire o telegramă adresată C.C. al P.C.R., tovarășului Nicolae Ceaușescu, în care, printre altele, se arată : Cu prilejul deschiderii anului de învățământ 1972 73, cadrele didactice, ofițerii elevi și elevii din Academia militară își exprimă profundul lor atașament, dragostea și recunoștința fierbinte față de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, față de dumneavoastră personal, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, pentru activitatea neobosită pe care o desfășurați în scopul înfloririi națiunii noastre socialiste, pentru grija ce o manifestați în domeniul ridicării continue a capacității de apărare a patriei, al întăririi puterii combative a armatei, al modernizării și perfecționării învățămîntului militar. Asigurăm conducerea partidului și statului că ne vom consacra toate eforturile îndeplinirii sarcinilor majore ce ne revin din documentele Conferinței Naționale a partidului, că vom munci cu responsabilitate comunistă în vederea formării de comandanți, ofițeri de stat major, activiști de partid și ingineri militari înarmați cu concepția științifică despre lume viață, cu o temeinică pregătire mililitară și de specialitate, militanți activi pentru înfăptuirea politicii interne și externe marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, buni instructori și educatori ai ostașilor, gata în orice moment să apere cuceririle revoluționare ale poporului, independența și suveranitatea României socialiste. IN ȘCOLILE MILITARE La 25 septembrie a început un nou an de învățămînt și în școlile militare de ofițeri activi și de rezervă, de maiștri și subofițeri. Festivitățile prilejuite de redeschiderea cursurilor s-au desfășurat în prezența reprezentanților eșaloanelor superioare, ai organelor locale de partid și de stat, delegaților gărzilor patriotice și detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. In alocuțiunile rostite cu acest prilej au fost subliniate condițiile deosebit de favorabile în care reîncep cursurile, hotărîrea comandanților, organelor și organizațiilor de partid și ale U.T.C., lectorilor și elevilor de a obține în anul de învățămînt ce se deschide rezultate superioare. Se vor depune eforturi în scopul apropierii și mai hotărîte a procesului instructiv-educativ de cerințele vieții și practicii din unități, perfecționării, în continuare, a muncii de educare a elevilor în spiritul eticii comuniste, al patriotismului înflăcărat, al internaționalismului socialist. La încheierea festivităților, participanții au adoptat telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu, prin care asigură conducerea partidului și statului că personalul școlilor militare își va îndeplini cu cinste sarcinile izvorîte din istoricele decizii ale Conferinței Naționale a partidului, axîndu-și eforturile pe ridicarea eficienței procesului de învățămînt, întărind ordinea și disciplina în toate înprejurările, trăind și muncind în chip comunist. In aula Academiei militare ORGANIZARE ȘI EXECUȚIE (Urmare din vag ) a meseriașilor, a specialiștilor cu înaltă calificare. Nu în toate unitățile însă sînt disponibili acești specialiști. Locul acestora pot înși să-l ia maiștrii militari, subofițerii și înșiși ofițerii. Ei aduc astfel, alături de soldați și gradați, așa cum au făcut-o cu toată dăruirea și în anii precedenți, o prețioasă contribuție în îndeplinirea la timp și în cele mai bune condiții a sarcinilor prevăzute. O atenție deosebită trebuie acordată înfăptuirii integrale, în timpul prevăzut, a planurilor întocmite și calității execuției. Sub acest raport este important să fie stabilite norme de lucru precise pentru fiecare loc de muncă, care să evite risipirea energiilor, să aibă efect stimulator asupra oamenilor, dornici să se întreacă pe ei înșiși, să fie asigurate la vreme uneltele de lucru și materialele trebuincioase întrucît altfel se provoacă întreruperi, se favorizează munca în asalt cu efecte nedorite asupra calității. Prin controlul zilnic al execuției și îndrumare operativă să se obțină înfăptuirea sarcinilor ritmic, prevenindu-se întîrzierile, lucrările de slabă calitate, a căror remediere înseamnă consum de timp și mijloace materiale. In această direcție, locțiitorii comandanților, șefii de arme și de servicii trebuie să aducă o contribuție activă, îmbinînd participarea lor la elaborarea planurilor pregătirii de luptă și politice pentru noul ciclu, la pregătirea bilanțurilor și buna desfășurare a convocărilor care au loc, cu munca efectivă de îndrumare a activității din poligoane, parcurile de mașini, perimetrele de depozitare a produselor pentru iarnă, acolo unde este nevoie de competența lor, luînd măsuri pentru înlăturarea dificultăților, stimulind inițiativa și generalizînd operativ experiența pozitivă, soluționînd imediat toate problemele ce se ivesc.Animați de fierbinte patriotism, militarii de toate gradele în frunte cu comuniștii vor munci perseverent, înfăptuind cu Întreaga energie, cu inițiativă și spirit creator sarcinile ce le revin, pe deplin conștienți că astfel durează baze trainice procesului de pregătire de luptă și politică in următorul ciclu de instrucție, noilor succese în cinstea celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii. Informații politice despre succesele oamenilor in înfăptuirea, înainte muncii de termen, a sarcinilor cincinalului Foto . AL. CALIMINTE