Arhitectura, 1951 (Anul 2, nr. 4-12)

1951 / nr. 4

In elaborarea lucrărilor arhitecturale va trebui să se ţină seama de vechile documente şi manifestări de artă naţională, care reprezintă specificul poporului nostru, împletindu-le cu elementele noi, create de noua orânduire socială a ţării. In aceste lucrări trebue să predomine concepţia realistsocialistă, folosind glorioasa experienţă arhitecturii sovietice. In activitatea lor creatoare arhitecţilor noştri le stă la dispoziţie un material vast de documentare, cuprins în tratatele şi revistele sovietice de specialitate. In ele se oglindeşte întregul progres realizat de arta şi tehnica de proiectare şi construcţie sovietică, totodată putându-se găsi şi soluţii practice pentru rezolvarea diferitelor probleme arhitecturale care se pun la noi. Sectorul arhitectură trebue să dea o atenţie deosebită problemelor de construcţii din Planul In ziua de 8 Aprilie 1951 a avut loc o vizită colectivă a arhitecţilor şi tehnicienilor din I.P.C. la ansamblularhitectural „Antim“. Explicaţiile au fost date de prof. arh. Petre Antonescu. Manifestaţia organizată de Serviciul de Studii şi Cincinal, căutând ca prin soluţiile găsite să răspundă tuturor cerinţelor de ordin social şi economic, asigurând astfel realizarea şi depăşirea prevederilor Planului. Un real folos pentru acest sector trebue să aducă organizarea pe scară largă a întrecerilor socialiste, cu teme şi termene precise legate de necesităţile practice ale Planului. Imbunătăţindu-şi condiţiile de muncă, arhitectura va putea prezenta pe viitor Comitetului de premiere, lucrări de valoare tehnică şi artistică, demne de a fi apreciate. Prin priceperea şi eforturile lor, arhitecţii noştri vor aduce o contribuţie reală la ridicarea nivelului material şi cultural al oamenilor muncii, întărind prin aceasta Statul nostru de democraţie populară şi consolidând frontul Păcii în fruntea căruia se găseşte Ţara Socialismului, U.R.S.S. Documentare din I.P.C., cu concursul cercului A.S.T., s’a bucurat de un succes deosebit. In luna viitoare se va organiza o vizită asemănătoare la palatul dela Mogoșoaia. CERCUL DE STUDII I. P. C.