Buletinul Muncii, 1932 (Anul 12, nr. 1-12)

1932-01-01 / nr. 1-4

e va da roadele necesare de informaţie şi educaţie. In acest spirit, se concepe publicaţiunea de faţă. Buletinul se va ocupa deopotrivă de problemele muncii, ca şi de ale asigurărilor sociale. In ambele domenii, el trebue să urmărească prin materia pe care o publică, precum şi prin sistematizarea lucrărilor, să intereseze personalul superior de conducere şi inspecţie, personalul administrativ în subordine şi fragmentul de populaţie, de care se ocupă direcţia muncii şi Casa Centrală a Asigurărilor Sociale. Buletinul trebue să fie, în primul rând, emanaţiunea serviciilor cari conduc instituţiile, întreg personalul lor, compus din directori, şefi de servicii, inspectori etc., e constituit din oameni de cultură, titraţi şi cunoscători ai ramurei în care lucrează. Ei pot veni cu contribuţie documentară sau cu observaţiuni critice, preconizând norme noui de reformă sau îndreptare. Preocuparea aceasta intelectuală va duce la o clasificare a valorilor şi la evadarea din birocratismul care automatizează şi topeşte personalitatea. Personalul superior, deci, devenit personal redacţional, îşi va continua şi perfecţiona educaţiunea, se va ţine la curent cu problemele şi va deveni astfel auxiliar şi mai util în directivele pe care le cucereşte tot mai micit programul politicii sociale contemporane. In al doilea rând, personalul administrativ ,sau technic, de toate categoriile, îşi va complecta cunoştinţele şi va avea organul său oficial de informaţie. Va găsi redată activitatea inspectorilor, cu opiniile critice asupra unor organizaţii; va găsi legile, regulamentele, circulările, pe cari le vor totaliza în vederea orientării ; vor găsi instrucţiuni suplimentare şi interpretative. Prin această publicaţiune, care atacă problemele atât sub latura practică, cât şi cea teoretică, care dă informaţiuni din ţară cât şi din mişcarea internaţională, se va ajunge la educaţiunea personalului instituţiilor, educaţiune de care, în rândurile funcţionarilor, se simte atât de mult lipsă azi. Societatea, patronii şi massa muncitorească vor fi mai bine edificaţi; aceasta le va mări încrederea în instituţia conducătoare şi în eforturile sincere cari se fac pentru armonizarea intereselor lor. Materialul documentar, informativ şi studiile ■vor contribui la cultivarea lor, în acest domeniu. * * * Va putea astfel fi trecută în revistă activitatea diferitelor direcţii, servicii, inspectorate etc., şi diversele probleme care preocupă munca şi asigurările, probleme în continuă evoluţie. Se va putea cerceta şi expune întreg complexul de chestiuni vitale