Buletinul Oficial, 1951 (Anul 3, nr. 1-121)

1951-10-14 / nr. 103

s. LETINUL OFICIAL Nr. 103 Duminică 14 Octombrie 1951 UBLICII POPULARE ROMANE SUMAR: Nr. publicației Pagina Efdăriri ale Consiliului de Miniștri Hotărîrea Nr. 1.108 privind măsurile ce trebuesc luate pentru mărirea șeptelului de porci, îmbunătățirea raselor și îngrășarea unui milion de porci în sectorul socialist.................. ..................................... 1039—1042 Pagina Nr. publicației Deciziile ministeriale Ministerul Comerțului Interior Decizia Nr. 2.695 privind stabilirea prețurilor de vânzare la consumator la unele articole din fontă turnată. 1042 AL T E HOTARIRI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI HOTARIREA Nr. 1.108 privind măsurile ce trebuesc luate pentru mărirea șeptilului de porci, îmbunătățirea raselor și îngrășarea unui milion de porci în sectorul socialist Chailiul de Miniștri, în ședința dela 13 Octombrie 1951, Analizând situația în domeniul aprovizionării cu carne și grăsime, în scopul îmbunătățirii condițiunilor de trai a celor ce muncesc. Văzând dispozițiunile Legii Nr. 8 din 1950, pentru Planul 1951—1955, Hotărăște : Art. 1. — Se mărește planul de creștere și îngrășare a porcinelor în sectorul socialist pentru anul 1952 la un milion de porci. Art. 2. — Pentru realizarea planului de creșteri și îngrășare a porcinelor: — Ministerul Agriculturii, —• Ministerul Gospodăriei Comunale și Industriei Locale, — Ministerul Industriei Alimentare (Departamentul Industriei Cărnii), — Ministerul Comerțului Exterior, — Ministerul Comerțului Interior, — Comitetul de Stat pentru Colectarea Produselor Agricole, vor lua următoarele măsuri în trimestrul IV,1951 și în cursul anului 1952: a) folosirea cât mai completă și rațională a crescătoriilor și îngrășătoriilor de porci existente; b) mărirea capacității crescătoriilor și îngrășătoriilor existente; c) construirea, de noi crescătorii și îngrășătorii, precum și construirea de magazii pentru furaje, mori cu ciocane pentru uruială și făină de fân, grajduri de animale pentru munci agricole și transporturi, grupuri sanitare veterinare și grupuri administrative sociale; d) crearea de baze furajere proprii; e) înzestrarea unităților cu materiale de reproducție; f) Înzestrarea unităților de mai sus cu mijloace de transport și utilaje; g) asigurarea și pregătirea cadrelor necesare realizării acestor sarcini; h) studierea științifică a problemelor de creștere, alimentare, igienă, care să asigure mărirea și îmbunătățirea producției de porcine. Art. 3. — Se recomandă Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum și Gospodăriilor Agricole Colective să participe la realizarea sarcinilor care fac obiectul prezentei Hotărîri. Art. 4. — Pentru realizarea sarcinilor din prezenta Hotărîre, se aprobă: — planul de înzestrare a unităților cu material de reproducție în limita sumei de 300.000.000 lei; — planul de înzestrare a unităților cu mijloace de transport și utilaje în limita sumei de 618.851.009 lei; — planul lucrărilor de construcții ce urmează a fi executate în trimestrul IV.1951 și anul 1952 în Urmea sumei de 3,5 milarde, pentru construirea crescătoriilor și îngrășătoriilor, precum și a măririi capacității celor existente. În totalul investițiilor este cuprinsă și suma de un miliard lei, aprobată de Consiliul de Miniștri în planul