Buletinul Oficial, 1955 (Anul 4, nr. 1-36)

1955-01-12 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL MARII ADUNARI NAȚIONALE Nr. 1 12 ianuarie 1955 Modul de întocmire și termenele de depunere a deconturilor de impozite se vor stabili de Ministerul Finanțelor, prin instrucțiuni. Art. 6. — Neplata impozitului pe circulația mărfurilor la termenele stabilite, atrage majorarea sumei de plată cu 0,05% pentru fiecare zi de întîrziere. In caz de neplată a impozitului la termenele legale, la cererea organelor financiare, instituția de credit la care are cont deschis întreprinderea sau organizația economică plătitoare, va vira din contul întreprinderii sau organizației economice în contul secțiunii financiare respective impozitul datorat cu majorările legale. Art. 7. —• Nedepunerea în termen de către conducătorii și contabilii-șefi ai întreprinderilor și organizațiilor economice de stat, cooperatiste și ai celorlalte organizații obștești a deconturilor de impozite sau neprezentarea în termen, de către aceleași persoane, a datelor cerute de organele financiare se sancționează cu o amendă administrativă până la 150 lei. Art. 8. — Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute in art. 7 se face de către șefii secțiunilor financiare ale comitetelor executive ale sfaturilor populare regionale, raionale, de oraș sau raion orășenesc respective, prin întocmirea unui proces-verbal. Procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției va cuprinde, cînd e posibil, declarația contravenientului cu semnătura acestuia. Art. 9. împotriva procesului-verbal de aplicare a sancțiunii, se poate face întîmpinare în termen de 15 zile de la comunicarea sau inminarea procesului-verbal. Intimpinarea se adresează Direcției Veniturilor de Stat din Ministerul Finanțelor și se rezolvă de către directorul acestei direcții. Intimpinarea suspendă executarea. Art. 10. — Legea nr. 2, pentru impozitul pe circulația produselor, publicată in Buletinul Oficial nr. 8 din 28 ianuarie 1950 și Decretul nr. 58, pentru stabilirea impozitului pe circulația produselor, publicat în Buletinul Oficial nr. 14 din 18 februarie 1950, cu toate modificările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare prezentului decret, se abrogă. Art. 11. — Dispozițiile prezentului decret intră în vigoare pe data de 1 ianuarie 1955. Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale, PETRU GROZA București, 21 decembrie 1954. Nr 509. Secretarul Prezidiului Marii Adunări Naționale, AVRAM BUNACIU SEGRET pentru aplicarea prevederilor Decretului nr. 137/1951 și ale Decretului nr. 138/1951 în sectorul minier al Ministerului Industriei Chimice Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romîne, decretează: Art. 1. — Prevederile Decretului nr. 137, publicat in Buletinul Oficial nr. 86/1951, privind introducerea de titluri pentru brigadieri, maiștri minieri, tehnicieni, ingineri și personal de conducere, aparținind sectorului minier al Ministerului Industriei Cărbunelui și al Ministerului Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini, se aplică și in sectorul minier al Ministerului Industriei Chimice. Art. 2. — Prevederile din Decretul nr. 138, publicat in Buletinul Oficial nr. 86/1951, privind acordarea Ordinului Muncii și a Medaliei Muncii muncitorilor minieri subterani, maiștrilor minieri, cadrelor de ingineri, tehnicienilor și personalului de conducere, aparținind sectorului minier al Ministerului Industriei Cărbunelui și al Ministerului Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini, se aplică și in sectorul minier al Ministerului Industriei Chimice. Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale, PETRU GROZA București, 27 decembrie 1954. Nr. 511. DECRET Secretarul Prezidiului Marii Adunări Naționale, AVRAM BUNACIU pentru desființarea unor taxe de timbru și autorizarea stabilirii unor taxe speciale pentru acoperirea cheltuielilor administrative-gospodărești ale organelor arbitrale departamentale Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române, decretează: Art. 1. — Taxele de timbru aferente acțiunilor de competința organelor arbitrale departamentale se desființează. Art. 2. — Ministerele și celelalte organe centrale ale administrației de stat, precum și uniunile centrale de cooperative sunt autorizate să stabilească, cu avizul Ministerului Finanțelor, taxe speciale privind litigiile supuse rezolvării organelor arbitrale departamentale proprii. 2