Buletinul Oficial, 1956 (Anul 5, nr. 1-37)

1956-01-10 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL MARII ADUNARI NAȚIONALE A REPUBLICII POPULARE ROMÎNE Nr. 1 10 ianuarie 1956 ANUL V 2 SUM * Pagina Decret nr. 1, cu privire la reorganizarea unor ministere . 1.2 Decret nr. 2, pentru numirea tot Suder Mihai în funcția de Ministru al Industriei Lemnului . .. . . 2 Decret nr. 3, pentru numirea tov. Popescu Constantin în funcția de Ministru al Silviculturii ............................... 2 Decret nr. 4, pentru numirea tov. Bucur Șchiopu in funcția de Ministru al Gospodăriilor Agricole de Stat ... 2 Decret nr. 5, pentru eliberarea tov. Hossu Gheorghe din funcția de Ministru al Construcțiilor și numirea sa în funcția de Ministru al Agriculturii................................... 3 I AR : Pagina Decret nr. 6, pentru numirea tov. ing. Bălan Ștefan in funcția de Ministru al Construcțiilor ....... 3 Decret nr. 7, pentru conferirea ,Ordinului Muncii" unor tovarăși......................................................................... . 3 . Decret nr. 11, pentru stabilirea datei alegerii deputaților în sfaturile populare 3 Decret nr. 12, cu privire la modificarea Legii nr. 5/1950, pentru raionarea administrativ-economică a teritoriului Republicii Populare Romîne...................................................3.4 P DECRET cu privire la reorganizarea unor ministere în vederea dezvoltării și întăririi gospodăriilor agricole de stat, a gospodăriilor agricole colective, a întovărășirilor agricole și a celorlalte forme de cultivare a pămîntului, precum și pentru a îmbina în mod corespunzător refacerea pădurilor și exploatarea acestora cu valorificarea materialului lemnos. Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romîne, decretează: Art. I. — Ministerul Agriculturii și Silviculturii și Ministerul Industriei Lemnului, Hîrtiei și Celulozei se reorganizează după cum urmează: i Din Ministerul Agriculturii și Silviculturii se desprinde sectorul gospodăriilor agricole de stat care se organizează într-un minister nou, denumit Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat. Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat are următoarele principale sarcini în sectorul său: — dezvoltarea producției vegetale (cu ramurile de producție: culturile de cîmp, în special grîul și porumbul, viticultura și pomicultura) ; — dezvoltarea creșterii producției animale; *— dezvoltarea mecanizării. 2. Din Ministerul Agriculturii și Silviculturii se desprinde sectorul silvic, iar din Ministerul Industriei Lemnului, Hîrtiei și Celulozei, se desprinde sectorul de exploatare și transport a lemnelor, care se unifică organizîndu-se într-un minister nou, denumit Ministerul Silviculturii. Ministerul Silviculturii are următoarele principale sarcini: — dezvoltarea împăduririlor și a culturii pădurilor; — administrarea și paza fondului silvic; 1<oî ° iî" m