Buletinul Oficial, 1966, Partea 1 (Anul 2, nr. 1-88)

1966-01-12 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. 13 întreprinderii, iar manopera pe baza salariilor și a indemnizațiilor în vigoare. In valoarea locuinței se va include costul proiectului, al racordurilor și al branșamentelor, precum și un beneficiu de 3 la sută pentru organizația de construcții și un comision de 2 la sută pentru organizația care încheie contractul de construcții cu beneficiarul locuinței. Art. 7. — Locuințele se vor executa și preda contractanților în termenul stabilit prin contract. Art. 8. — Terenul destinat construcției de locuințe proprietate personală se atribuie beneficiarului contractului, fără plată, în folosință pe timp nelimitat, de către comitetul executiv al sfatului popular regional, cel al orașului București sau Constanța, pe teritoriul căruia se va construi locuința. Art. 9. — Locuințele construite în condițiile prezentei hotărîri sunt exceptate de la aplicarea dispozițiilor privitoare la normarea spațiului locativ. De asemenea, aceste locuințe sunt scutite de impotzitul pe clădiri timp de 10 ani de la darea lor în folosință. Contractele pentru construirea de locuințe proprietate personală și contractele de împrumut încheiate cu Banca de Investiții sunt scutite de orice fel de taxe. Art. 10. — Solicitanții care depun avansuri mai mari decit limitele minime prevăzute la art. 2 vor beneficia de o bonificație de 2,5 la sută pînă la 5 la sută, calculată la diferența depusă în plus, potrivit normelor ce se vor stabili de către Ministerul Finanțelor. Cetățenii care în urma construirii de locuințe proprietate personală eliberează apartamente proprietate de stat — deținute în folosință exclusivă, dotate cu instalațiile uzuale complete — beneficiază de o bonificație de 2,5 la sută la valoarea locuinței chiar dacă depun avansurile minime. Bonificațiile prevăzute de prezentul articol se pot cumula. Art. 11. — Banca de Investiții va acorda, la cererea cetățenilor care au încheiat în condițiile prezentei hotărîri contracte pentru construcții de locuințe proprietate personală, împrumuturi pentru plata diferenței între suma depusă la încheierea contractului și valoarea locuinței. Suma acordată cu titlu de împrumut se va viza de către Banca de Investiții în contul organizației care a încheiat contractul de construcții cu beneficiarul locuinței. COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN București, 11 ianuarie 1966. Nr. 26, împrumutul se acordă pe termen de cel mult 15 ani, rambursabil în rate lunare egale, cu o dobîndă anuală de 1 la sută. La valoarea ratelor lunare neachitate în termen, se percepe o dobîndă anuală de 6 la sută. Contractul de împrumut încheiat cu Banca de Investiții constituie titlu executoriu. Art. 12. — Comitetele executive ale sfaturilor populare regionale și ale orașelor București și Constanța vor lua măsuri pentru : a) stabilirea amplasamentelor pe terenuri libere, dotate cu lucrările edilitare necesare, pe care se vor construi locuințe, în conformitate cu prevederile schițelor de sistematizare ale orașelor; b) întocmirea de către organizațiile stabilite în acest scop a documentațiilor tehnice necesare executării locuințelor, adaptării acestora la cerințele solicitanților, precum și executarea de machete ale apartamentelor pentru a fi puse la dispoziția cetățenilor spre alegere ; c) stabilirea organizațiilor locale de construcții care vor executa lucrările. Art. 13. — In caz de înstrăinare a locuinței construite în condițiile prezentei hotărîri, se transmit asupra dobînditorului toate drepturile și obligațiile rezultate din contractul de construcție, precum și cel de împrumut cu Banca de Investiții, dacă este cazul. O dată cu transmiterea dreptului de proprietate asupra locuinței, se transmite și dreptul de folosință asupra terenului pe care este amplasată construcția, înstrăinarea locuințelor înainte de rambursarea creditului bancar se va putea face numai cu acordul prealabil al Băncii de Investiții. Art. 14. — Casa de Economii și Consemnațiuni va organiza acțiunea de economisire în vederea construirii de locuințe, prin introducerea unui „libret de economii pentru construirea de locuințe“. Posesorii acestor librete vor participa la trageri la sorți cu cîștiguri în bani. Fondul de cîștiguri se va constitui dintr-o dobîndă anuală de 3,5 la sută asupra sumelor depuse. Art. 15. — Ministerul Justiției, împreună cu Ministerul Finanțelor, Comitetul de Stat al Planificării și Comitetul de Stat pentru Îndrumarea și Controlul Organelor Locale ale Administrației de Stat, va prezenta Consiliului de Miniștri propuneri de acte normative prin care să se pună de acord legislația în vigoare cu prevederile prezentei hotărîri. CONSILIUL DE MINIȘTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA 3