Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1968, Partea 1 (Anul 4, nr. 85-174)

1968-07-01 / nr. 85

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 85 697 INSTRUCȚIUNI MINISTERUL FINANȚELOR MINISTERUL MUNCII INSTRUCȚIUNI de aplicare a Hotăîrii Consiliului de Miniștri nr. 1304/1968 privind stabilirea și acordarea indemnizației pentru chirie CAPITOLUL I CAPITOLUL III Beneficiarii de indemnizație pentru chirie 1. Indemnizația pentru chirie instituită prin H.G.M. nr. 1304/1968 se stabilește și se acordă angajaților organizațiilor de stat, titulari de contracte de închiriere la data de 1 iulie 1968. 2. Prin angajați ai organizațiilor de stat se înțeleg cei care au calitatea de angajat în sensul Codului muncii, indiferent de modul de remunerare a muncii (regie, acord, cotă procentuală, mixtă etc.) și de natura contractului de muncă (pe durată determinată, nedeterminată sau pentru îndeplinirea unei lucrări determinate), încadrați în : — întreprinderile și organizațiile economice de stat ; — instituțiile bugetare de orice fel, inclusiv unitățile militare ;— gospodăriile anexe și unitățile extrabugetare de pe lîngă întreprinderile, instituțiile și organizațiile economice sus-menționate. 3. Prin titulari de contracte de închiriere la data de 1 iulie 1968 se înțeleg persoanele pe numele cărora sînt încheiate contractele de închiriere, legal întocmite, pentru locuințele deținute de aceștia la data aplicării sus-menționatei hotărîri. CAPITOLUL II Perioada pentru care se acordă indemnizația 4. Indemnizația pentru chirie se acordă începînd cu data de 1 iulie 1968 și pînă la îmbunătățirea salariului titularului de contract, ca urmare a aplicării în organizația de stat la care acesta este angajat a majorării salariilor, prevăzută pentru anii 1968—1969. Majorarea salariilor — prevăzută pentru anii 1968— 1 969 — altor membri din familia titularului de contract nu determină modificarea sau încetarea dreptului acestuia la indemnizația de chirie. 5. în unitățile la care majorarea salariilor se introduce experimental, drepturile titularului de contract la indemnizația pentru chirie încetează de la data majorării salariului acestuia ca urmare a experimentării sistemului de salarizare îmbunătățit. Cuantumul indemnizației și elementele de stabilire a acesteia 6. Indemnizația pentru chirie se stabilește pe baza diferenței dintre chiria majorată la 1 iulie 1968 și chiria anterioară acestei majorări. 7. Chiria majorată la 1 iulie 1968 care se ia în calcul la stabilirea indemnizației de chirie este : a) pentru cei care dețin locuințe în imobile proprietate de stat sau a unor organizații obștești, chiria stabilită în condițiile noilor tarife de către organele care administrează fondul locativ, înscrisă de aceste organe pe cererea-declarație, respectiv chiria comunicată unității pentru a fi reținută prin statele de plata salariilor; b) pentru cei care dețin locuințe în imobile proprietate particulară, chiria stabilită în condițiile noilor tarife, înscrisă pe cererea-declarație (anexa nr. 2) vizată de organele financiare, în situația prevăzută la lit. b cînd nu există contracte de închiriere legal întocmite, plata făcîndu-se la înțelegere, indemnizația pentru chirie nu se acordă. 8. în cazul cînd cuantumul chiriei majorate, respectiv cea reținută prin statele de plată, sau prevăzute în cererea-declarație vizată de organele financiare, se rectifică ca urmare a unor erori sau recalculări a chiriei, ce nu duc la încetarea dreptului, indemnizația se modifică corespunzător. 9. Indemnizația pentru chirie se stabilește după cum urmează : a) pentru titularii de contract de închiriere, cu salariul tarifar de încadrare pînă la 1000 lei : 100% din diferența de chirie, dacă în familie nu este alt angajat decît titularul și dacă acesta are copii ; 75% din diferența de chirie, dacă în familie mai sînt și alți angajați și dacă aceștia, titularul sau alt membru de familie au copii ; 50% din diferența de chirie, dacă în familie nu este alt angajat decît titularul care este căsătorit, dar nu are copii. N 3