Buletinul Oficial, februarie-iunie 1968, Partea 2 (Anul 4, nr. 1-16)

1968-02-16 / nr. 1

2 2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 A IX-a sesiune, extraordinară, a celei de a V-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale îşi începe lucrările joi, 15 februarie 1968, orele 10 dimineaţa, la Palatul Marii Adunări Naţionale. Alături de deputaţi, la lucrările sesiunii iau parte numeroşi invitaţi din întreaga ţară: activişti de partid şi de stat, conducători ai instituţiilor centrale şi ai organizaţiilor obşteşti, personalităţi ale vieţii economice, ştiinţifice şi culturale. Asistă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în ţara noastră. Sunt prezenţi, de asemenea, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine la Bucureşti. Deputaţii şi invitaţii întîmpină cu vii şi îndelungi aplauze pe conducătorii de partid şi de stat, la intrarea in sala de şedinţă. In loja din dreapta iau loc tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Chivu Stoica, Alexandru Drăghici, Paul Niculescu-Mizil, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgonu, Gheorghe Rădulescu, Vasile Vîlcu. Pe fundalul sălii Marii Adunări Naţionale este reprezentată harta Republicii Socialiste România, care, printr-un sistem electronic, marchează propunerile privind organizarea administrativ-teritorială a României. Prezidează tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale, asistat de tovarăşii Ilie Murgulescu şi Gheorghe Necula, vicepreşedinţi ai Marii Adunări Naţionale, şi de tovarăşii Traian Gîrba şi Dumitru Necşoiu, secretari ai Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi. Fiind prezenţi 437 de deputaţi, declar deschisă sesiunea a IX-a, extraordinară, a celei de-a V-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Biroul Marii Adunări Naţionale, în conformitate cu articolul 47 din Regulamentul de funcţionare, supune Marii Adunări Naţionale, spre dezbatere şi aprobare, următorul proiect de ordine de zi : * 1. Verificarea legalităţii alegerii deputatului declarat ales în circumscripţia electorală nr. 7 din oraşul Focşani, regiunea Galaţi; 2. Proiectul de lege pentru modificarea unor articole din Constituția Republicii Socialiste România; 3. Proiectul de lege privind organizarea administrativă a teritoriului Republicii Socialiste România; 4. Proiectul de lege privind asigurarea conducerii locale de stat în unitățile administrativ-teritoriale pînâ la alegerea consiliilor populare ; 5. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat de la ultima sesiune a Marii Adunări Naționale. Sunt observații la proiectul ordinii de zi, tovarăși deputați ? Intrucît nu sunt observații, supun votului Marii Adunări Naţionale proiectul Ordinii de zi a sesiunii. Se procedează la vot. Ordinea de zi a sesiunii este adoptată in unanimitate. In ceea ce priveşte programul de lucru, se propune ca şedinţele sesiunii să aibă loc dimineaţa, între orele 9—13, iar după-amiaza, între orele 17—21. După cel mult două ore de lucru, se va lua o pauză de 30 de minute. Nefiind observaţii, proiectul programului de lucru al şedinţelor se pune la vot şi se aprobă. * Tovarăşul preşedinte : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, La primul punct al ordinii de zi dau cuvîntul tovarăşului deputat Demostene Botez, preşedintele Comisiei de validare a Marii Adunări Naţionale, pentru a prezenta raportul acestei comisii. Tovarăşul deputat Demostene Botez, preşedintele Comisiei de validare : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, In baza prevederilor articolului 11 din Regulamentul de funcţionare a Marii Adunări Naţionale, Comisia de validare, întrunită în număr legal în şedinţa din 15 februarie 1968, a examinat documentele alegerii parţiale ce a avut loc la 14 ianuarie 1968 în circumscripţia electorală nr. 7 din oraşul Focşani, regiunea Galaţi, care declară ales deputat în Marea Adunare Naţională pe tovarăşul Mihai Marinescu, propus de Frontul Democraţiei Populare. Verificînd procesele verbale ale comisiei electorale de circumscripţie şi ale comisiilor secţiilor de votare, precum şi celelalte lucrări aflate în dosarul acestei alegeri, puse la dispoziţie de către Comisia Electorală Centrală, am constatat că alegerea s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile Constituţiei Republicii Socialiste România şi ale Legii nr. 28/1966 cu privire la alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională şi în sfaturile populare. Am constatat, de asemenea, că nu a fost introdusă nici o contestaţie împotriva valabilităţii alegerii. Intrucît alegerea s-a desfăşurat cu respectarea tuturor dispoziţiunilor legale în vigoare privind alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională, Comisia de validare propune validarea alegerii tovarăşului deputat Mihai Marinescu. Tovarăşul preşedinte Ştefan Voitec : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, Doreşte cineva să ia cuvîntul ? Necerîndu-se cuvîntul, pun la vot validarea alegerii tovarăşului Mihai Marinescu, ales deputat în circumscripţia electorală nr. 7 din oraşul Focşani, regiunea Galaţi. Se procedează la vot. Marea Adunare Naţională a validat, în unanimitate alegerea ca deputat a tovarăşului Mihai Marinesc (Aplauze).