Buletinul Oficial, ianuarie-martie 1973, Partea 1 (Anul 9, nr. 1-47)

1973-01-02 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I. Nr. 1 DECRETE DECRET pentru rechemarea tovarăşului Vasile Pungan din calitatea de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România în Marea Britanie şi acreditarea tovarăşului Pretor Popa în calitatea de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România în Marea Britanie Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Art. 1. — Tovarăşul Vasile Pungan se recheamă din calitatea de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România în Marea Britanie. Art. 2. — Tovarăşul Pretor Popa se acreditează în calitatea de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România în Marea Britanie. Preşedintele Consiliului de Stat, NICOLAE CEAUŞESCU Bucureşti, 1 decembrie 1972. Nr. 480. Decret nr. 547/1972 EXPUNERE DE MOTIVE DECRET pentru modificarea Legii nr. 3 1971 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Demografie Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Din urmare sarcinilor trasate de Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român cu privire la orientările şi liniile directoare pentru elaborarea prognozelor privind dezvoltarea României pînă in anul 1990, alăturatul decret prevede lărgirea atribuţiilor Comisiei Naţionale de Demografie şi înfiinţarea la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti de comisii de demografie. Potrivit decretului, comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti de demografie sunt subordonate comitetelor executive ale consiliilor populare şi Comisiei Naţionale de Demografie, exercitînd in mod coresArt. I. — Legea nr. 3/1971 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Demografie se modifică după cum urmează : 1. La articolul 2 litera a se adaugă în final : „— studiază efectele demografice ale poluării mediului înconjurător 2. La articolul 2, după litera c se adaugă literele c1, c2, es, cu următorul cuprins : ..c1) coordonează pe plan naţional activitatea de cercetare ştiinţifică în domeniul demografiei ; în acest scop colaborează cu academiile de ştiinţe şi celelalte organe centrale interesate , punzător, pe plan local, atribuţiile ce revin Comisiei Naţionale de Demografie. în decret se prevede că prim-vicepreşedintele comitetului executiv al consiliului popular judeţean şi, respectiv, al municipiului Bucureşti va fi şi preşedintele comisiei de demografie. Componenţa comisiilor se aprobă de consiliul popular, la propunerea comitetului executiv. Comisiile urmează să-şi desfăşoare activitatea potrivit principiului muncii şi conducerii colective, răspunzînd in faţa comitetelor executive ale consiliilor populare pentru întreaga activitate; c2) dă indicaţii de specialitate, potrivit legii, comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de demografie ; c1) colaborează cu ministerele şi celelalte organe centrale la elaborarea proiectelor de acte normative şi la adoptarea de măsuri care interesează domeniul său de activitate 3. La articolul 4 se adaugă un nou alineat, cu următorul cuprins : „De asemenea, în Comisia Naţională de Demografie vor fi numiţi preşedintele Comisiei de demografie a municipiului Bucureşti şi unii preşedinţi de comisii judeţene de demografie.“