Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 1 (Anul 10, nr. 48-91)

1974-04-16 / nr. 62

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA I, Nr. 62 , b) se transformă In licee industriale și agricole liceele real-umaniste și economice prevăzute în anexa nr. 4 ; c) se modifică, începînd cu 1 iulie 1974, subordonarea liceelor cuprinse în anexa nr. 5. Art. 5. - Se transferă, începînd cu data de 1 iulie 1974, de la comitetele executive ale consiliilor populare județene și al municipiului București la ministerele și celelalte organe centrale prevăzute în anexele nr. 3 și 4, baza materială, planul de muncă și salarii, planul financiar și ceilalți indicatori de plan, pe bază de protocoale încheiate. Liceele prevăzute în anexa nr. 5 trec pe data de 1 iulie 1974, cu activul şi pasivul, la ministerele prevăzute în această anexă. Pînă la asigurarea condiţiilor didactico-materiale necesare funcţionării liceelor economice din judeţele Alba, Buzău şi Covasna se recomandă Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum să pună la dispoziţia Ministerului Comerţului Interior, pe bază de protocol, spaţiile de şcolarizare şi cazare ale liceelor economice din aceste judeţe. Clasele în lichidare vor fi finanţate prin organele în subordinea cărora se află liceele în care funcţionează. Filialele liceelor organizate în cadrul şcolilor generale vor fi finanţate de comitetele executive ale consiliilor populare care au în subordine aceste şcoli. Art. 6. — Pentru buna organizare şi desfăşurare a activităţii liceelor şi filialelor, ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, fiecare pentru unităţile din subordine, vor asigura spaţiile de învăţămînt şi dotarea laboratoarelor şi atelierelor din şcoli. Pe bază de programe, ministerele, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, centralele şi întreprinderile vor organiza în spaţiile existente în unităţile economice sau, acolo unde aceasta nu este posibil, în spaţii amenajate ori constituite cu mijloace simple, ateliere de producţie pentru practica productivă a elevilor din licee, şcolile profesionale, precum şi pentru practica tinerilor care se pregătesc prin cursuri de calificare. Organele centrale şi organele locale în subordinea cărora funcţionează licee au obligaţia de a asigura pregătirea practică a elevilor şi de a încadra în producţie absolvenţii care nu urmează o formă superioară de învăţămînt la cursuri de zi. Art. 7. — Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare şi al municipiului Bucureşti, centralele şi întreprinderile vor transfera, pe bază de programe concrete întocmite cu unităţile de învăţămînt pe care le tutelează sau patronează, utilaje, aparate, instalaţii şi alte obiecte pentru dotarea laboratoarelor şi atelierelor şcolare şi pot livra, la preţurile legale, materialele necesare de uz didactic. Art. 8. — Ministerul Educaţiei şi Învăţămîntului va numi, cu acordul ministerelor şi celorlalte organe în subordinea cărora funcţionează unităţi de învăţămînt, directorii de licee şi va lua măsuri pentru asigurarea cadrelor didactice necesare bunei desfăşurări a procesului instructiv-educativ. •*) Art. 9. — In vederea generalizării treptei I de liceu, numărul de burse se stabileşte, în raport cu numărul de elevi înscrişi în anul I, astfel : a) 15% la liceele real-umaniste ; b) 36% la liceele de alte profile. In funcţie de necesităţi, o parte din numărul de burse calculat potrivit prevederilor de la lit. a) şi b) se poate folosi pentru acordarea de semiburse, acoperirea cheltuielilor de transport al elevilor de la domiciliu la şcoală, cu distanţa peste 5 km dus-întors. Elevii nebursieri din treapta I de liceu, în anul şcolar 1974/1975 pot fi scutiţi de plata regiei la internat şi cantină în limita unui număr de 15.000 de locuri. Art. 10. — Ministerul Educaţiei şi învăţămîntului împreună cu celelalte ministere, organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, în funcţie de necesarul de cadre al sectoarelor economice pe care le coordonează, vor propune anual spre aprobare, Consiliului de Miniştri numărul de burse ce se vor acorda elevilor care se angajează, pe bază de contract, să lucreze cel puţin 5 ani în unităţile economice subordonate, după absolvirea primei trrepte a liceului. Pentru anul şcolar 1974/1975 numărul maxim de burse ce pot fi acordate pe bază de contracte încheiate cu întreprinderi va fi de 30.000. Ele vor fi utilizate cu prioritate pentru elevii care se pregătesc în meseriile unde există deficit de cadre. Elevii din treapta I de liceu, bursieri ai întreprinderilor, beneficiază de alocaţie de hrană, scutire de regie la cantină și de drepturile stabilite pentru elevii școlilor profesionale prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 247/1955, art. 17 lit. c), d), f), g), i). Aceste burse se suportă de către întreprinderi din fondul de școlarizare. Sumele reprezentînd contravaloarea burselor acordate de întreprinderi se vor constitui ca mijloace extrabugetare și se vor vira de către acestea în contul liceelor de care aparțin elevii. Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 1674/1960 se completează corespunzător anexei nr. 6 *). Art. 11. — Numărul, procentul de burse și scutirile de regie la internat şi cantină, pentru elevii din ceilalţi ani de studii ai învăţămîntului liceal, în anul şcolar 1974/1975, vor fi de : a) 10.000 de burse la liceele real-umaniste ; b) 25% din numărul elevilor la liceele de alte profile ; c) 15.000 de locuri cu scutiri de plata regiei la internat și cantină. Art. 12. — Reglementările de acordare a burselor și a celorlalte forme de sprijin material sînt cele stabilite de legislaţia în vigoare pentru anul şcolar 1973/ 1974, completate cu cele prevăzute în anexa nr. 7 *) la prezenta hotărîre. Art. 13. — Elevii de la cursurile de zi ale liceelor de tip industrial şi agricol-silvic primesc în folosinţă echipament de lucru corespunzător specialităţii în care se pregătesc, în condiţiile stabilite prin Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1378/1966. Aceste drepturi urmează a fi suportate de către întreprinderi din fondul de școlarizare pentru elevii care **) Anexa se comunică prin grija Secretariatului General al Consiliului de Miniștri.