Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 3 (Anul 10, nr. 103-199)

1974-04-25 / nr. 134

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a VI-a, Nr. 134 Primiri la tovarășul Nicolas Ceaușescu, Președintele Republicii Socialiste România — Președintele Parlamentului Republicii Populare Bangladesh — Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit luni 22 aprilie 1974 pe Abdul Malek Akil, președintele Parlamentului Republicii Populare Bangladesh. Oaspetele a fost însoțit de Rahman A. K. Mujibur, deputat, A. Faiz, secretar adjunct la parlament. La întrevedere a participat tovarășul Miron Constantinescu, președintele Marii Adunări Naționale. Cu acest prilej, Abdul Malek Akil a transmis președintelui Nicolae Ceaușescu, poporului român un salut călduros din partea primului-ministru al Republicii Populare Bangladesh, Mujibur Rahman, împreună cu dorința ca relațiile de prietenie dintre cele două țări și popoare să se extindă în continuare. Mulțumind, președintele Nicolae Ceaușescu a rugat să se transmită primului-ministru Mujibur Rahman un cordial salut, iar poporului prieten din Republica Populară Bangladesh cele mai bune urări de prosperitate, de succes în dezvoltarea economică și socială independentă a țării sale. în cursul convorbirii care a avut loc apoi s-a subliniat importanța rezolvării problemelor litigioase între state pe cale pașnică, prin acorduri și tratate, astfel ca fiecare popor să-și poată concentra eforturile în direcția înaintării pe calea progresului economic și social, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească. — Delegația parlamentară siriană — Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit marți 23 aprilie 1974 pe membrii delegației parlamentare siriene, condusă de Ghassan Chalhoub, vicepreședinte al Grupului parlamentar sirian din Uniunea Interparlamentară, care au participat la lucrările sesiunii de la București a Uniunii Interparlamentare. Din delegație fac parte deputații Najib Salma, membru al Consiliului Interparlamentar, Moharram Tayara, Al-Tujjar Abdul Magid, Bader El Din Koja. Oaspeții au fost însoțiți de Mohsen Sagadi, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Republicii Arabe Siriene la București. La primire au participat tovarășii Miron Constantinescu, președintele Marii Adunări Naționale, și Ștefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R. Exprimîndu-și deosebita satisfacție de a fi primiți de președintele Nicolae Ceaușescu, conducătorul delegației parlamentare siriene a arătat că are plăcuta misiune de a-i transmite un călduros mesaj de salut din partea președintelui Republicii Arabe Siriene, Hafez Al Assad, împreună cu urări de noi și însemnate succese poporului român. Oaspetele a subliniat înalta prețuire de care se bucură în Siria eforturile președintelui Nicolae Ceaușescu pentru adîncirea prieteniei dintre popoarele român și sirian, pentru intensificarea colaborării multilaterale dintre cele două țări, pentru obținerea unei păci drepte și trainice în Orientul Mijlociu. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a mulțumit pentru mesaj și a rugat pe oaspeți ca la înapoierea în patrie să transmită președintelui Hafez Al Assad salutări călduroase, precum și cele mai bune urări de pace și prosperitate poporului sirian prieten. Evocînd vizita făcută recent în Republica Arabă Siriană, tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat rezultatele ei fructuoase, apreciind că dialogul avut la Damasc, documentele semnate deschid largi perspective de dezvoltare prieteniei tradiționale și colaborării rodnice dintre cele două țări și popoare. întrevederea, desfășurată într-o ambianță cordială, prietenească, a evidențiat dorința comună de a se acționa pentru înfăptuirea acordurilor și înțelegerilor convenite recent, subliniindu-se că ele corespund pe deplin intereselor popoarelor român și sirian, cauzei nobile a păcii în lume. — Președintele Comisiei de politică externă a Parlamentului din Kuweit Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, a primit marți 23 aprilie 1974 pe Abdul Latif Al Kazemi, președintele Comisiei de politică externă a Parlamentului din Kuweit, membru al Consiliului Interparlamentar. La întrevedere, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, prietenească, a luat parte tovarășul Ștefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R. Cu acest prilej, Abdul Latif Al Kazemi a transmis, din partea emirului statului Kuweit, șeicul Sabah Al- Salem Al-Sabah, și a șeicului Jaber Al-Ahmed Al- Sabah, prinț moștenitor și prim-ministru, un mesaj cordial de salut, precum și urări de prosperitate și noi succese pentru poporul român. Mulțumind, președintele Republicii Socialiste România a rugat pe oaspete să transmită șefului statului Kuweit și primului ministru cele mai bune urări de sănătate și prietenie, de progres și bunăstare poporului kuweitian. în timpul convorbirii s-a subliniat satisfacția pentru bunele relații prietenești statornicite între România și Kuweit, exprimîndu-se dorința comună de a extinde pe multiple planuri cooperarea româno-kuweitiană, în folosul ambelor popoare, al cauzei destinderii și păcii. A avut loc, totodată, un schimb de păreri asupra evoluției vieții politice internaționale. Oaspetele a dat o înaltă apreciere poziției de principiu a României privind realizarea unei păci drepte în Orientul Mijlociu, aportului președintelui Nicolae Ceaușescu la întărirea legăturilor de prietenie dintre poporul român și popoarele arabe. S-a subliniat, de asemenea, rolul important care revine parlamentelor și parlamentarilor în promovarea cooperării și colaborării internaționale, în consolidarea păcii și securității în lume.