Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 3 (Anul 10, nr. 109-198)

1974-04-17 / nr. 124

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a III-a, Nr. 124 Ședința inaugurală a sesiunii de primăvară a Uniunii interparlamentare In prezența președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, marți 16 aprilie 1974, la Palatul Marii Adunări Naționale a avut loc ședința inaugurală a sesiunii de primăvară a Uniunii Interparlamentare. La ceremonia deschiderii au luat parte tovarășii Emil Bodnaraș, Gheorghe Cioară, Emil Drăgănescu, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Ștefan Voitec, Cornel Burtică, Mihai Dalea, Ștefan Andrei. De asemenea, au fost prezenți vicepreședinți ai Marii Adunări Naționale, secretarul Consiliului de Stat, ministrul afacerilor externe, membri ai Consiliului de Stat, președinți ai comisiilor permanente ale Marii Adunări Naționale, reprezentanți ai vieții publice din România. Erau de față șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București. Ședința inaugurală s-a deschis prin intonarea Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarășul Corneliu Mănescu, președintele Grupului român din Uniunea Interparlamentară, a mulțumit președintelui Ceaușescu pentru cinstea de a fi onorat cu prezența la inaugurarea lucrărilor sesiunii și a adresat tuturor participanților salutul deputaților români. A luat cuvântul tovarășul Miron Constantinescu, președintele Marii Adunări Naționale, care a adresat participanților salutul Marii Adunări Naționale. Secretarul general al Uniunii Interparlamentare, Pio Carlo Terenzio, a transmis mesajul adresat de secretarul general al O.N.U., Kurt Waldheim, reuniunii de la București, însoțit de aplauzele întregii asistențe, a luat cuvîntul președintele României, Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea sa a fost urmărită cu deosebită atenție și îndelung aplaudată. In numele parlamentarilor prezenți la sesiune, președintele Grupului român a exprimat mulțumiri președintelui Nicolae Ceaușescu pentru înalta apreciere dată activității Uniunii Interparlamentare. A luat apoi cuvîntul Gardial Singh Chillow, președintele ad-interim al Consiliului Interparlamentar. Întrevederea președintelui Nicolas Ceaușescu cu membrii Comitetului Executiv al Uniunii interparlamentare Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit marți 16 aprilie 1974 pe G. S. Dhillon, președintele ad-interim al Consiliului Interparlamentar și Comitetului Executiv al Uniunii Interparlamentare, E. J. Derwinski, vicepreședinte al Comitetului Executiv, P. C. Terenzio, secretar general al Uniunii Interparlamentare, și pe membrii Comitetului Executiv al uniunii — J. A. England (Australia), E. Cuvelier (Belgia), R. Said (R. A. Egipt), W. Hofer (Elveția), G. Vedovato (Italia), K. Fukunaga (Japonia), A. Carrillo (Mexic), A. P. Șuikov (U.R.S.S.). La întrevedere au participat Emil Bodnaraș și Ștefan Voitec, vicepreședinți ai Consiliului de Stat, Manea Mănescu, prim-ministru al guvernului, Miron Constantinescu, președintele Marii Adunări Naționale, George Macovescu, ministrul afacerilor externe, Corneliu Mănescu, membru al Comitetului Executiv al Uniunii Interparlamentare, președintele Grupului român din Uniunea Interparlamentară. Întreținîndu-se cordial cu reprezentanții conducerii Uniunii Interparlamentare, președintele Nicolae Ceaușescu a relevat rolul important pe care uniunea, parlamentele și parlamentarii pot și trebuie să-l joace în înfăptuirea unei politici noi, în statornicirea în relațiile interstatale a principiilor dreptului internațional, în edificarea unei lumi mai bune și mai drepte, o lume a păcii, înțelegerii și cooperării. în acest sens, s-a subliniat cu satisfacție că pe agenda sesiunii de primăvară a Uniunii Interparlamentare sînt înscrise probleme de larg interes. Dialogul dintre șeful statului român și membrii Comitetului Executiv al Uniunii Interparlamentare a reliefat faptul că evoluția vieții internaționale pune în evidență noi elemente pozitive in această direcție, că tot mai multe țări își aduc contribuția la rezolvarea problemelor ce confruntă omenirea, în cadrul convorbirii au fost abordate, de asemenea, unele aspecte privind materiile prime — problemă aflată în prezent în dezbaterea sesiunii extraordinare a Adunării Generale a O.N.U. — subliniindu-se, în context, contribuția pe care trebuie să și-o aducă Uniunea Interparlamentară și în acest domeniu. In deplin consens, s-a relevat necesitatea așezării relațiilor economice pe baze noi, echitabile, exprimîndu-se convingerea că actuala sesiune a Adunării Generale a O.N.U. va oferi cadrul adecvat pentru ca toate țările — mici, mijlocii și mari — să participe la găsirea, în comun, a soluțiilor pe care le reclamă rezolvarea problemei materiilor prime în interesul progresului economic și social al tuturor popoarelor; întîlnirea s-a desfășurat într-o atmosferă de caldă prietenie. Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România Președintele Agenției pentru energia atomică a Canadei — Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit la 15 aprilie 1974 pe J. L. Gray, președintele Agenției pentru energia atomică a Canadei, care face o vizită în țara noastră. La întrevedere au participat tovarășii Gheorghe Oprea, viceprim-ministru al guvernului, și Constantin Băbalău, ministrul energiei electrice. Președintele Nicolae Ceaușescu s-a întreținut cu oaspetele asupra unor probleme privind colaborarea româno-canadiană în domeniul aplicațiilor pașnice ale tehnicilor nucleare. întrevederea cordială, s-a desfășurat într-o atmosferă