Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 3 (Anul 10, nr. 109-198)

1974-04-20 / nr. 129

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 129 — Președintele Grupului interparlamentar din R. F. Germania, Hans Jurgen Wischnewsky — Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit vineri 19 aprilie 1974 pe Plans Jurgen Wischnewsky, președintele Grupului interparlamentar din Republica Federală Germania, membru al Direcțiunii Partidului Social Democrat din Republica Federală Germania. Conducătorul delegației parlamentare din Republica Federală Germania a transmis tovarășului Nicolae Ceaușescu un călduros salut din partea cancelarului federal, Willy Brandt, împreună cu urări de sănătate, fericire personală și succese în activitatea sa. Mulțumind, președintele Nicolae Ceaușescu a rugat pe oaspete să transmită cancelarului Willy Brandt un salut cordial și cele mai bune urări de sănătate și noi succese. In timpul întrevederii, care s-a desfășurat într-o ambianță cordială, prietenească, a fost exprimată, de ambele părți, satisfacția pentru evoluția pozitivă a relațiilor dintre Republica Socialistă România și Republica Federală Germania, precum și dorința ca aceste relații să cunoască și pe viitor o dezvoltare ascendentă, pe multiple planuri, în avantajul reciproc al celor două țări și popoare. A fost relevată importanța pe care o au lărgirea schimburilor comerciale, a cooperării economice și tehnico-științifice dintre România și Republica Federală Germania, dezvoltarea acestor raporturi pe o bază echitabilă, reciproc avantajoasă, pentru îmbunătățirea climatului politic în Europa și crearea unor condiții favorabile realizării securității pe continentul nostru. — Parlamentarii americani Edward J. Derwinski și Hugh Scott — Vineri 19 aprilie 1974, tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, a primit pe parlamentarii americani Edward J. Derwinski, membru al Camerei reprezentanților, vicepreședinte al Consiliului Interparlamentar, și Hugh Scott, membru al Senatului. Oaspeții au fost însoțiți de Robert J. Martens, consilier al Ambasadei Statelor Unite la București. Parlamentarii americani au transmis tovarășului Nicolae Ceaușescu un călduros salut din partea președintelui Statelor Unite ale Americii, Richard Nixon: urări de sănătate și fericire. Mulțumind, președintele Nicolae Ceaușescu a rugat pe oaspeți să transmită președintelui Richard Nixon un cordial salut și cele mai bune urări. Președintele Nicolae Ceaușescu și parlamentarii americani au abordat probleme privind relațiile dintre România și S.U.A., convorbirea evidențiind continua lor dezvoltare în ultimii ani, precum și dorința comună ca, și în viitor, înțelegerea și colaborarea dintre cele două state, bazate pe deplina egalitate în drepturi și respect reciproc, să urmeze un curs ascendent, corespunzător intereselor popoarelor român și american, cauzei păcii în lume. A avut loc, de asemenea, un schimb de păreri asupra unor probleme ale vieții politice internaționale actuale. întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, prietenească. — G. S. Dhillon, președintele ad-interim al Consiliului Interparlamentar, președinte al Camerei reprezentanților din India — Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit vineri 19 aprilie 1974 pe Gurdial Singh Dhillow, președintele ad-interim al Consiliului Interparlamentar, președintele Camerei reprezentanților din India. Oaspetele a mulțumit călduros președintelui Nicolae Ceaușescu pentru bunele condiții ce au fost asigurate desfășurării, la București, a lucrărilor sesiunii Uniunii Interparlamentare, pentru ospitalitatea deosebită cu care sînt înconjurați participanții la această reuniune. El a relevat, de asemenea, că parlamentarii prezenți la sesiune au primit cu mult interes și satisfacție cuvîntarea inaugurală rostită de președintele Nicolae Ceaușescu, apreciind-o ca o contribuție însemnată la cristalizarea preocupărilor de viitor ale Uniunii Interparlamentare. In timpul întrevederii, desfășurată într-o ambianță cordială, prietenească, au fost subliniate bunele relații existente între România și India, contribuția pe care au adus-o întîlnirile dintre conducătorii celor două țări la dezvoltarea pe multiple planuri a acestor relații, precum și posibilitățile de extindere în viitor a legăturilor de prietenie și colaborare româno-indiene. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a rugat pe oaspete să transmită un cordial salut președintelui V. V. Giri și primului ministru Indira Gandhi, împreună cu cele mai bune urări de prosperitate și pace poporului indian prieten.