Buletinul Oficial, iulie-septembrie 1974, Partea 3 (Anul 10, nr. 200-257)

1974-07-01 / nr. 200

Anul X — Nr. 200 Luni, 1 iulie 1974 PARTEA а Ш-а BULETINUL OFICIAL A L REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Comunicat comun cu privire la vizita oficială în Republica Socialistă România a președintelui Republicii Arabe Egipt, președintele Uniunii Socialiste Arabe, Mohammed Anwar El Sadat SUMAR Pagina Pagina Plecarea președintelui Republicii Arabe Egipt, Mohammed Anwar El Sadat . Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu . COMUNICAT COMUN cu privire la vizita oficială în Republica Socialistă România, a președintelui Republicii Arabe Egipt, președintele Uniunii Socialiste Arabe, Mohammed Anwar El Sadat La invitația președintelui Republicii Socialiste România, secretar general al Partidului Comunist Român, Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, președintele Republicii Arabe Egipt, președinte al Uniunii Socialiste Arabe, Mohammed Anwar El Sadat, și doamna Gihane Sadat au făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Socialistă România între 27 și 30 iunie 1974. Președintele Egiptului s-a bucurat pretutindeni de o primire deosebit de călduroasă, care reflectă stima pe care i-o poartă poporul român, relațiile tradiționale de prietenie și sentimentele de prețuire reciprocă existente între cele două țări și popoare. Cei doi președinți au avut convorbiri care s-au desfășurat intr-o atmosferă de cordialitate prietenească și deplină înțelegere reciprocă. La convorbiri au participat ; — din partea română : Emil Bodnaraș, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Manea Mănescu, prim-ministru al guvernului, George Macovescu, ministrul afacerilor externe, Ștefan Bîrlea, șeful Cabinetului președintelui Republicii, Petru Burlacu, ambasadorul Republicii Socialiste România la Cairo, și generalcolonel Vasile Ionel, adjunct al ministrului apărării naționale — din partea egipteană , Ismail Fahmy, ministrul afacerilor externe, general de corp de armată Ahmed Kamel El-Badri, ministrul producției militare, Hassan Ahmed Kamel, director al Cabinetului președintelui Republicii, Osman Assal, ambasadorul Republicii Arabe Egipt la București, general-maior Abdel Fatah Youssef, Kamal Zaki, ambasador, director in Ministerul Afacerilor Externe, și Omar Sirry, ambasador în Ministerul Afacerilor Externe. Cei doi președinți au discutat actualul stadiu al relațiilor bilaterale, precum și perspectivele lor de viitor. In acest cadru, au trecut în revistă procesul de dezvoltare economică și socială care are loc în România și Egipt. Președinții au făcut un larg schimb de vederi asupra situației din Orientul Mijlociu și au discutat alte probleme internaționale de interes comun. Președintele Nicolae Ceaușescu a dat o înaltă apreciere realizărilor obținute de Republica Arabă Egipt în domeniile politic, economic, social, cultural și științific. Președintele român și-a manifestat stima față de hotărîrea poporului egiptean de a-și elibera teritoriile ocupate și a exprimat sprijinul poporului român față de dorința poporului egiptean pentru respectarea deplină a inviolabilității suveranității și integrității teritoriale. El a apreciat, de asemenea, hotărîrea președintelui Mohammed Anwar El Sadat de a asigura drepturile naționale legitime ale poporului palestinean. Președintele Mohammed Anwar El Sadat și-a exprimat înalta apreciere față de realizările remarcabile ale României în edificarea unei economii dezvoltate, bazată pe o industrie avansată, o agricultură modernă, în înflorirea științei și culturii, în creșterea prosperității poporului român. De asemenea, el a dat o înaltă apreciere politicii internaționale dinamice și principiale promovate de Republica Socialistă România, personal de președintele Nicolae Ceaușescu, politică dedicata consecvent cauzei consolidării păcii și dezvoltării cooperării între țări, pe baza principiilor noi care trebuie să guverneze relațiile internaționale și să servească țelul nobil al democratizării acestora. Cei doi președinți au constatat cu satisfacție că între Republica Socialistă România și Republica Arabă Egipt s-au statornicit relații de sinceră prietenie și strînsă colaborare. Aceeași satisfacție a fost exprimată față de legăturile tot atît de strînse existente între Partidul Comunist Român și Uniunea Socialistă Arabă. In dorința de a da expresie aspirațiilor de justiție, pace, colaborare și înțelegere, nutrite de popoarele român și egiptean, de a dezvolta pe multiple planuri relațiile de prietenie între cele două state, președintele Nicolae Ceaușescu și președintele Mohammed Anwar El Sadat au semnat o Declarație solemnă comună, în care sînt proclamate principiile pe care cele două țări sînt hotărîte să le pună la baza relațiilor reciproce, ca și a relațiilor lor cu alte state. Cei doi șefi de stat și-au exprimat deplina satisfacție față de dezvoltarea ascendentă a schimburilor comerciale reciproc avantajoase. Ei au apreciat cu deosebit de fructuoase rezultatele recentelor negocieri de la București între cei doi miniștri ai comerțului exterior, încheiate cu semnarea Protocolului de schimburi comerciale pe anul 1974, și au convenit să se întreprindă măsuri de creștere continuă a volumului schimburilor economice, astfel incit în anul 1980 să se ajungă la circa 4.500 milioane dolari. Exprimînd, în același timp, deplina satisfacție față de rezultatele fructuoase obținute pînă în prezent în cooperarea economică și tehnică reciproc avantajoasă, cei doi președinți au reafirmat dorința comună de a se acționa pentru extinderea și diversificarea acesteia și au subliniat necesitatea dezvoltării cooperării in producție și a aplicării de noi forme de cooperare.