Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1975, Partea 3 (Anul 11, nr. 57-124)

1975-04-01 / nr. 57

Anul XI — Nr. 57 BULETINUL OFICIAL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Marți, 1 aprilie 1975 PARTEA a IlI-a AL SUMAR Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 1—2 Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu la Academia „Ștefan Gheorghiu“.................................. . 2 Președintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, va face, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, o vizită oficială în Brazilia . . . 2 Pagina în legătură cu vizita președintelui României, Nicolae Ceaușescu, în statul Kuweit ... . 3 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu .... 3 Comunicat comun la încheierea vizitei oficiale în țara noastră a ministrului relațiilor externe și cultelor al Republicii Costa Rica ...... 3— Pagina Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român în ziua de 1 aprilie 1975, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Comitetul Politic Executiv a ascultat raportul anual asupra activității de control financiar și bancar în economie pe 1974 întocmit de Curtea superioară de control financiar. Apreciind rezultatele obținute în activitatea de control financiar și bancar, Comitetul Politic Executiv pune în fața ministerelor, centralelor și întreprinderilor industriale sarcina de a acționa mai energic pentru a se asigura deplină ordine și disciplină în gospodărirea fondurilor, pentru a se pune capăt oricărei manifestări de risipă, pentru folosirea judicioasă a resurselor financiare, pentru ca în toate sectoarele să fie reduse cheltuielile de producție, să crească productivitatea muncii, eficiența mijloacelor materiale, a investițiilor. In acest sens, controlul financiar și bancar să-și accentueze caracterul preventiv, intervenind operativ pentru prevenirea și lichidarea deficiențelor, pentru utilizarea cît mai eficientă a mijloacelor circulante și fondurilor de investiții, a fondurilor valutare, pentru încadrarea riguroasă a activității financiar-bancare în disciplina financiară și de plan, în prevederile legale, în continuarea lucrărilor, Comitetul Politic Executiv a examinat propunerile de unificare a legislației care reglementează construcția de locuințe și a hotărît stabilirea unui singur grad de confort, îmbunătățit, pentru toate locuințele, noile apartamente urmînd să se diferențieze doar în ce privește suprafața locuibilă, în funcție de structura familiilor. De asemenea, s-au stabilit măsuri care să conducă la înfrumusețarea arhitectonicii și îmbunătățirea finisajului noilor construcții de locuințe. Aceste importante prevederi, care vor necesita investiții suplimentare din partea statului, de aproape două miliarde lei, vor contribui la creșterea nivelului de trai material și spiritual al celor ce muncesc, la o dezvoltare armonioasă a localităților din țara noastră. Comitetul Politic Executiv, analizînd evoluția numărului populației și a principalelor fenomene demografice în anul 1974, a apreciat situația ca fiind bună : populația Republicii Socialiste România la sfîrșitul anului 1974 era de 21 142 mii locuitori, în creștere cu 225 mii (1,1 la sută), față de începutul anului. Comitetul Politic Executiv a stabilit ca Ministerul Sănătății, consiliile populare, toate organele de partid și de stat să acționeze pentru aplicarea consecventă în viață a măsurilor privind sporirea populației, asigurarea condițiilor tot mai bune de ocrotire a mamei și a copilului, îmbunătățirea condițiilor la creșe și grădinițele de copii. Comitetul Politic Executiv a ascultat o informare în legătură cu tratativele româno-iugoslave privind valorificarea în continuare a potențialului hidroenergetic comun al Dunării. Apreciind pozitiv rezultatele la care s-a ajuns, Comitetul Politic Executiv a aprobat propunerile de finalizare a acțiunii de cooperare dintre România și Iugoslavia în construcția Sistemului hidroenergetic și de navigație Porțile de Fier II. în cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a ascultat o informare cu privire la desfășurarea fazei actuale a lucrărilor Conferinței pentru securitate și cooperare în Europa. Comitetul Politic Executiv, relevînd rezultatele pozitive obținute pînă în prezent, consideră că se impune intensificarea activității în direcția elaborării unor docu