Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1976, Partea 3 (Anul 12, nr. 107-222)

1976-07-03 / nr. 107

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 1073 la necesitatea instaurării cit mai grabnice a unei păci drepte și trainice în Orientul Mijlociu, a trecerii la acțiuni ferme pentru stingerea conflictului din Liban pe calea tratativelor, fără ingerințe străine și fară să se recurgă la confruntări armate, care să conducă la respectarea independenței, suveranității și integrității acestei țări. Comitetul Politic Executiv, relevînd bilanțul fructuos al vizitei tovarășului Nicolae Ceaușescu în Turcia, precum și al vizitei președintelui Hafez Al-Assad în România, a aprobat în unanimitate documentele semnate, precum și concluziile la care s-a ajuns cu prilejul acestor convorbiri. Comitetul Politic Executiv a stabilit măsuri pentru aplicarea cu consecvență în viață a acordurilor și înțelegerilor convenite între România și Turcia, între România și Siria, în cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a rezolvat, de asemenea, probleme curente ale activității de partid și de stat. hotărîrea Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la activitatea delegației Partidului Comunist Român, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Conferința partidelor comuniste și muncitorești din Europa Comitetul Central al Partidului Comunist Român, dezbătînd informarea cu privire la activitatea desfășurată de delegația Partidului Comunist Român, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, la Conferința partidelor comuniste și muncitorești din Europa, care a avut loc la Berlin în zilele de 29 și 30 iunie 1976, aprobă în unanimitate și dă o înaltă apreciere expunerii făcute în cadrul acestei reuniuni de tovarășul Nicolae Ceaușescu — expunere care reflectă politica consecventă, marxistleninistă, a partidului nostru și corespunde întru totul hotărîrilor Congresului al XI-lea, orientărilor Programului partidului. Pornind de la analiza profund științifică a relațiilor contemporane, de la cerințele obiective ale dezvoltării mișcării revoluționare, expunerea a înfățișat cu deplină claritate pozițiile și aprecierile Partidului Comunist Român cu privire la evoluția vieții internaționale, la căile și mijloacele de întărire a securității și colaborării în Europa, de rezolvare a marilor probleme cu care este confruntată astăzi omenirea, la creșterea rolului și contribuției partidelor comuniste și muncitorești în mobilizarea clasei muncitoare, a forțelor înaintate de pretutindeni pentru realizarea înaltelor idealuri ale păcii și progresului social pe continentul nostru și în întreaga lume. Comitetul Central al Partidului Comunist Român aprobă întreaga activitate desfășurată de delegația P.C.R. la conferință și apreciază că ea s-a înscris ca un aport constructiv la desfășurarea cu succes a acestei importante reuniuni. Întîlnirile și convorbirile purtate de tovarășul Nicolae Ceaușescu cu un mare număr de conducători ai partidelor comuniste și muncitorești din Europa reprezintă o nouă și deosebit de prețioasă contribuție la dezvoltarea relațiilor de colaborare și solidaritate cu partidele comuniste și muncitorești din țările socialiste și din țările capitaliste europene, la întărirea prieteniei clasei muncitoare și a poporului român cu popoarele acestor țări. Expunerea prezentată de secretarul general al partidului, ca și întreaga participare a delegației P.C.R. la conferință au dat o puternică expresie voinței și dorinței comuniștilor din România ca lucrările acestei importante reuniuni internaționale să se desfășoare cu succes, să ducă la creșterea rolului partidelor comuniste și muncitorești în viața politică de pe continentul european, la intensificarea luptei clasei muncitoare, a maselor populare și a popoarelor pentru progres social, securitate și pace în Europa și în întreaga lume. Comitetul Central relevă, și cu acest prilej, contribuția fundamentală adusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu la intensificarea activității internaționale a partidului nostru, a României socialiste, la elaborarea și traducerea în viață a întregii politici a partidului și statului nostru, aportul deosebit al secretarului general al partidului nostru la pregătirea și organizarea Conferinței general-europene de la Helsinki, la eforturile pentru mobilizarea largă a popoarelor, a opiniei publice în vederea transpunerii concrete în viață a hotărîrilor adoptate, a întăririi securității și colaborării pe continent. Comitetul Central subliniază, totodată, cu deosebită satisfacție, contribuția și rolul activ al tovarășului Nicolae Ceaușescu în dezvoltarea prieteniei și colaborării dintre partidele comuniste și muncitorești, în afirmarea principiilor noi de relații dintre partide, bazate pe deplină egalitate și respect reciproc, la făurirea unității noi din mișcarea comunistă și muncitorească. Comitetul Central al Partidului Comunist Român apreciază că, prin rezultatele sale, Conferința partidelor comuniste și muncitorești din Europa se înscrie ca un eveniment de o deosebită însemnătate în viața continentului, a mișcării comuniste și muncitorești din Europa. Conferința a pus în evidență sarcinile mari, de înaltă răspundere, ce stau în fața partidelor comuniste și muncitorești, a clasei muncitoare și a popoarelor din Europa în lupta pentru întărirea colaborării și securității pe continent, pentru progres social și pace în întreaga lume. Comitetul Central apreciază spiritul democratic, de deplină egalitate și respect reciproc, în care s-a desfășurat conferința și care a prilejuit un larg schimb liber de opinii asupra problemelor fundamentale ale situației din Europa și din lume, care va da fără îndoială un puternic impuls luptei maselor muncitoare, a popoarelor de pe continent, va duce la creșterea rolului și influenței partidelor comuniste și muncitorești din fiecare țară în apărarea și promovarea intereselor vitale ale popoarelor, a libertăților lor democratice, a independenței și suveranității naționale, a aspirațiilor lor spre colaborare și pace, spre făurirea unei lumi mai bune și mai drepte. Conferința a pus în evidență necesitatea trecerii în mod ferm la măsuri practice de înfăptuire a securității pe continent, a mobilizării largi a maselor muncitoare, a popoarelor, a opiniei publice pentru a se întreprinde cît mai grabnic acțiuni concrete și eficiente îndreptate spre dezarmare și dezangajare militară a continentului, spre promovarea unei largi și neîngrădite colaborări între state în domeniile economic, politic, tehnico-științific, cultural și în alte domenii de activitate, spre instaurarea pe continent a unui climat nou, care să dea garanție fiecărei națiuni că se va putea dezvolta în