Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1977, Partea 1 (Anul 13, nr. 57-143)

1977-07-01 / nr. 57

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Anul XIII — Nr. 57 PARTEA I Vineri, 1 iulie 1977 SUMAR Nr. Pagina Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la creşterea rolului şi răspunderii organizaţiilor de partid şi de stat, de masă şi obşteşti, a uniunilor de creaţie, a conducerilor colective ale redacţiilor, Radioteleviziunii, editurilor, caselor de filme, instituţiilor de spectacole, în activitatea de informare şi educare a oamenilor muncii (29 iunie 1977)............................................... 14 DECRETE PREZIDENŢIALE 178. — Decret prezidenţial privind conferirea de distincţii ale Republicii Socialiste România şi a Diplomei de onoare unor organizaţii judeţene de partid, consilii populare judeţene, unităţi economice şi institute de cercetare şi proiectare . . 4—7 HOTĂRÎREA Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la creşterea rolului şi răspunderii organizaţiilor de partid şi de stat, de masă şi obşteşti, a uniunilor de creaţie, a conducerilor colective ale redacţiilor, Radioteleviziunii, editurilor, caselor de filme, instituţiilor de spectacole, în activitatea de informare şi educare a oamenilor muncii — 29 iunie 1977 — înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea, aProgramului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, impune perfecţionarea permanentă a organizării şi conducerii societăţii, creşterea continuă a rolului conducător al partidului în întreaga viaţă economico-socială, participarea tot mai largă şi activă a maselor populare la elaborarea şi înfăptuirea politicii partidului şi statului, la asigurarea bunului mers al activităţii în toate domeniile, la conducerea societăţii. In acest cadru general este necesar să se acţioneze consecvent şi pentru îmbunătăţirea continuă a conducerii activităţii politico-ideologice şi cultural-educative, pentru ridicarea la un nivel tot mai înalt a conţinutului muncii în acest important sector al vieţii noastre sociale. Comitetul Central apreciază că, în ultima vreme, a sporit rolul mijloacelor de informare în masă, creaţia de artă a înregistrat o puternică efervescenţă, are loc o înflorire fără precedent a vieţii spirituale a întregii societăţi. La baza activităţii ideologice, politice şi culturaleducative din ţara noastră stau concepţia revoluţionară despre lume şi viaţă a partidului, materialismul dialectic şi istoric, politica de edificare a noii orînduiri, înaltele principii ale eticii şi echităţii socialiste. In anii socialismului, în societatea noastră au avut loc profunde transformări revoluţionare , economice, politice şi sociale, precum şi în structura de clasă, în relaţiile dintre oameni, în gîndirea şi în modul lor de viaţă. Societatea noastră, care a lichidat pentru totdeauna exploatarea omului de către om, precum şi nedreptăţile sociale şi naţionale, este alcătuită astăzi din clase sociale prietene, animate de aceleaşi interese şi aspiraţii, care conlucrează strîns pentru înfăptuirea Programului partidului, a politicii sale interne şi externe. Totodată, orînduirea noastră cunoaşte un proces tot, mai larg şi profund de dezvoltare a democraţiei socialiste, de întărire a conducerii colective în întreprinderi şi instituţii, la toate nivelurile şi în toate domeniile, exercitîndu-se tot mai eficient influenţa şi controlul direct al maselor largi populare asupra activităţii