Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1978, Partea 1 (Anul 14, nr. 1-50)

1978-03-15 / nr. 19

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 19fiecare categorie de consilii populare sunt cele prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul decret. Art. 4. - îndrumarea și coordonarea unitară a întrecerii socialiste între consiliile populare se asigură, pe plan central, de către Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, iar pe plan local, de către comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare judeţene, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale. Art. 5. — Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale analizează şi stabilesc, în cursul lunii ianuarie a anului, pentru anul expirat, satele, unităţile, circumscripţiile electorale, precum şi cetăţenii care s-au evidenţiat în întrecerea socialistă cărora le acordă diplome, insigne şi steguleţe de fruntaş şi organizează popularizarea acestora prin presă, radio, televiziune, panouri de onoare şi prin alte asemenea mijloace de publicitate. Art. 6. — Consiliile populare județene și al municipiului București analizează în cursul trimestrului I al anului, pentru anul expirat, rezultatele obţinute în întrecerea socialistă de către consiliile populare subordonate și stabilesc consiliile populare comunale situate pe locurile fruntaşe, altele decit cele propuse să participe la întrecerea pe ţară, şi consiliul popular al sectorului din municipiul București, cărora le acordă diplome şi premiile prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul decret. Art. 7. — Comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti înaintează Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare situaţiile privind rezultatele obţinute de consiliile populare municipale, de consiliul popular orăşenesc fruntaş pe judeţ din fiecare categorie prevăzută la art. 1 lit. d), precum și de consiliul popular comunal clasat pe primul loc, în vederea participării la întrecerea socialistă pe țară. Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, pe baza analizelor efectuate, propune Consiliului de Stat conferirea de ordine ale Republicii Socialiste România, diplome de onoare şi premii, consiliilor populare fruntaşe în întrecerea socialistă pe ţară. Art. 8. — în activitatea de organizare şi desfăşurare a întrecerii socialiste, Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare este ajutat de o comisie centrală, iar comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare, de către comisii locale. Din comisii fac parte reprezentanţi ai consiliilor populare, precum şi ai sindicatelor, organizaţiilor de tineret, de femei, sportive, ai organelor agricole şi specialişti din domeniile de activitate care fac obiectul întrecerii, desemnaţi de conducerile organizaţiilor din care aceştia fac parte. Preşedinţii comisiilor locale se stabilesc de către comitetele şi birourile executive ale Bucureşti, 13 martie 1978. Nr. 71. consiliilor populare respective, iar preşedintele comisiei centrale, de Consiliul de Miniştri. Comisiile ajută consiliile populare în organizarea întrecerii, mobilizarea cetăţenilor la realizarea angajamentelor asumate, analizează rezultatele obţinute şi propun acordarea de distincţii şi premii cetăţenilor, unităţilor, circumscripţiilor electorale şi consiliilor populare care s-au situat pe primele locuri în întrecere. Art. 9. — Sumele acordate ca premii consiliilor populare fruntaşe pot fi folosite pentru : a) îmbunătăţirea bazei materiale a activităţilor social-culturale, pentru amenajări şi reparaţii de cămine, şcoli, ateliere şcolare, laboratoare, creşe şi grădiniţe pentru copii, cantine, case de cultură, cămine culturale, case ale pionierilor, tabere de odihnă, biblioteci, baze sportive, diguri, ştranduri, plaje şi alte asemenea obiective, precum şi pentru dotarea acestora cu utilaje, aparate, mobilier şi obiecte de inventar cu caracter funcţional, în condiţiile legii ; b) procurarea de utilaje pentru gospodăria comunală, construcţii şi drumuri; c) efectuarea unor lucrări edilitar-gospodăreşti şi de interes obştesc cu caracter local ; d) procurarea de aparate şi instrumente muzicale, de materiale şi echipament sportiv; e) completarea fondurilor din contribuţia bănească a locuitorilor, în vederea executării unor obiective şi punerea lor în funcţiune înainte de termen. Art. 10. — Cheltuielile aferente confecţionării diplomelor pentru consiliile populare fruntaşe în întrecerea socialistă, precum şi a insignelor ce se acordă cetăţenilor care s-au evidenţiat în acţiunea de bună gospodărire şi înfrumuseţare a localităţilor, se asigură de Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, din fondurile prevăzute în acest scop în planul propriu de cheltuieli. Art. 11. — Presa centrală şi locală, radioul şi televiziunea vor populariza acţiunile ce se vor desfăşura în cadrul întrecerii socialiste, metodele folosite şi rezultatele obţinute în realizarea sarcinilor şi angajamentelor economice, social-culturale, de sistematizare, edilitare, de bună gospodărire şi înfrumuseţare a localităţilor. Art. 12. — Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 238/ 1969 privind organizarea întrecerii patriotice între municipii, oraşe şi comune pentru acţiunea de înfrumuseţare şi buna lor gospodărire, republicată în Buletinul Oficial nr. 75 din 15 iunie 1971, şi Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1101/1972 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei centrale pentru îndrumarea şi coordonarea întrecerii între comune în realizarea sarcinilor economice, edilitare şi social-culturale şi a comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru sprijinirea, îndrumarea şi urmărirea întrecerii între comune, publicată în Buletinul Oficial nr. 103 din 2 octombrie 1972, se abrogă. NICOLAE CEAUȘESCU Președintele Republicii Socialiste România