Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1978, Partea 1 (Anul 14, nr. 1-50)

1978-01-05 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 13 şi o bentiţă pentru încheierea acestora deasupra capului sau sub bărbie. Clapele sunt dublate pe partea exterioară cu imitaţie de blană de culoare gri. Căciula este căptuşită. La mijlocul clapei din faţă se aplică emblema pentru coifură. CAPITOLUL II îmbrăcăminte Art. 3. — Vestonul (fig. 1) Se confecţionează din pînză de doc, de culoare kaki. Este închis la gît cu guler răsfrînt. Se încheie în faţă cu cinci nasturi ascunşi (şubbist) şi o clapă la guler. Vestonul este prevăzut cu patru buzunare, aplicate, cu clape drepte, care se închid cu cîte un nasture mic de culoare kaki. Lungimea şi lăţimea buzunarelor variază în raport cu talia şi grosimea vestonului. Spatele vestonului se confecţionează din două bucăţi, cu cusătură pe mijloc. Mîneca este formată din două bucăţi, fără manşetă. Vestonul nu este căptuşit. Este prevăzut în interior, în partea stingă, cu buzunar care se încheie cu nasture. Lungimea vestonului este în funcţie de talie (trebuie să acopere în întregime bazinul). Art. 4. — Pantaloni lungi din doc (fig. 1) Se confecţionează din doc de culoare kaki (acelaşi material ca şi vestonul). Croiala este dreaptă, fără manşetă ; lungimea pantalonului va fi pînă la partea superioară a tocului încălţămintei. Lărgimea pantalonului în partea de jos va fi de 210— 255 mm, în raport de talie şi grosime. Pantalonii sunt prevăzuţi cu două buzunare laterale pe canturi şi unul la spate, aplicat în partea dreaptă, care se încheie cu un nasture. La betelie are 5—7 găici cu lungimea de 55 mm fiecare, pentru a permite portul centurii la ţinuta cu cămaşă-bluză. Art. 5. — Cămaşa-bluză (fig. 1 a.) Se confecţionează din pînză rufărie de culoare kaki. Se încheie cu nasturi de culoare kaki de sus pînă jos. Are gulerul răsfrînt sub formă de rever, confecţionat cu posibilitatea de a se închide la gît. Mîneca este lungă şi prevăzută cu manşetă simplă. Cămaşa-bluză este prevăzută cu două buzunare aplicate, clape drepte şi nasturi. în partea stingă, în interior, are un buzunar care se încheie cu un nasture. Art. 6. — Pantaloni lungi din postav (fig. 2 şi 2 a.) Se confecţionează din postav de culoare kaki. Croiala este dreaptă, fără manşetă ; ca lungime, pantalonii trebuie să ajungă pînă la partea superioară a tocului încălţămintei. Lărgimea pantalonului în partea de jos va fi de 210—255 mm, în raport de talie şi grosime. Pantalonii sunt prevăzuţi cu două buzunare laterale pe canturi şi unul la spate, aplicat în partea dreaptă, care se încheie printr-o clapă şi un nasture. Betelia pantalonului se aplică odată cu cele 5—7 găici pentru curea, avînd lungimea de 40 mm fiecare. Art. 7. — Scurtă din postav cu vatelină (fig. 2 şi 2 a.) Se confecţionează din postav de culoare kaki, tip militar în termen ; este închisă la gît. Scurta se încheie în faţă la un rînd, cu 5 nasturi şi o copcă la guler. Este căptuşită cu pînză căptuşeală la culoare şi dublată cu vatelină. Lungimea scurtei se stabileşte în raport de talie. La terminaţie, scurta este prevăzută cu o rezervă de 4 cm îndoită în interior. Spatele este din două bucăţi cu cusătură pe mijloc de sus pînă jos, unde are o deschizătură (şliţ). Este prevăzută cu două buzunare oblice fără clape. Gulerul este răsfrînt, lucrat pentru a se purta închis. Mîneca este dreaptă, croită din două bucăţi, cu manşete fixe. Nu are epoleţi. CAPITOLUL III încălţăminte Art. 8. — Bocanci cu carîmb înalt (fig. 2 a.) Bocancii cu carîmb înalt tip M.I. se confecţionează mecanic după sistemul I.V. (talpă vulcanizată). Se confecţionează din bizon neuns impermeabilizat, de culoare neagră. După dimensiuni bocancii se fabrică în şapte mărimi. Carîmbul este înalt, confecţionat dintr-o singură bucată, cu vipuşcă la spate, cu deschidere şi barete de încheiere pe partea exterioară a piciorului. înălţimea ştaifului este de 60—70 mm de la foc în sus, în raport de măsura piciorului. Ştaiful se asamblează cu căputa şi carîmbul cu trei rînduri de cusături paralele între ele. Bocancii sînt prevăzuţi cu bombeu. CAPITOLUL IV Echipament divers Art. 9. — Centura (fig. 1) Se confecţionează din piele bizon sau din material plastic de culoare maro. Lăţimea centurii este de 45 mm, iar lungimea este proporţională cu grosimea taliei. Centura se închide cu ajutorul unei paftale simple, din metal, brunată. Art. 10. — Emblema pentru coifură (fig. 3 a.) Emblema reprezintă stema Republicii Socialiste România, cu interiorul emailat. Se aplică la bască şi căciulă pe o bucată de paspoal de culoare roşie, care formează o vipuşcă de 2 mm cu conturul stemei. Fixarea emblemei se face cu ajutorul a două clame metalice, care sunt lipite în spatele acesteia. Art. 11. — Ecuson tricolor pentru braţ (fig- 3) Se confecţionează din mătase, cu lăţimea fiecărei culori a tricolorului de 25 mm. Are lungimea de 75 mm, măsurată între extremităţile cele mai îndepărtate. Se poartă pe mîneca dreaptă, la jumătatea distanței dintre cusătura umărului şi cot.