Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1978, Partea 3 (Anul 14, nr. 125-248)

1978-07-06 / nr. 125

Anul XIV — Nr. 125 Joi, 6 iulie 1978 PARTEA a IlI-a BULETINUL OFICIAL A L REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român..................................................................................1—2 Ședința Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România ........................................................................... 2.3 Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au primit pe amiralul Emilio Eduardo Massera, împreună cu soția................................... 3 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu . ; i 4—5 Primiri la primul ministru al guvernului . . . 5 Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român Miercuri, 5 iulie 1978, a avut loc, sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, lucrările plenarei comune a Comitetului Central al Partidului Comunist Român și Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale a României. La lucrările plenarei au participat ca invitați primsecretari ai comitetelor județene de partid, șefi ai secțiilor Comitetului Central, unele cadre din ministere și instituții centrale, redactori șefi ai presei centrale care nu sunt membri ai C.C. al P.C.R. Participanții la plenară au păstrat un moment de reculegere în memoria tovarășului Ștefan Peterfi, membru al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, militant de frunte al partidului, cunoscut om de știință, decedat în perioada care a trecut de la precedenta plenară. A fost adoptată în unanimitate următoarea ordine de zi : 1. Proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială pe anii 1979—1980 . 2. Proiectul Bugetului de stat pe anul 1979. Pe marginea documentelor supuse dezbaterii au luat cuvîntul tovarășii : Ștefan Mocuța, Ion Tudor, Petru Enache, Ludovic Fazekas, Florea Ristache, Haralambie Alexa, Gheorghe Dinu, Emeric Szabo, Vasile Bărbuleț, Valentin Ioniță, Margareta Kraus, Ion Dincă, Nicolae Vereș, Ion Avram, Teodor Has, Angelo Miculescu, Ion Retegan, Iulian Ploștinaru. în încheierea lucrărilor a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Comitetul Central al Partidului Comunist Român și Consiliul Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale și-au însușit în întregime orientările și indicațiile formulate de secretarul general al partidului și au dat o înaltă apreciere contribuției sale esențiale în elaborarea complexului de măsuri supus dezbaterii. Participanții la dezbateri au subliniat rolul determinant al tovarășului Nicolae Ceaușescu în vasta activitate de perfecționare continuă a organizării conducerii societății noastre în etapa actuală a edificării socialismului, contribuția sa de prim ordin la transpunerea în viață a Programului partidului, a hotărîrilor Congresului al XI-lea și ale Conferinței Naționale ale P.C.R. Plenara a aprobat în unanimitate proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială pe anii 1979—1980. Plenara a apreciat că orientările planului 1979—1980 se înscriu pe linia directivelor și obiectivelor stabilite pentru această perioadă de Congresul al XI-lea și Conferința Națională ale partidului și a subliniat că prevederile celor două documente asigură condiții pentru realizarea ritmurilor și proporțiilor prevăzute în planul cincinal 1976—1980 și de Programul suplimentar de dezvoltare economico-socială a României pînă în 1980, îmbunătățirea amplasării teritoriale a forțelor de producție și, pe această bază, înflorirea mai accelerată a tuturor județelor țării. Prevederile proiectului planului național unic pe anii 1979—1980 au avut drept călăuză hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 22—23 martie 1978 cu privire la perfecționarea conducerii și planificării economico-sociale și au fost completate și îmbunătățite potrivit măsurilor stabilite de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. în ședința din 23 iunie 1978. Plenara a relevat importanța prevederilor vizînd îmbunătățirea laturilor calitative ale întregii activități economice, trecerea de la acumulări cantitative la o nouă calitate superioară, condiție esențială pentru înfăptuirea sarcinilor actualului cincinal al revoluției tehnico-științifice.