Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1979, Partea 3 (Anul 15, nr. 1-122)

1979-01-03 / nr. 1

f) AM !» BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Anul XV — Nr. 1 PARTEA a IlI-a Miercuri, 3 ianuarie 1979 SUMAR * c Y? \UU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem anul 1978 cu noi şi mari realizări în opera de construcţie socialistă. Muncind cu abnegaţie şi elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare şi modernizare a industriei, a cărei producţie a crescut în cei trei ani ai cincinalului într-un ritm mediu de peste 11 la sută. S-au obţinut, de asemenea, succese deosebite în agricultură, în creşterea producţiei agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naţionale. Ca urmare, a sporit avuţia socialistă, venitul naţional, ceea ce s-a reflectat în îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale întregului nostru popor. Aplicînd programul de creştere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, în acest an am încheiat înainte de termen prima etapă a majorării retribuţiilor; de asemenea, au fost mărite pensiile, alocaţiile pentru copii, s-a trecut la aplicarea săptămînii de lucru reduse. Succese de seamă am obţinut în înflorirea ştiinţei şi învăţămîntului, a creaţiei literar-artistice, în făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forţa creatoare a poporului nostru, liber şi stăpîn pe destinele sale, hotărîrea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, în jurul partidului comunist — conducătorul încercat al întregii naţiuni pe calea socialismului, bunăstării şi fericirii. Pentru minunatele rezultate obţinute în construcţia socialistă în anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni le propunem, prin continuarea dezvoltării în ritm înalt şi modernizarea forţelor de producţie, a întregii economii naţionale, anul viitor va marca, fără îndoială, o nouă treaptă în ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizaţiei şi progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activităţii economico-sociale, realizarea unei calităţi noi, superioare în întreaga operă de construcţie socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potenţialul material şi uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile. Ţinînd seama de dificultăţile pe care le generează criza mondială de materii prime şi combustibil, să desfăşurăm o bătălie susţinută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea raţională a tuturor mijloacelor, să reducem substanţial consumurile materiale, cheltuielile de producţie, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societăţii, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecţionarea continuă a conducerii societăţii, a statului, a relaţiilor de producţie şi sociale, pentru introducerea principiilor eticii şi echităţii socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalităţii umane în toate domeniile. Realizînd prevederile planului producţiei materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creştere a bunăstării poporului. Făcînd totul pentru satisfacerea cerinţelor de viaţă materiale şi spirituale ale maselor, să acţionăm pentru îmbogăţirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conştiinţei socialiste, realizînd în viaţă politica partidului , al cărei ţel suprem este omul, făurirea unei vieţi libere, demne şi fericite pentru toţi fiii patriei. Vom acorda şi în anul ce vine atenţia cuvenită dotării forţelor armate şi întăririi capacităţii lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricînd să apere cuceririle socialismului, independenţa şi integritatea patriei. Pagina Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu . ....................................12 MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu