Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1979, Partea 3 (Anul 15, nr. 1-122)

1979-04-07 / nr. 68

Anul XV — Nr. 68 PARTEA a IlI-a Sîmbătă, 7 aprilie 1979 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 1—2 Preşedintele Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va face o vizită oficială de prietenie în Jamahiria Arabă Libiană Populară Socialistă.....................................................» 1 . 3 Preşedintele Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va face o vizită oficială de prietenie în Republica Zambia.............................................. 3 Preşedintele Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va face o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Angola .... 3 Primirea de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu a tovarăşilor V. F. Promîslov şi I. E. Hoţialov . . 3 Primiri la tovarăşul Nicolae Ceauşescu ..... 4 Primire la primul ministru al guvernului ... 4 Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, joi, 5 aprilie 1979, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La primul punct al ordinii de zi, Comitetul Politic Executiv a dezbătut raportul cu privire la reprogramarea punerii în funcţiune în acest an a capacităţilor restante din 1978, a sarcinilor de investiţii nerealizate anul trecut, în vederea recuperării nerealizărilor şi dării în funcţiune a capacităţilor restante în termene cît mai scurte, Comitetul Politic Executiv a hotărît stabilirea unor programe de măsuri cu date precise pentru fiecare obiectiv, accelerarea ritmului de construcţii şi montaj pe şantiere, concentrarea eforturilor pentru punerea în exploatare a acelor capacităţi care se află în stadiu avansat de execuţie, montarea cu prioritate a utilajelor existente în stoc, livrarea celorlalte utilaje la termenele prevăzute în grafice pe fiecare produs și pe fiecare întreprindere furnizoare, în scopul realizării cifrei de un milion de apartamente prevăzută în planul cincinal și în programul suplimentar, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca în acest an să se construiască 300 000 apartamente, în care sunt incluse şi restanţele din 1978. S-a stabilit ca întregul volum de construcţii de locuinţe din planul consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti să fie realizat din fondurile de investiţii ale statului. Unele apartamente destinate vînzării, şi care nu sînt solicitate de populaţie, vor fi repartizate pentru închiriere, acestea urmînd a fi vîndute ulterior pe măsura solicitării lor. Comitetul Politic Executiv a indicat guvernului, ministerelor, celorlalţi titulari de investiţii, Comitetului de Stat al Planificării, altor instituţii centrale, consiliilor populare să asigure toate măsurile pentru realizarea integrală a volumului sporit de lucrări. întreprinderile de materiale de construcţii vor acţiona pentru depăşirea planului de producţie la toate sortimentele de materiale necesare investiţiilor. S-a indicat să se acţioneze cu mai multă fermitate pentru mai buna aprovizionare tehnico-materială, micşorarea consumurilor de materii prime şi materiale, îndeosebi a celor mai consumatoare de energie, cum sunt metalul, cimentul şi altele, pentru întărirea spiritului de disciplină pe toate şantierele, creşterea productivităţii muncii şi reducerea costului construcţiilor. în continuare, Comitetul Politic Executiv a discutat raportul privind rezultatele analizei de reglementare a stocurilor de materii prime şi materiale existente la 1 ianuarie 1979 şi a stabilit măsuri pentru asigurarea unei bune aprovizionări tehnico-materiale a economiei naţionale, pentru respectarea stocurilor prevăzute în planul de stat. în acest sens, s-a indicat să fie valorificate cît mai eficient plusurile de stocuri, în vederea majorării exporturilor şi reducerii importurilor, precum şi pentru recuperarea restanţelor în producţie şi investiţii din anul 1978. Totodată, Comitetul de Stat al Planificării, Ministerul Aprovizionării Tehnico-Materiale și Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe și ministerele titulare de plan vor urmări trimestrial reîntregirea