Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1980, Partea 3 (Anul 16, nr. 1-127)

1980-01-03 / nr. 1

Anul XVII Nr. 1 PARTEA a 111-a BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Mesajul de Anul Nou, adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceaușescu.................................................................12 MESAJUL DE ANUL NOU, adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Anul 1979, pe care îl încheiem peste cîteva minute, a marcat un nou pas înainte în dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnico-materiale a societăţii noastre, in sporirea avuţiei naţionale şi ridicarea nivelului de trai al poporului, în înfăptuirea obiectivelor edificării socialismului şi comunismului pe pămîntul României. La 23 August am sărbătorit împlinirea a 3 decenii şi jumătate de la victoria revoluţiei de eliberare naţio-* nală şi socială, trecînd în revistă victoriile epocale obţinute de clasa noastră muncitoare, de întregul popor, sub conducerea Partidului Comunist, în înfăptuirea revoluţiei şi construcţiei socialiste, în lichidarea înapoierii ţării şi făurirea unei civilizaţii materiale şi spirituale noi, în afirmarea României ca ţară liberă, prosperă şi independentă. In acest an a avut loc, de asemenea, Congresul al XII-lea al partidului, care a făcut bilanţul realizărilor dobîndite în actualul cincinal, a analizat stadiul actual al dezvoltării societăţii româneşti şi a stabilit obiectivele şi sarcinile pentru următoarea etapă istorică. Toate marile înfăptuiri în transformarea revoluţionară a societăţii, în creşterea potenţialului ei material şi spiritual, sunt rezultatul politicii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului ştiinţific, adevărurile universal valabile, la condiţiile concrete ale României, al elanului întregului popor care înfăptuieşte programul partidului ce exprimă interesele şi aspiraţiile supreme ale întregii naţiuni. Aceste realizări pun în evidenţă superioritatea orînduirii noastre socialiste care asigură manifestarea plenară a energiei şi capacităţii creatoare a poporului nostru. Pentru succesele de seamă realizate pe toate planurile în anul 1979, adresez, în aceste momente solemne, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor care, sub conducerea gloriosului nostru partid, îşi făureşte, liber şi demn, propriul destin — destinul socialist şi comunist. Noul an în care intrăm este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a întregului cincinal. Să ne mobilizăm toate forţele pentru transpunerea cu succes în viaţă a prevederilor planului pe 1980, ridicînd la o calitate nouă, superioară, activitatea din industrie, agricultură, transporturi, construcţii, din ştiinţă şi învăţămînt, din toate domeniile construcţiei socialiste. Să aplicăm ferm noul mecanism economico-financiar, întărind continuu autoconducerea şi autogestiunea economică şi ridicînd eficienţa întregii producţii materiale. Să menţinem mereu viu spiritul revoluţionar în muncă şi creaţie, să milităm neobosit pentru ridicarea nivelului de conştiinţă al maselor şi promovarea în toate sferele de activitate a principiilor eticii şi echităţii socialiste. Pregătirea şi desfăşurarea alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, ca şi crearea organizaţiilor proprii ale Frontului Unităţii Socialiste vor trebui să determine dezvoltarea şi mai puternică a democraţiei noastre socialiste, participarea tot mai activă a poporului la conducerea societăţii, la făurirea propriei sale istorii. Realizînd obiectivele de plan în anul care începe peste cîteva clipe, să asigurăm pregătirea temeinică a trecerii la noul cincinal, la înfăptuirea concretă în viaţă a Directivelor Congresului al XII-lea şi a celorlalte programe-directivă adoptate în înaltul forum al partidului. Strîns uniţi în jurul Partidului Comunist Român — nucleul vital al întregii noastre naţiuni — să nu precupeţim nimic pentru a zidi în România cea mai dreaptă şi mai umană orînduire cunoscută în istorie — orînduirea socialistă şi comunistă. Dragi tovarăşi şi prieteni, Congresul al XII-lea, analizînd în spiritul concepţiei materialismului dialectic şi istoric marile schimbări şi Joi, 3 ianuarie 1980