Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1981, Partea 3 (Anul 17, nr. 1-136)

1981-01-05 / nr. 1

Anul XVII — Nr. 1 PARTEA a IH-a Luni, 5 ianuarie 1981 BULETINUL OFICIAL A L REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae Ceaușescu......................................................1—2 MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae Ceaușescu Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1980 și, totodată, cincinalul 1976—• 1980 cu noi și remarcabile realizări în toate domeniile de activitate: în cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute în plenara Comitetului Central al partidului, în Marea Adunare Națională, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste s-a făcut bilanțul realizărilor noastre pe acest an și pe întregul cincinal. Și în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depășire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social și venitul național, s-a ridicat nivelul de trai material și spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mîndrie și satisfacție constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important în dezvoltarea economico-socială a patriei, în edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forța și superioritatea orînduirii noastre noi, hotărârea întregului popor, mai unit ca oricînd, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea partidului, de a-și făuri o viață liberă și demnă, viitorul socialist și comunist. Pentru mărețele înfăptuiri obținute în cursul acestui an și al întregului cincinal, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, organelor și organizațiilor de partid, organizațiilor de masă și obștești, întregului nostru popor cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare. Vom intra, peste cîteva minute, în noul an — 1981 — primul an al celui de-al șaptelea cincinal, care asigură transpunerea în viață a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al partidului, parcurgerea unei noi și deosebit de importante etape în realizarea Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal prevede continuarea dezvoltării în ritm înalt a forțelor de producție ale țării și, totodată, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga activitate economică și socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producției și muncii în toate sectoarele, afirmarea largă a revoluției tehnico-științifice, creșterea susținută a productivității muncii — izvorul principal al sporirii bogăției noastre naționale — aplicarea riguroasă a noului mecanism economicofinanciar, creșterea puternică a eficienței întregii activități economice. Este necesar să realizăm o adevărată revoluție în agricultură, valorificînd mai bine fiecare metru de pămînt pentru a asigura producții agricole sporite care să satisfacă în condiții tot mai bune cerințele de consum ale întregii populații. Să ridicăm, în continuare, nivelul gîndirii și creației științifice, al învățămîntului, culturii și artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, îevoluționară a maselor, de formare a omului nou cu o conștiință înaintată. Să perfecționăm formele și metodele colective de organizare și conducere a producției, să întărim democrația muncitorească, autoconducerea și autogestiunea, punînd tot mai larg în valoare marile posibilități de progres pe care le oferă orînduirea noastră socialistă — orînduire a libertății și demnității umane, a muncii pentru propria bunăstare și fericire, pentru progresul general al patriei. Depinde de noi, toți, ca viața fiecăruia să fie mereu mai bună, ca gradul de civilizație al poporului să fie tot mai înalt. Desigur, mai sînt de lichidat lipsuri, de