Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1982, Partea 3 (Anul 18, nr. 1-52)

1982-01-04 / nr. 1

9 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 lor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor la făurirea conştientă a propriului viitor socialist şi comunist. In actualele împrejurări economice internaţionale grele, să demonstrăm forţa şi capacitatea minunatului nostru popor, care, de-a lungul istoriei sale milenare, a dovedit nu o dată înalte virtuţi, dragoste neclintită faţă de glia strămoşească, nedînd înapoi în faţa nici unei greutăţi. Acum, cînd poporul nostru, stăpîn pe destinele sale, îşi făureşte viaţa în mod liber, aşa cum doreşte, să demonstrăm unitatea sa de granit în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea Partidului Comunist Român — forţa politică conducătoare a naţiunii noastre socialiste, în anul 1982 să înscriem noi progrese în dezvoltarea neîntreruptă a patriei noastre, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni, în întărirea independenţei şi suveranităţii României socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, In anul 1981, în viaţa politică internaţională au apărut multe probleme complexe, s-a menţinut încordarea, a continuat cursa înarmărilor, s-au adunat nori negri, prevestitori de furtună, deasupra continentului nostru, deasupra întregii planete. Contradicţiile între diferite state şi grupări de state, lupta pentru menţinerea şi reîmpărţirea zonelor de influenţă au continuat şi chiar s-au accentuat în cursul acestui an. în acelaşi timp, s-a intensificat lupta popoarelor împotriva politicii imperialiste şi colonialiste, pentru apărarea independenţei şi suveranităţii naţionale, pentru o politică nouă bazată pe principiile deplinei egalităţi în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc. Lupta între aceste două tendinţe, diametral opuse, pe arena vieţii internaţionale, va continua să se manifeste cu putere şi în cursul anului 1982. Este necesar să acţionăm cu toată hotărîrea pentru oprirea încordării internaţionale, pentru reluarea cursului spre destindere şi promovarea unei politici noi, democratice, de respect al independenţei naţionale, de colaborare şi pace. România va acţiona neabătut pentru întărirea colaborării cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, precum şi cu ţările capitaliste dezvoltate, pe baza principiilor egalităţii în drepturi, respectului independenţei şi neamestecului în treburile interne. Trebuie să facem totul pentru oprirea amplasării de rachete cu rază medie de acţiune în Europa şi retragerea celor existente, pentru trecerea la reducerea armamentelor şi realizarea unei Europe fără arme nucleare. Să întărim colaborarea şi solidaritatea cu toate forţele progresiste, cu toate popoarele care se pronunţă pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru dezarmare şi pace. Acum, pînă nu este prea tîrziu, să facem totul pentru a determina trecerea la dezarmarea generală, şi în primul rînd la dezarmarea nucleară ! I IM'I OR : CONSILIUL DE STAT AI IU !'l Bl.ii II SOCIALISTE ROMANIA Să acţionăm cu toată hotărîrea pentru realizarea unei Europe unite, în care fiecare naţiune să se poată dezvolta fără teama vreunei agresiuni. Acum, în pragul Noului An, ne adresăm încă o dată popoarelor Europei, popoarelor întregii lumi, să întărim solidaritatea şi să intensificăm lupta pentru dezarmare, pentru apărarea dreptului fundamental al popoarelor la libertate, la viaţă, la pace ! Avem deplina convingere că popoarele dispun de forţa necesară pentru a pune capăt cursei înarmărilor. Să facem totul pentru încheierea cu succes a negocierilor sovieto-americane de la Geneva cu privire la oprirea amplasării şi înlăturarea rachetelor nucleare din Europa. Să acţionăm pentru încheierea cu succes, în cursul anului 1982, a reuniunii de la Madrid şi convocarea unei conferinţe de încredere şi dezarmare, asigurînd continuitatea reuniunilor pentru securitate şi cooperare în Europa. Fie ca anul 1982 să determine înseminarea vieţii internaţionale, întărirea încrederii şi conlucrării între toate naţiunile — condiţie esenţială a progresului economico-social al tuturor popoarelor, a apărării păcii mondiale ! Fie ca anul 1982 să determine realizarea unor măsuri reale în direcţia lichidării subdezvoltării şi înfăptuirii noii ordini economice şi politice mondiale care să asigure progresul ţărilor rămase în urmă, stabilitatea economică internaţională ! Să facem totul ca ţările mici şi mijlocii, ţările în curs de dezvoltare, ţările nealiniate să participe mai activ la soluţionarea marilor probleme internaţionale, să se întărească rolul Organizaţiei Naţiunilor Unite, al altor organisme internaţionale. Să acţionăm cu toată hotărîrea pentru soluţionarea conflictelor existente numai şi numai pe calea tratativelor, pentru eliminarea forţei şi a ameninţării cu forţa din viaţa internaţională. Doresc să afirm acum, la începutul noului an, că România socialistă va contribui activ la soluţionarea problemelor complexe din viaţa mondială, la lupta pentru dezarmare şi pace, pentru apărarea dreptului la viaţă al popoarelor, pentru realizarea unei lumi mai drepte şi mai bune pe planeta noastră. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm în anul 1982 cu încrederea deplină în forţa unită a poporului nostru, avînd convingerea că noul an va aduce naţiunii noastre socialiste noi împliniri în înfăptuirea Programului partidului de dezvoltare economico-socială, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a oamenilor muncii, de întărire continuă a capacităţii de apărare a patriei, a independenţei şi suveranităţii României socialiste. Urez minunatei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, noi şi noi succese, satisfacţii tot mai mari în muncă şi în viaţă ! Vă urez tuturor, dragi compatrioţi, un An Nou fericit, împlinirea tuturor dorinţelor de mai bine ! LA MULŢI ANI ! SECTORUL BULETINULUI OFICIAL ŞI AL PUBLICAŢIILOR INFGISI ATI VF Adresa pentru publicitate : întreprinderea poligrafică „Buletinul Oficial“, Biroul de publicitate ____ şi difuzare pentru Buletinul Oficial, Bucureşti, str. Mihai Vodă nr. 1ii, sectorul 5, telefon 14.70.72 şi 16.08.23. Preţul 1 leu 140 816 Tiparul : intrepr. poligrafică „Buletinul Oficial“ Bucureşti, str. Izvor nr. 137, tel. 31.73.04—31.07.86. -------------Buletinul Oficial, Partea a IlI-a, nr. 1/1982, conţine 2 pagini.