Buletinul Oficial, martie-decembrie 1983, Partea 2 (Anul 19, nr. 3-8)

1983-03-29 / nr. 3

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 3 Ședința se deschide la ora 9. La sosirea în sală, tovarășul Nicolae Ceaușescu secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, este întîmpinat cu puternice și îndelungi aplauze de către deputați și invitații la sesiune, împreună cu conducătorul partidului și statului, în lojile oficiale iau loc tovarășii Elena Ceaușescu, tovarășii Constantin Dăscălescu, Iosif Banc, Emil Bobu, Virgil Cazacu, Lina Ciobanu, Ion Coman, Nicolae Constantin, Ion Dincă, Ludovic Fazekas, Alexandrina Găinușe, Petre Lupu, Manea Mănescu, Paul Niculescu, Constantin Olteanu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ioan Pățan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeț, Ștefan Voitec. Sînt prezenți membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretari ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările Marii Adunări Naționale iau parte, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat și ai guvernului, precum și numeroși invitați — conducători de instituții centrale, organizații de masă și obștești, oameni ai muncii, personalități ale vieții științifice, culturale și artistice, ziariști. Lucrările sînt conduse de tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii vicepreședinți Emilia Sonea și Iosif Szasz și de tovarășii Maria Ghițulică și Ion Stoian, secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale . Stimate tovarășe și stimați tovarăși. Fiind prezenți 340 deputați, deschid ședința, în continuarea lucrărilor sesiunii, la punctul trei de pe Ordinea de zi avem Raportul Comisiei de anchetă a unor încălcări ale legilor și normelor agrozootehnice. Are cuvîntul tovarășul Emil Bobu, președintele comisiei, Tovarășul Emil Bobu, președintele Comisiei de anchetă a unor încălcări ale legilor și normelor agrozootehnice : Stimate tovarășe deputate. Stimați tovarăși deputați. După cum se cunoaște, în urma interpelărilor făcute de unii deputați în sesiunea din decembrie 1982, Marea Adunare Națională a hotărît ca o comisie de anchetă din rîndul deputaților să cerceteze cazurile de nerespectare, de către unele unități agricole, a prevederilor legale cu privire la furajarea, îngrijirea, adăpostirea și păstrarea sănătății animalelor, în baza acestei hotărîri, Biroul Marii Adunări Naționale și Consiliul de Stat au constituit o comisie din 11 deputați, care au efectuat anchete în unele complexe și ferme zootehnice de stat și cooperatiste pentru creșterea porcinelor, bovinelor, ovinelor și păsărilor, unde s-au semnalat neajunsuri mai mari, din județele Giurgiu, Călărași, Bihor, Dolj și Suceava. în realizarea acestei acțiuni, comisia a antrenat specialiști din institutele și stațiunile de cercetare și învățămînt agricol, cadre din producție. Vă rog să-mi permiteți ca, înainte de a prezenta în fața Marii Adunări Naționale sinteza concluziilor ce s-au desprins din controlul efectuat, să mă refer pe scurt la unele aspecte cu caracter mai general din agricultura noastră și, respectiv, din zootehnie pentru a reflecta mai complet activitatea și rezultatele din această ramură. Tovarăși deputați. Sînt cunoscute marile înfăptuiri dobîndite de poporul nostru, sub conducerea partidului, în dezvoltarea economico-socială a patriei și ridicarea tot mai accentuată a nivelului său de trai material și spiritual. în acest cadru se înscriu și succesele importante obținute în agricultură, care a beneficiat și beneficiază de un sprijin puternic și multilateral din partea partidului și statului pentru dezvoltarea și modernizarea bazei tehnico-materiale, pentru creșterea continuă a producției. Este pentru noi o datorie de conștiință să scoatem în evidență și de la tribuna Marii Adunări Naționale că transformările profunde și rezultatele de seamă din agricultura țării noastre sînt indisolubil legate de preocuparea stăruitoare și activitatea neobosită a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, care a orientat tot mai ferm agricultura pe calea intensificării și modernizării, a inițiat și contribuit în măsură determinantă la elaborarea unui ansamblu de programe speciale, legi și alte acte normative care reglementează în mod clar întreaga activitate din această ramură prioritară a economiei naționale, asigură creșterea cointeresării materiale a oamenilor muncii de la sate, îmbunătățirea sistemului de prețuri și prime pentru produsele agricole, perfecționarea continuă a formelor de conducere și organizare a producției și muncii. Pe fondul acestor transformări înnoitoare, al rezultatelor obținute în domeniile mecanizării, chimizării, îmbunătățirilor funciare, cercetării științifice și pregătirii cadrelor, al muncii pline de dăruire a țărănimii, a tuturor lucrătorilor de pe ogoare, a crescut an de an producția de cereale, plante tehnice, de legume, fructe și struguri. în zootehnie în ultimii ani au sporit efectivele de animale și producțiile totale, livrările de carne, lapte, ouă și lînă la fondul de stat și, pe această bază, consumul de produse animaliere ; s-au asigurat condiții pentru aplicarea în viață a prevederilor din programul de autoconducere și autoaprovizionare teritorială. în decursul anilor au fost date în exploatare numeroase complexe zootehnice de stat și cooperatiste, asigurîndu-se în același timp modernizarea celor mai multe din fermele de tip gospodăresc pentru creșterea și îngrășarea animalelor. în vederea îmbunătățirii calitative a șeptelului, la toate speciile, s-a asigurat un număr important de animale de reproducție cu valoare biologică ridicată, inclusiv din import. A fost întărită rețeaua zooveterinară, s-a dezvoltat și îmbunătățit calitatea medicamentelor de uz veterinar, creîndu-se astfel condiții pentru menținerea efectivelor de animale în perfectă stare de sănătate, prevenirea pierderilor prin mortalități și sacrificări de necesitate. A fost