Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1984, Partea 3 (Anul 20, nr. 1-97)

1984-01-03 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 1 Va trebui, de asemenea, să asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale pe care le-am adoptat, privind ridicarea nivelului tehnic și a calității produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumului de energie și materiale, sporirea eficienței în toate ramurile economiei naționale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potențial științific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm ci mai bine aceste mari acumulări pentru obținerea unor rezultate superioare, pentru trecerea la o nouă calitate a muncii și vieții poporului. In agricultură am stabilit să obținem o creștere importantă a producției vegetale și animale, să intensificăm lucrările de irigații și îmbunătățiri funciare — prevăzute în programul special adoptat în acest an — încît să realizăm, în orice condiții de climă, recolte sporite și sigure, să asigurăm o bună aprovizionare a populației cu produse agroalimentare. Dispunem, și în agricultură, de o bună bază materială, de muncitori, specialiști și cooperatori capabili — și trebuie să facem ca 1984 să fie un an al recoltelor record, al desfășurării largi a revoluției agrare în România în toate ramurile economiei naționale anul 1984 să marcheze o îmbunătățire radicală a activității ! Să asigurăm sporirea puternică a venitului național și înfăptuirea, pe acesată bază, a tuturor măsurilor pe care le-am stabilit privind creșterea veniturilor și a nivelului de trai al oamenilor muncii — țelul suprem al politicii partidului, esența societății socialiste pe care o edificăm. Să ridicăm la un nivel superior gîndirea și creația științifică, învățămîntul, cultura și arta, asigurînd fiecărui om al muncii un orizont tot mai larg de cunoaștere și pregătire profesională, tehnică, științifică și culturală ! Să intensificăm activitatea politico-educativă pentru formarea unui om nou, cu o conștiință morală înaintată, să promovăm ferm, în toate domeniile, principiile eticii și echității socialiste, ale umanismului revoluționar ! Să acționăm neabătut pentru perfecționarea conducerii științifice a tuturor domeniilor de activitate, să întărim democrația socialistă, revoluționară, autoconducerea și autogestiunea muncitorească, pornind, întotdeauna, de la faptul că societatea socialistă și comunistă se construiește cu poporul și pentru popor ! Tot ceea ce făurim trebuie să servească poporului, bunăstării și fericirii sale, ridicării patriei pe noi culmi de civilizație și progres, întăririi independenței și suveranității României socialiste ? Să facem astfel ca, în anul 1984, poporul nostru, acționînd în deplină unitate, cu spirit de înaltă răspundere, ordine și disciplină, să-și asigure o viață tot mai bună, ca patria noastră să cunoască o continuă înflorire pe calea socialismului și comunismului ! Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste, în anul 1983 s-a ajuns la o agravare considerabilă a situației internaționale, la creșterea pericolului unui război mondial, care va deveni, inevitabil, un război nuclear. Au avut loc noi manifestări ale politicii de forță, s-a intensificat cursa înarmărilor, s-a înrăutățit situația economică și s-au mărit decalajele dintre țările sărace și cele bogate; în mod deosebit, în ultimele luni, s-a agravat situația în Europa, ca urmare a trecerii la amplasarea rachetelor nucleare americane cu rază medie de acțiune în unele țări vest-europene. Aceasta a dus la retragerea de la convorbirile de la Geneva și la anunțarea de contramăsuri nucleare de către Uniunea Sovietică. Ne aflăm la începutul unei noi curse a înarmărilor nucleare, care pune în pericol existența a înseși vieții pe planeta noastră. Niciodată în istoria sa omenirea nu s-a aflat într-o situație atît de gravă ! Pornind de la toate acestea, doresc să reafirm și acum, în ajunul Noului An, hotărîrea României de a acționa cu fermitate, de a-și uni forțele și conlucra strîns cu toate statele și popoarele, cu toți cei care iubesc viața pentru a opri acest curs deosebit de periculos spre o catastrofă nucleară, pentru asigurarea păcii. Trebuie să se facă totul pentru ca S.U.A. să oprească amplasarea în Europa a rachetelor nucleare cu rază medie de acțiune, iar Uniunea Sovietică să oprească aplicarea contramăsurilor nucleare de răspuns. în aceste condiții, să se treacă la reluarea negocierilor sovietoamericane, în vederea ajungerii la un acord corespunzător, care să ducă, în final, la eliminarea rachetelor și la eliberarea continentului de orice arme nucleare, la realizarea unei Europe unite, a păcii și colaborării, în numele păcii și vieții să acționăm cu toate forțele, nicit anul 1984 să determine o schimbare radicală a cursului evenimentelor în acest sens ! Popoarele, mișcările pentru pace din Europa — cărora poporul român li s-a alăturat cu întreaga sa forță — trebuie să-și facă tot mai puternic auzit cuvîntul, să ceară să primeze rațiunea și spiritul de răspundere, interesele păcii, ale apărării dreptului suprem al omului — la viață, la pace, la libertate ! în acest spirit vom participa la Conferința pentru încredere și dezarmare de la Stockholm, animați de dorința de a ne aduce întreaga contribuție la întărirea încrederii, colaborării și păcii pe continent. Vom acționa cu toată energia pentru dezvoltarea colaborării dintre toate statele din Balcani, pentru transformarea acestei regiuni într-o zonă a păcii, fără arme nucleare și baze militare străine ! Vom milita pentru ca în întreaga viață internațională să fie instaurate principiile egalității în drepturi, respectării independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne, nerecurgerii la forță și la amenințarea cu forța. Considerăm că, în actualele împrejurări internaționale, trebuie făcut totul pentru soluționarea pe calea pașnică a tuturor conflictelor și problemelor litigioase — din Orientul Mijlociu, din Asia, Africa, America Centrală și din alte regiuni ale lumii. Vom depune, în continuare, toate eforturile pentru lichidarea subdezvoltării și instaurarea noii ordini economice mondiale, pentru întărirea colaborării și solidarității țărilor în curs de dezvoltare în lupta pentru afirmarea lor liberă pe calea progresului. Fie ca anul 1984 să ducă la întărirea conlucrării tuturor statelor, fără deosebire de orînduire, la creșterea participării lor active la soluționarea problemelor complexe ce confruntă omenirea, în interesul fiecărei națiuni, al păcii și independenței popoarelor !