Buletinul Oficial, martie-decembrie 1985, Partea 2 (Anul 21, nr. 1-8)

1985-03-29 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a V-a, Nr. 1 Joi, 28 martie 1985, la ora 10, se deschid lucrările primei sesiuni a celei de-a noua legislaturi a Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România. Forul legislativ suprem al țării își începe activitatea în noua legislatură în anul în care se împlinesc două decenii de cînd tovarășul Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit și stimat fiu al națiunii, militant revoluționar și neobosit luptător pentru progres, a fost ales în fruntea partidului, a destinelor patriei și poporului. Această perioadă denumită cu justificată mîndrie patriotică „Epoca Ceaușescu“, a intrat în conștiința neamului ca perioada celor mai mari și semnificative împliniri din îndelungata istorie a țării, a celor mai prestigioase realizări dobîndite în opera de edificare a socialismului și comunismului pe pămîntul românesc. Actuala legislatură coincide cu noua etapă de dezvoltare a României, luminos prefigurată de istoricele hotărîri adoptate la Congresul al XIII-lea, de Programul partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare a României spre comunism. La sosirea în sală, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, este întîmpinat cu deosebită căldură, cu aleasă stimă și prețuire. Prin îndelungi aplauze, se dă expresie celor mai profunde sentimente de dragoste și respect pe care deputații, toți cetățenii țării le nutresc față de conducătorul partidului și statului, omul care și-a făcut din slujirea devotată a patriei, a cauzei poporului scopul suprem al pilduitoarei sale vieți și activități, împreună cu conducătorul partidului și statului, în lojile oficiale iau loc tovarăși Elena Ceaușescu, tovarășii Constantin Dăscălescu, Iosif Banc, Emil Bobu, Virgil Cazacu, Ion Coman, Nicolae Constantin, Ion Dincă, Miu Dobrescu, Ludovic Fazekas, Alexandrina Găinușe, Manea Mănescu, Paul Niculescu, Constantin Olteanu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ioan Pățan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeț. Sînt prezenți membrii supleanți ai Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretari ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările Marii Adunări Naționale iau parte, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român și ai guvernului, precum și numeroși invitați — conducători de instituții centrale și organizații obștești, oameni ai muncii, personalități ale vieții științifice, culturale și artistice, ziariști români și corespondenți ai presei străine. Sînt de față șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București. Tovarășul Dumitru Apostoiu, secretar prezidențial și al Consiliului de Stat . Stimate tovarășe și stimați tovarăși deputați, în conformitate cu articolul 6 din Regulamentul de funcționare a Marii Adunări Naționale, lucrările primei sesiuni a organului suprem al puterii de stat sînt prezidate, pînă la alegerea Biroului Marii Adunări Naționale, de către cel mai în vîrstă dintre deputați. Vă rog să-mi permiteți să invit pe tovarășul deputat Ion Popescu-Puțuri să prezideze lucrările de constituire a Marii Adunări Naționale în cea de-a noua legislatură. (Aplauze.) Tovarășul Ion Popescu-Puțuri, președintele de vîrstă al Marii Adunări Naționale : Mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, președinte al Republicii Socialiste România, Mult stimată tovarășă Elena Ceaușescu, Stimate tovarășe și stimați tovarăși deputați. Sînt deosebit de emoționat pentru cinstea ce mi se face, ca cel mai în vîrstă dintre deputați, să deschid lucrările primei sesiuni a celei de-a noua legislaturi a Marii Adunări Naționale. Printr-o fericită coincidență, în aceste zile se împlinesc două decenii de cînd, prin voința comuniștilor, a întregului popor, destinele partidului, ale națiunii române au fost încredințate luminatului patriot și înflăcăratului revoluționar care și-a consacrat întreaga viață făuririi idealului socialist și comunist pe pămîntul patriei, luptătorului neobosit pentru împlinirea celor mai nobile aspirații de pace, independență, de progres și bunăstare ale omenirii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. (Puternice urale și ovații, se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“.) Este pentru noi toți, cei prezenți astăzi sub cupola încărcată de istorie a Marii Adunări Naționale, un prilej de imensă bucurie și mîndrie patriotică de a omagia cu respect și aleasă stimă pe secretarul general al Partidului Comunist Român, tovarășul Nicolae Ceaușescu, personalitatea cea mai proeminentă a istoriei moderne a României, una dintre cele mai strălucite din panteonul de glorie al neamului românesc. (Aplauze puternice și prelungite.) Alegerea Dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, în fruntea partidului se identifică cu opțiunea noastră, a tuturor, pentru un mod nou, original de gîndire și acțiune, pentru o nouă viziune asupra căilor, mijloacelor și modalităților de edificare a celei mai drepte și mai umane orînduiri pe pămîntul patriei — comunismul, în deplină unitate de gînd și simțire cu întreaga națiune, ne este deosebit de plăcut să vă aducem în acest moment solemn, cu deosebit respect, un fierbinte omagiu și recunoștința noastră profundă, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, pentru activitatea Dumneavoastră titanică, prin care ați fundamentat și pus în aplicare o strategie originală, științifică și clarvăzătoare, de transformare revoluționară a societății românești, de înfăptuire a unei opere grandioase, de dimensiuni istorice. Tot ceea ce s-a înfăptuit sub conducerea Dumneavoastră în acești 20 de ani — adevărați ani de lumină ai devenirii noastre — se înscrie cu litere de aur în marea carte a istoriei neamului nostru. De două decenii Dumneavoastră sînteți, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, inima și călăuza întregului nostru popor în eroica epopee care ne-a dus la chipul de azi al patriei, în cele două decenii de revoluție și construcție socialistă care au trecut de cînd Dumneavoastră vă aflați în fruntea partidului, poporul român a obținut remarcabile realizări, adăugind, an de an, însemnate valori avuției naționale, edificînd o economie modernă, dinamică. Conducător cu o gîndire dialectică, adîncă și cuprinzătoare, au conceput un mecanism original de conducere, care să asigure atingerea tuturor obiectivelor