Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1989, Partea 2 (Anul 25, nr. 1-75)

1989-10-14 / nr. 62

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 62 Trecînd la următorul punct de pe ordinea de zi, Comitetul Politic Executiv a hotărît convocarea Plenarei Comitetului Central al Partidului în zilele de 25 și 26 octombrie 1989. în continuarea ședinței, tovarășul Nicolae Ceaușescu a prezentat o informare privind participarea la festivitățile de la Berlin consacrate celei de-a 40-a aniversări a întemeierii Republicii Democrate Germane, întîlnirile și convorbirile pe care le-a avut cu acest prilej. Secretarul general al partidului și Comitetul Politic Executiv au dat o înaltă apreciere modului în care s-au desfășurat festivitățile de sărbătorire a patru decenii de la întemeierea Republicii Democrate Germane, marilor realizări obținute de poporul din R. D. Germană, sub conducerea Partidului Socialist Unit din Germania, în construcția socialistă, în dezvoltarea economică și socială a țării, politicii sale ferme în lupta pentru dezvoltarea colaborării țărilor socialiste, pentru dezarmare, pentru progres și pace în lume. A fost apreciată poziția principială, clară a partidului și Guvernului Republicii Democrate Germane în apărarea și dezvoltarea socialismului, împotriva politicii revanșarde a cercurilor reacționare din R. F. Germania, a oricărui amestec în treburile interne ale altor state. Comitetul Politic Executiv a subliniat că participarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la festivitățile prilejuite de împlinirea a patru decenii de la întemeierea Republicii Democrate Germane, întîlnirea și convorbirile avute, la Berlin, cu tovarășul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, președintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, au pus în evidență relațiile de trainică prietenie și colaborare multilaterală dintre partidele, țările și popoarele noastre. A fost relevat faptul că cei doi conducători de partid și de stat au exprimat — și de această dată — dorința comună de a extinde și mai mult legăturile dintre P.C.R. și P.S.U.G., de a ridica la un nivel și mai înalt raporturile de colaborare dintre România și Republica Democrată Germană — pe plan politic, economic, tehnico-științific și în alte sfere de activitate — astfel încît acestea să se afirme tot mai puternic ca un exemplu de conlucrare rodnică între țări socialiste angajate cu toate forțele în edificarea noii orînduiri. Reafirmînd poziția partidului și statului nostru, Comitetul Politic Executiv a condamnat cu fermitate manifestările ostile și amestecul cercurilor reacționare din R.F.G. în treburile interne ale Republicii Democrate Germane, care sînt în totală contradicție cu documentele de la Helsinki, cu normele dreptului internațional și prevederile înscrise în Carta O.N.U. Asemenea manifestări, care amintesc de perioada războiului rece, nu pot servi în nici un fel dezvoltării colaborării dintre cele două state germane, în Europa și în lume. Comitetul Politic Executiv a exprimat deplina solidaritate a partidului și poporului nostru cu partidul și poporul din R. D. Germană în lupta pentru socialism, pentru pace, înțelegere și largă colaborare internațională. Comitetul Politic Executiv a evidențiat, în același timp, importanța deosebită a întîlnirilor și convorbirilor pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a avut, la Berlin, cu tovarășul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria, precum și cu tovarășul Nguyen Van Lind, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist din Vietnam. în cadrul acestor întîlniri a fost manifestată hotărîrea comună de a conferi dimensiuni tot mai largi și un conținut tot mai bogat relațiilor bilaterale, de strînsă prietenie și colaborare, în spiritul și pe baza înțelegerilor convenite la nivel înalt, în interesul reciproc, al construcției socialiste în țările noastre, al cauzei generale a socialismului, cooperării și păcii. Comitetul Politic Executiv a apreciat, de asemenea, caracterul rodnic al convorbirilor pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a purtat, la Berlin, cu tovarășul Aii Salem El-Beida, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Yemenit, convorbiri care au relevat posibilitățile existente pentru dezvoltarea relațiilor dintre cele două partide, a colaborării dintre România și Republica Democrată Populară Yemen, în domeniile economic și tehnico-științific, pe baze stabile și de lungă durată. Comitetul Politic Executiv a subliniat profunda semnificație a schimburilor de păreri pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a avut cu conducătorii de partid și de stat ai acestor țări în legătură cu aspecte actuale ale vieții politice mondiale, ale mișcării comuniste și muncitorești internaționale. A fost relevată marea însemnătate a concluziei comune la care s-a ajuns, în cadrul convorbirilor, cu privire la necesitatea întăririi colaborării și solidarității țărilor socialiste, a partidelor comuniste și muncitorești, a forțelor revoluționare, progresiste de pretutindeni, a adoptării unei poziții ferme de respingere hotărîtă a acțiunilor și încercărilor cercurilor imperialiste de a destabiliza situația din țările socialiste și din alte state ale lumii, de a submina cuceririle socialismului și socialismul în general, de a-și promova politica de dominație și asuprire, de amestec în treburile interne și de încălcare a independenței și suveranității popoarelor. S-a subliniat că, pornindu-se de la această apreciere, a fost evidențiată importanța intensificării contactelor și consultărilor dintre partidele comuniste și muncitorești din țările socialiste, în vederea dezbaterii problemelor dezvoltării socialismului în etapa actuală, ale aplicării ferme a principiilor socialismului științific la condițiile concrete din fiecare țară, ale asigurării păcii, progresului și independenței tuturor popoarelor. Totodată, a fost reafirmată hotărîrea partidului și țării noastre de a întări conlucrarea pe arena mondială, de a-și aduce o contribuție activă la realizarea neabătută a politicii de dezarmare și destindere, de pace și colaborare internațională. Aprobînd înțelegerile și concluziile la care s-a ajuns cu prilejul acestor întîlniri, Comitetul Politic Executiv a indicat să se ia toate măsurile pentru transpunerea în viață a celor convenite, pentru dezvoltarea și mai susținută a colaborării prietenești dintre România și țările respective; în cadrul ședinței, a fost prezentată, de asemenea, o informare în legătură cu vizita efectuată în țara noastră, la invitația tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, de tovarășul Yasser Arafat, președintele Statului Palestina, președintele Comitetului Executiv al Organizației pentru Eliberarea Palestinei. Comitetul Politic Executiv a subliniat că noul dialog la nivel înalt se înscrie, prin rezultatele sale, ca un moment important în dezvoltarea relațiilor de