Ceahlăul, aprilie-iunie 1972 (Anul 5, nr. 1276-1352)

1972-04-08 / nr. 1282

Sîmbătă, 8 aprilie 1972 Conferința Uniunii județene a cooperativelor meșteșugărești (Urmare din pag. 1) tinate fondului pieții cu produse de calitate superioară ; ridicarea calificării lucrătorilor în cooperative ; delimitarea în toate secțiile a producției de comandă de cea executată în serie; lansarea în producție a comenzilor numai după o suficientă analiză; reducerea consumului de materiale, folosirea completă a timpului de lucru, a forței de muncă și a capacității de producție; înlăturarea stagnărilor în producție ca urmare a lipsei de aprovizionare la timp cu materii prime și materiale a secțiilor, a neîntreținerii și nereparării la timp a utilajelor și mașinilor, a absențelor nejustificate din producție, întîrzierilor, a scoaterilor din producție pe diverse motive etc. De asemenea, scoțînd în densă unele neajunsuri care eiise mai manifestă, darea de seamă a scos în evidență posibilitățile de creștere a producției de artă populară și artizanat și în special a celei de amintiri turistice, de sporire a numărului celor ce desfășoară activitate productivă în condițiile muncii la domiciliu, a volumului de producție trială și de prestări servicii indlusîn mediul rural, corespunzător hotărîrii sesiunii Consiliului popular județean din 25 martie a.c. și a subliniat necesitatea îmbunătățirii activității de aprovizionare tehnico-materială și de desfacere a producției, întăririi disciplinei de plan și contractuale, creșterii continue a eficienței economice a activității fiecărei unități, prevenirii pagubelor în avutul obștesc, asigurării echității depline în retribuirea cooperatorilor etc. Darea de seamă a făcut în continuare bilanțul activității cultural-educative desfășurate în perioada analizată de către consiliul uniunii, conducerile cooperativelor în sprijinul întăririi disciplinei în muncă, al ridicării nivelului de conștiință al cooperatorilor și s-a referit apoi la stilul de muncă al organului de conducere al UJCM. Subliniindu-se și în această direcție rezultatele bune obținute, în darea de seamă s-a arătat că uneori consiliul uniunii nu a urmărit îndeplinirea propriilor hotărîri, nu a organizat suficiente schimburi de experiență cu alte uniuni și cooperative din țară mai bine organizate, nu s-a ocupat întotdeauna de rezolvarea operativă și temeinică a scrisorilor și sesizărilor oamenilor muncii etc. în încheiere, darea de seamă s-a referit la sarcinile ce revin UJCM în actualul cincinal subliniind că există toate posibilitățile pentru îndeplinirea lor exemplară. După prezentarea dării de seamă a fost expus raportul comisiei de revizie. Proiectul de hotărîre a Conferinței a fost înmînat participanților la deschiderea lucrărilor. Pe marginea materialelor prezentate au avut loc dezbateri în cadrul cărora au luat cuvîntul tovarășii : Victor Varvara, ședințele cooperativei „Arta predecorativă" Tg. Neamț, Mac Arnold, președintele cooperativei rea" Piatra Neamț, Iacob „înfrățiGăină, șef de secție la cooperativa „Deservirea“ Piatra Neamț, Carol Grosu, președintele cooperativei ,Deservirea" Piatra Neamț, Gheorghe Broșteanu, șef de secție la cooperativa „Tehnica“ Roman, Ștefan Urziceanu, președintele cooperativei „Bicazul" din Bicaz, Dumitru Olaru, muncitor la cooperativa „Unirea" Tîrgu Neamț, Pavel Preda, șef de secție la cooperativa „Tehnica" Roman, Ștefan Șoimaru, contabil șef la cooperativa „Constructorul" Piatra Neamț, Nichita Negură, șef de secție la cooperativa „Deservirea" Piatra Neamț, Gheorghe Butnaru, președintele cooperativei „Munca manuală“ Roman, Gheorghe Bedeleanu, tehnician la cooperativa „înfrățirea" Piatra Neamț, Constantin Sărăcuțu, șeful Corpului CFI de la UJCM, Elena Mosor, secretara organizației UTC de la cooperativa „Arta decorativă" Tg. Neamț, Ermil Vasiliu, șeful Șantierului Roman al cooperativei „Constructorul", Ioan Curcă, președintele cooperativei „Avîntul" Roznov și Emil Popescu, directorul CCMAD. De asemenea, în cadrul dezbaterilor, a luat cuvîntul tovarășa Gabriela Filipescu, șefa serviciului sinteză al Sucursalei județene Neamț a Băncii Naționale. Vorbitorii au relevat rezultatele pozitive obținute, experiența dobîndită pînă în prezent, au reliefat și criticat totodată o seamă de neajunsuri în muncă manifestate în perioada analizată și au făcut valoroase propuneri pentru îmbunătățirea activității de viitor. Delegații care au luat cuvîntul au exprimat hotărîrea fermă a tuturor cooperatorilor din județ de a face totul pentru îndeplinirea exemplară a mobilizatoarelor sarcini ce revin uniunii județene, fiecărei cooperative meșteșugărești în actualul plan cincinal, în încheierea dezbaterilor au luat cuvîntul tovarășu i Petre Mitroi, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, Ion Angelescu, secretar al Comitetului județean Neamț al P.C.R. și Hari Cohn, secretar al Comitetului executiv al UCECOM. Conferința a adoptat o hotărîre cu privire la activitatea de viitor a uniunii. Hotărîrea prevede între altele: măsuri de folosire integrală a timpului de muncă, a utilajelor și suprafețelor de producție ale cooperativelor, reducerea învoirilor, lichidarea absențelor nemotivate și întîrzierilor de la serviciu, în vederea creșterii productivității muncii cu 5 la sută în anul 1972, a realizării unei producții suplimentare de minimum 20 milioane lei la producția marfă; creșterea ponderii activității de deservire a populației în totalul realizărilor producției marfă ; o mai bună repartizare a activităților pe teritoriul municipiilor și orașelor județului ; depășirea planului uniunii la export pe anul 1972 cu cel puțin 200 mii lei valută ; dezvoltarea la toate cooperativele producției de mică serie, în randurile : metal, lemn, confecții și tricotaje, creîndu-se modele prototipuri corespunzătoare gussitului populației ; dezvoltarea producției de artă populară și meșteșuguri artistice; intensificarea activității de desfacere a mărfurilor cu amănuntul din rețeaua proprie; îmbunătățirea produselor și serviciilor, în calității care scop întreg aparatul tehnic al uniunii și cooperativei •e vor verifica toate loturile de produse livrate beneficiarilor interni și externi ; asigurarea cadrelor sare acoperirii capacităților netede producție existente cît și pentru noile obiective ce vor fi date în funcțiune din investiții ; creșterea nivelului de pregătire profesională a tuturor cooperatorilor și lucrătorilor din cadrul uniunii ; îmbunătățirea organizării compartimentelor și serviciilor din uniune și cooperative ; mai buna folosire a capacităților de producție, valorificarea superioară a rezervelor existente, folosirea rațională a tuturor mijloacelor materiale și bănești, îmbunătățirea coeficientului de schimb, generalizarea schimbului II și extinderea schimbului III la activitățile care prin profil de producție permit organizarea acestora; obținerea la sfîrșitul anului 1975 a cel puțin 26 la sută din totalul producției marfă prin muncii la domiciliu ; extinderea realizarea integrală a planului începînd cu obținerea de investiții amplasamentelor, întocmirea documentațiilor tehnice și pînă la darea în funcțiune a tuturor obiectivelor ; întărirea economico-financiară a cooperativelor, ridicarea rentabilității unităților ; măsuri energice împotriva acelora care, în contact cu clienții, nu au o atitudine civilizată și plină de solicitudine ; prevenirea și eliminarea pagubelor aduse avutului obștesc. Hotărîrea prevede, de asemenea, măsuri de îmbunătățire a activității de educare și ridicare a conștiinței socialiste a salariaților și cooperatorilor, de îmbunătățire a stilului de muncă al Consiliului uniunii și al cooperativelor. In cadrul ultimului punct al ordinii de zi delegații la Conferință au ales noul consiliu de conducere al Uniunii județene a cooperativelor meșteșugărești și comisia de revizie. întrunit în prima sa ședință plenară, noul consiliu și-a ales comitetul executiv. în funcția de președinte al biroului Comitetului executiv al Consiliului UJCM a fost ales tovarășul Constantin Dabija, iar ca vicepreședinți — tovarășii Florin Dobrescu și Emil Popescu. întrunită în prima sa ședință, comisia de revizie și-a ales ca președinte pe tovarășul Carol Grosu. '1 Sizil—. AU APĂRUT TRUFANDALELE De la IPVILF aflăm că ieri au fost aduse de la Alexandria și Mizil primele cantități de trufandale: castraveți, ardei iuți, spanac, salată, ceapă veri Depozitul de petrol Piatra Neamț — ne informează Ilie Dascălu, șef de rampă — dispune de cantități suficiente de butelii aragaz pentru satisfacerea tuturor cerințelor populației și laboratoarelor din municipiul Piatra Neamț, orașele Tîrgu Neamț, Bicaz și celelalte localități ale județului. Code și ridichi. Incepînd de astăzi, produse pot fi procurate aceste de la toate complexele comerciale din municipiul Piatra Neamț, Benzile se onorează numai pe baza cărților poștale. * Palatul telefoanelor din municipul Piatra Neamț și-a creat noi spații de instalare a cabinelor telefonice urbane și interurbane prin transferarea fostului bar de presă la un nou chioșc în fața unității. BREVIAR CONTRIBUȚII LA BUNA ÎNTREȚINERE A FONDULUI LOCATIV Microinterviu cu Alexandru POP, directorul III Piatra Neamț — După cum se știe, luna aprilie este decretată drept lună a curățeniei. Ce v-ați propus pentru această perioadă, tovarășe director ? — Am început deja o serie de acțiuni menite să ducă la mai buna gospodărire și o înfrumusețare a municipiului Piatra Neamț. Printre acestea aș aminti în primul rînd repararea fațadelor și zugrăvirea blocurilor din zona centrală a reședinței județului nostru. Pînă la 1 Mai sperăm să zugrăvim o suprafață de 9.000 mp la blocurile de pe străzile Bicazului, Chimiei și Dacia. De asemenea vom zugrăvi o suprafață de 5300 mp la locuințele proprietatea I.I.L. de pe străzile Republicii, Alexandru cel Bun, Ștefan cel Mare, Calistrat Hogaș și Maiacovschi. La locuințele de acest tip ne preocupăm și de înnoirea gardurilor. In cursul acestui an ne-am planificat să construim 953 ml garduri pe străzile Republicii, Alexandru cel Bun, Maiakovschi, precum și la Vaduri și Săvinești. — Vă preocupați numai de exteriorul clădirilor ? — Ne-am propus și am început deja să vizităm o serie de apartamente, cu scopul de a depista și unile existente remedia defecțila instalațiile sanitare. Pînă în prezent au fost deja controlate 768 de apartamente, iar în perioada următoare vom mai vizita 1000 de apartamente. — Cum colaborați cu asociațiile de locatari în această direcție ? — Nu ne putem lăuda cu o colaborare armonioasă, atîta vreme cît mai sînt împuterniciți și președinți care nu vor să uzeze de prerogativele cu care au fost investiți, preferind o poziție împăciuitoristă în locul unei atitudini combative față de cei ce nu respectă disciplina asociației. încă o dată se vede că fărîmițarea asociațiilor este o piedică în desfășurarea unei bune activități. M. M. CEAHLĂUL „Decada culturii“ in municipiul Roman Continuă la Roman manifestările din cadrul primei ediții „Decadei culturii", inițiativă care a se dovedește deosebit de fructuoasă în contextul vieții spirituale a municipiului. Unul din punctele de interes ale zilei de astăzi este, fără îndoială, deschiderea expoziției artiștilor plastici amatori din localitate. Vernisajul, programat la orele 18,30, în sala de expoziții a Casei de cultură a sindicatelor, va fi precedat de expunerea „Arta populară — izvor al artei plastice românești", care va fi susținută, la orele 18, de prof. Gheorghe Tonița. Alte două expuneri sunt programate la aceeași oră, la sediul unor instituții culturale romașcane :,Cercetări și rezultate arheologice locale" (care va fi susținută de prof. Domnița Hordilă, la Colecția de artă a Muzeului municipal de istorie) și „Tradiții culturale romașcane“ (prof. N. Gr. Stețcu — la sala „V. Alecsandri"). Cea de a treia zi a „Decadei culturii" romașcane anunță, de asemenea, importante manifestări artistice. Mai întîi, la orele 18, cluburile FZR și IMR vor găzdui două concursuri de recitare a versului patriotic, pe tema „Patriei, inima și versul". O oră mai tîrziu, publicul romașcan invitat în sala de spectacole este a Casei de cultură a sindicatelor, unde membrii cercului dramatic vor prezenta recenta lor premieră — „Jocul de-a vacanța" de Mihail Sebastian. PIATRA NEAMȚ — Panoramic (tel. 12247): „Copacii mor în picioare" — piesei dramaturgului ecranizarea dio Casona, realizată în Alejanstudiourile din Turcia , regia : Memduh Un (10, 15, 17; 19, 21). — Pietricica (tel. 12404): „Eu sunt Jerom“ — producție a studiourilor maghiare (10,30 ; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30). ROMAN — 23 August (tel. 1572) : „Osceola" — fidel ecranizărilor de aventuri cu albi și „piei roșii", De la Berlin vă oferă o studioul nouă producție de acest gen: protagonist : Gojko Mitic (10, 15; 17; 19, 21). — Victoria (tel. 1770): „Oliver" (două serii) — un musical realizat de studiourile engleze după celebrul roman al lui Dickens ; în rolul Fagin, excelentul actor Ron Moody — „Oscar '68". TIRGU NEAMȚ — Victoria (tel. 306) : „Trenul“ — coproducție franco-italo-americană; cu Burt Lancaster, Paul Scofield, Michel Simon, Jeanne Moreau (16: 18, 20). Vreme ușor instabilă cu cerul variabil. Se vor semnala ploi slabe pe alocuri sub formă de averse însoțite de descărcări electrice. Vînt slab la moderat din vest-sud-vest. Temperatura aerului în ușoară creștere. Minimele vor fi cuprinse între 5 și 10 grade, iar maximele între 16—20 grade. BF.'l ale tinerilor pietreni Agenda acțiunilor patriotice dedicate semicentenarului UTC de către uteciștii din întreprinderile, instituțiile și școlile municipiului Piatra Neamț este cu fiecare zi mai bogată. Continuînd colectarea de deșeuri metalice, pînă în prezent, organizațiile UTC din municipiu au expediat oțelăriilor aproape 600 tone fier vechi ; de asemenea, din angajamentul de a colecta pînă la 1 Mai 30 tone maculatură, s-a realizat 28 tone. In cadrul acțiunilor de bună gospodărire și înfrumusețare a localității în care trăiesc și muncesc, tinerii pietreni au preluat lucrările de pe bulevardul Mărășești, care urmează a fi asfaltat. De asemenea, în cadrul „Lunei curățeniei“, ei participă la amenajarea de spații verzi, îngrijirea și înfrumusețarea cartierelor etc. Cele trei șantiere ale tinerilor care lucrează la împăduriri (la Vaduri, Gîrcina și versantul Pietricica) vor planta în „Luna pădurii" 25 de hectare cu puieți, realizînd pînă în prezent circa 10 hectare. Numărul brigăzilor de tineret — în creștere Ecoul inițiativei organizației UTC de la fabrica „8 Martie", unde au luat ființă două brigăzi ale tineretului, s-a materializat în constituirea a noi brigăzi în întreg județul, 4 la AFS Săvinești, 2 la întreprinderea mecanică Roman, 11 în unitățile comerciale și de alimentație publică din Piatra Neamț, una la Uzina de țevi, altele la cooperativele meșteșugărești „înfrățirea" din Piatra Neamț, „Arta decorativă" și „Unirea" din Tîrgu Neamț. Brigăzile au pornit din primele zile, la înfăptuirea obiectivelor propuse i brigada de la fabrica „8 Martie“ își depășește sarcinile de producție cu 10 la sută și este în progres de la o lună la alta , angajamentul tinerilor chimiști săvineșteni de a da peste angajamentul luat 3 tone melana a fost realizat; angajamentul uteciștilor de la „înfrățirea" de face să crească producția morală cu 150 lei valută pe cap de locuitor își conturează înfăptuirea ; cu mult peste sarcinile la zi sînt și tinerii din brigăzile de la „Unirea", hotărîți să dea o producție suplimentară anuală de 420.000 lei, precum și toate celelalte 30 de brigăzi constituite pînă acum în cinstea semicentenarului. SEMICENTENAR Acțiuni patriotice Din programul competițional ASTĂZI PIATRA NEAMȚ * Handbal. Campionatul de calificare pentru div. B: Voința Vatra Dornei — Știința Bacău (f) și Minerul Gura Humorului — Voința Bacău (m). Complex Ceahlăul, ora 16. BICAZ * Fotbal. Campionatul județean: Volanul — Hîrtia Piatra Neamț. Stadion Cimentul, ora 16.30. MINNE PIATRA NEAMȚ * Volei. Divizia A — feminin : Ceahlăul — CSM Sibiu. Sala Ceahlăul, ora 10. * Handbal: Campionatul de calificare pentru div. B — partidele retur. Complex Ceahlăul, orele 9 și 11.15. Divizia națională școlară : Școala sportivă Piatra Neamț — Școala sportivă Bacău. Complex Ceahlăul, ora 10. * Fotbal. Campionatul județean. Industria locală — Laminorul Roman. Teren Victoria (Izvoare), ora 11. Campionatul republican al juniorilor : Ceahlăul — Știința Bacău. Stadion Ceahlăul, ora 13. BICAZ * Fotbal. Divizia C: Cimentul — Trotușul Gh. Gheorghiu Dej. Stadion Cimentul, ora 11. ROMAN . Fotbal. Divizia C : Victoria Roman — Avîntul Frasin. Stadion „23 August“, ora 11. Campionatul județean i Constructorul — Relonul Săvinești. Stadion „23 August", ora 9. * Handbal. „Cupa Primăverii" pentru echipele școlilor generale. Terenul Școlii generale nr. 1, ora 9. TÎRGU NEAMȚ * Fotbal. Campionatul județean : Cetatea — Celuloza. Stadion Cetatea, ora 11. ROZNOV * Fotbal — Campionatul județean : Bradul — Unirea Piatra Neamț. Stadion Bradul, ora 11. TARCAU * Fotbal. Campionatul județean: Victoria — Metalul Piatra Neamț. Teren Tarcău, ora 11. (Urmare din pagina I) tate și ținînd seama de măsurile recentei Conferințe pe țară a cadrelor de conducere din industrie și construcții, a luat inițiativa de stabilire a unui cadru organizat de control asupra felului în care se respectă legislația în domeniul inovațiilor și raționalizărilor, de a examina operativ sesizările oamenilor muncii, de a interveni mai hotărît la organele de conducere pentru înlăturarea abaterilor de la prevederile legale. In acest scop, în luna martie a.c., Biroul executiv al Consiliului județean al sindicatelor a organizat în municipiile Piatra Neamț și Roman, consfătuiri la care au participat secretari ai comitetelor de partid, directori de întreprinderi ,ingineri, cercurile inovatorilor, cabinetele tehnice, consiliile C.I.T. și economice ale consiliilor județean și municipale ale sindicatelor. La consfătuirile organizate, cu participarea a peste 600 de inovatori și conducători ai proceselor de producție, a reieșit faptul că acolo unde conducerile tehnico-administrative și comitetele sindicatelor se ocupă de mișcarea de inovații, de rezolvarea dosarelor și rezultatele sunt bune. Dar, s-au desprins și o serie de neajunsuri, s-au făcut numeroase propuneri cu privire la îmbunătățirea actualului regulament în sensul că acesta să prevadă posibilitatea executării prototipurilor după program cu plată, să funcționeze comisii de inovații care pot asigura o apreciere exactă, iar propunerile să fie tratate la fel, indiferent de economia ce o aduce etc. Pe baza acestor consfătuiri, Bi- Activitatea de creațieehnică roul executiv al Consiliului județean al sindicatelor a analizat în ședința sa din 24 martie a.c., preocuparea organelor și organizațiilor sindicale pentru dezvoltarea mișcării de masă a creației tehnice, însușindu-și criticile și propunerile făcute și stabilind măsuri care să ducă la îmbunătățirea acestei activități. Astfel, începînd cu această lună vom organiza dezbaterii la nivelul municipiilor, orașelor, întreprinderilor, secțiilor și sectoarelor cu muncitori fruntași cadre tehnice cu o bogată experiență în vederea găsirii de noi posibilități, generalizînd cele mai bune metode, organized expoziții și schimburi de experiență, antrenînd comitetele sindicatelor și comitetele oamenilor muncii la aplicarea inițiativei : „Fiecare cadru tehnic să rezolve în afara sarcinilor de serviciu, o problemă tehnică“, precum și cea de la întreprinderea mecanică din Roman : „La al optulea salariat, un inovator". Avînd în vedere numărul mare de propuneri rămase în curs de rezolvare, la sfîrșitul anului trecut și care trebuie să fie puse neîntîrziat în aplicare, faptul că la unele întreprinderi ca: I. M. Roman, I. M. „Ceahlău", Uzina de țevi Roman, s-au făcut deja de la începutul anului acesta un număr important de propuneri de inovații și sînt în curs de rezolvare un număr apreciabil de invenții. Biroul executiv al Consiliului județean, a apreciat că anul acesta există posibilitatea realizării unei economii postcalculate în valoare de 25 milioane lei, cu aproape 12 milioane lei mai mult ca în anul trecut. Realizarea acestui angajament, impune luarea unor măsuri concrete de revizuire a planurilor tematice din fiecare întreprindere, de popularizare a celor mai buni inovatori, îmbunătățirea agitației vizuale și auditive, organizarea cu mai multă competență a concursurilor dintre cercurile inovatorilor etc. radio SÎMBĂTĂ, 8 APRILIE PROGRAMUL ; 15 Buletin de știri; 16 Radiojurnal ; 16.25 Transmisiune directă , meciul de fotbal România — Franța; 18.20 Orele serii; 20 Tableta de seară ; 20.05 Zece melodii preferate; 20.40 Știința la zi ; 20.45 La hanul melodiilor; 21.30 Revista șlagărelor ; 22 Radiojurnal ; 22.30 Expres melodii; 22.55 Moment poetic; 23 Expres melodii; 24 Buletin de știri; 0.03—6 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2. 4). PROGRAMUL i 15.05 Recital de harpă Liana Pasquali; 15.20 Din muzica popoarelor; 15.30 Radio-școală; 16 Radiojurnal; 16.15 Muzică de cameră; 16.45 Muzică ușoară; 16.55 Sfatul medicului; 22.10 Albumul amintirilor; 22.30 Seară de dans ; 23.00 Buletin de știri; 23.05 Seară de dans ;0.55—1.00 Buletin de știri. DUMINICĂ; 9 APRILIE PROGRAMUL I 6 Buletin de știri; 7 Radiojurnal ; 7.45 Avanpremieră cotidiană ; 8 Sumarul presei ; 8.08 Ilustrate muzicale; 9 Ora satului ; 10 Radiomagazinul femeilor ; 10.30 Muzică ușoară; 11 Buletin de știri; 11.05 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat; 12 De toate pentru toți; 13 Radiojurnal ; 13.15 Recital de pian Corneliu Gheorghiu; 13.30 Muzică populară; 14 Unida veselă; 14.30 Arii și duete din opere. PROGRAMUL II 6 Matinon duminical 9.30 Buletin de știri; 9.35 Vă place opera? 10 Avanpremieră cotidiană ; 10.15 m a patriei grădină — cîntece; 10.30 A 7-a artă ; 11 Concert simfonic ; 13 Varietăți muzicale; 14 Buletin de știri; 14.05 Din tezaurul nostru folcloric muzical; 14.30 Cine știe, cîștigă! SIMBATA, 8 APRILIE 9 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex; 9.05 Biblioteca pentru toti. Vasile Alecsandri; 9.40 De vorbă cu gospodinele; 9.55 Tele-enciclopedia; 10.40 Ancheta TV; Circulația în triplu sens; 11.15 Mîndrele; 11.55 Emisiune de educație sanitară ; 12.10 Telejurnal; 15.25 Matineu de vacanță ; 16.25 Deschiderea emisiunii de după-amiază . Fotbal. România — Franța. Transmisiune directă „23 August" j de la Stadionul 18.15 Emisiune în limba germană; 19 Ritm, tinerețe, dans; 19.20 1001 de serie 19.30 Telejurnal; 20 Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu Africa (I); în unele țări din 21 Muzică populară ; 21.15 Invadatorii; 22.05 Emisiune de divertisment. Mai ceva ca-n filme; 22.40 Telejurnal ; 22.50 Săptămîna sportivă ; 23.10 Gala Vedetelor; 23.50 Romanțe. Muzee PIATRA NEAMȚ — Muzeul județean de istorie — str. Libertății nr. 1. — Muzeul județean de științe naturale — Str. V. I. Lenin. — Muzeul memorial „Galistrat Hogaș“, str. G. Hogaș nr. 1. BICAZ — Muzeul hidroenergetic ROMAN — Muzeul de istorie str. Cuza Vodă nr. 28. TÂRGU NEAMȚ — de istorie — str. V. I. Muzeul Lenin — Muzeul memorial „Ion Creangă". Pag. 3 Un loc fruntaș (Urmare din pag. 1) și str. Cuiejdiului, din preajma pieții alimentare. — In ce direcții vor fi canalizate anul acesta eforturile consiliului popular comisiei pentru municipal și ale întrecerea patriotică. — Obiectivele asupra cărora vor fi direcționate eforturile noastre sunt concretizate încă de la aprobarea planului muncii patriotice. Pentru a cunoaște însă și mai bine cerințele se impun în primă urgență, care sau alte necesități apărute pe parcurs, totului Biroul permanent al Comiexecutiv, a inițiat un test ce va fi difuzat unui mare număr de locuitori ai municipiului, aceștia propuneri putind astfel să facă noi menite să aducă un plus de frumusețe și util orașului. Atenția noastră va fi îndreptată în mod deosebit spre realizarea lucrărilor de întreținere și reparații străzi pe o suprafață de peste 500 mii metri pătrați, spre mobilizarea cetățenilor la extinderea rețelelor de apă potabilă în cartierele Dărmănești și Gara Veche. în același timp se vor transpune în fapt acțiunile privind înlăturarea pericolului inundațiilor, prin continuarea îndiguirilor rîului Bistrița în zonele Văleni și Vînători, sau prin curățirea albiei pîrîului Cuiejdi și apoi terminarea amenajării albiei pîrîului lorlalți torenți. Potocina și aceAcordîndu-se atenția cuvenită și noilor ansambluri de locuințe de pe harta municipiului, în cvartalele din Mărăței III și Dărmănești vor fi amenajate și plantate o suprafață de spațiile verzi pe aproximativ 8 hectare. De asemenea, ținînd seama de faptul că municipiul nostru este vizitat de mulți turiști, vom urmări să realizăm mai mult decât în alți ani și în privința înfrumusețării intrărilor în oraș, fiindcă — așa cum spune și înțelepciunea populară — „bunul gospodar se cunoaște de la poartă".... — Revenind la cuvintele pe care vi le aminteam în debutul convorbirii noastre, care va fi participarea locuitorilor municipiului la realizarea acestui volum de lucrări ? — Pot declara, cu aceeași convingere, că ne vom bucura în continuare de participarea entuziastă a pietrenilor la înfrumusețarea și buna gospodărire a orașului, care reîntinerește și se modernizează prin munca lor de zi cu zi. Debutul din această primăvară este promițător și ne exprimăm satisfacția pentru modul în care au răspuns pînă acum la apelurile noastre tinerii din școli, din rîndul cărora s-au remarcat cei de la Centrul școlar chimie, liceele de cultură generală „Petru Rareș" și „Calistrat Hogaș", Liceul pedagogic și Școala țăzoare profesională auto. Promezultatele sânt, de asemenea, și remuncii desfășurate de asociațiile de locatari și unele circumscripții electorale. Va trebui, desigur, să nu ne mulțumim cu actualele rezultate, ci să ne îmbunătățim continuu stilul și metodele de muncă cu cetățenii, să folosim noi și variate forme de atragere a acestora la acțiunile de acest gen.