Ceahlăul, ianuarie-martie 1973 (Anul 6, nr. 1510-1584)

1973-03-24 / nr. 1578

ANUL VI, NR. 1.578 SÎMBATA, 24 MARTIE 1973 4 PAGINI — 30 BANI Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la deschiderea lucrărilor celei de-a IX-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România Dragi tovarăși și prieteni. Doresc să încep prin a vă adresa vouă, participanților la cea de-a IX-a Conferință a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România, tuturor studenților din patria noastră, un călduros salut din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat, a guvernului și a mea personal. (Aplauze puternice, prelungite). Conferința Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România — forul democratic al studențimii — are menirea să facă bilanțul activității desfășurate în perioada care a trecut de la conferința precedentă, să analizeze în spirit critic și autocritic activitatea desfășurată în vederea înfăptuirii sarcinilor puse de partid privind ridicarea nivelului de pregătire de specialitate și politică a tinerei generații studențești, și, totodată, să stabilească măsurile necesare în vederea îmbunătățirii în continuare a activității asociațiilor, a creșterii rolului lor în formarea profesională și politică a întregii studențimi, în activitatea generală a tinerei generații din România. După cum se știe, în ultimii ani, în institutele de învățămînt din țara noastră s-a desfășurat o intensă activitate de perfecționare a organizării și de ridicare a conținutului învățămîntului, de legare strînsă a acestuia cu cercetarea mai și producția. Se poate afirma că, pe acest drum, s-au obținut deja o serie de rezultate pozitive — deși trebuie spus că sîntem de abia la primii pași. Trebuie să acționăm în continuare cu toată fermitatea și energia pentru a obține o legare organică a întregului proces de învățămînt cu cercetarea și producția, aceasta constituind una din condițiile esențiale pentru progresul învățămîntului românesc, pentru dezvoltarea generală a țării noastre pe calea socialismului și comunismului. Se poate aprecia că, în această perioadă, asociațiile studențești au desfășurat o activitate intensă, au adus o contribuție activă la realizarea sarcinilor privind perfecționarea procesului de învățămînt. Rezultatele obținute de absolvenții institutelor noastre de învățămînt demonstrează cu prisosință aceasta. De asemenea, asociațiilor studenților comuniști le-a revenit sarcina de a desfășura o largă activitate educativă. Sub conducerea organizațiilor de partid, ele au adus o însemnată contribuție la formarea conștiinței socialiste, la ridicarea nivelului de cunoștințe generale al tuturor studenților. în toți acești ani, studenții au fost prezenți la toate marile acțiuni întreprinse de partid, au participat la lucrările de pe marile șantiere industriale și agricole, aducînd o contribuție tot mai însemnată la dezvoltarea generală a țării noastre. Studențimea poate, deci, spune că este participantă activă, împreună cu întregul popor, la tot ceea ce se înfăptuiește în patria noastră și că, prin contribuția ei, alături de clasa muncitoare, sub conducerea partidului, pune câte ceva din entuziasmul și elanul tineretului la temelia făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate în România. (Aplauze puternice, prelungite). Aș dori, la această conferință, să menționez activitatea intensă, multilaterală, desfășurată de cadrele didactice din institutele de învățămînt superior, care acționează activ atît în direcția bunei pregătiri profesionale a studenților cit și pentru integrarea învățămîntului cu cercetarea și producția, contribuind astfel la înfăptuirea politicii partidului nostru în acest important sector de activitate. Doresc, de aceea, ca, de la această tribună, să adresez calde felicitări și cele mai bune urări de noi succese tuturor cadrelor didactice din învățămîntul superior din patria noastră. (Aplauze puternice, prelungite). De asemenea, adresez cele mai călduroase felicitări tuturor studenților din România, organizațiilor lor comuniste — și le doresc succese tot mai mari în întreaga lor activitate. (Aplauze puternice, îndelung repetate). Dragi tovarăși. Apreciind rezultatele bune obținute pînă acum, nu pot să nu menționez, că în organizarea și desfășurarea activității din institute și universități a însăși procesului de învățămînt, mai sînt o serie de lipsuri și neajunsuri. De aceea, pornind de la marile sarcini puse de Congresul al X-lea și de Conferința Națională a partidului cu privire la dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii în patria noastră, este necesar să se acționeze cu hotărîre pentru lichidarea acestor lipsuri, pentru îmbunătățirea întregii activități de perfecționare a învățămîntului românesc. In centrul acestor preocupări trebuie să stea în continuare integrarea organică a învățămîntului cu cercetarea și producția. Pornind de la rolul tot mai important pe care îl are știința ca factor al dezvoltării producției materiale și a întregii societăți, este să ne preocupăm permanent necesar ca formarea noilor generații de intelectuali ai patriei noastre să țină seama de cerințele pe care le pune dezvoltarea societății socialiste românești, revoluția tehnico-științifică contemporană. Tineretul, studenții trebuie să-și sporească exigența față de ei înșiși muncind cu sîrguință pentru însușirea a tot ce este mai valoros, mai înaintat în tehnica și știința contemporană, pentru a se pregăti temeinic și a putea astfel aduce mîine o contribuție tot mai activă, în toate domeniile de activitate, la progresul României socialiste, la ridicarea nivelului de civilizație și bunăstare a întregului nostru popor. Este necesar ca la baza întregii activități a învățămîntului nostru, a asociațiilor studenților comuniști, să stea materialismul dialectic și istoric, concepția cea mai înaintată despre lume și viață, care dă perspectivă, orizont și asigură progresul general al omenirii. (Aplauze puternice prelungite). Dispunem de o puternică forță, atît umană, cît și materială în acest domeniu — și ne putem exprima convingerea că în următorii ani, învățămîntul superior din patria noastră va parcurge o etapă importantă pe calea perfecționării sale, că la viitoarea Conferință a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști vom putea constata că s-au obținut succese remarcabile în înfăptuirea sarcinilor puse de partid în fața învățămîntului în una. Cu această convingere, Romasper că conferința voastră, la care participă și cadrele didactice, va elabora și măsurile în această direcție. (Aplauze puternice). E necesar să înțelegeți, tovarăși — și mă adresez atît cadrelor didactice, cît și studenților și organizațiilor lor — că înfăptuirea dezideratul pus de Congresul al X-lea și Conferința Națională, de integrare a învățămîntului cu producția și știința, presupune nu o acțiune formală, nu de a lua măsuri sporadice, de a iniția la zile mari unele acțiuni de participare la activitatea de producție, ci de a face în așa fel încît întregul proces de învățămînt să fie axat pe cercetare și producție, pentru ca, realmente, tînărul de viitorul intelectual de mîine, astăzi, să poată căpăta atît cunoștințele teoretice, cît și cele practice care să-i permită, după terminarea anilor de studii, la intrarea sa în producție, să se încadreze imediat și noiorit în acțiunea generală a întregului popor de dezvoltare multilaterală a țării. Numai așa se va putea spune că acest deziderat, acest obiectiv esențial pentru dezvoltarea învățâmîntului, va fi realizat. Am convingerea că voi veți acționa cu toată fermitatea, veți face totul pentru a realiza în acest fel integrarea învățămîntului cu producția și știința. (Aplauze puternice ; se scandează îndelung „Ceaușescu — P.C.R.“ !) Nu doresc ca la această conferință să adresez critici — dar nu pot să nu menționez că în această direcție ne mișcăm foarte încet. De aceea mă adresez studențimii, vouă reprezentanților studenților adunați aici, de a lua voi înșivă în mîini realizarea acestei sarcini puse de partid și guvern. Așa a acționat întotdeauna tineretul — a fost în primele rînduri ! Eu am mare încredere că tineretul român, o studențimea noastră va acționa ca un sprijin de nădejde al partidului (Continuare in pag. a IV-a) S.I.L. „Bistrița” Către beneficiari, materiale de construcții pachetizate în anul trecut, de la SIL „Bistrița" din Piatra Neamț doar cîțiva beneficiari au primit, pachetizat, lamele de parchet necesare șantierelor de construcții. A fost totuși un început care s-a dovedit destul de eficient în primul rînd pentru organizațiile de construcții. La Conferința organizației județene de partid din ianuarie a.c. s-a ridicat problema ca materialele de construcții să fie expediate șantierelor prin paletizare, containerizare, pachetizare etc. Motivul este lesne de înțeles: reducerea sub orice formă a risipei de materiale, în primul rînd prin transport, manipulare și depozitare. Avînd deja o experiență, conducerea SIL „Bistrița" a extins în acest an metoda pachetizării parchetului. în înțelegere cu beneficiarii s-a reușit ca în contractele încheiate să se prevadă pachetizarea și expedierea unei producții de 65 la sută din totalul fabricației din 1973. Evident, șantierele de construcții nu au decit de cîștigat de pe urma acestui procedeu. Așteptăm ca și celelalte întreprinderi de materiale de construcții să studieze această metodă și să treacă la aplicarea ei pe scară și mai largă, în felul acesta s-ar economisi și mari cantități de materiale care în momentul de față se mai risipesc. BiaukU ■ - va CENTRALA UNIVERSITARA] ,U. EMINESCU* IASI Contribuție la creșterea gradului de mecanizare Colectivul atelierului mecanic de la U.M.T.F. Piatra Neamț s-a făcut tot mai cunoscut prin contribuția ce o aduce la sporirea gradului de mecanizare din sectoarele de exploatare a lemnului din județul nostru și alte unități din țară. Și în perioada acestui an, ca de altfel și în anii din urmă, aici au fost materializate numeroase lucrări care se refereau la creșterea gradului de dotare a unităților forestiere. In perioada de la începutul acestui an au fost executate 20 seturi de ieroane, instalația funicular cu pilon — care se găsește în experimentare, patru stații de spălare auto, vagoneți pentru stația de impregnare Bocancea etc. După cum ne informa maistrul Constantin Alupului, harnicul colectiv și-a depășit sarcinile de plan la zi cu 20 la sută. Sesiunea Consiliului popular județean Ieri s-au desfășurat, la Piatra Neamț, lucrările celei de-a XVI-a sesiuni a Consiliului popular al județului Neamț. La sesiune au participat, alături de deputați, numeroși invitați— prim-vicepreședinții consiliilor populare municipale și orășenești, președinții și secretarii consiliilor populare comunale, conducătorii unor organizații de masă și obștești, ai unor instituții județene, unități spitalicești etc. Din partea Secretariatului Comisiei Naționale de Demografie a fost prezentă tovarășa Eugenia Marin. Lucrările sesiunii au fost deschise de tovarășul Ștefan Boboș, președintele Consiliului popular județean. Sesiunea a luat în dezbatere și a aprobat componența Comisiei dețene de demografie, precum juunele măsuri referitoare la îndepliinirea atribuțiilor acesteia. Expunerea de motive la proiectul de hotărîre privind aprobarea componenței Comisiei județene de demografie a fost prezentată de tovarășul Nicolae Acrîșmăriței, vicepreședinte al Consiliului popular județean. în expunerea de motive s-a arătat, între altele, că Comisia județeană de demografie, organism subordonat Comitetului executiv al Consiliului popular județean și Comisiei Naționale de Demografie, urmează să întocmească studii privind evoluția fenomenelor și proceselor demografice în cadrul dezvoltării economice și sociale a județului și să prezinte propuneri privind măsurile social-economice, culturale, sanitare etc., ce sunt necesare a fi luate. Principala ei menire în acest context este să studieze dinamica populației în perspectivă și implicațiile acesteia asupra necesităților de dezvoltare economică-socială și cultural-educativă a județului, utilizarea rațională a forței de muncă, efectele demografice ale proceselor de sistematizare și urbanizare ca și ale poluării mediului înconjurător. Expunerea de motive a supus atenției celor prezenți principalele fenomene demografice ale județului nostru înregistrate în ultimii ani : sporul natural, natalitatea, întreruperile de sarcină, mortalitatea generală și altele. Au fost scoase în evidență o seamă de elemente pozitive înregistrate în județul nostru la principalele demografice, cum ar fi : fenomene situarea județului Neamț, în 1972, pe locul patru pe țară din punct de vedere al sporului natural al populației și al natalității și sub media pe țară în ce privește întreruperile de sarcină ; scăderea de 5,6 ori, în 1972 față de 1938, a mortalității prin bolile primei copilării și situarea județului pe locul al doilea pe țară între județele cu cea mai scăzută mortalitate și cu mult sub media pe țară din punct de vedere al mortalității materne. Expunerea de motive a scos totodată în evidență și o serie de neajunsuri ce se manifestă și s-a referit, susținîndu-se argumentat, la o seamă de măsuri cuprinse în proiectul de hotărîre și care vizează îmbunătățirea situației privind evoluția populației în anii următori. Raportul comun al Comisiilor permanente sănătate, muncă, ocrotiri sociale și economico-financiară ale Consiliului popular județean privind avizarea proiectului de hotărîre referitor la aprobarea componenței Comisiei județene de demografie a fost prezentat de tovarășul Gheorghe Crețu, vicepreședinte al Comisiei permanente sănătate, muncă și ocrotiri sociale, după care au urmat dezbateri. La discuția generală au luat cuvîntul tovarășii : Mircea Filipescu, Elena Sucioaia, Jenică Oancea, Ana Laiu, Ioan Crăciun, Mariana Minuț, Constantin Coniac și Silvia Bălănescu. A luat cuvîntul, de asemenea, tovarășa Eugenia Marin, din partea Secretariatului Comisiei Naționale de Demografie. Raportul de avizare și luările de cuvînt au exprimat acordul cu prevederile proiectului de hotărîre referitor la componența Comisiei județene de demografie și la măsurile privind îndeplinirea atribuțiilor acesteia, apreciind că în cadrul ei au fost propuși tovarăși a căror activitate are legături directe cu problemele de demografie, reprezentanți ai unor instituții, precum și organizații obștești care-și desfășoară activitatea pe raza județului. S-a apreciat, de asemenea, că prin prevederile pe care le cuprinde, proiectul de hotărîre răspunde necesității de cunoaștere temeinică a celor mai caracteristice fenomene demografice ale județului, ceea ce va asigura luarea măsurilor corespunzătoare de către Comitetul executiv al Consiliului popular județean pentru aplicarea unitară a măsurilor de politică demografică în contextul dezvoltării economice și sociale a județului nostru. Discutat pe articole, proiectul de hotărîre privind aprobarea componenței Comisiei județene de demografie și stabilirea unor măsuri referitoare la îndeplinirea atribuțiilor acesteia a fost adoptat în unanimitate. (Textul hotărîrii este publicat în numărul de față al ziarului nostru). Comisia județeană de demografie este alcătuită din 37 tovarăși — membri ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a căror activitate este legată de problemele de demografie, președintele Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție, reprezentanți ai Frontului Unității Socialiste, ai organizațiilor județene de femei, de tineret și sindicat, ai direcțiilor de statistică, sanitară, pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale, ai Inspectoratului școlar, Comitetului de cultură și educație socialistă, cadre didactice și alți specialiști care pot aduce o contribuție substanțială la îndeplinirea corespunzătoare a sarcinilor acestui organism. Sesiunea de ieri a Consiliului popular județean, dînd curs recomandării făcute de plenara Comitetului județean de partid din 22 martie a.c., a luat în dezbatere și a adoptat proiectul de hotărîre privind stabilirea componenței Consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale. Prezentînd expunerea de motive la acest proiect de hotărîre, tovarășul Aurel Mușat, vicepreședinte al Consiliului popular județean, a arătat că proiectul de hotărîre, elaborat în concordanță cu hotărîrea recentei plenare a Comitetului județean Neamț al P.C.R., constituie forma concretă de aplicare a Legii nr. 15/1972 care oglindește preocuparea constantă de a perfecționa întări continuu activitatea de consi tiol pe linie de partid și de stat în conformitate cu hotărîrile Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român din iulie 1972. Conferința Națională a partidului a evidențiat necesitatea întăririi în continuare a rolului controlului de partid și de stat, exercitării acestuia în mod exigent în toate domeniile de activitate economică și socială, pentru a asigura cunoașterea de către societate a modului cum este gospodărită avuția națională, cum își îndeplinesc sarcinile cadrele de conducere, colectivele de oameni muncii. Acestor finalități le coresuspunde organizarea Consiliului Central de control al activității economice și sociale, a consiliilor județene și a celorlalte consilii de control muncitoresc al activității economice și sociale. Așa cum s-a subliniat în documentele de partid și cum prevede Legea nr. 15/1972, controlul de partid și de stat, ca parte integrantă a activității de conducere a partidului și statului nostru, constituie una din cele mai importante pîrghii pentru urmărirea și impulsionarea înfăptuirii directivelor programului de dezvoltare economico-socială a țării. El trebuie să asigure generalizarea celor mai moderne, eficiente ferme și metode de conducere și organizare, să acționeze ferm pentru prevenirea unor fenomene negative din activitatea economică și socială, să propună măsuri concrete pentru eliminarea neajunsurilor. Conceput de legiuitor ca organ de partid și de stat, Consiliul județean de control muncitoresc al activității economice și sociale, prin caracterul și componența sa face ca rolul conducător al partidului să se exercite mai direct, controlul de partid devenind astfel mai calificat. Cumulul de atribuții ca organ de partid și de stat îi conferă Consiliului județean de control muncitoresc al activității (Continuare in pag. a II.a) în pagina a II-a Viața culturală La Autobaza I.T.A. Piatra Neamț, o nouă inițiativă : „Sa lucrăm o zi pe luna, cu benzină economisită" Hotărîrea de a îndeplini actualul cincinal în patru ani și jumătate, așa cum s-a stabilit la Conferința județeană de partid din luna ianuarie a.c., a determinat o creștere pe multiple planuri a preocupărilor colectivelor de oameni ai muncii, a organizațiilor de partid, de masă și obștești, care, preocupate de realizarea acestui important obiectiv național, au găsit numeroase rezerve prin a căror valorificare se va asigura o eficiență sporită a întregii activități. In acest context și în municipiul Piatra Neamț au fost lansate un număr mare de inițiative, menite să antreneze pe toți salariații. Una dintre acestea este și cea de la Autobaza Piatra Neamț și se intitulează: „Să lucrăm o zi pe lună cu benzină economisită". Pentru ca rezultatele ce se vor obține să fie cît mai bogate, încă din luna ianuarie, adică de atunci de cînd s-a lansat inițiativa, organizația de partid, împreună cu conducerea unității, s-au preocupat în mod susținut pentru a face cunoscut în rîndul colectivului conținutul măsurilor propuse. In urma unor calcule s-a precizat că pentru materializarea inițiativei este nevoie ca fiecare conducător auto să economisească lunar cel puțin 50 litri de benzină. Tot atunci, în ianuarie, s-a mai arătat că pentru a se atinge acest obiectiv se impune o exploatare rațională a mașinilor și mai ales a celor care sunt folosite în șantierele de construcții. Mai concret, s-a insistat asupra necesității de a se lucra ju motoarele oprite în timpul încărcării și descărcării. De asemenea, s-au făcut referiri directe și asupra reviziilor și reparațiilor care vor trebui să se facă de cea mai bună calitate, precum și asupra înlăturării unor fenomene de indisciplină. Ca urmare a măsurilor care s-au luat în direcțiile amintite, numai în luna februarie s-au înregistrat succese dintre cele mai importante. Astfel, la categoria autobuze transport călători s-au economisit 18.000 litri, iar la transportat marfă — 50.000 litri benzină, în loc de 7.500 și, respectiv, 30.000 litri, cît se prevăzuse în angajament. Iată un exemplu concludent al spiritului novator în acțiune, a înțelegerii de către muncitori a sensului major al inițiativei pe care au lansat-o. Printre șoferii cu cele mai bune rezultate se numără Vasile Donose, cu o economie de 350 litri, Mihai Mihuț cu 349 litri, Ion Gherasim cu 424 litri și mulți alții. Din discuțiile purtate cu mulți tovarăși din organizația mai de partid și conducerea unității, reieșit însă că succesele puteau fi a și mai însemnate, dacă nu s-ar fi întîmplat ca unii salariați să se lase greu antrenați în respectarea măsurilor grupate în inițiativa „Să lucrăm o zi pe lună cu benzină economisită". Așa este cazul lui Mircea Cîmpeanu, Dumitru Toma, Constantin Sava și Ștefan Alupului, care în lunile din urmă au înregistrat peste consumul planificat cîte 250 litri benzină fiecare. De aici rezultă că mai sînt încă suficiente rezerve care așteaptă să fie valorificate, că mai există și salariați care nu sînt lămuriți în suficientă măsură de importanța diminuării consumurilor atît pentru întreprinderea în care lucrează, cît și pentru economia națională. Iată de ce considerăm că organizația de partid, de sindicat și U.T.C., trebuie să desfășoare în continuare acțiuni hotărîte pentru explicarea fiecărui membru al colectivului a însemnătății creșterii permanente a economicității. Cristian BOGDAN Succesele meșteșugarilor roznoveni la finele celei de-a doua decade a lunii martie, meșteșugarii roznoveni și-au realizat planul pe întregul trimestru la producție marfă, livrări către fondul pieții și desfacerea către populație, indicatori la care se prelimină sporuri în valoare de 400.000 lei, 350.000 lei și respectiv 50.000 lei. Succesele sunt urmarea faptului că 7 planificate să fie organizate secții, în semestrul II 1973, au fost deschise încă din primul trimestru. Este vorba de secțiile : ramegeamuri din Tazlău și Borlești, reparații obiecte de uz casnic și bobinat din Roznov, tricotaje comandă din Săvinești, foto Săvinești, lenjerie Roznov, precum și secția complexă de tîmplăriebinate-rotărie și dogărie din Brășăuți (Dumbrava Roșie). Ioan CURCA, președintele cooperativei meșteșugărești „Avîntul" Roznov W " MW W&sm. Mm AȘTEPTAM COLABORAREA DV. LA ACEASTA RUBRICĂ LA TELEFON 12586 INVITAȚIE LA DRUMEȚIE Cercul de turism și Catedra de educație fizică ale liceului „Calistrat Hogaș“ din Piatra Neamț lanesază pe adresa tuturor elevilor pietreni iubitori ai muntelui invitația de a participa, miine dimineață, de la ora 9, la o drumeție în Bahrin. Original intitulată de organizatori „Traista cu merinde“ (poate și pentru a aminti astfel participanților că, în afara echipamentului, unui bun drumeț nu trebuie să-i lipsească nici cele necesare popasului de print), acțiunea promite să ofere tuturor prilejul unei destinderi reconfortante în mijlocul naturii, buna dispoziție și efectul tonifiant făcînd parte dintre elementele „garantate“ de autorii invitației. Un ultim amănunt util, locul de întîlnire al celor dornici să participe la această drumeție este podul de peste Bistrița (lângă terasa „Căprioara“). La cooperativa „înfrățirea“ SERVIREA POPULAȚIEI „CÎȘTIGA TEREN“ Concluzia din titlu ne-a sugerat-o convorbirea purtată zilele trecute cu Mac Arnold, președintele Cooperativei găsești „înfrățirea“ din meșteșiiPiatra Neamț . — Care sînt, tovarășe președinte, noutățile acestei luni la capitolul „servirea populației“ ? — Acordăm în prezent o foarte mare atenție extinderii schimbului II, pe această linie situîndu-se și reorganizarea secției de croitorie (bărbați și femei) de la parterul blocului „Viitorul“ din Piața „6 Martie“, care va funcționa în curînd după orarul 6—■ 22. De asemenea, de la sfîrșitul săptămînii viitoare, va fi extins și programul secțiilor de croitorie din cadrul complexului de vizavi de „Unic", ambele secții urmînd să funcționeze cu cîte doi responsabili, pe ture. Cu același prilej, am reamplasat două dintre secțiile noastre — balonzarde și lenjerie — prima unificînd-o cu croitoria de la blocul „Viitorul", iar cea de a doua (care funcționa pînă acum la etajul complexului de lîngă „Panoramic") mutînd-o în locul balonzarderelor, în Piața „6 Martie". Vadul fiind mai bun aici, numărul de comenzi a crescut din primele zile... — In sfîrșit, credem că se poate spune — fără a risca prea mult — că... a venit primăvara. Desigur, clienții dv. sînt nerăbdători să-și schimbe toaletele. Ce le veți oferi în noul sezon ? — Apropierea primăverii noi am simțit-o destul de timpuriu, și cînd spun aceasta mă ghidez după „barometrul" comenzilor cu care sînt asaltate secțiile noastre de confecții. Noi am realizat o colecție de modele pentru sezonul de primăvară-vară, care, duminică, 25 martie, va fi vizionată de reprezentanții comerțului de stat și ai cooperației de consum. Sperăm că modelele să întrunească sufragiile necesare, iar publicul cumpărător să le întîlnească în curînd — multiplicate — în magazinele de desfacere. SCRISORI PE ADRESA REDACȚIEI Gheorghe Craiu — Oglinzi ; Constantin Manea — Borlești ; Dumitru Achiței — Chilii ; Muncitorii Bazei de utilaje Piatra Neamț; Constantin Costea — Roman ; Ilie Radu — Zănești ; Neculai Dinu — Izvoarele ; Gheorghe Preotu — Hociungi ; Vasile Parascanu — Unghi ; Anica M. Astancăi — Zănești ; Catinca Cataramă — Traian ; Ion Babuci — Bogdănești (Bacău) ; Anica Rodion — Bicaz ; Natalia Inculeț — Roman ; Dumitru C. Vacaru — Plăeșu ; Maria Istrate — Tîrgu Neamț ; Constantin Cataramă — Traian; Elena Linguraru — Piatra Neamț ; Petre Tărăboanța — Brusturi ; loja I. Ciobanu — Pildești. RUBRICA REALIZATA DE CONSTANTIN BOSTAN