Ceahlăul, aprilie-iunie 1974 (Anul 7, nr. 1895-1931)

1974-04-17 / nr. 1908

cadran cetățenesc (Urmare din pag s tificată, întrucît facturile apar destul de încărcate tocmai în lunile în care vremea a fost călduroasă. Se pare că reprezentanții E.G.C.L. nu prea țin cont de consumurile reale înregistrate, nu colaborează pe această linie cu împuterniciții asociațiilor, ci se iau mai mult după propriile lor aprecieri. Un argument în această privință îl constituie blocul 33 din str. A. Parp care, după cum spunea Gh. Pricop, este foarte bine pus la punct și nu prezintă pierderi de apă și căldură și totuși are cea mai încărcată factură de plată din întreg municipiul. ★Aprovizionarea și servirea populației din aceste două cartiere au fost, de asemenea, viu dezbătute în această consfătuire. Vorbitorii s-au referit la insuficiența și a unităților spațiilor comerciale prestatoare de servicii în cele două zone de locuit care n-au ținut pasul cu dezvoltarea rapidă a construcției de locuințe. Din această cauză, alimentara din cartierul Smirodava cunoaște la anumite ore o mare aglomerație, ceea ce se întîmplă de altfel și în cartierul A. Panu, unde consumatorii pierd timp prețios la coadă dimineața la procurarea laptelui și a altor produse. Propunerea care s-a făcut de mai mulți participanți la dezbateri o considerăm destul de întemeiată: organizarea unor tonete în fața magazinelor pentru desfacerea rapidă a produselor mai mult solicitate la anumite ore. Aceeași așteptare îndelungată se produce la centrele de pîine, mai ales în momentele cînd se face aprovizionarea lor, nețînîndu-se cont de regulile stabilite și anume de a se folosi în acest scop ușile din spatele unităților, fără a se întrerupe fluxul vînzării și a incomoda pe cumpărători. Aglomerație mare se produce și la raioanele de mezelărie, deoarece spațiile destinate acestora sînt foarte restrînse. La aceasta contribuie și faptul că renovările unităților — după cum arăta în deplină cunoștință de cauză D. Petrescu, responsabilul unei echipe de control obștesc — încep concomitent în mai multe locuri și durează foarte mult, scoțînd din circuit spații însemnate. Același neajuns îl provoacă și stivele de ambalaje care stau timp prea îndelungat în unități, deoarece lucrătorii I.C.V.A. nuu-și fac datoria conștiincios, întemeiată ni se pare și afirmația mai multor vorbitori care s-au referit la insuficientul control practicat de organele de resort cele proprii de îndrumare ale întreprinderii comerciale. Cum altfel s-ar explica faptul că de un an de zile cîntarele n-au mai fost verificate, prejudiciind de la început pe consumatori cu cîteva grame, cărora li se adaugă apoi ambalajul prea gros ce se folosește și alte lipsuri provocate de „prestidigitația“ unor vînzători. S-a amintit apoi de absența prea îndelungată din unități unor produse mărunte, dar absolut necesare în orice gospodărie, cum ar fi, de pildă, robinete de toate mărimile, garnituri pentru robinete, rezistențe pentru fierul de călcat etc. De asemenea, lipsesc o serie de produse alimentare, care din acest motiv se desfac de obicei pe ușa din spate, la cunoștințe și prieteni. Unii vînzători profită de faptul că părinții își trimit copiii după cumpărături, rezervîndu-le acestora părțile mai proaste din anumite produse, ori desfăcîndu-le sortimente inferioare la prețuri mai mari. Din păcate, astfel de neajunsuri, semnalate și cu alte prilejuri, rămîn în continuare nesancționate de conducerea întreprinderii care întîrzie să materializeze și o propunere mai veche de a obliga fiecare lucrător să poarte ecusonul cu numele respectiv și funcția deținută. Observații îndreptățite s-au făcut și în legătură cu desfacerea produselor de către producătorii particulari care, neavînd condiții asigurate, își etalează mărfurile direct pe trotuar. La acest capitol a fost vizată și rețeaua insuficientă a unităților prestatoare de servicii. Ca o nedumerire s-a evidențiat aici desființarea singurei unități de reparat radiouri șî televizoare din cartierul Smirodava. Propuneri concrete s-au avansat în legătură cu înființarea, în fiecare cartier ,a cite unui centru de umplut sifoane, indicîndu-se diverse soluții pentru remedierea acestor neajunsuri. O atenție deosebită trebuie acordată și asigurării unor mai bune condiții de muncă pentru lucrătorii din unitățile prestatoare de servicii către populație. Ordinea, curățenia, igiena, din întreaga rețea de producere și desfacere a mărfurilor alimentare au constituit obiecte de intervenție ale altor vorbitori. Nesocotind aceste reguli, unii lucrători își permit să iasă din unitate cu halatul pe ei, pentru rezolvarea unor probleme personale prin oraș, după care se întorc în unitate și vin în contact cu alimentele. Inadmisibilă este situația de la Unitatea nr. 3 panificație, unde frigiderele stau nefolosite, în timp ce untul, brînza, cașcavalul rămîn prin rafturi pradă rozătoarelor. Unor astfel de neglijențe li se datorește și punerea în desfacere a mălaiului amestecat cu nisip provenit de la moara de pe str. Republicii. Din propunerile la acest capitol am reținut pe cele referitoare la preambalarea cărnii, precum și a utilizării pungilor perforate la ambalarea legumelor și fructelor care altfel, se depreciază. ★ Transportul în comun a beneficiat și el de cîteva observații și propuneri, din partea lui Vasile Crăciun, care a arătat că, atît din vina călătorilor cît și a personalului de bord, navetiștii de la I.T.R. călătoresc în condiții improprii. La sosirea trenului în gară, șoferii nu-i așteaptă pe motiv că le strică mașinile. Este necesară deci, suplimentarea autobuzelor de pe liniile 1 și 2. Ar fi nevoie, de asemenea, de un dispecerat care să dirijeze plecarea în cursă a autobuzelor conform unor grafice care să fie afișate în stațiile principale de pe strada Republicii și în alte locuri. In ce privește problemele de asistență medicală a populației, s-a sesizat aglomerația prea mare de la dispensarul urban nr. 4, care ar trebui lichidată anumit fel. Totodată s-a într-un făcut propunerea ca personalul medicosanitar în activitatea preventivă de educare a populației să apeleze mai mult la sprijinul comitetelor de cetățeni, al organizațiilor de femei și de Cruce Roșie. O altă propunere care a fost deja reținută și urmează să fie soluționată in perioada următoare aparține lui C. Munteanu și se referă la amplasarea unui post telefonic public pe B-dul Republicii, precum și la întreținerea celor existente. La consfătuirea noastră au fost de față și reprezentanții miliției municipale care au reținut o serie de sugestii în legătură cu menținerea ordinii și liniștei publice în timpul nopții pe străzi, în localuri de alimentație publică și în cvartalele de locuințe nou înființate. Dialogul cu populația celor două cartiere s-a încheiat cu răspunsurile oferite de conducătorii unităților vizate care au recunoscut justețea observațiilor făcute la adresa lor și s-au angajat să dea viață propunerilor formulate .Au fost prezentate, de asemenea, planurile de perspectivă privind dezvoltarea și dotarea celor două cartiere. Salutară este măsura stabilită de tovarășul Petre Enache, primvicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular municipal, de a constitui— pe baza propunerilor rezultate din dezbateri, precum și a celor înaintate în scris — o comisie care să examineze atent fiecare problemă și să urmărească rezolvarea lor în termenele ce se vor prevedea. Susținem și apelul făcut, în cuvîntul său, către toți locuitorii celor două cartiere de a participa efectiv la înfăptuirea propriilor propuneri. In ceea ce ne privește, așteptăm primirea în scris, în termenul prevăzut de lege, din partea tuturor factorilor competenți, răspunsurilor referitoare la soluționarea problemelor sociale și edilitar-gospodărești analizate în cadrul acestei consfătuiri — răspunsuri pe care le vom.,da publicității. Populația din cartierele Romanului * fiind grija față de sănătatea salariaților nu urmează calea legală... Pentru traducerea în viață a hotărîrilor de partid și de stat în domeniul muncii, al prevenirii protecției accidentelor și îmbolnăvirilor, pentru asigurarea capacității de muncă reale a tuturor salariaților există, alături de alte acte normative, și un program de măsuri comun al Consiliului de Miniștri și al Consiliului Central al U.G.S.R. din 1 iulie 1971. Acțiunile întreprinse în această direcție de către toți factorii răspunzători — așa cum se arăta și la recenta plenară a Consiliului județean al sindicatelor — au determinat ca morbiditatea prin incapacitate temporară de muncă, exprimată prin indicatorul de gravitate, să se micșoreze în ultima perioadă, în comparație cu anii anteriori. Totuși, față de eforturile întreprinse pe această linie, rezultatele sunt prea puțin semnificative. Deși indicele de gravitate este în scădere, numărul de zile de incapacitate temporară de muncă pe totalul salariaților din județ a crescut, în anul 1973, cu peste 76.000 în comparație cu anul 1972. La creșterea numărului de zile cu incapacitate temporară de muncă a contribuit, între altele, și faptul că unele conduceri de întreprinderi, organe sindicale și medicale, cum ar fi cele de la UFET Tîrgu Neamț, CFS Săvinești, Fabrica „Comuna din Paris", întreprinderea de materiale de construcții Roman ș.a., n-au efectuat trimestrial și cu răspundere analiza morbidității și a cauzelor accidentelor de muncă, n-au luat măsuri pentru înlăturarea factorilor nocivi care periclitează viața și sănătatea oamenilor muncii, încâlcind prin aceasta prevederile Codului muncii.. La toate, acestea se adaugă și unele deficiențe din practica acordării certificatelor medicale. Astfel unii medici de la dispensarele urbane și rurale certificate medicale eliberează pentru 3 sau 7 zile chiar în cazurile în care nu este vorba de urgențe, neîndrumînd pe solicitanți către dispensarele din întreprinderile ai căror salariați sunt. Astfel de practici au fost constatate la dispensarele rurale din Glicina, Săbăoani și Stănica, la unele dispensare din Piatra Neamț, Dispensarul nr. 1 din Tîrgu Neamț și Policlinica Roman care au emis certificate medicale pentru incapacitate, anterioare sau cu anticipație de pînă la 30 de zile. Unii medici din policlinicile din Piatra Neamț și Tîrgu Neamț, precum și de la dispensarul din Podoleni au eliberat certificate medicale pentru o durată de peste 90 zile, fără avizul legal al comisiei de expertiză medicală. Un caz cu totul aparte îl prezintă situația de la UFET Tîrgu Neamț, unde, din totalul celor 13.600 zile incapacitate de muncă acordate în anul 1973 de policlinică, 9.400 zile reprezintă certificatele medicale eliberate numai de medicul Aurel Amzulescu! Drept urmare a unor asemenea practici, la întreprinderea industrială „8 Martie“ din Piatra Neamț, durata medie a concediilor medicale acordate pe salariat a atins cifra record de 30 de zile. Pentru înlăturarea acestor neajunsuri care grevează destul de serios situația economică a unor întreprinderi, e necesar ca Direcția sanitară și Direcția pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale să se ocupe îndeaproape de instruirea cadrelor medicale pentru ca acestea să acționeze numai în conformitate cu prevederile legislației munții. CUMPĂRAREA LOCUINȚELOR 9 din fondul locativ de stat Prin articolul de fată intenționăm să completăm o serie de precizări in legătură cu Legea nr. 4/1973 cuințelor din privind vînzarea lafondul locativ de stat. Avînd în vedere că la 1 aprilie 1975 intră în vigoare noile tarife pentru plata chiriei, am considerat necesar să informăm pe cei interesați asupra avantajelor ce se pot obține prin cumpărarea locuinței (apartamentului) pe care o dețin în calitate de chiriaș. Pentru mai buna edificare locatarilor, vom reda mai jos cîateva exemple de prețuri orientative și metode de calcul. Iată cîteva prețuri orientative pentru cei din municipiul Piatra Neamț. Apartamentele cu două camere — confort I de tip D din str. Chimiei— la parter 63.000 lei, etaj 2 — 72.000 lei, etaj 7 — 64.000 lei; cele de tip C din Piața Ștefan cel Mare — etaj 1 — 66.000 lei, etaj 4 — 64.000 lei, etaj 7 62.000 lei ; de tip A din bd. Dacia : etaj 2 — 60.000 lei, etaj 4 — 55.000 lei; apartamente cu 3 camere — confort I — tip D din str. Chimiei — etaj 1 — 89.000 lei, etaj 4 — 86.000 lei, etaj 6 — 83.000 lei ; de tip G din Piața Ștefan cel Mare — etaj 2 — 89.000 lei, etaj 5 — — 84.000 lei, de tip A din bd. Dacia, etaj 1 — 78.000 lei, etaj 3 -- 75.000 lei. Avansul și durata maximă de rambursare a creditului. La un salar sau pensie lunară de pînă la 1.500 lei, avansul minim este de 20 la sută, durata de rambursare a creditului 25 de ani, iar dobînda asupra creditului — 2 la sută. Intre 1.501—2.000 lei salar sau pensie — avansul minim este de 25 la sută, pe timp de 20 de ani și cu o dobîndă asupra creditului de 3 la sută. Peste 2.000 lei salar — avansul minim este de 30 la sută, durata de rambursare 15 ani, iar dobînda asupra creditului de 4 la sută. Pentru suma de credit care depășește 50.000 lei, dobînda va fi de 5 la sută, indiferent de mărimea salariului. Exemplu de calcul. Dacă un salariat cu un salariu de 1.600 lei lunar ocupă un apartament la etajul 2, cu 2 camere, în blocul A2 din bd. Dacia, pe care solicită să-l cumpere — prețul orientativ este de 60.000 lei, avansul minim de 25 la sută — 15.000 lei, iar creditul pe termen de 20 de ani — 45.000 lei, la care aplicându-se o dobîndă de 3 la sută pe an va rezulta lunar rata plus dobînda de 243 lei. Pentru un pensionar cu 1.400 lei pensie pe lună, care ocupă un apartament la parter în blocul nr. 12 din str. Bicazului — prețul orientativ este de 55.000 lei, avansul minim de 11.000 lei, creditul pe termen de 25 de ani — 44.000 lei, la care aplicîndu-se dobinda de 2 la sută, rezultă lunar rata plus dobînda de 183 lei. Alte date informative• Locuințele (apartamentele) din fondul locativ de stat se vînd numai persoanelor care le ocupă în calitate de chiriași. Cererile pentru cumpărarea locuințelor și aprobarea creditelor în acest scop se depun la Oficiul județean Neamț pentru construirea și vînzarea locuințelor, cu sediul în Piatra Neamț, bd. Republicii, nr. 22, iar la Roman, Tîrgu Neamț și Bicaz, la consiliile municipale și orășenești, populare Pentru mediul rural, cererile se vor depune la consiliile populare comunale. Se precizează că locuințele cumpărate din fondul locativ de stat, după rambursarea creditului sau a plății integrale a acestora se pot lăsa moștenire sau înstrăina fără nici o condiție. De asemenea, Legea nr. 4/1973 mai stabilește că în caz de succesiune sau înstrăinare a locuinței cumpărate din fondul locativ de stat realizată cu sprijinul statului in credite, se transmit asupra dobînditorului toate drepturile și obligațiile rezultate din contractul de împrumut și contractul de vînzare-cumpărare. O măsură cu care venim în sprijinul celor interesați este primirea la O.J.C.V.L. Neamț a cererilor pentru schimburi de locuințe în vederea cumpărării apartamentului solicitat, aprobarea acestor schimburi de locuințe fiind făcută de către birourile permanente ale comitetelor executive ale consiliilor populare municipale și orășenești. Se menționează că actele de vînzare-cumpărare sînt scutite de orice taxă de timbru, iar perfectarea acestora se face după trecerea perioadei de 30 de zile de la afișarea listelor de evaluare, cu maximum de operativitate, adicâ în 3—4 zile. Orice informații suplimentare se pot obține și telefonic, la Piatra Neamț telefon 15068, la Roman — 12549, la Tîrgu Neamț — 436, iar la Bicaz — 252. Paul HIRJEU, șeful biroului evaluare-vinzare de la C.J.C.V.L. Neamț m îmm ®r Piatra Neamț, piața Ștefan cel Mare , aproape primăvară. Foto: P. ȘIMON CUVÎNTUL OPINIEI PUBLICE Cetățenii sesizează și propun ui C. Radu, pensionar din Piatra Neamț, str. Bicazului, bloc HI, ap. 17, semnalează că N. Pavel, încasator de la S.D.E.E., i-a întrerupt curentul electric și l-a obligat să plătească majorări pe nedrept. Conducerea S.D.E.E., răspunzînd intervenției noastre, arată că în adevăr N. Pavel a greșit nelăsînd avizul atunci cînd a fost la C. Radu și nu l-a găsit acasă ,fapt pentru care va restitui 7,25 lei încasați ca majorări de la acest locatar și va fi admonestat. Este bine însă ca și locatarii după trei luni de la ultima încasare pentru consumul de energie electrică să ia legătura cu agenții S.C.E.E. pentru a preîntâmpina astfel de neplăceri. E loan Fărăoanu, din comuna Tămășeni, arată într-o scrisoare că în asociația sportivă locală s-a luat măsura de a se valorifica fier vechi, sticle și borcane prin centrul de achiziție din comună pentru a putea completa, din fondurile rezultate, echipamentul pentru echipa de fotbal „Spicul". Salariatul însărcinat cu achizițiile nu știe însă cum să procedeze: să mai primească sau nu aceste deșeuri ? Cauza ? ICM-ul n-a mai ridicat de ani de zile metalele vechi colectate. Nu sunt afișate prețurile pentru fiecare deșeu în parte. De aceea mulți locuitori predau sticlele și borcanele tocmai la Roman. 0 doleanță Cetățenii de pe străzile Ștefan cel Mare și Dragoș Vodă din Piatra Neamț nu au nici un mijloc de transport în comun, deoarece în această parte a municipiului nu mai circulă nici un autobuz. Avînd în vedere distanțele mari pînă la centru și în piața alimentară și că cea mai "apropiată" stație este acum cea de la Foresta, pentru autobuzul de Pîngărați, intervenim din nou ca IJGCL să ne pună și nouă un mijloc de locomoție. Ștefan COVRIG, str. Ștefan cel Mare nr. 118 Nota redacției: La intervenția noastră, Gh. Scripcaru, șeful sectorului de transport Piatra Neamț, ne răspunde că deocamdată o cursă în această zonă este nerentabilă. Experimentările făcute dovedesc ineficiența economică în prezent a unei asemenea linii de autobuz. * Semnale recepționate . Direcția județeană de poștă și telecomunicații, răspunzind la propunerea făcută de un corespondent al ziarului nostru, publicată la 27 martie 1974, ne comunică: Oficiul P.T.T.R. Tîrgu Neamț a instalat, la data de 30 martie, o cutie de scrisori la poarta de intrare a spitalului orășenesc din acea localitate, pentru a facilita trimiterea corespondenței de către cei internați. In același răspuns, se recomandă asociației respective instalarea și la blocul tineretului din colonia Săvinești a unorutii poștale la parter, conform dispozițiilor superioare, pentru ca locatarii să poată fi serviți mai operativ. Direcția sanitară județeană, în răspunsul trimis după apariția la 27 martie a unei sesizări la rubrica „Cuvîntul opiniei publice" precizează: Dispensarul comunal din satul Poiana, comuna Brusturi-Drăgănești, este accesibil populației avînd cadre asigurate pentru trei ture, la care se adaugă prezența medicului (pentru cazurile de urgență și pe timpul nopții), dinsul locuind in aceeași clădire. Se recunoaște că in zilele mai friguroase in dispensar este rece și că dezbrăcarea pentru consultarea copiilor este, în aceste condiții, mai dificilă. S-au dat indicații pentru remedierea defecțiunilor la sistemul de producere și păstrare a căldurii, și de consum diferențiat, pe zile, al combustibilului, în funcție de temperatura exterioară. O întrebare pe adresa I.I.C.M. Pe strada Alecu Russo din Piatra Neamț a fost începută din luna septembrie 1972 o construcție cu trei etaje destinată activității de producție și deservire I.R.E.: atelier de proiectare, dispecerat, deranjamente etc. Iată-ne în aprilie 1974 și construcția nu este gata, fapt cu repercusiuni negative în activitatea S.C.E.E. și a atelierului de proiectare amintit și care nu permite rezolvarea unor cerințe stringente privind condițiile de muncă ale multor salariați din aceste sectoare. La toate acestea se adaugă aspectul dezolant al șantierului și construcției învecinate, în care se primește publicul ce apelează la serviciile I.R.E. La intervențiile repetate ale factorilor în cauză, conducerea I.J.C.M. și cea a Șantierului 3 construcții Piatra Neamț răspund în ultimul timp: ba că n-au zugravi, ba că n-au rar... întrebăm conducerea IJCM : cînd va fi gata totuși construcția amintită ? Și n-ar fi rău dacă răspunsul pe care-l așteptăm s-ar referi și la terminarea blocului ICF.A început, de asemenea, de mult timp. Ambele construcții se află în aceeași zonă a municipiului Piatra Neamț — zonă în care se simte nevoia unor înnoiri. 1 s SEMNALAM „Andrisantul“ era cunoscut Factorul Victor Tudosă, de la Oficiul poștal Roman I, este autorul și, din fericire, unicul executant al unui original sistem de distribuire a mandatelor poștale. Dorind să-și cruțe osteneala de a se mai preda destinatarilor, el a ajuns la concluzia că e mai practic să completeze din imaginație numărul și seria de pe buletinul „andrisantului“, semnându-l în fals și însușindu-și sumele respective de bani. Așa se face că în primele două luni din acest an sistemul amintit i-a adus un profit de 1.400 lei. Simplu și comod la prima vedere. Spre nenorocul său, organele de control au dat la iveală întreaga tărășenie și, după cum ne informează căpitanul Nicolae Cuibări, din Miliția municipiului Roman, se pregătesc să-i întocmească acum factorului necinstit un alt soi de mandat, care va fi dus negreșit la îndeplinire. Povestea cu ulciorul Mare noroc se poate lăuda că a avut Ioan Tofan, de 36 de ani, din comuna Urecheni, care cu cîtva timp în urmă, a intrat pe fereastră în locuința vecinei sale Maria R. cu gînd s-o necinstească. Și-ar fi atins poate scopul dacă, la țipetele victimei, n-ar fi intervenit grabnic cîțiva consăteni, care i-au readus la realitate. Dacă pentru fapta sa I. T. n-a fost tradus în fața instanței de judecată, aceasta se datorește înțelegerii de care a dat dovadă femeia pe care a încercat să o batjocorească și recentei mistii. Nu înseamnă însă amcă el n-ar trebui să mediteze mai mult la înțeleapta zicală după care ulciorul nu merge de multe ori la apă și, în consecință să adopte o atitudine intr-adevăr civilizată față de oamenii în mijlocul cărora trăiește. Pete pe halatul alb Asociem firesc imaginea omului în halat alb cu lupta pentru apărarea vieții, dusă adesea în condiții dramatice, și orice faptă ce vine în contradicție cu această nobilă menir,gs,ne indignează. Cu atit mai mult , atunci cînd ea este înfăptuită sub impulsul cupidității și in sfidarea legii. Așa a procedat Anița Buga, soră medicală la Policlinica Săvinești, cercetată acum de organele de anchetă pentru întreruperea cursului normal al sarcinii. Folosindu-se de mijloace și periculoase pentru empirice viața viitoarei mame, ea a efectuat o întrerupere ilegală de sarcină, in schimbul cîtorva sute de lei. Dincolo de încălcarea gravă a legii și însăși eticii medicale, prinde ușurința cu care furaceastă femeie și-a trădat sensul profesiei ce și-a ales-o. Coșul trebuia dat la ... solduri Un incendiu soldat cu pagube estimate pînă acum la circa 60.000 lei a izbucnit nu de mult la depozitul magazinului „Solduri" al Cooperativei de consum din Roman. Prin spărturile coșului de fum fisurat au țișnit scîntei, care au aprins relativ ușor grinda uscată din apropiere. Fără îndoială că dacă responsabilul magazinului, ca și cei care se ocupă de paza contra incendiilor In cadrul cooperativei, ar fi manifestat mai multă grijă și ar fi trimis la... solduri coșul defect, în loc să-și socotească acum pagubele produse de flăcări, și-ar fi văzut de treburile pentru care sunt plătiți. Prețul din urmă Zilele acestea urmează să fie înaintat instanței de judecată dosarul lui Constantin Moroșanu, de 24 de ani, din comuna Viișoara, cunoscut pentru antecedentele sale organelor de urmărire penală. Lipsa de ocupație în care s-a complăcut o bună bucată de vreme i-a adus din nou în conflict cu legea. Mai precis, lucrurile stau după cum urmează. La capătul prelungit, C. M. s-a ținut chef hotărît să devină pentru o vreme oaspetele hotelului „Ceahlău". Ajuns aici, a intrat într-una din camere și, profitînd de faptul că oaspetele dormea, i-a furat din dulap o haină de piele. A doua zi a și vîndut-o primului amator pentru suma de 2.100 lei. Atunci i s-a părut că a făcut o afacere pe cinste. Acum, cînd instanța urmează să-i stabilească prețul în luni pentru fapta sa, își dă seama că, în realitate, s-a păcălit singur. Rubrică realizată de L. MARTIN cu sprijinul corespondenților voluntari și al Procuraturii locale Piatra Neam» \ V