Cinema, iulie-decembrie 1928 (Anul 5, nr. 86-102)

1928-07-28 / nr. 87

MIHALESCO NE SCRIE Printre puținii Români cari și-au putut crea un loc de cinste în sânul cinematografiei franceze, este și marele nostru artist Mihalesco, bine cunoscut publicului amator de teatru din București. Remarcabilele însușiri artistice ale compatriotului nostru au fost repede apreciate de Francezi; deși nu este nici un an de când s-a consacrat cinematografului, totuși găsim numele lui în distribuția mai multor filme importante. Numai cine ște cât de greu se poate obține un rol în film, chiar când este vorba de un artist de talia lui Mihalesco, își dă seama de succesul real al compatriotului nostru. Actualmente, Mihalesco filmează în „L’Argent", marele film realizat de Marcel l’Herbier, despre care am vorbit în numerile trecute ale revistei. „Am citit cu plăcere notița dv. asupra mea” ne scrie artistul ,ii-am arătat-o lui l’Herbier, care a promis corespondentului dv. de aici să vă dea o fotografie a noastră amândurora în studio, la lucru. Am tradus lui Mary Glory ce scriu despre ea și a fost încântată”. Iar mai departe, Mihalesco continuă: „Am filmat anul trecut în „Le Sous-Marin de Cristal”, cu drăgălașa Brândușa Groza- Wesko — Blanche Doré care are o situație frumoasă în cinema, aici. Eu fac cinema de un an. Am impresia că cinematograful se grăbește s’o ia final nie a teatrului”. D-nul Mihalescu a filmat și în „Jeanne D’Arc“ realizarea regizorului danez Dreyer, iar în „Minuit Place Pigale” de Hervil, cu Rimsky, joacă un rol episodic-comic: „îmi pare rău” închee Mihalesco scrisoarea „că de pe ecran nu voiu avea plăcerea să văd și să aud râsul publicului românesc, pentru care am dragostea unei rude de sânge foarte apropiate’’. Mihalesco n’a uitat publicul românesc și desigur că nici publicul românesc nu l’a uitat încă. Este drept că de pe pânza ecranului el nu va vedea miile de spectatori și că nu va auzi râsetele lor, dar poate fi sigur că va fi tot atât de apreciat ca și înainte, pe scena teatrului. Mihalescu știe cât este de iubit de publicul românesc și cu câtă nerăbdare așteptăm să-l vedem pe ecran. Iată de ce ne roagă să fim interpretul recunoștinței sale față de toți cei cari îl admiră... Mihalescu s’a ocupat mult și cu regia După cum mărturisește el însuși, deabea așteaptă ocazia ca să pună în scenă un film, poate chiar la noi în țară... M. B. "DIRECTORUL HUBERT IN AMERICA. — D-nul Kurt PLEACĂ Hubert, directorul departamentului extern al casei „Ufa!” a plecat la New York cu transatlanticul „Hamburg” al companiei de navigație „Hapag”. * „RAPSODIA UNGARA”. — Ni se comunică din Mezoehegyes (Ungaria), că luarea vederilor nouei super-producție „Rapsodia ungară” (producție Erich Pommer) are loc cu participarea foarte entuziastă a populației. Moșieri, funcționari, țărani vie de departe, pentru a putea privi la filmarea scenelor sau pentru a colabora. Și presa ungară arată mare interes pentru activitatea cineaștilor germani și toate gazetele vorbesc în lungi articole despre acest film al casei „Ufa”. Willy Fritsch, unul din interpreții principali avu ghinionul de a fi trântit de pe cal, nu i s-a întâmplat însă MIHALESCO în filmul ,Jeanne d'Arc" de Carl Dreyer. Știri de la Film, Berlin 440