Cinema, 1985 (Anul 23, nr. 1-10)

1985-01-01 / nr. 1

Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Consiliului de Stat şi Guvernului Republicii Socialiste România Mult stimate şi iubite tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU în deplină unitate de cuget şi simţire cu întregul nostru partid şi popor, animaţi de cele mai alese sentimente de stimă şi preţuire, vă adresăm, din adîncul inimilor noastre, la aniversarea zilei dumneavoastră de naştere şi a peste cinci decenii de intensă şi eroică activitate revoluţionară, cele mai calde felicitări şi urări de sănătate şi fericire, de ani mulţi de viaţă, plini de satisfacţie şi împliniri, de nesecată putere de muncă, spre a conduce mereu naţiunea noastră socialistă, călăuzindu-ne cu înţelepciune şi cutezanţă spre noi şi noi victorii, pe calea înfăptuirii măreţei opere de edificare a socialismului şi comunismului pe pămîntul României, înscrisă cu litere de aur în istoria naţională şi în conştiinţa întregului popor, această zi aniversară ne oferă prilejul de a aduce un fierbinte omagiu personalităţii dumneavoastră de mare erou între eroii neamului nostru, comunist de profunda omenie, ctitor al României moderne, personalitate proeminentă a lumii contemporane şi militant strălucit pentru socialism, pentru cauza libertăţii şi independenţei popoarelor, pentru înţelegere, colaborare şi pace în lume, împreună cu întregul partid şi popor, ne exprimam şi cu acest prilej profunda satisfacţie şi neţărmurită bucurie faţă de marele act politic înfăptuit de cel de-al Xlll-lea Congres al Partidului , prin realegerea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român. Exprimînd voinţa şi dorinţa unanimă a comuniştilor, a tuturor fiilor patriei, această opţiune fundamentală a marelui forum al comuniştilor români reprezintă o nouă şi profund grăitoare dovadă a dragostei fierbinţi şi înaltei preţuiri cu care vă înconjoară întregul popor, a recunoaşterii unanime a marilor dumneavoastră calităţi de încercat conducător comunist şi patriot înflăcărat, o ilustrare a neţărmuritei încrederi în geniul dumneavoastră creator, revoluţionar, o chezăşie trainică a înfăptuirii neabătute a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul partidului, a înaintării ferme a României socialiste spre noi culmi de progres şi civilizaţie, întregul nostru popor cunoaşte şi da o înaltă apreciere rolului hotărîtor pe care l-aţi avut şi îl aveţi în elaborarea şi înfăptuirea marilor obiective ale construcţiei societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism, contribuţiei dumneavoastră de excepţională valoare la fundamentarea ştiinţifică, realistă şi creatoare a politicii partidului, la îmbogăţirea tezaurului gîndirii şi practicii revoluţionare. Comuniştii, toţi oamenii muncii văd în magistralul Raport prezentat de la înalta tribună a celui de-al Xlll-lea Congres un document de istorică însemnătate, care, prin bogatul său conţinut, prin tezele, ideile şi orientările elaborate de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, constituie programul revoluţionar de muncă şi luptă al partidului, al întregii noastre naţiuni împreuna cu toţi comuniştii ţării, purtăm în inimă mîndria de a fi membrii unui partid cum este Partidul Comunist Român — centrul vital al întregii societăţi, al naţiunii noastre socialiste , la întărirea căruia dumneavoastră aduceţi permanent o inestimabilă contribuţie. Preţuim în mod deosebit stăruitoarea preocupare ce o manifestaţi pentru creşterea necontenită a rolului conducător al partidului în societate şi întărirea unităţii sale, pentru imprimarea în întreaga activitate a organelor şi organizaţiilor de partid, a unui stil de muncă dinamic, revoluţionar, profund creator, pătruns de o înaltă responsabilitate, pentru cauza construcţiei socialiste în România, a bunăstării şi fericirii poporului. O însemnătate deosebită au pentru noi toţi ideile şi concepţiile dumneavoastră privind desfăşurarea întregii activităţi a partidului într-o strinsă unitate cu munca şi viaţa poporului, înaltul exemplu pe care îl daţi, zi de zi, în această privinţă, legătura vie pe care dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, o aveţi permanent cu ţara, prezenţa dumneavoastră în mijlocul organizaţiilor de partid, al colectivelor de muncă din unităţi industriale, agricole, ştiinţifice, culturale şi de învaţămînt din toate judeţele patriei, sfatul înţelept, indicaţiile preţioase şi îndemnurile pe care le daţi mobilizează puternic forţele şi energiile noastre creatoare, ale activiştilor de partid şi de stat şi ale tuturor oamenilor muncii pentru a acţiona cu responsabilitate şi angajare deplină, în spirit militant revoluţionar, în vederea transpunerii în viaţă a măreţelor obiective stabilite de partid pentru dezvoltarea economico-socială a ţării şi ridicarea, pe această bază, a nivelului general de bunăstare şi civilizaţie al societăţii socialiste româneşti. Partidul şi poporul dau o înaltă apreciere contribuţiei dumneavoastră de inestimabilă valoare la studierea profunda a realităţilor româneşti şi aplicarea creatoare a adevărurilor generale ale socialismului ştiinţific, a principiilor materialismului dialectic şi istoric la condiţiile concrete din România. Este larg recunoscut aportul (continuare in pagina 4) COMITETUL POLITIC EXECUTIV AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, CONSILIUL DE STAT ȘI GUVERNUL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA 625- bQTrs.