Clopotul, octombrie-decembrie 1971 (Anul 27, nr. 3251-3329)

1971-11-26 / nr. 3299

CLOPOTUL • PAGINA 2 Ca să caracterizăm în cîteva cuvinte darea de seamă prezentată în adunarea generală de dare de seamă și alegeri a grupei sindicale din schimbul II de la Fabrica de pline Botoșani, am spune că a fost de genul „Băieți buni ... dar cu lipsuri“. Știindu-se vulnerabil în ce privește activitatea desfășurată în sprijinul producției, mai ales în ce privește munca politică și cultural - educativă în rîndul salariaților, fostul birou al grupei sindicale — organizator Ilie Frunză — a dat un ton dulceag dării de seamă, cu gîndul că, probabil, acesta se va transmite și dezbaterilor. Ei, bine, spre cinstea lor, cei 35 de muncitori care alcătuiesc această grupă, nu s-au arătat deloc de acord cu o asemenea manieră de cocoloșire a lipsurilor. — Brigada noastră a fost, ce-i drept, și rămîne una din formațiilor fruntașe ale fabricii, spunea maistrul Gh. Biliuță. Dar trebuie să recunoaștem, tovarăși, că pe lîngă o serie de muncitori harnici, cioși, ca Vasile Secu, conștiinSaveta Leiteniuc, Vasile Anton și alții, sunt în brigada noastră și muncitori certați cu disciplina cu Nicolae Hrițcu și Nicolae Damache ne muncim de vreo doi ani de zile să-i aducem pe calea cea bună, dar ei continuă să absenteze de la întîrzie și să muncă iar cînd iau salariul nu mai dau pe la fabrică decît a treia zi. E timpul să trecem la măsuri mai drastice. Indisciplina-i molipsitoare. De la ei se pare că s-a molipsit și tînărul Dan Rotaru, iar Ion Tică și Florica Burlacu nu fac și ei mari greutăți. Biroul grupei sindicale a privit însă cu îngăduință aceste abateri grave de la disciplina muncii. Activitatea politică și de educație în rîndul membrilor de sindicat din grupa noastră s-a desfășurat la general, fără a viza aspectele concrete care ne frămîntă ... In același spirit de autoexigență a vorbit și muncitoarea Saveta Leiteniuc. „Nu putem accepta, în dubla noastră calitate de proprietari și producători, spunea vorbitoarea, ca unii să facă eforturi pentru realizarea și depășirea sarcinilor de producție, iar alții să tragă chiulul. Este vorba de muncitorii angajați pentru spălarea navetelor de transportat prin ea. Această operație nu se face decît o dată sau de două ori pe săptămînă, restul timpului irosindu-se în van. Ba aceștia mai încurcă și pe alții la lucru". Dezbaterile au mai evidențiat și alte aspecte din activitatea fostului negative birou al grupei sindicale, chiar a conducerii fabricii și a comitetului sindicatului din întreprindere. Dumitru Strungaru, Vasile Anton, V. Secu și alți vorbitori au arătat, de pildă, că activitatea de producție suferă datorită lipsei unor panacoate, tăvi, cîntare etc. In același timp s-a subliniat, însă, că asemenea instalații și hale au existat, dar a marelipsit grija pentru păstrarea și întreținerea lor. Gospodărirea avutului obștesc poate și trebuie să constituie un obiectiv al muncii politico - educative în grupa sindicală. Tovarășul Alexandru Caziuc, președintele comitetului sindicatului, prezent la adunare, spunea că asemenea lipsuri vor fi aduse la cunoștința conducerii întreprinderii, pentru completarea inventarului. De acord. Activitatea productivă nu trebuie să sufere. Dar în același timp, cei vinovați de părăduirea bunului obștesc trebuie puși să plătească, trași la răspundere de colectivul grupei sindicale. Inginera șefă a întreprinderii, Veronica Vladovici, remarca pe bună dreptate că numai în acest an s-au completat garderobele și s-au luat o serie de măsuri pentru respectarea igienei. Numai că bunurile respective nu s-au păstrat cu grijă și faptul se repercutează asupra prețului de cost. Iată, așadar, tot atîtea obiective ale muncii politice și de educație pe care biroul grupei sindicale, în fruntea căruia a fost aleasă muncitoarea Saveta Leiteniuc, poate și trebuie să le urmărească perseverent. In fond, fiecare salariat al fabricii, al oricărei întreprinderi socialiste de stat, trebuie făcut să înțeleagă faptul că dubla calitate de proprietar și producător obligă. Și grupele sindicale au și posibilități și mijloace pentru a o face. EFICIENȚA ACTIVITĂȚII POLITICO-EDUCATIVE SE CÎNTÂREȘTE ÎN FAPTE Adunări de dări de seamă și alegeri în grupele sindicale I_ TURISMUL PENTRU TINERET Ca o primă formă de manifestare a turismului de masă, — ne-a spus Gh. Ivan, șeful sectorului turism al Comitetului județean U.T.C. — mult îndrăgită de tineri, sunt drumețiile în locurile pitorești, cu care prilej se organizează hore, serbări cîmpenești, întreceri sportive și diverse acțiuni patriotice pentru îngrijirea monumentelor istorice, activități ce se încheie cu tradiționalele focuri de tabără. Amintim, aici, acțiunile organizate de către cei peste 4000 de tineri din municipiul Botoșani, orașul Dorohoi, cit și din comunele Nicșeni, Bălușeni, Văculești, Unțeni, Poiana și altele. Foarte multe grupuri de tineri, și în special elevi ai diferitelor școli, vizitează unele obiective social - culturale, monumente istorice, întreprinderi industriale cu scopul de a se orienta spre viitoarea profesie. Așa s-a întîmplat la Școala generală ________ nr 11, nr. 7, Liceul pedagogic Botoșani, Liceul nr. 1 și nr. 2 Dorohoi, școlile generale din comunele Vorona, Flămînzi, Bucecea, Leorda și altele. In reușita acestor acțiuni, cuvîntul principal îl au de spus cercurile și comisiile de turism. Multe organizații U.T.C. își propun și realizează, în cercurile de turism, acțiuni care, prin conținutul lor, contribuie la formarea unui orizont multilateral, îmbogățind volumul de cunoștințe asupra trecutului de luptă al poporului român, realizările construcției socialismului. Schimburile de experiență, organizate de tinerii de la Fabrica de confecții Botoșani, U.F.R.M.A., Uzinele textile, vizitele, pelerinajele, serile de poezie sau evocările ce au avut loc cu diferite prilejuri (la cetatea Sucevei, „Zilele Eminescu“, „Zilele Enescu“), unde au participat aproximativ 2750 tineri, de la liceele „Mihai Eminescu“, muzică și arte plastice, școlile generale nr. 7, nr. 1, nr. 9, nr. 4 din municipiul Botoșani, școlile generale din Cătămărăști Vale, Mihăileni, Flămînzi, Vlădeni, Brehuești, Coșula și altele, sînt tot atîtea momente prin care facem legătura între trecut și prezent, forme ce ilustrează prețuirea înaintașilor noștri, dezvoltarea dragostei față de patrie, față de valorile materiale și spirituale ale poporului nostru. Peste 800 de tineri din municipiul Botoșani și comunele Ungureni, Stăuceni, Bucecea, Vîrfu Cîmpului și altele au vizitat în perioada 15 septembrie — 24 octombrie cel de-al V-lea pavilion de mostre și bunuri de larg consum, prilej cu care au fost vizitate și diferite locuri de interes istoric, ca Doftana, Băneasa, Mărășești, municipiul București. — Ce forme și ce activități noi pregătiți pentru tinerii dornici de turism ? — Pentru a veni în ajutorul organizațiilor U.T.C. sectorul de turism a indicat cîteva itinerarii de excursii pentru cunoașterea județului Botoșani, vizitarea monumentelor istorice din nordul Moldovei, excursii tematice („Pe urmele lui Ștefan cel Mare", „Pe urmele lui Eminescu“), itinerarii de etnografie și folclor și altele, ceea ce a făcut să crească interesul multor tineri și să treacă la efect_____„ luarea unui număr însemnat ” de excursii de acest gen. Tot pentru a veni în sprijinul organizațiilor U.T.C. și în special a cercurilor de turism, a fost editat un pliant turistic intitulat „Botoșani 1971“, care are drept scop stimularea inițiativelor tinerești, organizarea unor activități specifice tinerilor din județul Botoșani. De altfel, noi am recomandat, cu încredere, diferite tabere de odihnă, atît pentru perioada de iarnă cit și pentru vară, de asemenea, excursii pentru petrecerea revelionului în țară, la diferite cabane turistice și în străinătate, la Varșovia, Kiev, Sofia, Moscova etc. Consider că nu este lipsit de importanță să fac cîteva propuneri sau, dacă vreți, un apel la forurile județene competente în ce privește amenajarea unui punct turistic cu caracter permanent la Vorona, extinderea spațiului de cazare la stîna de la Baisa, pentru perioada de vară, cit și instalarea unui camping intr-un loc special amenajat în apropierea cabanei Rediu, tot pentru perioada de vară. Prin formele de care dispunem și pe care le folosim, printr-o colaborare mai fructuoasă cu celelalte organe județene care au atribuțiuni în acest sens, avem certitudinea că turismul — atît de îndrăgit de tineri, se va dovedi și în continuare o formă principală de educare politică, patriotică și moral - cetățenească a tineretului. Interviu cu Gh. IVAN M. OPREA Keitl I TELEVIZIUNE VINERI 26 NOIEMBRIE 18.00 Căminul 18.50 Lumea copiilor. Povestea bătrânului cedru. 19.10 Tragerea loto. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Cronica politică internă 20.15 Intermezzo muzical cu orchestra Valențiu Grigorescu. 20.25 Film artistic : NEMURIRE. 22.05 Panoramic științific. Noutăți științifice din lumea întreagă, prezentate de Andrei Bacalu și Dumitru Cucu. 22.35 Telejurnalul de noapte. Bunul cel mai de preț In ziua de 22 noiembrie, sofii Pușcașu (Botoșani, Calea Națională 207) erau plecați amândoi de acasă, unde rămăsese copilul, Florin, in vârstă de 1 an și 8 luni. De la soba supraîncălzită s-a aprins lenjeria dormezei ■— aliată îngă sobă — și, mai departe, altele. Intervenția cetățenilor și pompierilor a fost promptă și pagubele materiale sînt neînsemnate. Dar din pricina ii încăperea închisă, turnului, micuțul Florin — bunul cel mai de preț — s-a asfixiat. Multe se pot desprinde din această tristă întîmplare. Porumb și.. Patru din Brăești, Simion Motoc, Marinei Genovu, Maria și Elena Prisacaru au furat de pe tarlaua cooperativei agricole 400 de kg porumb știubeți. Pe care, pentru a nu fi descoperiți l-au desfăcat, in parte, și l-au vindut unor cetățeni Cit im SIMBATA 27 NOIEMBRIE 6.00 Muzică și actualități. 6.20 Jurnnal aerar. 6.30 Gimnastică. 7.00 Radiojurnal. 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei. 808 Matineu muzical. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.03 La microfon melodia preferată (continuare). 9.30 Miorița. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Scene din operete românești 10.20 Piese instrumentale. 10.30 Emisiune muzicală de la Moscova. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Melodii lansate de Aurelian Andreescu. 11.15 Atențiune șoferi, atențiune pietoni. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.15 Recital de operă Lucia Stănescu 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.30 Radiorecording. 15.00 Buletin de știri. 16 00 Radiojurnal. 17.00 Știință, tehnică, fantezie. 17.30 Concert de muzică populară. Soliști: Angela Buciu, Maria Stoica și Tudor Pană. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Știința la zi 20.45 La hanul melodiilor. 21.30 Revista Șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. 22.30 Expres melodii. 22.55 Moment poetic. 23.00 Expres melodii (continuare). 24.00 Buletin de știri-0.03—6.00 Estrada nocturnă. WKmi ARCA LUI NOE de nedescoperiti au fost vede. ...cartofi Iar tractoristul rutierist Vasile Adochiței, tot de pe o tarla din Brăești, aparținînd I.A.S., a anexat o remorcă cu 3100 kg de cartofi pe care i-a vindut unui cetățean, cu 1200 lei. Prejudiciul de 4762 lei — valoarea reală a cartofilor — a fost recuperat prin restituirea întregii cantități- Nevinovatele ovine 10 noiembrie, seara , la curbă în raza comunei Stănoceni, șoferul Dumitru Miron, de pe autobuzul 31 Bf 233, apartinînd I.G.C.L. Botoșani, n-a redus viteza pînă la evitarea oricărui pericol și a intrat in turma de oi a I R.I.C. Trușești, omorind 17 dintre ele. Nu pretindem oilor să cunoască regulile circulației în curbe... Tot despre circulație Mergînd neatent pe terasamentul căii ferate Leorda — Dorohoi, Dumitru Agrigoroaie din Broscăuți a fost surprins de un tren personal și și-a pietrdut piciorul sting, accidentat- Conform înțelegerii Cu ocazia controlului efectuat in ziua de 9 noiembrie, la ieșirea din Fabrica de confecții Botoșani, in cabina autodubitei 21 Bf 213, proprietate a I.C.R.T.I., a fost găsit un vas de 20,5 m. stolă, in valoare de 5002 lei. Cercetările au stabilit că stofa fusese sustrasă de Vasile Budulea, de la magazia de materii prime a fabricii, care era în înțelegere cu însoțitorul dubiței I.C.R.T.I, Ionel Abelcioaie. Stola urma să fie vindută, iar cîștigul, conform înțelegerii, să fie împărțit între ei. A urmat altă împărțeală ! Ignat și avutul obștesc In seara de 11 noiembrie, un loan Ignat păzea borhotul C A.P. Mitoc, aflat pe șesul de lingă stația C.F.R. Ungureni. I. S- a observat că din depozitul de lemne, aflat în apropiere, 2 inși vor să fure. I. Ignat i-a somat pe inși, care au abandonat încercarea de a fura, dar l-au lovit pe acesta cu un lemn, fracturîndu-i un picior. Cei doi vinovați de tîlhărie — acesta este termenul juridic ce definește fapta lor — sînt Milica Știrbu și Petru Prisacaru, amîndoi din Ungureni și amîndoi foști condamnați. Rubrică realizată de DUMITRU IGNAT (Urmare din pagina I) alte planuri, în conformitate cu noile cerințe formulate liceelor de cultură generală și de specialitate-Un cabinet de biologie, unul de chimie și altul de fizică, împreună cu cabinetele de specialitate, pentru pregătirea profesorilor, asigură cota de interes necesară predării în cele mai bune condițiuni a acestor științe care, se știe, comportă unele dificultăți în asimilarea lor de către elevi. Tot arsenalul modern, filmul pe bandă ingustă, diafilmul, epidiascopul concură la realizarea cerințelor școlare. Ar mai trebui să amintim aici și de cabinetul de științe sociale recent înființat ca urmare a traducerii în viață a concluziilor plenarei din 3 — 5 noiembrie a.c. privind îmbunătățirea activității ideologice, care oferă condiții bune de informare a elevilor cu realizările țării noastre în diferite domenii de activitate, cu probleme ale mișcării comuniste și muncitorești internaționale, cu alte probleme ale științelor sociale. Elementul inedit însă îl constituie atelierele școlare, unul de croitorie, broderie - artizanat, pentru fete, altul de tîmplărie și electrotehnică pentru băieți, ateliere care produc deja și care pe lîngă suma de cunoștințe și deprinderi practice pe care le oferă elevilor, au și niște avantaje, ca să le spunem așa, concrete, palpabile : obiectele confecționate sunt valorificate, iar banii rezultați sunt „investiți“ pentru reutilare, extindere. Deci, deviza ar fi aceea, prin forțe proprii ! Intr-adevăr cînd există voință totul se poate face. Ne-a demonstrat acest lucru și școala generală de la Roma unde de asemenea am văzut aflate la început niște ateliere școlare, nucleul viitoarei activități tehnico-productive de amploare. Și desigur am mai putea continua lista acestor unități școlare care au pășit cu dreptul în traducerea în viață a unor prețioase indicații privind instruirea practică a elevilor. Munca a căpătat astfel un caracter mai concret asigurat chiar prin programa de învățămînt. MUNCA-obiect de învățămînt MINICOMPUTER PENTRU NAVE COSMICE N.A.S.A. a comandat firmei Radio Corporation of America (R.C.A.) un ordinator conceput special pentru echipa navele spațiale. El va fi de 100 ori mai mic și mai ușor decît ordinatoarele comercializate în prezent. Greutatea totală a acestui ordinator va fi de 4,5 kg iar energia pe care o va consuma însumează numai 15 wați. Cu toate acestea, minusculul agregat va putea îndeplini aceleași operații pe care le execută ordinatoarele comerciale ale căror dimensiuni necesită spațiul unei camere, și de lungă durată cu ajutorul microscopului. Noile aparate acustice au trecut cu succes probele de omologare, și în prezent intră în dotarea centrelor de recepționare a cerealelor și a elevatoarelor. BINOCLU PERFECȚIONAT Firma „Bell and Havell“ a realizat un binoclu cu care se pot efectua nu numai observații, ci și fotografii. Este vorba de un binoclu prismatic cu dimensiunea de 7 x 50, cu un microaparat de luat vederi care este fixat de lentila din dreapta. Printr-o apăsare ȘTIINȚĂ ȘI TEHNICA TELEVIZIUNEA IN U.R.S.S In prezent, în Uniunea Sovietica își desfășoară activitatea 127 centre de televiziune, 120 de centre de televiziune mobile, peste 1000 stații de retransmisie. In U.R.S.S. există o vastă rețea de linii magistrale prin cablu sau prin radiorelee. Au fost construite și funcționează 36 de puncte de recepție „Orbita“. Programele de televiziune sunt urmărite de 170 de milioane de locuitori din Uniunea Sovietică. In anii 1971 — 1975 se așteaptă o creștere apreciabilă a telespectatorilor. SUNETUL PĂZEȘTE RECOLTA Acusticienii sovietici au realizat un aparat care amplifică de 7 000 ori mișcările aproape complet lipsite de zgomot ale insectelor dăunătoare. In prezent, cu ajutorul spectrogramelor sonore, în numai cîteva minute se pot detecta dăunătorii, se poate determina specia lor, stadiul de dezvoltare și, în consecință, se pot lua măsurile de protecție de rigoare. Pînă în prezent, analiza cerealelor pentru a se constata gradul lor de infestare implica operațiuni migăloase pe obturator, obiectul respectiv poate fi fotografiat și totodată urmărit. Reglările ulterioare nu influențează procesul fotografierii, întrucît camera a fost în prealabil pusă la punct și focalizată. După fiecare expunere, un dispozitiv deplasează filmul ca un cadru. Camera furnizează 72 de imagini pe o peliculă de 35 mm de 36 de imagini normale. Ea posedă un obturator amplasat în planul focal și care permite Formația de muzică ușoară „Astral“ a casei de cultură din Dorohoi, în timpul unei repetiții Fotografia: I. NEGREA SIMBATA 27 NOIEMBRIE Program de dimineață 600 Buletin de știri 6.05 Jocuri populare românești 6.10 Actualitatea în agricultură 6.20 Jocuri populare românești 6.30 Ritmuri matinale 6.45 Cîntece populare românești 7.00 Radiomatineu Program de seară 17.00 Buletin de știri 17.05 Cîntecul care mi-e drag 17.45 Revista melodiilor 18.30 Cotidian sonor 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată 20.15 La fîntîna dorului 20.39 Teatru scurt : „Amurgul unui cocor“ de Junje Kiroshita 21.00 Muzcă ușoară 21.10 Meridiane muzicale 21.35 Arte plastice 21.45 Romanțe și cîntece de petrecere expuneri de 1/60, 1/125 și 1/250 secunde. Orificiul de intrare se modifică între 1/3,5 și 1/11. Transportarea peliculei se face cu un mecanism cu arc care permite succedarea a 20 de imagini la o remontare a arcului. SUDAREA METALELOR PRIN EXPLOZIE La Institutul de hidrodinamică din Novosibirsk, s-au făcut cercetări în legătură cu sudarea metalelor prin explozie. Această metoda poate fi folosită în construcții la montarea elementelor metalice. Avantajele noii metode în comparație cu cele existente sunt multiple : cu ajutorul ei pot fi îmbinate practic diferite metale și se obține o sudare cu o rezistența uniformă pe întreaga suprafață de contact. Pe lîngă aceasta, sudarea prin explozie durează doar o milionime de secundă. Este adevărat că pregătirea suprafețelor pieselor care trebuie sudate durează destul de mult, dar economia de timp, care se realizează în ansamblu este însemnată. Oamenii de știință sovietici optează pentru folosirea noii metode la fabricarea pilonilor susținători pentru liniile de înaltă tensiune, de exemplu, la sudarea țevilor cu ajutorul unor piese intermediare. Aceasta este confirmată și de experiența constructorilor japonezi. culturale ■culturale Formalismul... Ea el acasă In dorința de a populariza anticipativ acțiunile organizate de Casa municipală de cultură (ca și de alte instituții cultural — educative de masă). Comitetul municipal de partid, la începutul fiecărei săptămîni, ne pune la dispoziție programul acestora, spre publicare. Evident inițiativa este lăudabilă, iar ziarul nostru i-a acordat programului spațiul cuvenit. Publicarea, dar nerealizarea acestor acțiuni a stîrnit însă o derută pentru cei ce ar fi dorit să participe la unele dintre ele. Ca argument, relatăm un fapt pe care îl considerăm edificator. Mercuri, 24 noiembrie, ora 17. In fața Casei municipale de cultură — a cărei ușă era încuiată — se aflau mai mulți tineri și vîrstnici. „Pe cine așteptați ?“ — ne-am adresat uneia dintre persoane. — Am citit în ziarul de marți că azi urma să aibă loc la casa de cultură, un medalion literar dedicat lui Jack London. Scriitorul mă interesează și doream să particip. Fără îndoială că, sub impulsul aceluiași gînd, s-au adunat toți. După circa o jumătate de oră de așteptare, cei cîți erau au plecat. Ușile instituției rămînind în continuare încuiate n-am avut de la cine afla motivul nerealizării medalionului. Ieri, ne-am adresat tovarășului Constantin Ispas, directorul casei de cultură . Nu credeți că popularizînd anticipat acțiunile și nerespectînd acest program punem în derută pe cei ce ar dori să participe la ele ? De ce n-a avut loc simpozionul programat pentru miercuri seară ?“ — Tovarășa care avea sarcina nu întocmise încă materialul ce urma să fie prezentat. Sala noastră era m reparație — De ce, totuși, între orele 17 și 18 nu se găsea nimeni la casa de cultură pentru a explica celor veniți motivul nerespectării programului ? Dacă știați că medalionul nu poate avea loc, de ce vu l-ați programat ? _ ? I Un răspuns, totuși, acordat celor ce au așteptat miercuri seara, dar mai ales conținînd măsurile ce se vor lua pentru evitarea unor situații identice celei consemnate, îl așteptăm de la Comitetul municipal de partid, de la comitetul executiv al consiliului popular municipal. Astfel, credem, popularizarea anticipată nu va mai fi o derută pentru publicul botoșânean. Mutăm și firma?! Tovarășul Vasile Knihinschi, directorul cuibului „23 August" din Botoșani are o nelămurire. In ultimul timp — ne-a spus acesta —, instituția pe care o conduc se bucură de tot mai mare afluență de public — tineri și vîrstnici, de toate profesiile, deci am putea spune că activitatea noastră se bucură de aprecieri. Sîntem insă deseori întrebați de către tineri : „De ce nu organizați și ser, distractiv - educative model ?“ Am adus această opțiune la cunoștința forului nostru superior, consiliul municipal al sindicatelor. „Organizați, dar nu în incinta clubului" — ni s-a spus. In cele din urmă am căzut de acord ca asemenea seri să fie organizate la clubul întreprinderii de construcții - montaj. Se ivesc însă o serie de impedimente : sala este improprie (incomparabilă cu condițiile ce ni le oferă sala noastră), instrumentele muzicale și aparatele de proiecție (ne folosim și de astfel de mijloace) trebuie transportate, ceea ce e costisitor și riscant; derula participanților prin schimbarea locului. Soluționarea solicitării tăierilor se poate realiza în două moduri (eu optez pentru primul). Organizate pe bază de invitații, cu un conținut tematic pregnant educativ — manifestări care să constituie adevărate modele pentru participanți — și bineînțeles, în strînă colaborare cu comitetul municipal U T.C., serile distractiv - educative n-ar abuza cu nimic la presitigiul instituției noastre (adică a sediului — n.n.). Dimpotrivă, ar atrage la club, cu mai mulți tineri. Celălalt mod de soluționare ar fi acela a ne muta cu totul în sediul clubului întreprinderii de construcții-montaj. N ^ărerea noastră, tovarășe Knihinschi, e că prima variantă ce ați propus-o e cea mai bună. Dar să vedem pentru care din ele va opta consiliul municipal al sindicatelor ! S. AILENEI