Clopotul, ianuarie-aprilie 1974 (Anul 30, nr. 4037-4137)

1974-04-18 / nr. 4127

Cronică de BOTOȘANI înfrumusețarea municipiului Ultimele noutăți în materie de înfrumusețare a municipiului ne-au fost furnizate de tovarășul Gheorghe Naura, șeful serviciului gospodărie locativă. Acțiunea continuă cu finalizarea amenajării intrărilor în municipiu dinspre Iași și Suceava. Numai la intrarea dinspre Suceava s-au plantat peste 1000 trandafiri. A început totodată și plantarea florilor din sezonul (panseluțe) în zona cenrală, parcul din centru, jardinierele din fața autobazei T.A. Acțiunea continuă pe toate arterele principale spațiile verzi planificai te în acest sens. In asociații a fost încheiată plantarea gardurilor vii, realizîndu-se o cifră record : peste 12 km față de 3,5 km planificați. O noutate care va bucura copiii , a fost începută dotarea și amenajarea terenurilor de joacă din cartierele Parcul Tineretului, Octav Băncilă și Eminescu I și II. Ne străduim deci să asigurăm municipiului o față cit mai plăcută. Depinde de cetățeni ca ea să se mențină. Evidențiații In aceste zile adunările de grupe sindicale confirmă evidențații primului trimestru din acest an. La întreprinderea textilă, (comunică tovarășa Ana Cazacioc) rezultatele se arată promițătoare. Un exemplu : dacă anul trecut la țesătorie zona I nu era nici un evidențiat, anul acesta s-au distins peste 20 de muncitori pe schimb. Expoziție de fotografii Sub egida clubului „23 August" din municipiu se pregătește expoziția de fotografii „omul zilelor noastre“, care va cuprinde aspecte din viața și activitatea oamenilor muncii din județ. Expoziția, realizată de Traian Apetrei, fotoreporterul ziarului „Clopotul", va fi deschisă in preajma zilei de 1 Mai. Valorificarea plantelor medicinale Acțiunea de valorificare a plantelor medicinale, de către cetățeni, prin întreprinderea de plante medicinale, dă rezultate promițătoare. Pînă în prezent au fost achiziționate trei tone de pir medicinal , 0,5 tone rădăcină de păpădie, 0,5 tone coajă de mesteacăn și o tonă rădăcină de mătrăgună. Se află în uscătoare alte cantități importante de plante medicinale. Excursie Pentru iubitorii de excursii montane. Oficiul județean de turism Botoșani, organizează in zilele de 12 mai o excursie la Lacul Roșu, cu o noapte petrecută la Bicaz, la baraj, înscrierile se primesc pînă la data de 28 aprilie. Utilizare . Pentru apicultori (particulari, unități de stat sau cooperatiste), filiala Botoșani a asociației crescătorilor de albine oferă în această primăvară mătei selecționate de înaltă calitate la prețul de 35 de lei matca. Comenzile se primesc la magazinele de din Botoșani, specialitate Dorohoi, Săveni. ...Și pentru neapicultori , aceleași magazine sunt în prezent bogat aprovizionate cu miere, hidromel, lăptișor de matcă și alte produse cosmetice pe bază de miere. • Pentru fiecare litru de lapte predat la contract, producătorii individuali primesc în plus (față de 2,20 lei) cîte 0,25 lei dacă predau o cantitate de lapte de pînă la 500 litri de la fiecare vacă și cite 0,50 lei/ litru dacă predau cantități de peste 500 litri. In perioada 1 mai — 31 octombrie prețul de 1,85 lei per litru se majorează cu 0,25 lei și respectiv 0,50 lei, în funcție de cantitățile predate arătate mai sus. CLOPOTUL In PAGINA 2 PRACTICA ECONOMICĂ DEMONSTREAZĂ Sporul de competență se cîștigă prin pregătire! Realizarea programului de perfecționare a pregătirii profesionale a forței de muncă din județul nostru stă în atenția organelor și organizațiilor de partid ca o măsură menită să valorifice mai superior principala mereu bogăție a acestor meleaguri — oamenii. Pornind de la o situație... Din totalul oamenilor muncii care au calitatea de angajați, 22 la sută au absolvit una din formele de perfecționare stabilite pe baza Legii nr. 2/1971, alți 47 la sută fiind cuprinși, în prezent, în una din aceste forme. Marea majoritate a celor ce se află în pregătire sunt instruiți la locul de muncă, iar un număr apreciabil de cadre sunt antrenate la forme de pregătire pe bază de program individual. Aproximativ 31 la sută din forța de muncă existentă urmează a fi cuprinsă în diferite forme de perfecționare a pregătirii profesionale începînd cu a doua parte a acestui an și continuînd în 1975. Sub controlul șefului direct este forma de pregătire în masă a lucrătorilor, fiind specifică unităților cu personal muncitoresc numeros. La Întreprinderea județeană de construcții - montaj sunt cuprinși la această formă aproape 800 lucrători, iar la întreprinderea de Dorohoi — peste 400 confecții tori. Iată însă că, din muncicauza navetismului, prezența la cursuri a constructorilor fost slabă. Credem că și prin a această situație se explică nivelul redus al productivității muncii pe șantiere. La întreprinderea de confecții Dorohoi, accesibilitatea largă a acestei modalități de instruire permite însușirea într-un timp scurt a 4—5 operații care favorizează în bună măsură calitatea și ritmicitatea producției, pe fondul introducerii în lucru a unor modele noi. Cert este că maiștrii și ajutorii de maiștri au rolul hotărîtor în pregătirea profesională a oamenilor din formațiile conduse de aceștia. Sunt ei destul de pregătiți pentru această importantă misiune ? Beneficiază de sprijinul zilnic din partea factorilor de conducere ? Găsim răspunsul cel mai potrivit — verificat de rezultatele obținute în producție — la întreprinderea textilă, ca la I.U.P.S., la cele două fașibrici de confecții, la întreprinderea de corpuri de iluminat, la I.J.I.L., la I.J.C.M. „Cum este maistrul, așa sunt și oamenii săi“ , un prilej de adîncă reflecție și de acțiune în consecință pentru atîția și atîția șefi direcți. Și nu numai pentru ei. In atenție, pregătirea celor ce pregătesc Este, credem, aspectul esențial în această etapă, mai ales că privește cadrele tehnice și economice care au de făcut față, în întreprinderi, unor situații tot mai complexe în condițiile creșterii gradului de tehnicitate a producției și sporirii ponderii produselor și tehnologiilor modernizate. Pericolul nei paște pe mulți din tutiei care nu înțeleg pe deplin necesitatea aducerii mereu „la zi“ a cunoștințelor utile în profesia practicată. întrebarea : „Cîtă acoperire în competență are diploma ce o posed ?“ poate afla un răspuns realist doar dacă fiecare specialist se autoraportează mersul treburilor din sectorarul unde lucrează. Propria perfecționare a pregătirii profesionale a cadrelor tehnice, economice și de altă specialitate s-ar repercuta favorabil în nivelul general de care a lucrătorilor, în calificarea lor majoritate tineri. Deci : Cum și cu ce rezultate se pregătesc cei care pregătesc de fapt masa de oameni din unități ? Studiul individual, cit de eficient este ? De fapt, de la școlarul „dintr-a-ntîia" și pînă la doctorul într-o știință sau alta, studiul individual este baza pregătirii. Iar calitatea acestui studiu depinde mai ales de voința celui care îl efectuează. Nimeni în afara studiului individual — este cerința generală astăzi. Credem că formele de perfecționare organizate pe grupe, la nivel local sau central, sunt cele mai potrivite, mai ales că permit și utile schimburi de păreri, de argumente care să conducă la rezolvări practice ale unor aspecte din viața economică și socială. ☆ Nevoile reale de personal calificat sînt cunoscute în fiecare unitate. Fundamentarea sarcinilor viitorului cincinal trebuie să aibă în vedere forța de muncă în structura optimă și, în funcție de aceasta, acțiunea de pregătire și perfecționare a cadrelor să continue pe un plan superior. Ion PERJU psiholog ,ȘCOALA BOTOȘĂNEANĂ XXX“ Ieri. Casa corpului didactic a găzduit un recital de versuri patriotice, susținut de profesori și elevi din județul nostru, creatori de poezie. Au participat profesorii Lucian Valea, Mihai Munteanu, Victor Teișanu, George Stoian, Natalia Foșa și elevii Monica Bordeianu, Iuliana Maloș, Carmen Foșa etc. Membrii cenaclului literar „M. Eminescu“ au avut o întîlnire cu poetul Corneliu Sturzu, redactor - șef al editurii „Junimea" din Iași. După - amiază, la întreprinderea textilă „Moldova“ Botoșani, s-a organizat un simpozion intitulat „Răspunderea familiei în educația multilaterală a copiilor", susținut de profesorii Angela Floareș, Ioan Aniței și Nicolae Pavlică. A urmat un program artistic, prezentat de formația corală ,,Brevis", condusă de profesorul Pavel Costan. Liceul de cultură generală din Săveni a organizat, în aceeași zi, o întîlnire a cadrelor didactice și a elevilor din oraș și localitățile învecinate, cu învățătorii pensionari Alexandru Faliboga — membru al partidului din 1921 — și Vasile Lebădă, care au prezentat aspecte „Din trecutul de luptă al învățătorilor, sub conducerea P.C.R., pentru progres social". în continuare, formațiile artistice ale Casei de cultură din Săveni au susținut un spectacol intitulat „Omagiu anilor de libertate 1“. «Ir BUCECEA Sfatul bătrînilor Sub îndrumarea comitetului comunal de partid din Bucecea, sfatul bătrînilor s-a întrunit din nou duminică. Potrivit tradiției, întîlnire au fost invitați tilaneri și alți oameni din comună. Cu această ocazie a fost prezentată o informare asupra modului în care s-au îndeplinit propunerile privind buna gospodărire și înfrumusețare a comunei, făcute la întrunirea anterioară. Totodată, sfatul bătrînilor a luat în discuție unele cazuri de încălcare a normelor eticii și echității socialiste, de sustragere de la muncă a unor cooperatori. Cu același prilej, s-a constituit un consiliu al sfatului bătrânilor, care și-a propus să fie un instrument activ la îndemîna comitetului comunal de partid pentru îndeplinirea sarcinilor politice, economice și sociale din comună. La faza finală a festivalului „Partid, inima țării" Astăzi, formațiile artistice ale pionierilor și elevilor uteciști, promovate la faza județeană a festivalului școlar de teatru, poezie patriotică și revoluționară, intitulat „Partid, inima țării" pleacă la Piatra Neamț pentru a participa la faza finală a acestui festival. Din partea pionierilor ne reprezintă formația de teatru de păpuși a Școlii generale nr. 4 Botoșani, formația de teatru școlar a Școlii generale nr. 10 Botoșani, brigada artistică de agitație a școlii din Ungureni și recitatoarea Atudoroaie Margareta de a Școala generală nr. 11 Botoșani. Elevii uteciști din județ participă la festival cu formația de teatru a Liceului Bucecea, cu montajul literar-muzical „Partid, inima țării" prezentat de Liceul nr. 2 Dorohoi și cu recitatoarea Bărăgan Mirela de la Liceul Mihai Eminescu Bo-P formația de teatru școlar atoșani, șani Școlii generale nr. 10 Boto- Un salut colegial ziarului „Brassói Lapok“ Apărut pe baricade revoluționare, la 16 aprilie 1849, Ziarul progresist de limbă maghiară „Brassói Lapok" (Foi brașovene) a împlinit 125 de ani de la apariția primului număr. In îndelungata sa existență, ziarul a contribuit la cultivarea ideilor înaintate, a spiritului revoluționar. După Eliberare, alături de întreaga noastră presă, „Brassói Lapok" a militat pentru înfăptuirea politicii partidului nostru, pentru înflorirea continuă a patriei socialiste. La acest frumos jubileu adresăm salutul nostru comunist ziarului brașovean și-i dorim îndelungată și prosperă apariție. In același timp, urăm colegilor de la „Brassói Lapok" deplin succes în traducerea în viață a sarcinilor pe care partidul, conducerea sa, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, le pune în fața activiștilor din presă. Dorohoi. Cei mici vor beneficia în curînd de un nou local pentru grădiniță Fotografia : I. GROSULEAC , '1A,'’' —7 Tff T / ' '■ 7'' v/' DIESEL URIAȘ In cadrul uzinelor constructoare de mașini din Briansk (U.R.S.S.) a fost construit un motor Diesel de 21 000 CP. Lungimea lui este de 18 metri, înălțimea de 12 metri iar greutatea de 769 tone. Astfel de motoare sunt necesare pentru echiparea unor nave de mari dimensiuni. In curînd, în cadrul întreprinderii va începe construcția unui motor Diesel de 37 000 CP. El va fi instalat pe unul din cele mai mari tancuri petroliere din lume, care va avea o capacitate de transport de 370 000 tone și care se proiectează în prezent în U.R.S.S. UN BLOC DE BIROURI IN OPT ORE Creșterea rapidă a prețurilor în sectorul construcțiilor obligă firmele de specialitate să pună la punct noi metode ieftine pentru Știință și tehnică a-și menține competitivitatea. O întreprindere din Salmünster (Republica Federală Germania) a lansat de curînd un nou tip de unități prefabricate format container care pot fi asamblate în număr nelimitat în orice loc. „Imobilele zburătoare" pot fi demontate și reutilizate la fel de ușor. Un bloc administrativ de două etaje cu suprafața utilă de 200 metri pătrați poate fi ridicat în termen de exact opt ore. OUA COLORATE O crescătoare de păsări din localitatea Burlington, Statele Unite, a reușit, după îndelungate încercări, să crească o rasă de găini care fac ouă de diferite culori. Ea a reușit să adapteze găini de rasă araucană, aduse în S.U.A. din Chile. Fiecare găină face ouă numai de o singură culoare — albastră, verde, roz sau galbenă; întrebată ce gust au noile produse, crescătoarea a răspuns: „Gust de. ouă". vXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXWXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX — De obicei procurorul este cel care pune întrebări. Nu vă deranjează dacă de data aceasta întrebările le pun eu? — Deloc. Unii cred că funcția de procuror s-ar rezuma numai la cea de acuzator care implică, de regulă, întrebări la care cel chemat să răspundă în fața legii trebuie să se apere. Se uită uneori că apărarea, garantată oricărui cetățean, implică din partea celui investit de lege să ceară tragerea la răspundere, să răspundă și el la rîndul lui la întrebările apărării. — Rolul și atribuțiile procurorului se rezumă numai la cadrul procesului penal ? — Nici vorbă. Legea de organizare și funcționare a procuraturii conferă procurorului drepturi și îndatoriri pe multiple planuri între care și cu privire la ocrotirea drepturilor și intereselor legitime ale cetățeanului. — Cetățean, familie, societate. V-aș ruga să punctați cîteva elemente care să demonstreze rolul legii în întărirea verigilor dintre aceste noțiuni. Prin diverse acte legislative și în primul rînd în constituție și codul familiei, s-au instituit norme din care rezultă că statul ocrotește căsătoria și familia, apără interesele mamei și copilului, instituind în același timp garanții materiale și de altă natură pentru formarea tinerei generații. — Există garanții de ordin juridic pentru soliditatea familiei ? — Există, și încă numeroase. Dacă ne referim numai la faptul că încheierea căsătoriei — ca bază a unei familii trainice — nu se poate realiza decît în anumite condiții, de fond și de formă, riguros precizate în codul familiei, și că încheierea unei căsătorii cu nesocotirea acestor cerințe imperative ale legii este lovită de nulitate, ne putem da seama că societății noastre nu-i este indiferent dacă sunt asigurate de la început toate condițiile pentru o familie trainică, sănătoasă. — Dacă totuși s-ar încălca aceste norme, care este rolul procurorului ? — Desigur, important e să nu ajungem la aceste situații. Din acest punct de vedere procurorului, ca de altfel oricărui jurist, îi revine sarcina CONVORBIRILE DE JOS de a face cunoscut conținutul și finalitatea acestor condiții de validitate ale căsătoriei. Dacă se semnalează totuși asemenea încălcări, procurorul are dreptul de a cere instanței anularea căsătoriei. — Se întîmplă și cazul unor căsătorii valabil încheiate, dar care se destramă în fapt. Cei care suferă mai mult sunt copiii. .. — Accentuez din nou că respectarea condițiilor de încheiere a căsătoriei nu înseamnă totul. E nevoie de o maturitate de gîndire și înaltă răspundere pentru semnificația socială a actului încheiat. In orice căsnicie, așa cum demonstrează viața, pot apare pe parcurs unele neînțelegeri, mai mult sau mai puțin grave. Nu înseamnă că rezolvarea lor trebuie să ducă neapărat la destrămarea căsătoriei ca bază a familiei, pe calea divorțului, cum din păcate înțeleg unele persoane. Cu atît mai mult acolo unde sunt copii. — Și cum intervine procurorul ? — In calitate de organ care veghează la respectarea legii în toate sectoarele de activitate, procurorul poate sesiza în primul rînd organele autorității tutelare de la domiciliul minorilor, pentru a se lua măsuri de ocrotire a copiilor părăsiți de părinți sau față de care aceștia exercită într-un mod incompatibil cu legea și normele de morală, drepturile și îndatoririle părintești. Poate sesiza școala și alte instituții care veghează sub diverse aspecte la realizarea procesului educațional. Poate cere instanțelor judecătorești a fi luate diverse măsuri de ocrotire : încredințarea copilului la unul sau altul din părinți, la alte persoane, sau la o instituție de ocrotire; stabilirea și exercitarea pensiei de întreținere , chiar decăderea din drepturile părintești atunci cînd sînt exercitate în mod abuziv, cînd sînt compromise creșterea și educația. — Ca procuror, apropo de acest subiect, ce v-ați dori ? — Aș dori ca toate reglementările legale pe care statul le-a adoptat și care sunt în continuă perfecționare, să fie cît mai bine cunoscute de către toți cei care și-au asumat înalta calitate de părinte, pentru că în final ele nu au altă menire decît să contribuie la formarea unor cetățeni cu simț de responsabilitate civică. Numai așa națiunea noastră va fi sănătoasă, robustă, capabilă să lase urmașilor mîndria prezentului și ambiția unui viitor pe măsură. Dorel SONOR Legea ocrotește familia Cu procuror dr. Constantin LUNGU f tooooooooooorjaoooooooo Cuvinte din public • CETĂȚENII DIN DARABANI, care merg la baia publică, sînt intimpinați cu următorul afiș (îl reproducem întocmai): „începînd de azi baia nu mai funcționează conducerea“- Ce nu mai funcționează ? Baia sau... conducerea ? De la Ion Melniceanu, salariat la E.G.C-L- Dorohoi am aflat că, din cauza unor condiții igienico - sanitare necorespunzătoare, baia a fost închisă. Organele centrului sanitaro-antiepidemiologic au făcut și recomandarea ca localul băii să fie supus unor reparații curente. La intervențiile repetate ale comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc Darabani, conducerea E-G.C.L. Dorohoi a răspuns că pentru reparații nu sunt fonduri, că baia este nerentabilă. Păi, dacă nu funcționează, cum să fie rentabilă baia publică din Darabani ? (Constantin BARBACARU din Darabani). • REFERITOR la cele din rubrica „Cuvinte din public“ („Clopotul" nr. 4102), arătăm că perturbațiile din zona Oficiului P.T.T.R. Săveni produse la unele televizoare ale cetățenilor au fost înlăturate de către personalul calificat al Direcției județene de poștă și telecomunicații Suceava. Problema protecției recepțiilor radio și tv este o sarcină a noastră și de aceea ne vom strădui să asigurăm condiții bune de audiție și vizionare a programelor de către toți abonații radio și tv. (DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE POȘTA ȘI TELECOMUNICAȚII BOTOȘANI). Noua configurație a rețelei școlare Generalizarea primei trepte a învățămîntului liceal a impus o restructurare de fundament a rețelei școlare din județ. Criteriile noii alcătuiri a rețelei de școli și a stabilirii profilului unităților școlare, au la bază sarcinile cuprinse în hotărîrea plenarei din iunie 1973, printre care și cele privind creșterea ponderii liceelor de specialitate. Noua rețea școlară, din anul de învățămînt 1974/1975, va avea, în plus, încă două licee de tip industrial, numărul liceelor de specialitate ajungînd la cifra de 9, pe întregul județ. Cele 9 licee de specialitate sunt: Liceul industrial de mecanică (al Ministerului industriei construcțiilor de mașini grele), Liceul industrial de mecanică agricolă, Liceul industrial electrotehnic, Liceul industrial de construcții civile, Liceul industrial de textile și confecții, apoi Liceul economic, Liceul agricol, Liceul pedagogic și Liceul de muzică și arte plastice. Concomitent vor funcționa și 9 licee real-umaniste (de cultură generală, după vechea denumire): cîte două în Botoșani și Dorohoi și cele din Darabani, Bucecea, Săveni, Trușești și Ștefănești. In funcție de rețeaua stabilită s-au putut propune și contura, în mare, cifrele de școlarizare, atît la clasele din liceele de bază (cum sînt cele mai sus enumerate), cît și la clasele filiale, cele care vor funcționa pe lîngă școli generale sau în incinta altor licee. Se realizează astfel în județ, cuprinderea în licee de specialitate a unui procent de aproape 70 la sută din promoția de promovați ai ciclului gimnazial. Liceele de bază vor școlariza în prima treaptă de învățămînt liceal pe elevii domiciliați în localitatea unde se află respectiva unitate școlară. Pentru asigurarea școlarizării integrale a tuturor elevilor din această promoție, obligatorie prin lege, majoritatea liceelor de bază vor avea și clase filiale de liceu. Aceste clase filiale sunt amplasate, fie în aceeași localitate cu liceul de bază, fie în alte localități, acolo unde condițiile permit înființarea lor. Referitor la condiții de funcționare avem în vedere existența cadrelor pentru disciplinele de specialitate, posibilitatea de efectuare a pregătirii practice în profilul liceului etc. Aici facem o paranteză pentru a sublinia mobilitatea rețelei de clase filiale, care permite ca profilul ei să suporte, în continuare, unele îmbunătățiri. Posibilitatea aceasta poate fi determinată prin crearea la nivelul unei comune sau localități, a unor condiții care să asigure o pregătire temeinică într-o specialitate. Esențial este faptul că în fiecare comună va funcționa cel puțin o clasă filială a învățămîntului liceal. Așa de pildă, comunele Bălușeni, Miorcani, Santa Mare, Vorniceni etc. vor avea clase filiale, real - umaniste. In aceeași structură, o parte din clasele primei trepte liceale, atît din mediul urban cît și din cel rural, vor funcționa ca filiale ale unuia sau altuia din liceele de specialitate. Printr-o exemplificare limitată, menționăm că Liceul de mecanică agricolă din Botoșani are clase filiale la Albești, Coțușca, Frumușica, Cîndești — Mihăileni, și în alte localități . Liceul agricol Șendriceni va avea clase filiale la Dobîrceni, Havîrna, Hlipiceni, Liveni — Manoleasa etc., iar Liceul electrotehnic Botoșani de asemenea va avea clase filiale de mecanică, ce vor funcționa la Liceul „M. Eminescu“ Botoșani, Liceul nr. 1 Dorohoi, Liceul Darabani și Liceul Săveni. Un afiș cuprinzînd toate unitățile liceale de specialitate, inclusiv clasele filiale de liceu, va fi tipărit și difuzat în cursul lunii mai, pentru informarea în detaliu asupra configurației întregii rețele școlare. Prof. Vasile COJOCARU inspector școlar general adjunct în sprijinul cadrelor didactice, părinților și elevilor OOGGOaGOOGGOOOGGOGGOOO ARCA LUI NOE De profesie, fără... Intîia abatere a fost că circula noaptea cu o bicicletă fără far. A doua, că purta în buzunare un cuțit confecționat special pentru împungere. Pentru minus (adică farul lipsă), a primit o amendă de 300 lei, iar pentru plus (arma albă) a fost „împuns“ cu o alta, de 500 lei. Se numește Gheorghe Păduraru (Botoșani, strada Viilor), are 19 ani însă nu și o ocupație. De va începe să muncească, cu primii bani va trebui să achite amenzile și e păcat că va fi putut fi influențat doar de un astfel de stimul. Dar, in lipsă de altele , e bine și așa ! Măcar neglijența La ferma nr. 5 Drăgușeni (responsabil Vasile Păun) s-au găsit și miei, rasă tigaie, neinregistrați în evidențe. Alți 8 miei, neinregistrați au fost descoperiți la cooperativa agricolă din Drăgușeni (responsabil Petru Grigoraș). Curioasă această contagiune a neglijenței — dacă doar de neglijență e vorba. ■ ■ Rubrică realizată de Dumitru IGNAT