Constructorul, martie 1953 (Anul 5, nr. 165-168)

1953-03-08 / nr. 165

Pag. 2 / CONSTRUCTORUL Măreața unitate a partidului și poporului Forța partidului lui Lenin-Stalin rezidă li strânsa sa legătură cu massele de milioane de oameni ai muncii, în unitatea sa indisolubilă cu poporul. Partidul nostru este un partid cu adevărat al poporului, a cărui politică asigură creșterea neîntreruptă a puterii patriei noastre și corespunde intereselor v wtale ale oamenilor muncii. Poporul sovietic sprijină în unanimitate politica partidului și îi acordă încrederea sa deplină. In Octombrie 1917, când partidul comuniștilor a chemat deschis pe muncitori și pe țărani la răsturnarea puterii burgheziei, această chemare a fost întâmpinată de sprijinul deplin al uriașei majorități a munctorilor, soldaților și țăranilor. A fost răsturnată puterea burgheziei și a fost instaurată dictatura proletariatului. In anii războiului civil și ai intervenției străine, poporul nostru, sub conducerea lui Lenin și Stalin, a repurtat victoria deplină asupra dușmanilor, a salvgardat cuceririle Revoluției din Octombrie. Soarta războiului a fost hotărâtă în primul rând de simpatia și sprijinul acordat politicii partidului de massele de milioane ale populației. V. I. Lenin scria în 1920 : „Desigur, acum aproape toată lumea își dă seama că bolșevicii n’ar fi putut să se mențină la putere nu doi ani și jumătate, dar nici măcar două luni și jumătate, dacă în partidul nostru nu ar fi existat disciplina cea mai severă, o disciplină într’adevăr de fier, dacă partidul nostru n’ar fi avut sprijinul cel mai complet și neprecupețit al întregii masse a clasei muncitoare, adică a tot ceea ce este în ea conștient, cinstit, devotat, influent și capabil să ducă după sine sau să antreneze păturile înapoiate". Vladimir Ilici cerea partidului nu numai să fie conștient, să fie devotat revoluției, să dea dovadă de stăpânire de sine, de spirit de sacrificiu și de eroism ci și priceperea de a se lega, de a se apropia, de a se contopi până la un anumit grad cu massele cele mai largi ale celor ce muncesc. Tovarășul Stalin subliniază în permanență că partidul nu ar fi putut să conducă clasa muncitoare și să o ducă din victorie în victorie, dacă n’ar fi fost legat cu massele fără de partid, dacă n’ar fi existat legătura indisolublă dintre partid și massele fără de partid. „...Massele largi de muncitori fără partid, — arată tovarășul Stalin, — socotesc partidul nostru ca partidul LOR, un partid de care SE SIMT APROPIAȚI și care LE ESTE SCUMP, a cărui lărgire și întărire prezintă pentru ei un interes vital și conducerii căruia ei își încredințează de bună voie soarta", întărind legăturile cu massele, bizuindu-se pe sprijinul milioanelor de oameni ai muncii, partidul comunist, sub conducerea înțeleaptă a marelui Stalin, a dus țara noastră la vctoria socialismului. Partidul a fost în fruntea poporului în lupta pentru realizarea cincinalelor staliniste, el a știut să organizeze masele de mioane de muncitori și țărani pentru construirea socialismului, a zdrobit și a măturat din cale pe toți dușmanii poporului, care încercau să împiedice măreața operă a construcției socialiste. Intr’un timp istoricește scurt, sub conducerea genială a tovarășului Stalin, patria noastră s’a transformat dintr’o țară înapoiată într'una înaintată, dintr’o țară agrară într’una industrială, devenind un stat socialist puternic. Când Germania hitleristă, încurajată în secret de miliardarii americani, a atacat mișelește Uniunea Sovietică și a tulburat munca pașnică creatoare a poporului nostru, partidul lui Lenin-Stalin a transformat întreaga țară într’o tabără militară unică și a ridicat toate popoarele U.R.S.S. la Marele Război pentru Apărarea Patriei. „Munca organizatorică a partidului, — a arătat tovarășul Stalin în 1943, — a unit într’un tot și a îndreptat spre un țel comun toate sforțările oamenilor sovietici, subordonând toate forțele și mijloacele noastre cauzei zdrobirii dușmanului, in timpul războiului, partidul a prins rădăcini și mai adânci în popor, s’a legat și mai strâns de massele largi ale oamenilor muncii“. Sprijinul fierbinte și necondiționat acordat guvernului sovietic în anii grei ai războiului de toate popoarele U.R.S.S. și în primul rând încrederea acordată guvernului sovietic de marele popor rus, — primul între popoarele egrale ale țării noastre — s’au dovedit a fi forța hotărâtoare care a asigurat patriei noastre victoria istorică asupra celui mai înrăit dușman al omenirii, fascismul. După încheierea victorioasă a războiului, partidul a mobilizat poporul nostru la rezolvarea mărețelor sarcini trasate de tovarășul Stalin în istorica sa cuvântare din 9 Februarie 1946. Inițiativa creatoare a masselor de milioane, pătrunse de dorința fierbinte de a traduce mai repede în viață aceste sarcini, și-a găsit cea mai vie expresie în întrecerea socialistă a întregului popor, în eroismul de massă în muncă al oamenilor sovietici. îndeplinirea cu succes a primului cincinal stalinist de după război dovedește în mod grăitor că întregul popor sovietic a considerat sarcinile trasate de partidul lui Lenin-Stalin drept cauza sa proprie. Noua operă genială a tovarășului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.", istorica sa cuvântare la Congresul al XIX-lea al partidului, Hotărîrile Congresului, au însuflețit poporul sovietic la acte de eroism în muncă, l-au înarmat cu perspectivele mărețe și clare ale continuării construcției comuniste victorioase. In țara noastră crește și se lărgește avântul politic și în muncă. Poporul sovietic nu își drămuiește forțele și munca pentru îndeplinirea mărețelor planuri creatoare ale partidului comunist. Aceste planuri care trasează perspectivele și căile mersului nostru înainte — a spus tovarășul Malencov în raportul prezentat la Congresul al XIX-lea al partidului — se sprijină pe cunoașterea legilor economice, se sprijină pe știința construirii societății comuniste, știință elaborată de tovarășul Stalin. In fiecare succes al construcției noastre, poporul nostru vede înfăptuirea consecventă a genialelor idei ale tovarășului Stalin. Rezultatul înfăptuirii acestor idei este creșterea neîntreruptă a întregi producții sociale și în primul rând a producției mijloacelor de producție, perfecționarea ei neîncetată pe baza tehnicii celei mai înalte. Triumful acestor idei se manifestă în construirea cu succes a grandioaselor hidrocentrale, canale și sisteme de irigație, în creșterea necontenită a bunei stări materiale și a nivelului cultural al oamenilor muncii. Comuniștii — avangarda încercată și oțelită a oamenilor muncii din țara noastră — dau întregului popor un exemplu însuflețitor de luptă plină de abnegație pentru traducerea în viață a sarcinilor trasate de marele Stalin, împreună cu comuniștii muncesc milioanele de muncitori, țărani și intelectuali fără de partid. Orânduirea socială sovietică unește pe comuniști și pe cei fără de partid într’un colectiv unic. Și unii și alții făuresc o operă comună — măreața operă a construirii comunismului. In aceste zile grele, în care partidul și poporul au fost lovite de nenorocire — grava boală a iubitului nostru conducător și învățător, Iosif Vissarionovici Stalin, fiecare om sovietic este adânc pătruns de cuvintele Comunicatului Guvernamental : „Comitetul Central și Consiliul de Miniștri își exprimă convingerea că în aceste zile grele partidul nostru și întregul popor sovietic își vor manifesta cea mai mare unitateși coeziune, tărie morală și vigilență, își vor dubla energia în construirea comunismului în țara noastră, se vor uni și mai strâns în jurul Comitetului Central al Partidului Comunist și al Guvernului Uniunii Sovietice". Lenin și Stalin, eroicul partid al comuniștilor, creat și crescut de ei, au educat poporul nostru în spiritul unității, coeziunii, tăriei morale și vigilenței — aceste calități minunate. In faptul că aceste calități prețioase au devenit un bun al masselor largi populare constă izvorul victoriilor noastre de importanță istorică mondială, chezășia mersului cu succes al țării noastre pe calea spre comunism. Traducând în viață mărețele sarcini trasate de tovarășul Stalin, poporul sovietic, sub conducerea încercată a partidului, pășește cu încredere și fermitate înainte, spre țelul arătat de tovarășul Stalin — spre triumful comunismului în țara noastră ! Articol de fond din ziarul „PRAVDA" Nr. 64 (12.632). Poporul român iși strânge și mai mult rândurile în jurul nebiruitului steag al lui Lenin - Stalin Cu nemărginită durere în inimi, oamenii muncii din Capitală și de pe întreg cuprinsul țării au aflat vestea încetării din viață a lui Iosif Vissarionovici Stalin, tovarășul de lupta și genialul continuator al cauzei lui Lenin, înțeleptul conducător al Partidului Comunist și al poporului sovietic, învățătorul și părintele iubit al oamenilor muncii din lumea întreagă. In memoria oamenilor muncii dim patria noastră tovarășul Stalin va rămâne pe vecie prietenul cel mai bun și mai drag, învățătorul și părintele nemărginit de scump, căruia-i datorează fiecare din victoriile cucerite în lupta pentru o viață liberă și fericită. Oamenii muncii sunt hotărîți să-și dovedească recunoștința fierbinte față de Stalin, atașamentul față de nemuritoarele idei staliniste, pășind neabătuți înainte pe drumul luminat de strălucirea geniului său. Pe cât de mare este durerea oamenilor muncii din patria noastră, pe atât de mare este hotărîrea lor de a se strânge și mai mult în jurul steagului partidului — steagul lui Lenin și Stalin, de a cimenta și mai mult prietenia veșnică, de nezdruncinat, cu m vea Uniune Sovietică, cbeză și a libertății, independenței și viitorului fericit al patriei. In aceste clipe, oamenii muncii din tara noastră,strâns uniți în jurul Partidului Muncitoresc Român, își sporesc eforturile în lupta pentru victoria deplină a socialismului în patria noastră, hotărîți să întărească necontenit vigilența împotriva dușmanilor interni și externi ai poporului român, pentru a zdrobi orice încercare de agresiune împotriva independenței naționale și a suveranității de stat a R.P.R. ■fr Pe șantierele socialismului, în fabricile de materiale de construcții, în institutele de proiectare, muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii, și-au exprimat, în adunări de doliu, nemărginita durere cu care au aliat vestea morții lui Iosif Vissarionovici Stalin, precum și hotărîrea de a-și strânge rândurile în jurul steagului neînvins al lui Lenin- Stalin, în jurul partidului, în lupta pentru izbânda construcției socialiste. La I.P.C.S., inginerii, tehnicienii, muncitorii și funcționarii au participat la adunarea de doliu în memoria lui Iosif Vissarionovici Stalin. Tovarășul Carol Mihai, membru în biroul organizației de partid, a dat citire chemării Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și a Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S către toți membrii partidului, către toți oamenii muncii din Uniunea Sovietică, chemării Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniștri al R.P.R. și a Prezidiului Marii Adunări Naționale a R.P.R. către toți membrii Partidului Muncitoresc Român, y, către, toți oamenii muncii din R.P.R. — și telegramei trimise de către Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, Consiliul de Miniștri al R.P.R. și Prezidiul Marii Adunări Naționale a R.P.R., Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. întreaga asistență a păstrat un minut de reculegere în memoria lui Iosif Vissarionovici Stalin. Tovarășul inginer Leonida Psearu, de la divizia de căi de comunicație, a dat apoi citire telegramei de condoleanțe pe care ingnerii, tehnicienii, muncitorii și funcționarii I.P.C.S. au trimis-o Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. „Noi nu vom uita niciodată — se spune în telegramă — că la baza tuturor succeselor poporului român și ale minorităților naționale în cucerirea regimului democratpopular, a marilor drepturi și libertăți democratice, în construirea noii economii și culturi socialiste, în consolidarea puterii populare, a independenței și suveranității de Stat a R.P.R., stau ideile geniale ale tovarășului Stalin, grija și sfaturile sale părintești, ajutorul frățesc al Uniunii Sovietice. Fiecare cetățean cinstit al patriei noastre libere simte astăzi durere la pierderea iubitului prieten și părinte al poporului nostru, tovarășul Stalin, recunoștință față de cel care ne-a luminat drumul cu geniul său nemuritor“". Ieri, la încetarea lucrului, colectivul de muncă al uzinelor „Steaua Roșie“ s’a adunat într’un meeting de doliu în memoria lui I. V. Stalin. Tov. I. Vanghele a dat citire chemării Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., și a Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. către toți membrii partidului, către toți oamenii muncii din Uniunea Sovietică, chemării Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniștri al R.P.R. și a Prezidiului Marii Adunări Naționale a R.P.R., către toți membrii Partidului Muncitoresc Român, către toți oamenii muncii din R.P.R. — și telegramei trimise de Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, Consiliul de Miniștri al R.P.R. și Prezidiul Marii Adunări Naționale a R.P.R., Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Oameni: muncii din uzină au păstrat un minut de reculegere în memoria lui Iosif Vissarionovici Stalin. Frezorul stahanovist Mihai Dobrescu a citit apoi telegrama trimisă de colectivul uzinelor „Steaua Roșie”, Comitetului Central al P.C.U.S., Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S S. In telegramă, muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii din uzină au arătat boferirea lor ca, în momentul acesta de grea durere, să strângă rândurile în jurul steagului de nebiruit al lui Lenin și Stalin, să-și întărească vigilența împotriva dușmanilor, să lupte și mai dârz pentru sporirea producției, pentru întărirea scumpei noastre patrii. 9 Pe cât de mare este durerea poporului nostru la moartea iubitului său părinte și sprijinitor, pe atât de dârză este voința sa de a păși mereu luminat de strălucirea înainte pe drumul geniului stalinist. Oamenii muncii își strâng și mai mult rândurile în jurul partidului și guvernului, își sporesc vigilența împotriva dușmanilor interni și externi, hotărîți să muncească neobosit pentru consolidarea continuă a regimului democrat-popular, pentru întărirea capacității de apărare a patriei, pentru izbânda construcției socialiste în patria noastră. Poporul nostru este pe deplin conștient că garanția denței și viitorului fericit libertății, indepenat patriei, chezășia înfăptuirii celor mai scumpe năzuințe ale sale este prietenia frățească și alianța de __ nezdruncinat cu măreața Uniune Sovietică, Țara Socialismului biruitor, fortăreața invincibilă a păcii, țara care construește comunismul. Hotărîrea ședinței comune a premierului Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a Consiliului de Miniștri al U. R. S. S., a Prezidiului Sovietului Suprem al U. R. S. S. MOSCOVA (Agerpres). — Agenția TASS transmite: Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Consiliul de Miniștri al U.R.S.S., Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S., consideră că, în aceste clipe grele pentru partidul nostru și pentru țara noastră, cea mai importantă sarcină a partidului și guvernului este asigurarea unei normale și juste conduceri a întregii vieți a țării, fapt care la rândul său impune cea mai mare coeziune a conducerii, neadmiterea niciunei disensiuni și panici pentru a asigura astfel, necondiționat, traducerea cu succes în viață a politicii elaborate de partidul și guvernul nostru, atât în problemele interne ale țării noastre, cât și în problemele internaționale. Pornind de aci și în scopul de a nu admite niciun fel de întrerupere în conducerea activității organelor de stat și de partid, Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Consiliul de Miniștri al U.R.S.S. și Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S. consideră necesar să se înfăptuiască o serie de măsuri pentru organizarea conducerii de partid și de stat. I. — Cu privire la Președintele și Primii vicepreședinți ai Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. 1) Să fie numit Președinte al Consiliului de Miniștri al U. R.S.S. — G. M. MALENKOV. 2) Să fie numiți Primi vicepreședinți ai Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. — L. P. BERIA, N. A. BULGANIN, L. M. CAGANOVICI,V. M. MOLOTOV, II. — Cu privire la Prezidiul Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. 1) Să se considere necesar de a avea în Consiliul de Miniștri al U.R.S.S. în loc de două organe — Prezidiul și Biroul Prezidiului, un singur organ — Prezidiul Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. 2) Să se stabilească ca Prezidiul Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. să fie alcătuit din Președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și Primii vicepreședinți ai Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. MII. — Cu privire la Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Să fie recomandat ca Președinte al Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. — C. E. VOROȘILOV, eliberând din această funcție pe N. M. ȘVERNIC. Cu privire la Secretarul Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. 1) Să fie numit Secretar al Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. — N. M. PEGOV, eliberându-l din funcția de Secretar al C.C. al P.C.U.S. 2) Actualul secretar al Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., A. F. GORCHIN, să fie numit Secretar-adjunct al Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. I.. — Cu privire la Ministerul Afacerilor Interne al U.R.S.S. Să se unească Ministerul Securității de stat al U.R.S.S. și Ministerul Afacerilor Interne al U.R.S.S. într’un singur, minister — Ministerul Afacerilor Interne al U.R.S.S. Cu privire la Ministrul Afacerilor Interne al U.R.S.S. Să fie numit Ministru al Afacerilor Interne al U.R.S.S. — L. P. BERIV V. — Cu privire la Ministrul și Adjuncții Ministrului Afacerilor Externe al U.R.S.S. 1) Să fie numit Ministru al Afacerilor Externe al U.R.S.S. — V. M. MOLOTOV. 2) Să fie numiți Primi-adjuncți ai Ministrului Afacerilor Externe al U.R.S.S. — A. I. VIȘIMSCHI și I. A. MALIC. 3) Să fie numit Ministru-adjunct al Afacerilor Externe al U.R.S.S. — V. V. CUZNEȚOV. 4) Să fie numit Reprezentant permanent al U. R. S. S. la O.N.U. — A. IZVÎȘINSCHI. VI. Cu privire la Ministrul Armatei al U.R.S.S. și la Primii adjuncți ai Ministrului Armatei 1) Să fie numit Ministru al Armatei al U.R.S.S. — mareșalul Uniunii Sovietice, N. A. BULGANIN. Să fie numiți Primi-adjuncți ai Ministrului Armatei al U.R.S.S. — mareșalul Uniunii Sovietice, A. M. VASILEVSCHI, și mareșalul Uniunii Sovietice, G. C. JIICOV VII. Cu privire la Ministerul Comerțului Interior și Exterior Să se unească Ministerul Comerțului Exterior și Ministerul Comerțului al U.R.S.S. într’un singur Minister — Ministerul Comerțului Interior și Exterior al U.R.S.S. Cu privire la Ministrul și Miniștrii adjuncți ai Comerțului Interior și Exterior al U.R.S.S. 1) Să fie numit Ministru al Comerțului Interior și Exterior al U.R.S.S. — A. I. MICOIAN. 2) Să fie numit Prim-adjunct al Ministrului Comerțului Interior și Exterior al U.R.S.S. — I. G. CABANOV și COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST AL UNIUNII SOVIETICE Miniștri adjuncți P. N. CUMICHIN și V. G. JAVORONCOV. VIII.—Cu privire la Ministerul construcției de mașini Să se unească Ministerul industriei de automobile și tractoare, Ministerul construcției de mașini și agregate, Ministerul construcției de mașini agricole și Ministerul construcției de mașini-unelte într-un singur minister — Ministerul construcției de mașini. Cu privire la Ministrul construcției de mașini Să fie numit Ministru al construcției de mașini M. I. SABUROV, eliberându-l din funcția de Președinte al Comitetului de Stat al Planificării al U.R.S.S. Cu privire la Ministerul construcției de mașini de transport și mașini grele Să se unească Ministerul construcției de mașini de transport, Ministerul industriei de construcții navale, Ministerul construcției de mașini grele și Ministerul construcției de mașini rutiere și de construcție într-un singur minister — Ministerul construcției de mașini de transport și mașini grele. Cu privire la Ministrul Construcției de mașini de transport și mașini grele Să fie numit Ministru al construcției de mașini de transport și mașini grele V. A. MALIȘEV. Cu privire la Ministerul centralelor electrice și industriei electrotehnice: Să se unească Ministerul centralelor electrice, Ministerul industriei electrotehnice și Ministerul industriei mijloacelor de transmisiune într-un singur Minister __ Ministerul centralelor electrice și al industriei electrotehnice. Cu privire la Ministrul centralelor electrice și al industriei electrotehnice. Să fie numit Ministru al centralelor electrice și al industriei electrotehnice M. G. PERVUHIN. IX.—Cu privire la Președintele Comitetului de stat al Planificării al U.R.S.S. Să fie numit Președinte al Comitetului de stat al Planificării al U.R.S.S. — G. P. COSSACENCO. X. — Cu privire la Președintele Consiliului Central al Sindicatelor din Uniunea Sovietică Să fie recomandat ca Președinte al Consiliului Central al Sindicatelor din Uniunea Sovietică N. M. ȘVERNIC, eliberându-se din această funcție V. V. CUZNEȚOV. XI. — Cu privire ln Prezidiul Comitetului Central al P.C.U.S. și la secretarii C.C. al P.C.U.S. * 1) Să se considere necesar de a avea în Comitetul Central al P.C.U.S. în loc de două organe ale C. C. — Prezidiul și Biroul Prezidiului, un singur organ — Prezidiul Comitetului Central al P.C.U.S., așa cum este stabilit în Statutul partidului. 2) In scopul unei operativități mai mari în conducere, să se stabilească ca Prezidiul să fie alcătuit dintr-un număr de 10 membri și 4 membri supleanți. 3) Să fie confirmată următoarea compunere a Prezidiului Comitetului Central al P.C.U.S.: Membrii Prezidiului C. C. — G. M. MALENCOV, L. P. BERIA, V. M. MOLOTOV, C. E. VOROȘILOV, N. S. HRUȘCIOV, N. A. BULGANIN, L. M. CAGANOVICI, A. I. MICOIAN, M. Z. SABUROV, M. G. PERVUHIN. Membrii supleanți ai Prezidiului C. C. al P. C. U. S. — N. M. SVERNIC, P. C. PONOMARENCO, L. G. MELNICOV, M. D. BAGHIROV. 4) Să fie aleși secretari ai C. C. al P.C.U.S. — S. D. IGNATIEV, P. N. POSPELOV, N. N. ȘATALIN. 5) Să se considere necesar ca N. S. HRUȘCIOV să se concentreze asupra muncii în Comitetul Central al P.C.U.S. și în legătură cu aceasta să fie eliberat din funcția de prim-secretar al Comitetului din Moscova al P.C.U.S. 6) Să fie confirmat ca prim-secretar al Comitetului din Moscova al P.C.U.S. — N. A. MIHAILOV, secretar al C. C. al P.C.U.S. 7) Să fie eliberați din funcția de secretari ai C. C. al P.C.U.S. — P. C. PONOMARENCO și N. G. IGNATOV, în legătură cu trecerea lor la muncă de conducere în Consiliul de Miniștri al U.R.S.S. și L. I. BREJNEV — în legătură cu trecerea lui în funcția de șef al Direcției Politice a Ministerului Flotei Maritime Militare. XII. — Cu privire la convocarea celei de a IV-a sesiuni a Sovietului Suprem al U.R.S.S. Să fie convocată cea de a IV-a sesiune a Sovietului Suprem al U.R.S.S. la 14 Martie 1953 în orașul Moscova pentru examinarea hotărîrilor ședinței comune a plenumului Comitetului Central al P.C.U.S., a Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și a PrezidiUlui Sovietului Suprem al U.R.S.S., care trebue să fie supuse aprobării Sovietului Suprem al U.R.S.S. CONSILIUL DE MINIȘTRI AL U.R.S.S. PREZIDIUL SOVIETULUI SUPREM AL U.R.S.S. IDEILE STALINISTE ÎNSUFLEȚESC POPOARELE IN LUPTA PENTRU PACE In toată lumea, oamenii cinstiți își încordează forțele pentru a pune stavilă pericolului de război, pentru a asigura lumii un viitor de progres. In această mare luptă omenirea iubitoare de pace se sprijină cu nădejde pe învățăturile pline de înțelepciune ale celui mai bun și clarvăzător călăuzitor al ei, tovarășul Stalin , învățăturile tovarășului Stalin, îndemnurile sale constitue un neprețuit tezaur pentru partizanii păcii și ai prieteniei între popoare. I. V. Stalin a aprins, în inimile oamenilor simpli de pretutindeni încrederea nestrămutată în cauza dreaptă a luptei pentru pace în întreaga lume, pentru independența națională a popoarelor, pentru prietenia între popoare, încă din primii ani ai Puterii Sovietice, alături de marele Lenin, tovarășul Stalin a pus bazele politicii externe a Uniunii Sovietice, politică inspirată din nobilele principii ale internaționalismului proletar. In 1934, I. V Stalin afirma : „Politica noastră externă este limpede. Este o politică de menținere a păcii și de întărire a relațiilor comerciale cu toate țările. U.R.S.S. nu se gândește să amenințe pe nimeni, și cu atât mai puțin să atace pe cineva. Noi suntem pentru pace și apărăm cauza păcii“. Politica externă atanistă se îmbină strâns cu lupta pe care poporul sovietic a dus-o pentru construirea socialismului, cu lupta pe care o duce astăzi pentru izbânda comunismului. Sub conducerea tovarășului Partidul Comunist și Statul Sovietic Stalin, și-au îndeplinit cu cinste misiunea de primă „brigadă de șoc“, a mișcării revoluționare și muncitorești mondiale. Politica externă staliinistă s-a caracterizat — așa cum spunea tovarășul Stalin în cuvântarea rostită cu prilejul Congresului al XIX-lea al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice — prin aceea că : „In ceea ce privește Uniunea Sovietică, interesele ei în general nu pot fi despărțite de cauza păcii in întreaga lume“. Intr’adevăr, fiecare succes care contribue la înflorirea și întărirea Uniunii Sovietice, este implicit o contribuție la întărirea cauzei mondiale a păcii. Forța Uniunii Sovietice a constituit și constituie cel mai puternic obstacol de care s’au zdrobit toate nebunești pe planuri imperialiste de dominație mondială. „Politica externă stalinistă — spune tovarășul Molotov — care se sprijină pe succesele obținute in domeniul construirii socialismului și pe întărirea puterii țării noastre, ne-a dat posibilitatea să transformăm perioada pașnică de dinainte de război într’o perioadă pașnică de douăzeci de ani, fapt care a și rezolvat problema transformării U.R.S.S. intr’un puternic stat socialist, care a trecut cu cinste prin toate încercările ultimului război“. Cuvintele lui Stalin au fost izvor de îmbărbătare în anii când fascismul amenința lumea cu cotropirea, cu aducerea vremurilor de groază și întuneric ale unui nou ev mediu. Cu clarviziune științifică I. V. Statin a demascat întregii omeniri caracterul războinic al politicii fasciste, a îndemnat pe toți la vigilență față de cele două fdcare de război care amenințau pacea și libertatea tuturor popoarelor: Germania hitleristă și Japonia militaristă. In anii care au urmat celui de-al doilea război mondial, politica externă stalinistă, îndemnul învățăturilor lui I. V. Stalin, au constituit un factor esențial în a ejucarea și stăvilirea planurilor războinice ale imperialismului american, devenit jandarm și agresor mondial. Pornind de la principiul posibilității coexistenței pașnice a socialismului și capitalismului, politica externă stalinistă a prezentat în orice moment al situației internaționale o platformă concretă pentru realizarea voinței de pace a întregii omeniri. Popoarele lumii n’au putut să cadă — așa cum sperau imperialiștii americani și propagandiștii lor lipsiți de scrupule — în mrejele ațâțării la război. Dușmanii păcii și-au legat nădejdile lor ticăloase de a împinge omenirea în măcel, de posibilitatea de a face crezută minciuna odioasă a așazisei „agresivități“ a Uniunii Sovietice. Dar Uniunea Sovietică a dovedit prin fapte, prin politica sa de respectare scrupuloasă și cinstită a acordurilor și convențiilor internaționale, prin necontenitele ei intervenții în favoarea soluționării pașnice a tuturor problemelor, prin sprijinul nelimitat acordat popoarelor care își construesc o viață liberă și independentă, că vrea in mod sincer pacea și colaborarea. Nu numai oamenii muncii și avantgarda lor revoluționară, care din capul locului sunt alături de politica de pace a Uniunii Sovietice, dar chiar și cele mai largi pături sociale, toți oamenii cinstiți, indiferent de opiniile lor politice sau convingeri religioase, resping astăzi calomniile imperialiste, aprobă și susțin atitudinea justă a Țării Socialismului Uriașe mase de oameni din toate colțurile lumii își dau seama de cât adevăr cuprind cuvintele tovarășului Stalin, care arăta in 1948 că: „Inspiratorii politicii agresive din S.U.A. și Anglia nu se consideră interesați în înțelegere și colaborare cu U.R S.S. Lor nu le trebue înțelegere și colaborare, despre înțelegere și colaborare, ci vorbărie pentru ca zădărnicind acordul, să arunce apoi vina asupra Uniunii Sovietice și să „dovedească“ prin aceasta imposibilitatea colaborării cu U.R.S.S. Ațâțătorii la război, care tind să deslănțuie un nou război, se tem mai mult ca de orice de o înțelegere și de colaborare cu U.R.S.S., deoarece o politică de înțelegere cu Uniunea Sovietică subminează pozițiile ațâțătorilor la război și face lipsită de sens politica agresivă a acestor domnii. Principiile clare ale politicii externe stailiniste au devenit o terță uriașă prin faptul că au pătruns adânc în conștiința maselor populare, mase care și-au dat seama că ele pot și trebue să facă imposibilă dezlănțuirea unui nou război. Astfel a luat ființă grandioasa mișcare a tuturor popoarelor pentru apărarea păcii, ca o coaliție antirăzboinică a diferitelor clase și pături sociale interesate in încetarea încordării internaționale și în preîntâmpinarea unui nou război mondial. Nici persecuțiile, nici teroarea polițienească, nici valul calomniilor mârșave n’au putut opri această mișcare democratică de a crește vertiginos, de a deveni o forță imensă. încă din 1946, tovarășul Stalin arăta că „bombele atomice sunt destinate pentru înspăimântarea celor cu nervii slabi“. Imperialiștii n’au vrut să țină seamă de avertismentul tovarășului Stalin, că stăpânirea monopolistă asupra bombei atomice nu poarte să țină mult. In 1949, lumea întreagă a aflat că Uniunea Sovietică deține secretul acestei arme. Tovarășul Stalin a arătat în 1951 că U.R.S.S. continuă să fie pentru interzicerea armei atomice și pentru instituirea unui control internațional în acest sens. Demascarea de către Uniunea Sovietică a șantajului atomic, poziția ei clară și hotărîtă în această problemă, a constituit un îndemn puternic și plin de nădejde pentru ca sute de mi de oameni să ceară cu hotărîre punerea în afara legii a acestei barbare arme de exterminare în masă. A eșuat astfel rușinos șantajul atomic al imperialiștilor americani, care amenințau întreaga omenire și nădăjduiau să o supună voinței lor. Un efect extraordinar pentru creșterea mișcării mondiale pentru pace l-a avut chemarea stalinistă : „Pacea va fi menținută și consolidată dacă popoarele vor lua în propriile lor mâini cauza menținerii păcii și o vor apăra până la capăt“. N’a rămas cult al “mii unde această ideie să nu-și fi aflat ecou. Oameni cinstiți de pretutindeni au înțeles că nu este suficient să dorească pacea, ci trebue să lupte pentru a o impune guvernelor care s’au vândut imperialismului american. Pentru asigurarea unei păci trainice printr’un Pact al Păcii între marile puteri, s’au pronunțat nu mai puțin de 600 milioane oameni. Ecou al acestui referendum mondial a fost și Congresul care a avut loc în Decembrie trecut la Viena, unde reprezentanții tuturor popoarelor au ajuns la un acord unanim în ce privește încheierea Pactului Păcii, încetarea imediată a războaielor agresive purtate in Coreea, Vietnam și Malaya, respectarea dreptului popoarelor la independență națională, interzicerea armelor toxice și bacteriologice, soluționarea atomice, grabnică și justă a problemelor germană și japoneză și revenirea O.N.U. la misiunea de pace pentru care a fost înființată. Popoarele luptă azi pentru a traduce în viață hotărîrile istoricului Congres de la Viena. Hotărîrile acestui Congres sunt larg răspândite in masse. Mii de scrisori și petiții adresează mamele americane guvernanților criminali care le trimit la moarte fui. Tot mai puternic crește valul de revoltă împotriva folosirii armei bacteriologice de către criminalii imperialiști americani. Pretutindeni puterea adevărului pune în mișcare mase tot mai largi, le mobilizează la acțiuni concrete împotriva pregătirilor războinice. « De hotărîtoare importanță în lupta pentru apărarea și menținerea păcii a fost analiza genială făcută de tovarășul Stalin în lucrarea sa recentă „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“ Tovarășul Stalin arată că : „Mișcarea contemporană pentru pace are drept scop să ridice massele populare la luptă pentru menținerea păcii, pentru preîntâmpinarea unui nou război mondial“. Cunoașterea și însușirea acestei opere dă fiecărui om o perspectivă clară asupra evenimentelor în desfășurare: învățătura stalinistă ne-a arătat că ar fi greșit să credem că războiul uneltit de imperialiști n’ar putea fi îndreptat decât împotriva statului sovietic. Contradicțiile care stașie lagărul imperialist nu sunt astăzi mai slabe, ci dimpotrivă, continua lor ascuțire poate să ducă la un război al unui stat capitalist împotriva altuia. Luminată de învățătura leninist-stalinistă, clasa muncitoare, clasa cea mai înaintată a societății, care aduce un aport hotărîtor în mișcarea mondială pentru pace, știe totuși că războaiele nu vor putea fi definitiv înlăturate, decât atunci când va dispare cu totul orânduirea care le generează, capitalismul, înarmați cu știința atotbiruitoare pe care le-a dat-o Marx, Engels, Lenin și Stalin, oamenii muncii din lumea întreagă își strâng tot mai puternic rândurile în jurul partidelor comuniste și muncitorești, conștienți că merg astfel pe drumul păcii și libertății, pe drumul viitorului fericit pe care omenirea l-a visat de allungul veacurilor. Apărători ai dreptei și nobilei cauze a păcii și prieteniei intre popoare, oamenii muncii din țara noastră, conduși de Partidul Muncitoresc Român, sunt ferm hotărîți să-și strângă rândurile în jurul steagului nebiruit al lui Lenin și Stalin, să-și însușească și mai stăruitor mărețele idei staliniste, contribuind, așa cum se spune în telegrama pe care tovarășul Gh. Gheorghiu- Dej a trimis-o C.C. al P.C.U.S. și Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. : „...la întărirea marelui lagăr al păcii, democrației și socialismului și a prieteniei de nezdruncinat intre toate popoarele iubitoare de pace, în frunte cu marele popor sovietic“. Articol apărut in ziarul „Viața Sindicală“ nr. 1679, i ) A